18

رستوران های گیاهی در تهران : از « آناندا » تا « نوای غذای پاک »

  • کد خبر : 31953
  • 08 فروردین 1398 - 19:23
رستوران های گیاهی در تهران : از « آناندا » تا « نوای غذای پاک »

لیست رستوران های گیاهی تهران گوشت خوری٬ هم روز به روز گران تر می شود و هم بیماری هایی که از دام به انسان منتقل می شود٬ در حال افزایش است. واردات گوشت قرمز یخ زده یا گرم از خارج از کشور به ایران هم در روزگار گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان سبب شده تا […]

لیست رستوران های گیاهی تهران

گوشت خوری٬ هم روز به روز گران تر می شود و هم بیماری هایی که از دام به انسان منتقل می شود٬ در حال افزایش است. واردات گوشت قرمز یخ زده یا گرم از خارج از کشور به ایران هم در روزگار گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان سبب شده تا بعضی ها٬ عطای گوشت خوردن سفید و قرمز را به لقایش ببخشند و یا منتظر کاهش قیمت گوشت شوند یا سبک زندگی و رژیم غذایی خود را عوض کنند.

شما بایستی از پروتئین های حیوانی در رژیم غذایی هفتگی استفاده کنید و چه بهتر که گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز کنید. به هر حال٬ بسیارند کسانی که کلا٬ گوشت دوست ندارند و مخالف گوشت خوردن هستند و در عمر مبارکشان٬ لب به گوشت سفید یا قرمز نزدند. برای این افراد که شمارشان در دنیا روند صعودی پیدا کرده٬ رستوران هایی وجود دارد که فقط غذای گیاهی سرو می شود. در تهران نیز٬ شماری از رستوران های محبوب وگان ها وجود دارد که در گزارش امروز سرویس گردشگری عصر شهروند به آن اشاره کردیم.

اگر شما هم عاشق غذاهای گیاهی هستید و به نوعی وگان محسوب می شوید و تجربه استفاده از غذا های خوشمزه این غذا خوری های پایتخت را دارید٬ نظرات و پیشنهادات خود را به صورت محترمانه کامنت کنید تا تبادل اطلاعات٬ منجر به ارتقا دانش عمومی مخاطبان گرامی سایت شود.

با وگان گردی امروز ما همراه باشید.

حتما بخوانید: نوستالژیک ترین مقصد های شکم گردی تهران

فواید گیاه خواری

در باب فواید گیاه خواری‌٬ کتاب ها می توان گفت و ساعت ها صحبت کرد. اما آن چه که مسلم است٬ گیاه خواری ۱۰۰ درصد٬ بی فایده است و باید مقداری پروتئین حیوانی نیز در رژیم غذایی استفاده کرد. یکی از مهم ترین فواید گیاه خواری و نه خام گیاه خواری!٬ بی نیاز بودن از بالا پایین شدن قیمت گوشت قرمز و سفید٬‌ پرهیز از گوشت های هورمونی٬ رهایی از بیماری هایی که از دام به انسان منتقل می شود و رهایی از کلکسیونی از آسیب هایی است که امروزه٬ دنیای گوشت سفید و قرمز٬ حیات آدمی را تهدید می کند و هزینه تمام شده صنعت بهداشت و درمان را افزایش می دهد.

فواید گیاه خواری

(۲ کتاب خوب برای علاقمندان به گیاه خواری)

 فواید گیاه خواری از نظر پزشکی

(۲ کتاب خوب برای این که فواید گیاه خواری را از نظر پزشکی و اقتصادی و فرهنگ عمومی و توسعه پایدار بدانیم)

گیاه خواری٬ به مراتب٬‌ ارزان تر از گوشت خواری است. شما را از دنیای روغن ها و غذا های آماده و منجمد و فریز شده و چرب و پر نمک و فرآوری شده٬ نجات می دهد و این اولین فایده اش٬ رهایی از مشکلات قلبی و عروقی و هزاران درد بی درمان است که بشر امروز٬ به آن مبتلا شده و دنیای رنگارنگ فست فود ها و برگر ها٬ در خلق آن٬ بی تاثیر نیستند.

گیاه خواری٬ شما را با زندگی سبز (green lifestyle) آشتی می دهد. به سبک خوری و پرهیز از شکم پروری٬ عادت می دهد. گیاه خواران٬ وزن متعادلی دارند و در معرض تهدیدات گوشت ناسالم نیستند. این که گیاه خوار ها٬ انرژی مثبت تر و ورزشکار تر از گوشت خوار ها هستند٬ ادله مستند و صحیحی در دست نیست.

هزاران الگوی طبخ و تولید غذا های گیاهی و خوشمزه

( وگان های عزیز می توانند هزاران الگوی طبخ و تولید غذا های گیاهی و خوشمزه را در این هشتگ مشاهده کنند که ایده های جذاب و خلاقانه ای را در اختیارشان قرار می دهد)

تجربه های جهانی وگانیست ها

(تجربه های جهانی وگانیست ها را در این هشتگ دنبال کنید که میلیون ها ایده و پیشنهاد توسط وگان ها در اختیار شما قرار می دهد)

کلکسیونی از سالاد های خوشمزه و هیجان انگیز

(کلکسیونی از سالاد های خوشمزه و هیجان انگیز را در هشتگ محبوب سالاد خور های حرفه ای اینستاگرام دنبال کنید)

اما شرع و عقل و نقل٬ همه گواهی دهنده این واقعیت است که پرهیز از خوردن گوشت حیوانات٬ اقدامی تحسین برانگیز است و انسان را از مشکلات جسمی و روحی و روانی٬ مصون می دارد. اگر قصد گیاه خواری دارید٬ حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و از مشورت ها و تجویزهای اینترنتی٬ پرهیز کنید.

حتما بخوانید : بهترین برگر فروشی های تهران : از بابی ساندز تا برگر مرگر

سبک زندگی وگان ها چگونه است ؟

وگان ها (vegan)٬ به منظور حمایت  از محیط زیست و حقوق حیوانات و دنبال کردن سبک زندگی سبز و سالم٬ از گیاهان و میوه ها برای تعذیه خود استفاده می کنند و دنبال گوشت و تخم مرغ و لبنیات و فرآورده های حیوانی نیستند. بعضی٬ حتی کیک و بیسکویت هم  مصرف نمی کنند و حتی عسل! وگان ها٬ دسته ها و فرقه های مختلفی هستند. اما همه در یک چیز شریک هستند و آن پرهیز از گوشت و فرآورده های دامی.

در صنعت غذا٬ برای این دسته از شکم گردها نیز٬ فرصت های شکم  گردی وجود دارد که نمونه های زیادی در ایران و سایر نقاط جهان دارد. اگر شما هم وگانیسم هستید٬ این مراکز را در نظر داشته باشید.

داستان وگان ها

(وافل وگان دیده بودید؟ )

رستوران «زمین» شهرک غرب

رستوان «زمین» شهرک غرب

(محیط رستوران وگان «زمین»)

نخستین مقصد وگان گردی ما در تهران٬ رستوران گیاهی زمین در شهرک غرب است. اگر به خیابان سیمان ایران در فاز پنج شهرک غرب بروید٬ در خیابان پردیسان٬ رستوران زمین وجود دارد. از ۸ صبح الی ۲۳ آماده پذیرایی از عاشقان غذاهای گیاهی است. صندلی در فضای باز و جای پارک و بیرون بری٬ بخشی از خدمات رستوران زمین است. سطح قیمت ها نیز متوسط  است و قیمت های عجیب و غریب بام لند را ندارد.

ر رستوران وگان «زمین» شهرک غرب

(نمونه غذایی که در رستوران وگان «زمین» شهرک غرب سرو می شود)

رستوران گیاهی زمین٬ منو های فصلی متنوعی دارد که برای کسب اطلاعات بیش تر به سایت: zaminvegan.ir رجوع کنید. محیطی دوستی داشتنی داشته و توسط هومن حکمتی تاسیس شد. شعار: غذای کاملا گیاهی=غذای عاری از خشونت در این رستوران دیده می شود. اینستاگرامش را دنبال کنید تا درباره  غذا ها و لوکیشن و منو و هم چنین نظرات و دیدگاه های مشتریانش٬ کسب اطلاع فرمایید.

کلکسیون منو غذایی گیاهی رستوران وگان زمین

(از کلکسیون منو غذایی گیاهی رستوران وگان زمین )

رستوران گیاهی آناندا

رستوران گیاهی آناندا٬ در خیابان اختیاریه جنوبی شماره ۱۸ قرار دارد. قیمت هایش کمی  از رستوران زمین شهرک غرب گران تر است.

رستوران گیاهی آناندا

( رستوران وگان آناندا)

بیش از ۱۰ سال است که سابقه فعالیت داشته و تلاش می کند با طبخ  غذای گیاهی سنتی ایرانی و فرهنگی٬ تنوع غذایی خوبی را در اختیار مشتاقان این گونه غذا ها قرار دهد تا از دنیای آب پز خوری٬ فاصله بگیرند. فضای سبز زیبایی داشته  که محیطی متفاوت را خلق می کند.

منو غذایی رستوران گیاهی آناندا

(منو غذایی رستوران گیاهی آناندا در اختیاریه جنوبی)

فضایی برای خوردن و نوشیدن سالادهای خوشمزه و دسرهای لذیذ کم شکر. برای کسب اطلاعات تکمیلی به سایت  anadvegan.com بروید. کباب گیاهی٬ پیتزای گیاهی و کلی غذای خوشمزه رنگارنگ با پروتئین گیاهی٬ در اختیار شما است تا با دنیای فست فود ها و روغن ها و نمک ها خداحافظی کنید.

کافه رستوران آناندا در خیابان پاسداران٬ بهستان دهم٬ اختیاریه جنوبی٬ جنب مخابرات شماره ۱۸ قرار دارد.

سرزمین بامیکا

اگر مشتری سالاد های متنوع هستید٬ بامیکا را توصیه می کنیم. سالاد بسته بندی شده٬ ابتکار این شرکت در سال های اخیر در پایتخت است. علاوه بر آن٬ انواع و اقسام غذا و نوشیدنی ارگانیک را نیز عرضه می کند. انواع سبزی های خرد شده و آماده طبخ  نیز توسط  بامیکا عرضه  می شود.

فروشگاه های بامیکا در سطح پایتخت

وعده غذایی سالم و خوشمزه به صورت بسته بندی شده در فروشگاه های بامیکا در سطح پایتخت٬ عرضه می شود. شعبه  اصلی آن در سعادت آباد و جنب میدان کتاب است. اینستاگرام BAMIKA در این نشانی قرار دارد.

رستوران گیاهی هریس

یک رستوران گیاهی در منطقه مرکزی تهران. نرسیده به خیابان بزرگمهر در خیابان ولیعصر جنوبی. از بهترین گزینه ها برای وگان گرد های پایتخت که قیمت های خوبی به نسبت موارد فوق الذکر دارد. منو ارگانیک و محبوب گیاه خواران تهرانی دارد. غذا ها نیز  به صورت سلف سرویس عرضه می شود.

رستوران گیاهی بانیان

رستوران گیاهی بانیان

اگر مشتاق کیک و دسر گیاهی و چنجه گیاهی هستید٬ رستوران گیاهی بانیان در خیابان شریعتی تهران را توصیه می کنیم. این رستوران در پایین تر از دولت٬ نبش کوی امان پور شماره ۳ واقع شده  است.

حتما بخوانید : بام لند تهران و همه رستوران‌ها ، کافه‌ها ، مراکز تجاری و تفریحی

رستوران گیاهی خانه هنرمندان

برای کسانی که به دنبال گالری گردی در خانه هنرمندان تهران هستید٬ ۷ نگارخانه آن٬ هر  هفته برنامه های متنوعی دارد. ۲ رستوران در خانه هنرمندان ایران قرار دارد که یکی٬ رستوران گیاهی است. برای کسب اطلاعات بیش تر به این لینک بروید.

رستوران گیاهی خانه هنرمندان

از بستنی یا سوسیس وکیک و شیرینی و دسر٬ همه مخصوص عاشقان این عرصه است. از رستوران های گیاهی مطرح پایتخت بوده که در طبقه اول خانه هنرمندان ایران قرار دارد. منوی کاملی از غذای گیاهی دارد و کیاب گیاهی تا خورشت اصیل ایرانی و نوشیدنی های ایرانی و فرنگی را سرو می کند. خانه هنرمندان٬ در خیابان ایرانشهر قرار دارد.

کافه رستوران نوای غذای پاک

رستوران گیاهی نوای غذای پاک٬ همان طور که از نامش  پیداست٬ تلاش دارد تا غذای سالم را در اختیار شکم گردهای تهرانی قرار دهد. اگر به خیابان بهشتی بروید٬ پس از تقاطع سهروردی٫ شماره ۱۸۷ رستوران نوای غذای پاک در دسترس است.

کافه رستوران نوای غذای پاک

از ساعت  ۱۱ تا ۲۳ هر روز پذیرای بازدید علاقمندان به غذای گیاهی است. غذا ها٬ فرآورده حیوانی ندارد و شما در محیطی دنج٬ با دها غذای خوشمزه رنگارنگ٬ مهمان می شوید. غذاهای ارگانیک و سالم که انواع و اقسام ایرانی و فرنگی دارد. اینستاگرام رستوران نوای غذای پاک  را دنبال کنید.

 مقصد های شکم گردی گیاهی در تهران

رستوران پیور

رستوران پیور

از جمله دیگر مقصد های شکم گردی گیاهی در تهران٬ رستوران گیاهی پیور است. این رستوران در نشانی: ملاصدرا٬ خیابان شیخ بهایی٬ خیابان شصت و چهارم یوسف آباد٬ برج های ASP شماره سی و پنج قرار دارد. همه  روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ پذیرای بازدید علاقمندان است. فست فود ایرانی و غذا های گیاهی در یک دکوراسیون دوست داشتنی٬ سرو می شود. سرآشپز حرفه ای داشته و غذاهای ارگانیک و سالم را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. اگر دوست دار  صبحانه مخصوص وگان ها هستید٬ صبح های جمعه٬ یکی از پاتوق های صبحانه خوری تهرانی ها٬‌ همین جا است.

 صرف غذاهای ارگانیک و سالم

حتما بخوانید : نوروز گردی هیجان انگیز در پارک آبشار تهران

همراهان وگان ما!

اگر شما هم رستوران های خوبی برای صرف غذاهای ارگانیک و سالم سراغ دارید٬ نظرات و دیدگاه های خود را به همراه تجربه گیاه خواری یا خام گیاه خواری٬ از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

بهترین مقصدهای گردشگری و شکم گردی پایتخت را با سرویس گردشگری عصر شهروند دنبال کنید.

به نظر شما بهترین رستوران گیاهی تهران کجاست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=31953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .