11
صدراعظم نوری:

رابطه مستقیم آلودگی هوا با کرونا / ترافیک‌های تهران تمام زحمات تعطیلات کرونایی را از بین می‌برد

  • کد خبر : 274721
  • 28 آذر 1399 - 17:15
رابطه مستقیم آلودگی هوا با کرونا / ترافیک‌های تهران تمام زحمات تعطیلات کرونایی را از بین می‌برد
عضو شواری شهر تهران گفت:حضور بیش از اندازه مردم به خصوص هنگام غروب زحمات تمام زحمات تعطیلات کرونایی را ازبین می‌برد و آلودگی هوا را هم زیاد می‌کند.

به گزارش اخبار شورای شهر ،زهرا صدراعظم نوری نماینده مردم شهر تهران درپاسخ به سوال خبرنگار پیرامون تاثیر بارندگی های اخیر در کاهش یا رفع الودگی های محیط زیستی ناشی از انتشار کووید ۱۹ علی الخصوص در شهرهای قرمز و نارنجی گفت:درفصل پاییز که پدیده وارونگی هوا هست مادامی که چون سکون جریان هوا هست و باد وزیده نمیشود و جریان هوا برقرار نیست بنابراین هرچه قدر منابع الاینده و دود تولید و منتشر شود طبیعی است که الودگی بیشتر خواهد شد و مشکلاتی ایجاد میکند و شرایط را برای گروه های مختلف به ویژه گروه های حساس را خیلی پر ریسک و حاد میکند.

عضو شورای شهر بیان کرد: اگرچه بارندگی تاحدی میتواند موثر باشد ولی بارندگی بیشتر به تلطیف هوا کمک میکند ولی در شرایطی که پدیده اینورژن را نداشته باشیم و سکون هوا هم نباشد پس وقتی جریان هوا برقرار نیست و وارونگی است بارندگی خیلی کمک نمیکند به رفع یا کاهش الودگی ها. به همین خاطر بهتره در این شرایط تردد کمتر بخصوص تردد های غیر ضروری صورت بگیرد.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه دو هفته کشور و پایتخت تعطیل بود و تقریبا بسیاری از فعالیت ها یا تعطیل بودند یا به صورت دور کار انجام میگرفت بعد از این دو هفته شاهد این هستیم خیابان ها بسیار شلوغ و در غروب به بعد پیک ترافیک خیلی سنگین است و به نظر می اید مردم در این ۲ هفته ای که نتوانستند تردد کنند میخواهند جبران کنند با حضور خیلی زیاد، بخصوص در مراکز فعالیت و خرید و این باعث میشود تمام اقدامات این ۲ هفته که شاهد نتایجش هستیم که الحمدالله کاهش فوتی ها و مبتلایان را دربرداشته ،با این کارها خراب میشود و دوباره در شرایطی بحرانی قرار میگیریم؛ وضعیت قرمز میشود و مجبور میشویم اقداماتی انجام دهیم که برای هیچ کس خوشایند نیست؛ بنابراین باید کمک کنیم تردد کمتر شود ، کارهای غیر ضروری صورت نگیرد و به هرنحوی فاصله ی اجتماعی رعایت شود تا انشالله الودگی و همچنین شیوع ویروس کرونا کمتر شود.

صدراعظم نوری در پایان صحبتش گفت: که هرچه قدر آلودگی افزایش پیدا بکند ضریب ابتلا به کووید ۱۹ هم بیشتر خواهد شد به خصوص برای افرادی که بیماری های زمینه ای دارند و این نسبت معنا داریست بدین صورت که هرچه الودگی بیشتر شود ضریب ابتلا بالا میرود و ریسک بیشتر میشود و بیماران زمینه ای مثل بیماری قلب وعروق و ریووی و دیگر گروه های حساس درگیر میشوند و زمینه ابتلا دراین ها بیشتر میشود لذا باید تلاش کرد که دراین شرایط خاصی که هست الودگی هوا را افزایش ندهیم وبا نوع زندگی و رفتارها و اقداماتمان هوا را آلوده تر نکنیم.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=274721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .