10

در جلسه علنی امروز شورا، چندین مورد پرونده پلاک ثبتی باغات بررسی شد

  • کد خبر : 278410
  • 19 اسفند 1399 - 19:08
در جلسه علنی امروز شورا، چندین مورد پرونده پلاک ثبتی باغات بررسی شد
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و نهمین جلسه علنی به بررسی پرونده پلاک های ثبتی از حیث تشخیص باغ یا غیر باغ بودن پرداختند.

به گزارش اخبار شورای شهر، در جریان دویست و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورا، بررسی  پرونده پلاک های ثبتی از حیث تشخیص باغ یا غیر باغ بودن در دستور قرار گرفت.

اولین پلاک ثبتی، قطعه زمینی به مساحت ۱۰۴۴ مترو مربع در خیابان ولیعصر واقع منطقه ۶ شهرداری تهران بود که در سند آن عبارت «قطعه زمین مشجر با بنای احداثی» آمده بود و کاربری قدیم آن باغ بوده است. سالاری در خصوص این مورد اظهار داشت: کمیسیون ماده ۷ آن را در سال ۹۹  با ۱۷ اصله درخت باغ اعلام کرده است.

وی ادامه داد: در این ملک، ۳۹۶ متر در سطح در اشغال بنا است و کمیسیون شهرسازی با اشاره به عبارت قطعه مشجر در سند آن را باغ می‌شمارد.

در ادامه نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن به رای گذاشته شد و با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

پرونده بعدی قطعه زمینی به مساحت ۳ هزار و ۹۴۶ متر در خیابان فرشته در منطقه یک دارای دو پلاک ثبتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

سالاری گفت: پلاک اول در سند سال ۱۳۴۰ «شش دانگ قطعه زمین» مفروض از باغ بوده و به صورت عرصه و عیان ثبت شده است . پلاک دوم هم در سند سال ۳۹ به صورت «شش دانگ قطعه زمین» مفروض از باغ بوده و به صورت عرصه و عیان ثبت شده است. کاربری قدیم آن مسکونی، کاربری فعلی هم مسکونی است و کمیسیون ماده ۷در سال ۶۸ با ۶۲ درخت غیر باغ اعلام کرده است .

وی ادامه داد: حد نصاب درختان ۱۵۷ اصله است که هزار و ۴۲۸ متر همکف سطح اشغال دارد و دارای پروانه ساختمانی سال ۱۳۳۹ است.

نظر کمیسیون شهر سازی  و معماری مبنی بر باغ بودن است .

سید ابراهیم امینی بعنوان مخالف اظهار داشت: این پرونده بر اساس آیین‎نامه جدید قابلیت طرح ندارد. چرا که  در سال ۶۸ کمیسیون ماده ۷ این پلاک ثبتی را غیر باغ اعلام کرده و سند تک برگ هم عرصه و عیان است و تعداد درختان حد نصاب هم ۱۵۷ است لذا به دلیل حق مکتسبه قابلیت طرح ندارد. بنابراین یا باید آیین نامه اجرایی را رعایت کنیم یا این پرونده را مراعا بگذاریم تا بعدا درباره آن تصمیم گیری شود.

علی اعطا به عنوان موافق گفت: آیین‎نامه جدید هنوز ابلاغ نشده است. بنابراین هنوز نمی‎توان بر اساس آن تصمیم گرفت. اما بر مبنای آیین‎نامه پیشین این زمین سند مفروض است و یک قطعه باغ است وطبق نص صریح باید رای باغ دهیم.

در نهایت این پرونده نیز به رای گذاشته شد و باغ بودن آن با ۱۱ رای تصویب شد.

محمد سالاری در ادامه افزود: پرونده بعدی نیز قطعه زمینی بود به مساحت ۳۴۴ در ازگل که در سند آن عبارت «زمین مشجر» آمده است و کاربری قدیم و جدید آن مسکونی است و کمیسیون ماده ۷ آن را باغ اعلام کرده است و در سال ۹۸ هم باغ اعلام شده است و کمیسیون شهرسازی هم آن را با توجه به سند باغ می‎داند.

در این باره سید حسن رسولی پرسش کرد: درمورد ردیف ۵ نظر کمیسیون اینست که ملک باغ است. اما با توجه به متن پرونده آیا کمیسیون اطلاع دارند که قانون ۱۰۱ شهرداری در این مورد اجرا شده است یا نه؟

حسن خلیل آبادی نیز گفت: همه سندهای تهران باغ بوده و این ملک تعریض شده است و لذا باغ شمردن با استناد به سند چندان محکم نیست.

سالاری در پاسخ اظهار کرد: این محدوده سابقا ۸ هزار و اندی متر باغ بوده که تقسیم شده و در همه جا ساخته شده و همین یک قطعه باغ مانده است.

سرانجام  نظر کمیسیون به رای گذاشته شد و با پنج موافق به تصویب نرسید.

در ادامه دو پرونده پلاک ثبتی بعدی با مساحت ۱۷۰۰ متر در میرداماد مورد بررسی قرار گرفتند و هردو در سند «شش دانگ یک قطعه زمین» بودند و طبق رأی مورخ سال ۱۳۷۲ باغ اعلام شده است و کمیسیون تجدید نظرهم این رای را تایید کرده اما دیوان عدالت اداری این رای را باطل کرد.

کمیسیون شهرسازی نظری درخصوص این پرونده نداشت و لذا زهرا صدراعظم نوری درخواست کرد که این پرونده از دستور خارج شود.

مجید فراهانی هم پیشنهاد کرد که سه نفر برای بررسی این پرونده انتخاب شوند و تصمیم قطعی را گرفته و به شورا اطلاع دهند.

محسن هاشمی رئیس شورا هم پیشنهاد کرد یا نظر کمیسیون باغات را به رای بگذاریم یا همینکه سه نفر انتخابی نظر دهند.

در نهایت  سالاری اظهار داشت که نظر کمیسیون، مبنی بر باغ بودن این ملک است.

در ادامه نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن به رای گذاشته شد و با ۴ رای موافق به تصویب نرسید.

پلاک ثبتی بعدی  قطعه زمینی به مساحت ۲۰۰ متر در زعفرانیه با کاربری قدیم و جدید مسکونی با حدنصاب ۹۳ اصله درخت است که کمیسیون شهر سازی و معماری شورا  آن را با توجه به سند که یک قطعه زمین با بنای احداثی است باغ اعلام نکرد.

این پرونده بدون مخالف و موافق به رای گذاشته شد و با ۱۰ موافق به تصویب رسید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=278410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .