22

اشکان خطیبی ؛ از آناهیتا درگاهی تا شهیار قنبری

  • کد خبر : 16668
  • 01 بهمن 1397 - 17:16
اشکان خطیبی ؛ از آناهیتا درگاهی تا شهیار قنبری

اشکان خطیبی ، هنرپیشه و مجری و خواننده موسیقی پاپ ایران است که این روزها در کانون توجه اینستاگردهای ایرانی قرار گرفته و دست گلی جدید به آب داد! او اخیرا با انتشار پستی در اینستاگرام، ترانه ای از شهیار قنبری، ترانه سرای ایرانی مقیم آمریکا را خواند و به همسرش تقدیم کرد.  موضوعی که […]

اشکان خطیبی ، هنرپیشه و مجری و خواننده موسیقی پاپ ایران است که این روزها در کانون توجه اینستاگردهای ایرانی قرار گرفته و دست گلی جدید به آب داد! او اخیرا با انتشار پستی در اینستاگرام، ترانه ای از شهیار قنبری، ترانه سرای ایرانی مقیم آمریکا را خواند و به همسرش تقدیم کرد.  موضوعی که با واکنش شدید شهیار مواجه شد و او را تهدید به پیگرد قانونی نمود. اگر چه این پست جنجالی اشکان حذف شد، اما داستان کپی رایت موسیقی ایران دوباره گشوده شد. اشکان خطیبی ، همسر آناهیتا درگاهی و ابوذر میرزایی، استایلیست او محسوب می شود. گزارش امروز، نگاهی دارد به زندگی اشکان خطیبی و همسرش.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : لحظه تحویل سال ۹۸ در ایران و جهان و همه تعطیلات سال ۹۸

اشکان خطیبی کیست؟

خیلی ها اشکان خطیبی را با رسول خطیبی که فوتبالیست تبریزی دهه شصتی است، اشتباه می گیرند. اشکان خطیبی، فوتبالیست نیست و مجری و هنرپیشه و خواننده بوده و نوزدهم مهر ماه ۵۹ در منطقه شمیران تهران متولد شد. او دانش اموخته کارشناسی ارشد تئاتر از دانشکده هنر دانشگاه آزاد تهران است و آشناییش با بابک سعیدی سبب شد تا یک گروه راک که آپولون نام داشت را تاسیس کنند. پس از مدت کوتاهی از این گروه جدا شد و با گروه های موسیقی هم چون ترافیک همکاری کرد. او سابقه ترجمه برخی از نمایش نامه های انگلیسی زبان نیز در کارنامه دارد و چندی پیش از یکی از کتابهاش در تهران رونمایی کرد.

اشکان خطیبی در خندوانه

اشکان خطیبی در سال های اخیر به عنوان رفیق شفیق رامبد خان جوان (آقای خندوانه) مطرح شده و در فیلم نگار رامبد جوان که در سال ۱۳۹۵ با نویسندگی احسان گودرزی همراه شد، ایفای نقش  کرد. فیلمی که رامبد، آن را به همسرش (نگار جواهریان) تقدیم کرد. اشکان خطیبی را در بخش هایی از خنداننده شو خندوانه در سال های ۹۶ و ۹۷ شاهد بودیم. البته او در مجموعه گپ رامبد جوان که محصول سال ۹۲ بود نیز حضور داشت.

طراحی لباس اشکان خطیبی و همسرش

(طراحی لباس اشکان خطیبی و همسرش آناهیتادرگاهی را در ابوذر میرزایی بر عهده داشت)

اشکان خطیبی در سالن های نمایش تهران، همواره حضور  فعالی داشته است. از سال ۱۳۷۷ که با نمایش تلفن به کارگردانی آزاده سهرابی در جشنواره تئاتر بانوان درخشید تا بازی این روزهای وی در نمایش لاکچری و گران قیمت بینوایان در رویال هال هتل اسپیناس پالاس سعادت آباد، سابقه  حضور در ۲۰ نمایش را دارد.

سلفی اشکان خطیبی با باران احصایی

(تصویری از سلفی اشکان خطیبی با باران احصایی که نقش کوزت را در تئاتر بینوایان بازی می کند)

 استایل زمستانی اشکان خطیبی

(تصویری از استایل زمستانی اشکان خطیبی که او را در مراسم جشن امضا جدید ترین کتابش با عنوان عشق و نفرین نشان می دهد)

استایل کژوال و رسمی اشکان خطیبی

(او با انتشار استایل کژوال و رسمی خود در اینستاگرام، اینستانوشته های مفهومی را به اشتراک می گذارد)

اشکان خان خطیبی همه کاره قصه ما، در کنار حضور در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی و انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت در سراسر ایران، سابقه مجری گری سه برنامه تلویزیونی هم دارد. اشکان فقط به خاطر کارهای هنری در کانون توجه نیست. ازدواج با آناهیتا درگاهی را هم بایدبه کلکسیون ماجراجویی های وی اضافه  کرد.

آناهیتا درگاهی، پیش از ازدواج با اشکان خطیبی ، با محمد پروین (فرزند علی پروین) ازدواج کرده بود که پس از یکسال از این خانواده جدا شد. سلطان را بارها در گالری هایی که به منظور نمایش تابلوهای نقاشی آناهیتا درگاهی برپا شده بود دیده بودیم. آناهیتا درگاهی در دی ماه ۹۴ رسما اعلام کرد که از محمد پروین جدا شده است. یک جدایی بی سر و صدا که بازتاب های زیادی حتی در میان قرمز پوش ها نداشت.

آناهیتا درگاهی را اخیرا در اکران خصوصی فیلم قانون مورفی در اکران زمستانی ۹۷ سینمای ایران مشاهده کردیم.

آناهیتا درگاهی: همسر اشکان خطیبی

همسر اشکان خطیبی در نمایش در انتظار آدولف

(اناهیتا درگاهی در نمایش در انتظار آدولف)

اشکان خطیبی ، پس از طلاق آناهیتا درگاهی با محمد پروین، با او در کارهای هنری آشنا شد و آن طور که آناهیتا در مصاحبه هایش عنوان کرده، اشکان دل و قلب و او را زد و در نهایت با هم ازدواج کردند. در آذر ماه ۹۷ بود که اشکان خطیبی با انتشار فیلم سونوگرافی آناهیتا درگاهی، خبر از پدر شدنش در آینده ای نزدیک داد. فیلمی با چهارصد هزار بار بازدید و هزاران تبریک و انتقاد! از هواداران و طرفدارانش در اینستاگرام.

ویدیو سونوگرافی همسر اشکان خطیبی

(پر بیننده ترین ویدویی که در اینستاگرام اشکان در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، فیلمی از سونوگرافی همسرش بود)

آناهیتا درگاهی که این روزها، تقدیم اینستاگرامی ترانه ای از شهیار قنبری توسط همسرش به او، به کانون توجه کاربران اینستاگرد در روزهای اول سال ۲۰۱۹ میلادی تبدیل شده است، از همان دانشگاهی که اشکان خطیبی ، در رشته تئاتر دانش آموخته شد، فارغ التحصیل شد و ارشد رشته نقاشی دارد. او تجربه بازیگری در چند فیلم کوتاه و سینما و هنرهای صحنه ای داشته و سبک مد و لباس به خصوص مانتوهای رنگارنگ خوش طرح و نقشش، همواره وی را در فهرست محبوب مانتوگردهای تهرانی قرار داده است.

اولین پست اینستاگرامی اناهیتا در گاهی

(اولین پست اینستاگرامی  اناهیتا در گاهی به مناسبت کریسمس ۲۰۱۹)

اگر چه آناهیتا درگاهی، قد بلندی ندارد، اما  روانشناسی رنگ او که الهامی از چند سال تحصیل آکادمیک در رشته نقاشی و خلق تابلوهای مختلف است، سبب شده تا ترکیبی جذاب را برای دختران جوان به ارمغان آورده تا  به دنبال الگوهایی از مانتو پوشی آناهیتا درگاهی باشند.

جدید ترین تابلو های نقاشی آناهیتا درگاهی

(جدید ترین تابلو های نقاشی آناهیتا درگاهی را مشاهده می کنید که از تکنیک رنگ و روغن روی بوم استفاده کرده و اثری از کالکشن فصل من کجاست را به نمایش در آورده است)

فوتوشوت های آناهیتا درگاهی

(تصویری از فوتوشوت های آناهیتا درگاهی در گالری آریانا- آبان ماه ۹۷ تهران)

ما آناهیتا درگاهی را در گالری گردی هایی که در نیاوران و سیحون و فرمانیه داشتیم به یاد داریم که مخاطبان زیادی را به سمت نگارخانه های بالا شهر می کشاند تا از ذهن خلاقش که روی بوم نقاشی به تصویر آمده بود، بازدید کنند. گالری هایی که چند بار نیز سلطان را روانه نگارخانه گردی کرد. آناهیتا درگاهی در سال های اخیر، یک بار نمایشگاهی از تابلوهای نقاشی خود با موضوع طبیعت را در جم آرت گالری امارات برگزار کرد که با استقبال ایرانیان دوبی گرد نیز مواجه شد.

تابلویی از اناهیتا درگاهی با تکنیک رنگ و روغن

(تابلویی از اناهیتا درگاهی با تکنیک رنگ و روغن روی بوم که به مناسبت پاییز هزار رنگ تهران منتشر کرد)

ازدواج و طلاق آناهیتا درگاهی با پسر ارشد پروین، مدت کوتاهی بود و از وی فرزندی نداشت. اما چهار سال بعد از اشکان خطیبی صاحب فرزند شد که با ویدیو اینستاگرامی اشکان خطیبی ، افشا شد.

کلکسیون مد و لباس تابستانی آناهیتا درگاهی

(از کلکسیون مد و لباس تابستانی آناهیتا درگاهی خوش پوش)

اناهیتا درگاهی بیش از ۴۲۰ هزار فالور در اینستاگرام دارد. او بیش از ۳۰۰ پست در ۳ سال اخیر به اشتراک گذاشته و قریب به ۲۳۰ صفحه را نیز در اینستاگرام دنبال می کند. اینستاگرام آناهیتا درگاهی را در این نشانی دنبال کنید.

اشکان خطیبی و شهیار قنبری

آن چه که باعث شد دوباره اشکان خطیبی در کانون توجه اینستاگردها قرار بگیرد، کنسرت ها و اجراها و ترانه ها و فوتوشوت ها با آناهیتا درگاهی نیست. او چند وقت پیش در اینستاگرام پر بیننده اش، در حالی که گیتار به دست بود، ترانه ای را خواند که متعلق به شهیار قنبری، خواننده و ترانه نویس شهیر مقیم آمریکا بود. او زیر این ویدیوی ۱ دقیقه ای نوشته بود: برای روز من و تو . واسه تو قد یه برگم. . پیش تو راضی به مرگم.

اشکان خطیبی زیر این نوشته کوتاه نیز، هشتگی از شهیار قنبری را تگ کرده بود و این ویدیو کوچک را به همسرش تقدیم کرد و نام وی را نیز زیر این پست، تگ کرد. ویدیویی که توانسته ظرف ۴۸ ساعت بیش از ۱۴۰ هزار بار  دیده شود، ناگهان با واکنش تهدید آمیز شهیار قنبری مواجه شد.

اشکان خطیبی و شهیار قنبری

او زیر این پست اینستاگرامی اشکان خطیبی چند بار کامنت زد. یک بار نوشت که بی اجازه، نمی توانید اجرا کنید. این ترانه ها کپی رایت دارد.  . . .  علاوه بر شهیار قنبری، بیش از ۱۵۰۰ کاربر اینستاگرام نیز به موافقت و مخالفت از اجرای جدید اشکان خطیبی در اینستاگرام پرداختند. خلاصه تهدیدات شهیار قنبری افزایش یافت و او را تهدید به پیگرد قانونی کرد.

شهیار قنبری در پستی دیگر که تصویر سانسور شده اش را در بالا مشاهده می کنید گفت که شوخ چشمی هم اندازه دارد و در اینستاگرام نباید هر کاری که دوست دارد انجام دهد و چون شاهراه جهانی اینترنت است، حساب و کتاب دارد. او از اینکه ترانه بی اجازه شهیار قنبری را اشکان خطیبی بارها در صفحه اش گذاشته  بود، انتقاد کرد. او از اشکان خطیبی خواست که از خوانندگان داخلی (مجوز دار) استفاده کند و به او کاری نداشته باشد. چرا که شهیار قنبری٬ قدغن است! شهیار قنبری در پستی دیگر از این که عده ای هر نابلدی (احتمالا اشکان) را بر سر دست می نشانند، انتقاد کرد.

صفحه اینستاگرام رسمی شهیار قنبری

(صفحه اینستاگرام رسمی شهیار قنبری فقط ۸۵  هزار فالور دارد)

دعوای اشکان خطیبی و شهیار  قنبری هم به توییتر کشیده شده و باید در روزهای آینده منتظر ماند و دید که آیا بلایی که رضا علی لهراسبی و رضا صادقی در چند سال پیش آمد و با حکم دادگستری استان تهران به خاطر نقض کپی رایت آثار موسیقی محکوم شدند، سر آقای اشکان خطیبی هم خواهد امد یا خیر.

به  نظر می رسد، تراژدی قدغن و اشکان خطیبی و شهیار قنبری، بار دیگر داستان عدم التزام  ایرانیان عرصه موسیقی و هنر و فناوری اطلاعات به کپی رایت را بر سر زبان ها انداخت و این موضوع تهدید آفرین اقتصاد آینده ایران را با در کانون توجه حقوقدانان و جامعه شناسی و کارآفرینان قرار داد. گویا داستان اجازه بی اجازه، هم چنان ادامه دارد . . .

فیلم شناسی اشکان خطیبی

اگر می خواهید با فیلم های اشکان خطیبی آشنا شوید، فهرست زیر کمک خوبی به شما خواهد بود.

  • نگار- به کارگردانی رامبد جوان ۱۳۹۵
  • سینما نیمکت به کارگردانی محمد رحمانیان ۱۳۹۳
  • خانوم به کارگردانی تینا پاکروان ۱۳۹۲
  • قاعده تصادف به کارگردانی بهنام بهزادی ۱۳۹۱
  • آواز دهل به کارگردانی مهرداد متولی ۱۳۹۰
  • اسب حیوان نجیبی است به کارگردانی عبدالرضا کاهانی
  • سوت پایان به کارگدانی نیکی کریمی ۱۳۸۹
  • به هدف شلیک کن به کارگردانی محمد کتیرابی ۱۳۸۷
  • خیلی دور خیلی نزدیک به  کارگردانی رضا میرکریمی ۱۳۸۳

سریال های تلویزیونی اشکان خطیبی

  • بچه های نسبتا بد به کارگردانی سیروس مقدم
  • مجموعه گپ به کارگردانی رامبد جوان
  • مهرآباد به کارگردانی سید فرید سجادی
  • تهران پلاک ۱ به کارگردانی مهدی مظلومی
  • تکیه بر باد به کارگردانی محمود معظمی
  • سهمی برای دوست به کارگردانی مسعود اطیابی
  • در مسیر زاینده رود به کارگردانی حسن فتحی
  • گل های گرمسیری به کارگردانی محمد عسگرپور

ترانه شناسی اشکان خطیبی

  • آلبوم ترافیک سال ۱۳۹۱
  • گریه کن دختر سال ۱۳۹۷
  • امسال سال ماست ۱۳۹۵
  • پرده آخر ۱۳۹۴
  • کابوس ۱۳۹۴
  • یه مرگ ساده ۱۳۹۳

اشکان خطیبی مثل بهاره رهنما٬ هم در تلویزیون است و هم در سینما. هم در تئاتر است و هم مجری. هم نویسنده است و هم مولف. هم به طراحی مد و لباس علاقه دارد و هم موسیقی. این که چرا سلبریتی های ایرانی وارد همه حرفه ای شده و در نقش یک ماجراجو فعالیت دارند و نسبت به اتفاقات ریز و درشت جامعه نیز هم چون مهناز افشار (در تراژدی ویدیو اینستاگرامی معرفی آمپول نالوکسان به معتادان که منجر به عذرخواهی او شد)، در قامت کارشناس قد علم می کنند! موضوعی است که جای شگفتی داشته و در جامعه شناسی خودمانی فرهنگ عامه و سبک زندگی دیجیتالی ایرانیان باید واکاوی نمود.

تراژدی نقض کپی رایت آثار موسیقی و دیجیتالی که بیش از سه دهه است که گریبان گیر صنعت ایران شده، روز به روز جنجالی جدید اشخلق می کند و اکنون در فضای  مجازی، سریع تر از قبل می توان مصداق های آن را مشاهده کرد. امیدواریم قوه قضاییه برای حراست از کپی رایت آثار دیجیتالی در همه حوزه ها، از طریق دادسرای جرایم رایانه ای، فعال تر از  قبل باشد. آشنایی با قانون جرایم رایانه ای ایران مصوب ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ بر همگان واجب است.

نظر شما درباره نقض کپی رایت آثار موسیقی ایرانیان چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=16668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .