2

درآمد و هزینه های شهرداری تهران در ۱۴۰۲

  • کد خبر : 300328
  • 16 اردیبهشت 1403 - 22:47
درآمد و هزینه های شهرداری تهران در ۱۴۰۲
خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورا گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عملکرد ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: مجموع منابع نقدی و غیرنقدی ۷۲ هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان است که نسبت وصولی به کل بودجه متمم مصوب ۶۹.۷۳ درصد است.

وی با بیان اینکه از این مبلغ مجموع عملکرد نقد و غیرنقد، مبلغ ۶۸ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان مربوط به عملکرد نقد و مبلغ چهار هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان مربوط به عملکرد غیرنقد است، یادآور شد: در فصل اول موضوع درآمدها باید در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۷۹ هزار و ۲۷ میلیارد تومان وصول می شد که مبلغ ۶۳ هزار و ۷۹۱ میلیارد تومان معادل ۸۰.۷۲ درصد وصول شده است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در فصل دوم منابع حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای نیز باید در ۱۱ ماهه سال قبل مبلغ ۱۱ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان وصول می شد، تصریح کرد: از این رقم مبلغ سه هزار و ۹۴۲ میلیارد تومان وصول شده که معادل ۳۵.۲۴ درصد است.

کاشانی ادامه داد: در فصل سوم منابع حاصل از واگذاری دارایی های مالی باید پنج هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان وصول می شد که چهار هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان معادل ۶۸.۶۷ درصد وصول شده است. در مجموع باید در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال قبل مبلغ ۹۵ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان وصول می شد که حدود ۷۲هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان وصول شده و به عبارتی درصد تحقق نسبت به متمم بودجه مصوب ۱۱ ماهه حدود ۷۵,۷۵ درصد است.

وی در خصوص هزینه ها در بخش نقدی اعتبار ابلاغی در ۳ بخش هزینه ای، تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۱۰۴ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است، گفت: با تخصیص اعتبار ۱۰۰ هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان و عملکرد ۵۴ هزار و ۹۷ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۵۳ درصد است.

کاشانی با بیان اینکه در بخش هزینه های نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی در ۳ بخش هزینه ای، تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۱۲۰ هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان ابلاغ شده است، یادآور شد: با تخصیص اعتبار ۱۱۶ هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی ۷۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان و عملکرد ۵۸ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومانی، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۵۰.۷۶ درصد است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مجموع از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بودجه متمم سال قبل ۲۹ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان معادل۲۸.۲۷ درصد درآمد پایدار و ۷۸ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان معادل ۷۱.۷۳ درصد ناپایدار است. تا پایان بهمن سال قبل ۷۲ هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان معادل ۳۳.۴۰ درصد به درآمد پایدار و ۴۸ هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان معادل ۶۶.۶۰ درصد به درآمد ناپایدار اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بودجه هایی همچون بودجه سازمان آتش نشانی سهل الوصول است، تصریح کرد: متأسفانه سازمان ها و شرکت ها تمایلی برای دریافت مبالغی که حق قانونی شهر است، ندارند. شهرداری در تحقق جرائم کمیسیون های ماده ۱۰۰ و فروش اموال غیرمنقول نیز می تواند عملکرد مثبتی داشته باشد. عوارض قطع درختان روند افزایشی داشته است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300328

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .