13
در جلسه شورا صورت گرفت:

رای اعضای شورا به اصلاح بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران

  • کد خبر : 287675
  • 21 آذر 1400 - 17:55
رای اعضای شورا به اصلاح بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اصلاح بودجه سال 1400 شهرداری تهران موافقت کردند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، در سی‎امین جلسه علنی شورا، لایحه «اصلاحیه بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران» مورد بررسی اعضا قرار گرفت و محمد آخوندی از جانب کمیسیون برنامه و بودجه، این اصلاحیه را قرائت نمود و اعضا نیز در این خصوص اظهار نظر کردند و مهدی عباسی بعنوان مخالف اظهار داشت: در بحث منابع و اعتبارات شهرداری تهران، باید شاخص تعیین کرد. این شاخص مدیریت چهار ساله گذشته است یا یک رویکرد تحولی؟ چهارسال گذشته دورانی کسل، فشل و پر از تنبلی و کاهلی بود که شهرداری بسیاری از تکالیف خود مانند مترو و اتوبوس و ایمنی ساختمان‎ها و…، را انجام نداده است. بنابراین اگر شاخص مبنا را اینطور بگذاریم، بودجه شهرداری تهران در سال ۹۹ با تبصره‏ها ۴۱ میلیارد تومان بوده است و این یعنی در سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد افزایش بودجه داشته‏ایم.

عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری افزود: شاخص ما در این اصلاحیه چیست؟ آیا رویکردمان تحولی است یا شاخص ما عملکرد مدیریت چهارساله قبل که اگر عملکرد ما چهارسال قبل است باید بگویم که در چهارسال گذشته دوران کسلی، فشلی و پر از تنبلی و کاهلی بوده است که حتی شهرداری کارهای خود را انجام نداد مثلا در حوزه مترو و اتوبوس ما نباید اجازه دهیم که شاخص ما عملکرد چهارسال قبل باشد.

وی با بیان این‌که وزارت کشور در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد که برای شفافیت در بودجه‌ریزی، تبصره‌ها و بودجه باید به صورت یکپارچه ارائه شود، گفت: در سال ۱۴۰۰ بودجه ۴۷ هزار میلیارد بوده که در مقایسه با بودجه سال ۱۳۹۹، ۲۵ درصد رشد داشته است و ما نباید به دنبال اقدامات گذشتگان برویم بلکه باید رویکرد جدید و تحولی داشته باشیم.

عباسی تصریح کرد: همین حالا پرونده‌هایی در منطقه ۲۲ است که تسویه کامل کردند و حتی می‌توانند از شهرداری به محاکم قضایی شکایت کنند که همین حالا با آن پرونده‌ها ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیارد تومان روی زمین مانده و بهتر است به دنبال آنها برویم.

سپس میثم مظفرنایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز بعنوان موافق اظهار داشت: در میان یک سال مالی در سطح شهرداری تغییرات مدیریتی را تجربه کرده‏ایم و تیم جدید شهرداری به تازگی مستقر شده است و ما باید برای عملکرد سه ماهه این تیم ظرفیت سنجی کنیم. اما واقعیت اینست که ما در آذرماه هستیم و درمورد سه ماه باقی مانده سخن می‏گوییم. مسئله دوم اینست که درمورد طلب‏های شهرداری، اصلاحیه به معنای عدم مطالبه این طلب‏ها نیست. بلکه کارگروهی برای مطالبه این طلب‏ها ایجاد شده است.

وی افزود: ضمنا هیچ بخشی مربوط به اتوبوسرانی از بودجه کاهش پیدا نکرده‏ است و فقط شهرداری یک سری مناقصات جا مانده را ملغی کرده است.

پرویز سروری نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز به عنوان موافق گفت: مدیریت شهری جدید باید به دنبال تحول باشد. نگاه مدیریت جدید تحولی است اما سه ماه تا پایان سال مانده و ما وارد یک تنبلی مفرد در شهرداری بودیم و طبیعی است در این سه ماه نمی‌توانیم به آرزوهایمان جامع عمل بپوشانیم.

وی افزود: این رقمی هم که در اصلاحیه بسته می‎شود پایه‏ای است برای سال بعدی. لذا اجازه دهید در شرایطی مبنی بر واقعیت‏ها تصمیم گرفته شود.

همچنین مهدی اقراریان رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با طرح پرسشی اظهار داشت: در ردیف‎ها موردی بود به نام کمک به شورایاری‏ها که به “مجامع مشورتی معتمدین محلات”تبدیل شده است. آیا این مجامع مصوبه‏ای از شورا گرفته است که برای آن بودجه تعریف شده است؟ تکلیف شورایاری هم که مشخص است. نکته دیگر اینست که شهرداری مطالباتی دارد که اگر این مطالبات پیگیری شود، بخشی از این بودجه قابل تحقق خواهد شد.

سپس سید جعفر تشکری هاشمی متذکر شد: نیازهای اضطراری مردم بویژه اتوبوس و مترو در این اصلاحیه کاملا” مدنظر قرار گرفته است. همچنین در هیچ دوره‏ای بودجه‏ای ۱۰۰ درصد محقق نشده است. اما این بودجه چراغ راهی است که به مدیران هدف دهند.

همچنین مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری طی پیشنهادی گفت: بهتر است مبلغی را در مباحث غیرنقد در دو الی سه سر فصل به بودجه اضافه کنیم و در توسعه ناوگان اتوبوس و مترو به کار ببریم که به اندازه ۵ هزار میلیارد تومان باشد.

در نهایت لایحه “اصلاحیه بودجه  سال ۱۴۰۰  شهرداری تهران” به تصویب رسید.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=287675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .