6
خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران:

روند تحقق درآمدی در سال گذشته صعودی بود

  • کد خبر : 297327
  • 11 تیر 1402 - 18:11
روند تحقق درآمدی در سال گذشته صعودی بود
حبیب کاشانی با بیان اینکه تنها در اسفند ماه ۳۳ هزار میلیارد تومان محقق شده و روند تحقق درآمد صعودی بوده است، اظهار کرد: از معاون مالی و اداره کل درآمد شهرداری تهران تقاضا می کنیم به صورت متمرکز عمل کند و از افراد بیشتری استفاده شود تا مبالغ عوارض نقد شود و در تحقق درآمدها اثرگذار باشد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، حبیب کاشانی در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش حساب و درآمد شهرداری تهران در اسفندماه سال ۱۴۰۱ ضمن عذرخواهی از تأخیر در ارائه این گزارش، اظهار کرد: بخشی از آن به دلیل تأخیر در ارائه گزارش بود و بخشی نیز به دلیل عدم فرصت در صحن برای ارائه گزارش بود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه سال قبل ۵۰ هزار میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: در ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۶۹ هزار و ۸۲ میلیارد تومان وصول شده که نسبت وصول به بودجه مصوب ۱۳۷ درصد است.

وی ادامه داد: از مبلغ ۶۹ هزار میلیارد تومان بیش از ۶۷ هزار میلیارد تومان عملکرد نقد و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان غیرنقد است و در بخش غیرنقد می توان گفت که ضعیف عمل کرده اند.

کاشانی با بیان اینکه باید ۴۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان درآمد به حیطه وصول در می آمد که مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان وصول شده است، یادآور شد: حدود ۱۴۴ درصد درآمد وصول شده که درآمدهای ناشی از توسعه شهر و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای باید چهار هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان وصول می شد که ۹۳۹ میلیارد تومان وصول شده است، تصریح کرد: از محل واگذاری دارایی های مالی نیز باید سه هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان وصول می شد که هفت هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان به میزان ۱۸۰ درصد محقق شد.

وی با بیان اینکه تنها در اسفند ماه ۳۳ هزار میلیارد تومان محقق شده و روند تحقق درآمد صعودی بوده است، اظهار کرد: از معاون مالی و اداره کل درآمد شهرداری تهران تقاضا می کنیم به صورت متمرکز عمل کند و از افراد بیشتری استفاده شود تا مبالغ عوارض نقد شود و در تحقق درآمدها اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه جرائم ماده ۱۰۰ و اوراق مشارکت افزایش یافته است، یادآور شد: در بحث مسکن جایگزین هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که باید گزارش آن ارائه شود.

وی با بیان اینکه در بخش هزینه ها بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود، گفت: عملکرد شهرداری ۴۹ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان هزینه شده که ۹۶.۸۵ درصد اعتبارات است.

۲۶ هزار میلیارد تومان دارایی داریم

کاشانی با بیان اینکه در سه ماهه اول ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم، خاطرنشان کرد: با احتساب ۹ هزار میلیارد تومان از سال قبل ۲۶ هزار میلیارد تومان دارایی داریم که می تواند راهگشای مشکلات شهر باشد.

وی با اعلام اینکه تحقق بودجه تا ۵۰ هزار میلیارد تومان بر اساس برنامه پیش رفت، اظهار کرد: با آمدن متمم بودجه می توانیم صندوق درآمد مازاد را ایجاد کنیم. این اتفاق نادر است و زمانی آقای قالیباف نیز یکبار این اتفاق افتاد اما هیچ گاه درآمد مازاد به این میزان نبود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مبلغ تخفیف عوارض پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: بخشی از مبالغ نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان به سازندگان اختصاص دارد که از این فرصت استفاده کردند. تحقق درآمد دست مریزاد دارد اما می خواهیم شهرداری هرچه سریعتر گزارش دهد که مازاد درآمد در چه ردیف هایی هزینه شده است.   منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .