19

تصویر نامه‌ها ،اسناد و نطق های جنجالی محمود صادقی : نماینده تهران

  • کد خبر : 37479
  • 17 اردیبهشت 1398 - 15:15
تصویر نامه‌ها ،اسناد و نطق های جنجالی محمود صادقی : نماینده تهران

دکتر محمود صادقی ٬ فروردین ماهی متولد سال ۱۳۴۱ الیگودرز لرستان٬ نماینده اصلاح طلب تهرانی ها در مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون شفاف سازی و انضباط مالی خانه ملت و دکترای حقوق دانشگاه تربیت مدرس است.

دکتر محمود صادقی ٬ فروردین ماهی متولد سال ۱۳۴۱ الیگودرز لرستان٬ نماینده اصلاح طلب تهرانی ها در مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون شفاف سازی و انضباط مالی خانه ملت و دکترای حقوق دانشگاه تربیت مدرس است. او را باید هم چون قاضی پور (نماینده ارومیه)٬ در فهرست نمایندگان جنجالی پارلمان دانست که افشا گری های مستندش٬ بازتاب های گسترده ای پیدا کرد. به خصوص درباره بدهکاران بانک سرمایه و نامه نگاری ها به شورای نگهبان و رییس مجلس.

گزارش امروز عصر شهروند٬ نگاهی دارد به زندگی٬ تحصیلات٬ کتاب ها و توییت های جنجالی ایشان در سال های اخیر به روایت نامه ها و اسناد موجود. اگر شما هم نظری درباره این نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دارید٬ از ظریق بخش کامنت با ما به  اشتراک گذاشته تا به اطلاع دفتر ایشان برسانیم. او بیش از ۲۳۰ هزار فالور در توییتر دارد و در راستای شفاف سازی آرا و نظرات نمایندگان٬ بیش از ۲۷۰۰ پست توییتر به اشتراک گذاشته است که آرشیوی از فعالیت های وی در دوره نمایندگی دهم خانه ملت است.

در صورتی که صلاحیت وی در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی (اسفند ۹۸) تایید شود٬ او را در فهرست گزینه های پیشنهادی اصلاح طلبان برای نمایندگی این دوره از تهران می دانند.

با ما همراه باشید.

بیوگرافی دکتر محمود صادقی

دکتر محمود صادقی مثل دکتر علی مطهری٬ نماینده شاخص و شناخته شده مردم تهران٬ ری٬ پردیس٬ اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی است. او به دلیل افشا گری ها و مواضع شفاف در حوزه های مختلف از  جمله متخلفان بانک سرمایه٬ چهره اصلاح طلب مطرحی در خانه ملت محسوب می شود. توییت های محمود صادقی ٬ بعضا بازتاب های ملی و بین المللی پیدا می کند. اگر به دنبال صفحه توییتر جذاب یک نماینده مجلس هستید٬‌ توییت های محمود صادقی ٬ شما را با اسناد و سرنخ ها و اطلاعات جالبی از وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور آشنا می کند.

محمود صادقی ٬ متولد دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۱ در شهرستان الیگودرز دیار زیبا و سرسبز لرستان ایران است. او در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۵ توانست بیش از ۱ میلیون رای بدست آورد و همراه ۲۹ تن دیگر از لیست امید ائتلاف اصلاح طلبان٬ در رتبه ۱۷ قرار بگیرد و به مجلس شورای اسلامی برای اولین بار٬ راه یابد. او یک سیاستمدار اصلاح طلب افشا گر و مدرس حقوق دانشگاه های تهران است. وی در دانشگاه تربیت مدرس تهران٬ مدرس حقوق بوده و دانشیار محسوب می شود. ایشان عضو کانون وکلای دادگستری ایران نیز معرفی شده است.

حتما بخوانید: با ۳۰ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  آشنا شوید

تحصیلات دکتر محمود صادقی

دکتر محمود صادقی پس از شهادت پدر در هفتم تیر٬ وارد حوزه علمیه قم شد و به عنوان دارنده دیپلم فنی مکانیک٬ تحصیلات حوزوی را دنبال کرد. او از شاگردان مدرسه حقانی معروف تهران است و از شاگردان آیت الله وحید خراسانی محسوب می شود. دکتر صادقی در حوزه علمیه٬ مدرس کتاب شرح لمعه بود. در دهه هفتاد هجری خورشیدی٬ در دانشگاه تربیت مدرس مشغول شد.

دکتر محمد صادقی پنجاه و هشت ساله٬ کارشناسی حقوق قضایی خود را از دانشگاه تهران گرفت و سپس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری٬ در گرایش حقوق خصوصی٬ از دانشگاه تربیت مدرس٬ دانش آموخته شد و بعدها در همین دانشگاه مشغول به تدریس شد. جالب است که بدانید٬‌ دکتر محمود صادقی ٬ سابقه تحصیل در حوزه علمیه قم داشته و تحصیلات خارج فقه و اصول را طی کرد.

ایشان علاوه بر نمایندگی مجلس در دور دهم٬ وکیل پایه یک دادگستری و دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران و قائم مقام انجمن علمی حقوق مالکیت فکری کشور است. او تا کنون٬ سابقه داوری جشنواره های خوارزمی و فارابی را در کارنامه داشته و در حوزه حقوق انتقال تکنولوژی و حقوق مالکیت معنوی و حقوق و اخلاق زیستی نیز٬ پژوهش های گسترده ای دارد.

نامه محمود صادقی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

(نامه محمود صادقی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به خاطر استنکاف از تهیه و تصویب آیین نامه اجرایی قانون نحوه رسیدگی به دارایی مقامات)

بیوگرافی دکتر محمود صادقی

(تصویر نامه مهم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به محمود صادقی درباره شفاف سازی از فعالیت های بنیاد)

پدر محمود صادقی

پدر محمود صادقی ٬ محمد حسین صادقی است که در جریان انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیر ماه سال شصت٬ به همراه دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش٬ به شهادت رسید. پدر این فرزند شهید٬ در فهرست نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی قرار دارد. پدر وی٬ از مخالفان حکومت محمد رضا پهلوی بود و سابقه شاگردی حضرت امام خمینی را نیز در کارنامه دارد. پدر دکتر محمود صادقی نیز پس از انقلاب اسلامی٬ با حکم مرحوم آیت الله علی مشکینی (رییس فقید مجلس خبرگان رهبری)٬ رییس دادگاه انقلاب شهرستان الیگودرز شد و سپس به عنوان نماینده مردم شریف درود و ازنا به مجلس آمد.

چالش های محمود صادقی و قوه قضاییه

این نماینده جنجالی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی٬ بار ها به دلیل مواضع و افشا گری های خود٬ در نوک پیکان حملات رسانه های اصول گرا قرار گرفته است. هم چنین به دلیل نطقی که در آبان ماه سال نود و پنج درباره حقوق های نجومی و واریزی های میلیاردی به حساب قوه قضاییه داشت٬ به دادسرا احضار شد.

او گفته بود که شایعاتی درباره واریز ده ها میلیارد تومان از وجوه قوه قضاییه به حساب شخصی رییس این قوه (آیت الله صادق آملی لاریجانی) واریز شده است. علی طیب نیا٬ وزیر سابق اقتصاد٬ این ادعا را رد کرد. دادستان تهران هم گفته بود که از سال ۱۳۷۳ و در دوره ریاست آیت الله محمد یزدی بر قوه قضاییه٬ حساب هایی با اخذ مجوز های لازم به نام قوه قضاییه افتتاح شده است و مسئولان ارشد نظام نیز از آن مطلع بودند.

چالش های صادقی و قوه قضاییه

(گزارش ایسنا از پایان تجمع روبروی ساختمان پروین تهران٬ محل اقامت محمود صادقی )

آذر ماه ۹۵ بود که ماموران دادستانی برای دستگیری محمود صادقی به منزلش آمدند که با ممانعت مردم مواجه شدند. احضار او به دادسرا نیز انجام شد. ۹ آذر ماه ۹۵ محمود صادقی با مراجعه به دادسرای فرهنگ و رسانه٬ توسط بازپریس پرونده با صدور قرار تامین کفالت و با معرفی کفیل٬ آزاد شد. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس٬ ۱۴ آذر ماه نود و پنج اعلام کرد که برخی از اظهارات جنجالی وی٬ در راستای ایفای نقش نمایندگی وی نبوده است.

ماموران دادستانی برای دستگیری صادقی به منزلش آمدند

۹ اذر ماه ۹۵ خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان: مصونیت پارلمانی٬ موروثی کیست؟ به  بررسی فحاشی های بی سابقه پسر محمود صادقی به دستگاه قضایی پرداخت. سعید صادقی ٬ پسر ارشد دکتر محمود صادقی در پی اخبار منتشر شده مبنی بر حکم جلب پدرش٬ توییت هایی را منتشر کرد که برخی رسانه ها آن ها را مصداق اهانت به مسئولان تشخیص دادند.

شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی

شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی

بیستم تیر  ماه ۹۷ ٬ امین الله زمانی٬ سرپرست دفتر امور حقوقی و قوانین شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دکتر جعفری دولت آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران٬ از محمود صادقی شکایت کرد. در این نامه آمده است که ایشان هجدهم تیر ماه ۹۷ ٬ مطالبی در توییرش درباره اعضای شورای  نگهبان مطرح کرده است.

محمود صادقی در توییتر سوال کرده بود که دبیر این شورا نسبت به فساد در مجموعه تحت مدیریت خود٬ فعال شود. در نامه سرپرست حقوقی شورای نگهبان به دادستان تهران آمده که شانزدهم آذر ماه ۹۵ نیز محمود صادقی در نشست جنبش دانشجویی و گروه کور مبارزه با مفاسد اقتصادی٬ مطالبی علیه شورای نگهبان مطرح کرده است.

سرپرست حقوقی شورای نگهبان٬ مستنداتی را ضمیمه نامه خود کرده و خواستار بررسی نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نامبرده و تعقیب قضایی وی ذیل ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه ای و مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی شد. دادستانی تهران نیز این نامه را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ارجاع داد.

حتما بخوانید : بیوگرافی علیرضا محجوب ؛ از همسر و فرزندان تا نطق‌های این نماینده مجلس

پیگیری های محمود صادقی درباره پرونده فرهاد میثمی

پیگیری های محمود صادقی درباره پرونده فرهاد میثمی

هفتم مهر ماه نود و هفت بود که محمود صادقی در نامه ای به رییس مجلس٬ درخواست خانم صدیقه پیش نمازی٬ والده آقای فرهاد میثمی که ۹ مرداد ۹۷ در بند ۲۰۹ زندان اوین٬ بازداشت بود را تسلیم و خواستار پیگیری رعایت حقوق قانونی نامبرده شده بود. پاراف علی لاریجانی را روی این نامه به رییس وقت قوه قضاییه (برادرش)٬ مشاهده می کنید.

حتما بخوانید : علی لاریجانی را بهتر بشناسید : همسر ، برادران ، فرزندان و انتخابات ۱۴۰۰

 درخواست محمود صادقی در اعتراض به بازداشت فرهاد میثمی

ششم آذر ماه ۹۷ نیز مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای  اسلامی نیز نامه ای خطاب به جعفری دولت آبادی می زند و درخواست محمود صادقی در اعتراض به بازداشت فرهاد میثمی را به ایشان ابلاغ می کند.

نامه محمود صادقی به وزیر دادگستری و وزیر راه و شهرسازی و بهداشت و درمان

نامه محمود صادقی به وزیر دادگستری

بیست و نهم مهر ماه سال نود و هفت بود که سوال محمود صادقی و ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر دادگستری ارسال شد. سوال این بود که چرا دادسراها و دادگاه ها٬ قانون جرم سیاسی را اجرا نمی کنند؟

نامه محمود صادقی به شهرسازی

او در شهریور ماه نیز نامه ای به وزیر راه و شهرسازی رد و نسبت به مشکل کمبود و گرانی لاستیک و لوازم یدکی کامیون داران٬ خواستار توضیح  شد.

نامه محمود صادقی به وزیر بهداشت و درمان

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی٬ شهریور ماه ۹۷ نیز در نامه ای به وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی٬ خواستار بررسی پذیرش بدون آزمون و انتقال تبعیض آمیز دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه های برتر داخلی شد.

کتاب های محمود صادقی

  • کتاب تعهد به نفع شخص ثالث در حقوق فرانسه و انگلیس. ایران و فقه امامیه- نشر امیرکبیر- تهران سال ۱۳۸۳
  • کتاب بررسی تطبیقی حقوق خانواده . نشر دانشگاه تهران – سال ۱۳۸۴

کتاب های محمود صادقی

(تصویر نامه تاجگردون و دکتر محمود صادقی به علی لاریجانی درباره پیشنهاد فراکسیون شفاف سازی )

صفحه توییتر محمود صادقی

همان طور که قبلا گفتیم٬ صفحه توییتر محمود صادقی ٬ یکی از پر بیننده ترین صفحات توییتر مسئولان کشور بوده و از جولای ۲۰۱۶ میلادی تا نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۲۷۰۰ پست به اشتراک گذاشته است. محمود صادقی تا اسفند ماه ۹۷ بیش از ۲۲۵ هزار فالور داشته و ۲۷۱ صفحه را نیز در این شبکه اجتماعی متن محور روشنفکران٬ دنبال می کند. صفحه توییتر محمود صادقی را در این نشانی دنبال کنید.

صفحه توییتر محمود صادقی

نگاهی به توییت های محمود صادقی در ماه های اخیر

  • ۱۳ فوریه ۲۰۱۹: پیشنهاد به اعضای مجمع تشخیص مصحلت نظام نسبت به تعیین تکلیف موضوع لوایج مبارزه با پولشویی از محضر رهبر معظم انقلاب تا بعدها کسی متهم به اهمال از یک سو یا خیانت از سوی دیگر نشود.
  • ۱۲ فوریه ۲۰۱۹: ترامپ٬ خواستار استعفای نماینده ضد اسراییلی عضو مجلس نمایندگان آمریکا است. این همان رییس جمهوری است که نگران حقوق زنان در ایران است٬
  • ۱۲ فوریه ۲۰۱۹: عفو گسترده ۵۰ هزار زندانی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب٬ امید بخش است.
  • ۱۲ فوریه ۲۰۱۹: برنامه های متنوع بی بی سی فارسی (صرف نظر از صحت و سقم تحلیل ها) به نسبت برنامه های شعاری و تکراری صدا و سیما٬ نشان از حاشیه رانده شدن برنامه سازان خلاق است.
  • ۱۱ فوریه ۲۰۱۹: حضور ۲ زن در هیات داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و انتخاب نرگس آبیار٬ کارگردان فیلم شبی که ماه کامل شد٬ نشان از ارتقا روز افزون شان زنان در سینمای ایران دارد.
  • ۱۱ فوریه ۲۰۱۹: کنفرانس GUADELOUPE٬ مانع پیروزی انقلاب ایران نشد. قمار ورشو (کنفرانس بهمن ماه ورشو لهستان) هم نتیجه ای جز باخت برای ترامپ ندارد.
  • ۱۱ فوریه ۲۰۱۹: گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از شفافیت آرا نمایندگان را ببینید.
  • ۱۰ فوریه ۲۰۱۹: افرادی که در ستم کاری رژیم پهلوی تردید دارند٬ مشروح مذاکرات آخرین جلسه را در ۱۷ بهمن ۵۷ بخوانند. دستور این جلسه٬ انحلال ساواک و محاکمه نخست وزیران و وزرا از سال چهل و دو به بعدبود. جزییات در این لینک در دسترس است.

نگاهی به توییت های محمود صادقی در ماه های اخیر

  • ۹ فوریه ۲۰۱۹: با تماسی که با مسئولان زندان قرچک گرفتم٬ برخوردی با زندانیان صورت نگرفته است. کسی خبر موثق دارد بگوید.
  • ۸ فوریه ۲۰۱۹: فیلم سرخپوست را در جشنواره فیلم فجر دیدم. فیلمی خوش ساخت و کم نقص با بازی های درخشان و قصه روان. تماشای این فیلم٬ مرا به تداوم روند تکاملی سینما٬ امیدوار کرد.

توییتر محمود صادقی٬ یکی از پر بیننده ترین صفحات توییتر مسئولان کشور بوده

محمود صادقی در سال ۹۷ روی دو هشتگ خیلی فعال بود. یکی شفافیت بودجه و دیگری هشتگ بدون استثنا که البته لایک و کامنت های زیادی نیز برایش به ارمغان آورد.

افشا گری محمود صادقی درباره اتهامات پرونده اختلاس در بانک سرمایه

دکتر محمود صادقی ٬ رییس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی  اقتصاد و انضباط مالی در مجلس شورای اسلامی است.

افشا گری محمود صادقی درباره اتهامات پرونده اختلاس در بانک سرمایه

یکی از جنجالی ترین تویت های محمود صادقی ٬ به توییت وی درباره  اختلاس در بانک سرمایه  اشاره دارد. او اسامی ۵۵ بدهکار  بزرگ بانک سرمایه را رسانه ای که در آن٬ اسامی جهانبانی و حسین هدایتی٬ اسپانسر سابق پرسپولیس به چشم می خورد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره اتهامات متهمان بانک سرمایه

۱۱ آذر ماه ۹۶ بود که ایشان سندی مشتمول بر اعداد و ارقام مربوط به بدهی ابر  بدهکاران بانک سرمایه را رسانه  ای کرد.

محمود صادقی در توضیح لیستی که از بدهکاران بانک سرمایه و میزان بدهی آنها منتشر کرده، نوشته است: «با توجه به تخلف مسئولان بانک سرمایه طی سال های ۸۵ تا ۹۵ در اعطای تسهیلات کلان بدون وثیقه و استنکاف بدهکاران از پرداخت بدهی و تعلل بانک در وصول مطالبات و مماشات و اطاله دادرسی در مراجع قضایی، برای شفاف سازی و اطلاع عموم، مشخصات ۲۰ بدهکار عمده بانک سرمایه منتشر می شود.»

پرونده متهمان بانک سرمایه در ۴  جلسه در تهران رسیدگی شد.

درباره محمود صادقی و فعالیت های افشاگرانه اش٬ می توانید به کانال تلگرامی و هم چنین اینستاگرام ایشان رجوع کنید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=37479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .