23

داستان، بازیگران و عکس های سیاسی ترین فیلم سینمای ایران ؛دیدن این فیلم جرم است

  • کد خبر : 279311
  • 02 فروردین 1400 - 23:27
داستان، بازیگران و عکس های سیاسی ترین فیلم سینمای ایران ؛دیدن این فیلم جرم است
فیلم دیدن این فیلم جرم است به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه.

فیلم دیدن این فیلم جرم است به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه، از روزهای پایانی سال ۹۹ اغاز شد و توانست در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰، ظرف ۵ روز، ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. دیدن این فیلم جرم است مثل فیلم سینمایی لاله، از فیلم های  جنجالی سینمای ایران در سال های اخیر است که دریافت پروانه ساخت آن مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرد. از فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بود که بیش از ۲ سال اکران آن در هاله ای از ابهام قرار داشت.

گزارش امروز سرویس هنری عصرشهروند نگاهی دارد به قصه و بازیگران فیلم دیدن این فیلم جرم است. اگر مخاطب این اثر بودید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : درباره « دراکولا » مهران مدیری بدانید

داستان دیدن این فیلم جرم است

داستان دیدن این فیلم جرم است

این فیلم ۸۸ دقیقه ای که اواخر سال ۹۹، اکران آن آغاز شد، ماجرای یک گروگانگیری را روایت می کند. محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری بوده و در خلاصه اش آمده که فقط یک فیلم ۵ دقیقه ای می خواستم تا بعدا بتوانم از زن و دخترم دفاع کنم. ولی امان ندادند. صدای آژیر آن ها داره نزدیک تر می شود و الان مثل مور و ملخ می ریزن اینجا   .. .

مسائل امنیتی که در دیدن این فیلم جرم است مطرح می شود، سبب شد تا دومین فیلم باشگاه سوره در سکوت خبری دنبال شود. یکی از موضوعات جالبی که رسانه ها درباره دیدن این فیلم جرم است بیان کردند، نزاع دو نهاد حکومتی در فیلم است. موضوعی که واکنش های متفاوتی را در پی داشت.

بعضی ها دیدن این فیلم جرم است را سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای پس از انقلاب ایران اسلامی دانسته اند. موضوعی که در نهایت سبب می شود تا شمار مخاطبان و فروش آن در بهار ۱۴۰۰ شمسی افزایش یابد. بهاری که کلا سیاسی و امنیتی است و تکلیف سیزدهمین رئیس جمهور ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مشخص می شود.

حضور امیر آقایی و حمید رضا پگاه (همسر نغمه نادری)

حضور امیر آقایی و حمید رضا پگاه (همسر نغمه نادری)، معمولا با فیلم های جدی همراه می شود. امیر آقایی در آقازاده، حضور موفقی در سال ۹۹ رقم زد. حمید رضا پگاه نیز در سریال های امنیتی مثل خانه امن (روایت مقابله وزارت اطلاعات با گروهک ترویستی داعش در ایران) حضور فعالی داشته است و عجیب نیست که در این اثر نیز از او بهره گرفته اند.

ساخت اثری سینمایی که به نظر برخی منتقدان، کسی تا کنون اجازه و جرات ساخت چنین فضا و قصه ای را نداشته است، کار آسانی نیست و به همین خاطر، دیدن این اثرا توصیه می شود. تحریم های نفتی ایران، اتفاقات سیاسی درباره برجام، تجاوز به کودکان در عربستان سعودی، کاراکتر اصلی این اثر را کاملا سیاسی کرده است. روندی که به زعم  برخی منتقدان، جریان اثر را فانتزی و غیر واقع بینانه نیز کرده است.

حتما بخوانید : داستان، بازیگران و پشت صحنه فیلم تک تیرانداز

شاید انتخاب نام: دیدن این فیلم جرم است، اغراق آمیز در نگاه اول

شاید انتخاب نام” دیدن این فیلم جرم است” ، اغراق آمیز در نگاه اول باشد. اما اگر با حال و هوای سینمای ایران و وضعیت صدور پروانه ساخت فیلم ها آشنا باشید، احتمالا به این نتیجه برسید که این یک فیلم استثنایی و  سیاسی در سینمای پس از انقلاب است که در این ژانر و فضا، کم نظیر بوده است.

روایت گر فساد در دولت و حاکمیت که مسعود ده نمکی نیز در دادستان خود در شبکه ۳ سیما در اسفند ۹۹ تلاش کرد با حضور بهنوش بختیاری و سحر قریشی و دیگران، گوشه ای از آن را روایت کند.

در دیدن این فیلم جرم است، فردی که در جامعه او را ارزشی لقب می دهند، آتش به اختیار است. به آقازاده ها و ژن خوب ها و شاخ ها و مذاکره و هر چیز دیگری، بی زار است و نقد می کند.

دیدن این فیلم جرم است، روایت ذهنیت و عملکرد امیر (بسیجی جوان) و همسرش ریحانه

دیدن این فیلم جرم است، روایت ذهنیت و عملکرد امیر (بسیجی جوان) و همسرش ریحانه را روایت می کند که از قضا، همسر او به خاطر چادری بودن مورد آزار و اذیت یک شهروند قرار میگیرد. شهروند هتاک، توسط پایگاه بسیج با فرماندهی برادر امیر، دستگیر می شود و او پی می برد که جنین داخل شکم ریحانه به خاطر این ضربه، سقط شده است.

نامه ناجا اعلام می کند که شهروند دستگیر شده یک مقام سیاسی رده بالا است و باید فورا آزاد شود! اما امیر، آتش به اختیار می شود و او را آزاد نمی کند و تلاش می کند حقش را از این شهروند مست و هتاک، بگیرد. چون بچه اش را به قتل رسانده است.

اینستانوشته عزت الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما درباره فیلم

(اینستانوشته عزت الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما درباره فیلم)

نظر لیندا کیانی درباره بازیش در دیدن این فیلم جرم است

(نظر لیندا کیانی درباره بازیش در دیدن این فیلم جرم است)

اینستانوشته شهره پیرانی درباره سیاسی ترین فیلم سینمایی تاریخ سینمای ایران

(اینستانوشته شهره پیرانی درباره سیاسی ترین فیلم سینمایی تاریخ سینمای ایران)

مرد هتاک که ضارب ریحانه، همسر برادر امیر است، پسر یک آیت الله است. آیت الله فرضی فیلم دیدن این فیلم جرم است، آیت الله احتشام است.

آیا دیدن این فیلم جرم است را می توان نسخه به روز رسانی جدید فیلم آژانس شیشه ای برادر ابراهیم حاتمی کیا دانست؟ آیا سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است؟ آیا احتمال دارد از اکران نوروزی خارج شود؟ آیا احتمال دارد تا شاهد نمایش دیدن این فیلم جرم است در تلویزیون باشیم؟ آیا احتمال سانسور دیدن این فیلم جرم است وجود دارد؟

این ها پرسش هایی است که پس از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ بهتر و بیش تر می توان به آن ها پاسخ داد.

بازیگران دیدن این فیلم جرم است

بازیگران اصلی این فیلم سینمایی عبارتند از:

–          مهدی زمین پرداز

–          حمید رضا پگاه

–          محمود پاک نیت

–          حسین پاکدال

–          احسان امانی

–          حمید ابراهیمی

–          لیندا کیانی

–          امیر آقایی

امیر آقایی از هنرپیشه های اصلی این اثر، حضور فعالی در اینستاگرام ۱ میلیون فالوئری خود ندارد. اینستانوشته امیر آقایی به مناسبت تحویل نوروز ۱۴۰۰ در عکس زیر مشاهده می کنید.

بازیگران دیدن این فیلم جرم است

دیگر بازیگران فیلم دیدن این فیلم جرم است عبارتند از:

–          حسین زارعی

–          محمد رضا ملکی

–          مرتضی زارع

–          علی آباقری

–          مهران هادی

–          احسان شیخی

–          سعید دشتی

–          سید مهدی سجادیان

–          عدنان فراهانی

–          فرشاد میرزایی

–          سامان غنائمی

–          ایمان عبادیانی

–          مهرداد فلاحتگر

–          آرام نباتی

موسیقی دیدن این فیلم جرم است محصول حبیب خزایی فر بوده و تصویربردارش نیز روزبه رایگا.

مخاطب گرامی

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این اثر سینمایی امنیتی و سیاسی ایران عصر ۱۴۰۰ از طریق بخش کامنت بیان کنید.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=279311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. چقدر پیر شد آقای امیر آقایی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .