14

گزارش از جلسه دهم شورای شهر / ری روی ریل پارلمان شهری تهران

  • کد خبر : 284653
  • 17 شهریور 1400 - 15:52
گزارش از جلسه دهم شورای شهر / ری روی ریل پارلمان شهری تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دهمین جلسه خود گزارشی از منطقه ۲۰ تهران که محدوده ری را در بر می گیرد دریافت و نسبت به آن انتقادات و سوال هایی مطرح کردند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، از اعضای شورای اسلامی امروز سه شنبه در دهمین جلسه خود میزبان فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ برای ارائه گزارش از این منطقه‌ بودند .

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ تهران در این جلسه گفت: ری، ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت شهر تهران را به خود اختصاص داده است که ۲۲ کیلومتر آن مساحت درون شهری ری و ۱۷۸ مربع کیلومتر آن حریم است.

وی افزود: کالبد ری، منطقه ۲۰ را  از سایر مناطق جدا می کند، که اگر به آن توجه نشود ادامه برنامه ریزی ها در این منطقه را دچار اختلال می کند.

وی افزود: در مسیر توسعه، ری از توسعه تهران باز ماند و این بازماندگی در سال های اخیر در قالب عدالت در تخصیص بودجه کمی برطرف شده است.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه مسائل اصلی این منطقه طی سال های گذشته همچنان باقی است ، گفت : جدا افتادگی منطقه ۲۰ از دیگر مناطق تهران، وضعیتی را در ری به وجود آورده که سرانه ها و نیازهای ری، در خود آن تعریف می‌شود.

وی اظهار داشت: ری دارای ۷ ناحیه، ۲۰ محله است و به ۴۵۰ هزار شهروند خدمات ارائه می‌دهیم.

آسیب های اجتماعی امنیت منطقه ۲۰ را به خطر انداخته است

زهرا شمس احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش شهردار منطقه ۲۰، گفت: سلامت و امنیت شهروندان منطقه ۲۰ به دلیل آسیب های اجتماعی، حضور معتادان، عبور کابل های فشار قوی و غیره به خطر افتاده است.

وی افزود: این منطقه برغم فرهنگ غنی و مقبره بی بی شهر بانو متأسفانه آنطور که شایسته فرهنگ آن است به افکار عمومی معرفی نشده است.

شمس احسان افزود: در حال حاضر یکی از منابعی که در اقتصاد شهر مؤثر است، حوزه گردشگری است که در این راستا طرح مرمت چشمه علی در حال اجرا است اما برای بهره وری از این طرح اقدامات تکمیلی نیاز است.

وی افزود: سلامت جسمانی ساکنین محله جوانمرد قصاب به دلیل عبور کابل‌های فشار قوی در خطر قرار گرفته و فرسودگی این محله و فقر خدمات اجتماعی در این منطقه و حضور معتادین در معابر موجب کاهش امنیت شده است.

عضو شورای تهران  اظهار داشت: شهردار منطقه ۲۰ به غیر از بازدیدهای رسانه‌ای طی ۴ سال گذشته چه گامی جهت رفع نقص‌ها برداشته است؟

وی با بیان اینکه چرایی حذف مراکز بهاران و گرم خانه‌ها در این منطقه جای پرسش است، گفت: یکی از اولویت‌های این منطقه طرح ترمیم اطراف حرم حضرت عبدالعظیم و محله نفرآباد است که به نتیجه مطلوب نرسیده است.

سهم اتباع از خدمات شهری چقدر است

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اکثریت مهاجران افغاستانی در منطقه ۲۰ ساکن هستند و به واسطه اینکه بعد از انقلاب کشور داعی تمدن سازی بود اما متأسفانه قوانین ما متناسب با آن نیست.

وی افزود: به طور کلی بخش‌هایی از این افراد خانواده لشکر فاطمیون هستند.

نادعلی عنوان کرد: سوال بنده این است که در زمره خدمات شهرداری منطقه ۲۰ چه خدماتی به این فراد تعلق گرفته است.

چرا طرح حریم ری اجرا نشد

مهدی اقراریان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: شهرداری برای اجرای طرح حریم شهرری چه کرده است.

وی با اشاره به بازدید هوایی و زمینی از این منطقه افزود: برای حل معضلات و مشکلات چه اقداماتی انجام شده است.

اقراریان همچنین با بیان اینکه در حوزه حکمرانی دچار شلختگی و ناهماهنگی و از هم گسیختگی هستیم که شکاف‌های بزرگی در متن جامعه ایجاد کرده است، از این موضوع انتقاد کرد.

عضو شورای تهران با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی منطقه ۲۰ مساله حریم است، اظهار داشت: در روستاهای ری که دارای طرح هادی هستند، چند چالش جدی وجود دارد.

وی گفت: در تداخل مرزی و مدیریتی با فرمانداری ری، ساخت و سازهای عدیده در مجاورت روستاها انجام شد و فرمانداری اجازه حضور عوامل شهرداری در حریم را نمی‌دهد.

ضرورت ارایه آمار دقیق از سرانه فضای سبز و طرح های گردشگری

سید محمد آقامیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: درباره پروژه‌های کوچک مقیاس که اغلب پروژه‌ها توسط بخش خصوصی انجام شده است، اما آماری از پروژه‌های شهرداری ارایه نشد.

وی گفت: از پروژه‌های شاخص‌ها به صورت کلی آمار داده‌شد به علاوه درباره ترویج گردشگری نیز تنها اعلام شد که اقداماتی انجام شده اما توضیح ارائه نگردید.

وی با بیان اینکه احداث بوستان در شهرری جزو توسعه گردشگری شامل نمی‌شود، گفت: در گزارش  اعلام شد که سرانه فضای سبز  ۳ متر اضافه شده و بر اساس آمارها باید بیش از ۱ میلیون فضای سبز ایجاد شده باشد اما در آمارهای گزارش شهردار منطقه ۲۰  از احداث تنها یک پارک ۸ هکتاری سخن گفته شد.

وی تاکید کرد که سایر بوستان‌ها را نیز تنها به روشنایی و صندلی تجهیز کردید اما این بوستان‌ها از قبل وجود داشته اند.

علت تعطیلی مرکز کوثر ۳ چیست؟

نرگس معدنی پور دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: بیش از ۶۰ زن سرپرست خانوار در مجموعه کوثر ۳، تحت پوشش  و با سابقه طولانی در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این مجموعه عملکرد خوبی دارد، گفت: اخیراً شهرداری اخطاریه‌ای برای تعطیلی آن صادر کرده است دلیل آن‌ چیست.

هدف از گزارش باید ارائه مشکلات و معضلات باشد

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با ارائه تذکری گفت: شهرداری در این منطقه با هیئت‌های مذهبی مختلف، ارتباط خوبی دارد که جای تشکر دارد.

وی گفت: توقع ما از ارائه گزارش این است که مشکلات و دغدغه‌های منطقه مورد نظر مطرح شود.

وی گفت: در این گزارش باید ارائه می شد که مردم ری، از اینکه صنایع مزاحم شهر تهران و فاضلاب تهران به ری منتقل می شود، ناراحت هستند.

صادقی ادامه داد: در این گزارش باید اعلام می‌شد که مردم از اینکه فاضلاب وارد ری می شود بخشی از آن تسویه به ورامین منتقل و بخشی خاک را آلوده می‌کند، عصبانی هستند.

وی گفت: مردم ری همچنین از انتقال اجساد اموات بدون هیچ ارزش افزوده برای این شهر ناراحت هستند؛ از کارخانه سیمان ری و از اینکه از کمترین سرانه های آموزشی برخوردارند، رنج می‌برند.

گفتنی‌ست منطقه ۲۰ تهران شامل شهرری و ۱۷۸ کیلومتر مربع حاشیه این شهر است که در کل ری اطلاق می شود .منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=284653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .