22
با سوابق، توییت ها و دیدگاه های علیرضا زاکانی ، شهردار تهران آشنا شوید

زندگینامه علیرضا زاکانی ؛از تحصیلات و سوابق اجرایی تا معرفی همسرش

  • کد خبر : 284721
  • 20 شهریور 1400 - 6:15
زندگینامه علیرضا زاکانی ؛از تحصیلات و سوابق اجرایی تا معرفی همسرش
در این گفتار عصرشهروند، نگاهی داریم به سوابق و دیدگاه های دکتر علیرضا زاکانی ، شهردار تهران. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره تجربیات و سوابق فعالیت های سیاسی و اجرایی دکتر علیرضا زاکانی در سال های اخیر دارید، مراتب را از طریق بخش  کامنت در انتهای این گفتار عصرشهروند به اشتراک بگذارید.

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ، رئیس سابق مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم، به همراه حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی، یکی از ۳ نماینده مردم قم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود. پس از انتخاب به عنوان شهردار تهران توسط شورای شهر ششم، توسط وزارت کشور  دولت سیزدهم ، صاحب حکم شهرداری پایتخت شد.

شهردار تهران، ۱۷ مرداد توسط شورای شهر تهران به این سمت انتخاب شده بود و حکمش هم ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ صادر شد. دکتر زاکانی ، اخراج غلامرضا تاجگردون از مجلس را یکی از بزرگ ترین کارهای مجلس انقلابی خطاب کرده بود و فیلترینگ شبکه های اجتماعی را بیراهه دانست.

زندگینامه علیرضا زاکانی شهردار پایتخت

برنامه های دکتر علیرضا زاکانی برای توسعه پایتخت در ۶۷ صفحه در تابستان ۱۴۰۰ شمسی تقدیم شورای اسلامی شهر گردید که در این گفتار عصرشهروند به مرور برخی از محورها نیز پرداخته شده است.  او در شهریور ۱۴۰۰ در نخستین دستور به شهرداران مناطق ۲۲ گانه پایتخت و مدیران سازمان ها و شرکت های تحت مدیریتش، هر گونه عزل و نصب مدیران را صرفا با هماهنگی شهردار تهران مجاز دانست.

حتما بخوانید : معرفی شهردار پیشین تهران ؛ پیروز حناچی

در این گفتار عصرشهروند، نگاهی داریم به سوابق و دیدگاه های دکتر علیرضا زاکانی ، شهردار تهران. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره تجربیات و سوابق فعالیت های سیاسی و اجرایی دکتر علیرضا زاکانی در سال های اخیر دارید، مراتب را از طریق بخش  کامنت در انتهای این گفتار عصرشهروند به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

زاکانی ثبت نام ریاست جمهوری

زندگینامه دکتر علیرضا زاکانی

دکتر علیرضا زاکانی از نماینده های شناخته شده مجلس شورای اسلامی در دهه نود هجری شمسی است. او ریاست کمیسیون ویژه برجام را در زمان ریاست علی لاریجانی در مجلس بر عهده داشت که بسیاری از مسئولان سابق و فعلی پرونده هسته ای را به بهارستان کشاند.

علیرضا زاکانی ، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ و سال ۱۳۹۶ نامزد شده بود که صلاحیتش توسط شورای محترم نگهبان قانون اساسی، احراز نشد اما در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صلاحیت وی تایید شد و رقیب ابراهیم رئیسی و محسن رضایی و دکتر عبدالناصر همتی شد. انتخاباتی که به پیروزی قاطع آیت الله رئیسی منجر شد.

دکتر علیرضا زاکانی ، حضور فعالی در مناظرات انتخاباتی تلویزیونی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشت و نقد های او به سیاست های دولت روحانی به خصوص سیاست های اقتصادی دکتر عبدالناصر همتی (رئیس سابق بانک مرکزی در دولت حسن روحانی)، وی را در کانون توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار داد.

دکتر علیرضا زاکانی ، متولد ۱۲ اسفند سال ۱۳۴۴ در شهر ری تهران است. اواز سال ۱۳۸۷ در جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و شورای اتتلاف نیرو های انقلاب اسلامی و جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و ائتلاف بزرگ اصولگرایان حضور فعالانه داشت.

همسر و فرزندان علیرضا زاکانی

همسرش معصومه پاکتچی است و ۳ فرزند به نام های طیبه و مریم و زینب دارد. او در دانشگاه علوم پزشکی تهران، تحصیل کرد. در سال های جنگ تحمیلی در لشکر ۲۷ محمد رسول الله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت  داشت و به درجه جانبازی مفتخر شد.

حتما بخوانید : با داماد و دختر علیرضا زاکانی بیشتر آشنا شوید

علیرضا زاکان نمایندگی مردم تهران در دوره های هفتم و هشتم و نهم را بر عهده داشت و در مجلس انقلابی نیز ریاست مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به وی واگذار شد. پسر محله خراسان تهران، پدری به نام آقا حسین دارد که از پهلوانان منطقه شهر ری بود و ۳ دهه مسئول برگزاری مراسم سالگرد جهان پهلون تختی در این منطقه بود.

اینستانوشته دکتر علیرضا زاکانی درباره رد اعتبارنامه آقای تاجگردون در مجلس

(اینستانوشته دکتر علیرضا زاکانی درباره رد اعتبارنامه آقای تاجگردون در مجلس شورای اسلامی)

همسر شهردار پایتخت، همسر یک شهید بوده و تحصلاتش در سطح ۳ حوزه علمیه است. تحصیل دختر علیرضا زاکانی در دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان سوئیس، باعث واکنش هایی از سوی منتقدان او شد. تحصیل در این دانشگاه به عنوان یکی از مقصد های محبوب دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در کشور سوئیس به  شمار می رود.

حتما بخوانید: با اعضا شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم آشنا شویم

توییت افشاگرانه دکتر علیرضا زاکانی در نقد اظهارات عبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی درباره مسائل ارزی

(توییت افشاگرانه دکتر علیرضا زاکانی در نقد اظهارات عبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی درباره مسائل ارزی)

داستان نمرات زاکانی در دبیرستان

زاکانی درباره کارنامه دوران تحصیلات  مدرسه ای خود که در شبکه های اجتماعی منتشر شده و نمره های ضعیف او را نشان می دهد گفته بود که بنده در دبیرستان، در سال ۱۳۶۲ در ۲ مورد، تجدید شدم. چون در جبهه بودم. ۶۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه دارم و در ۱۵ عملیات بزرگ حضور داشتم.

تحصیلات دانشگاهی علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی پس از پایان جنگ ۸ ساله، در  رشته کارشناسی دستیاری کودک پذیرفته شده و در ترم های نخست، تغییر رشته می دهد و به پزشکی هسته ای می رود. به دلیل جراحات دست، از رشته دستیاری کودک به پزشکی هسته ای، تغییر رشته دادم.

توییت جنگ اقتصادی زاکانی

او عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و دانشیار پزشکی هسته ای به شمار می رود. فعالیت مختصری هم در حوزه رادیو داروها در پرونده دارد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره گواهینامه صلاحیت مشاوره پیمانکاران شهرداری

علیرضا زاکانی در شبکه های اجتماعی

خضور علیرضا زاکانی در شبکه های اجتماعی به صورت جدی و فعالانه انجام می شود و او توجه ویژه ای به سایبر دیپلماسی و نقش شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی برنامه های مسئولان و تعامل با مخاطبان دارد. صفحه توییتر علیرضا زاکانی در نشانی: twitter.com/arzakani4 در دسترس است و بیش از ۵۲ هزار فالوئر دارد. او دسامبر ۲۰۲۰ میلادی به این شبکه اجتماعی محبوب پیوست.

توییتر علیرضا زاکانی

( تصویر صفحه توییتر دکتر علیرضا زاکانی )

زاکانی در شبکه های اجتماعی

صفحه اینستاگرام شهردار تهران در نشانی: @ARZAKANI در دسترس است که ۱۲۵ هزار دنبال کننده داشته و در ۴ سال اخیر بیش از ۶۵۰ پست به اشتراک گذاشت. اینستاگرام شهردار تهران احتمالا تا سال ۱۴۰۴ شمسی یکی از پر بازدید ترین صفحات کارمندان شهرداری پایتخت باشد.

تصویر 6 پست اول اینستاگرام دکتر علیرضا زاکانی پس از انتصاب به عنوان شهردار تهران

(تصویر ۶ پست اول اینستاگرام دکتر علیرضا زاکانی پس از انتصاب به عنوان شهردار تهران)

یکی از جنجالی ترین صفحات توییتر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، متعلق به شهردار کنونی تهران است. شماری از توییت های دکتر علیرضا زاکانی در ادامه مرور می کنیم:

  • شکست و نا امیدی برای ملت ایران معنا ندارد.
  • بوستان گفتگو را بزرگ ترین مرکز واکسیناسیون تهران کردیم.
  • خدمات دکتر فیروزآبادی در یاد ملت ایران خواهد ماند.
  • از بزرگ ترین کار های مجلس یازدهم، اخراج آقای تاجگردون بود.
  • آقای ابراهیم رئیسی به من گفت که اگر رفتید، حتما کمک می کنیم و در جلسات دولت هم شرکت خواهید کرد. انشاله با همکاری مشترک دولت، مجلس و شهرداریف تحول به نفع مردم رقم بخورد.
  • به دیدار آقای  رئیسی رفتم و گفتند که تا ۳ روز قبل تصمیم داشتم از شما در چند جای دولت استفاده  کنم و با رهبری هم مشورت کردم و تعاریفی کردند که لایقش نیستم. وقتی شنیدم در شورای شهر به عنوان شهردار تهران مطرح هستید، به نظرم مهم آمد.
  • آقای قالیباف به بنده گفته بودند که وزارت رفاه یا وزارت بهداشت یا رئیس دفتری رئیس جمهور برای شما مطرح است. بنده به ایشان گفتم برای آن پست ها، افراد بهتری وجود دارد و تحول در شهرداری اولویت دارد.
  • در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به دلیل نیاز و برای دفاع از انقلاب آمدم و پس از پیروزی جریان انقلاب به مرکز پژوهش های مجلس برگشتم و با وجود علاقه قلبی و ارتباط نزدیک با آیت الله رئیسی، سخن از مسئولیت جدید بر زبان نیاوردم.
  • مدیریت فضای مجازی در همه جهان خصوصا ایران حیاتی است. فیلترینگ بی راهه است و حکایت از بی اطلاعی از فضای سایبری می دهد. مصوبه مجلس، آغاز بررسی عمیق تر کارشناسی و گفتگو با فعالان این  عرصه در تضییع حقوق کاربران است.
  • قطعی مکرر برق در نتیجه سوء مدیریت  دولتی است که پیش از این با بی تدبیری در مساتل مختلف، عرصه را بر مردم تنگ کرده است.
  • هر  نوع توهین به شخصیت های نظام و چهره ها مردود است.
  • عبدالناصر همتی رئیس کل سابق بانک مرکزی، با اعطای اسناد به کلی سری کشور به IMF خیانت کرد. دوره شامورتی بازی تمام شده  است.
  • مالیات و بیمه، بلای جان تولید است که باید به درستی ساماندهی شود.

اولین دستور زاکانی

حتما بخوانید: با ۴۳۹ قرارداد ترک تشریفات شهرداری تهران در سال ۱۳۹۹

برنامه های دکتر علیرضا زاکانی در شهرداری تهران

بحث های جنجالی حضور علیرضا زاکانی در شهرداری تهران، با صدور حکم وزارت کشور، پایان یافت. وی در نخستین دستور، واگذاری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری را ممنوع اعلام کرد. این نامه به شهرداران ۲۲ منطقه تهران و مدیران کل ستادی ابلاغ شد.

تصویر نامه شهردار تهران

(تصویر نامه شهردار تهران)

در این نامه تصریح شده است که عزل و نصب در هیات مدیره ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران فقط با تایید شهردار تهران امکان پذیر خواهد بود.

حتما بخوانید: با سامانه شفافیت شهرداری تهران اشنا شویم

شهردار تهران در ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ شمسی با حضور در صحن علنی شورای شهر ششم گفته بود که انتخابش کاملا قانونی است و برخی قصد دارند با جوسازی، آرامش شهر را بر هم بزنند. برنامه های شهردار تهران برای پایتخت با عنوان: تهران، کلانشهر نمونه جهان اسلام در ۶۷ صفحه اعلام شد که خلاصه ای از آن را در ادامه مرور میکنیم .

واقعیت های تهران

  • با اورهال مترو و اتوبوس، گام اساسی برای ارائه خدمات به شهروندان تهرانی در دستور کار داریم.
  • دوم سوم واگن های مترو نیاز به اورهال دارد.
  • ۲۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه می شود.

تصویر مردم از تهران

  • تهران با عدم توجه به بافت فرسوده و ناپایدار مواجه است.
  • بی توجهی به طرح حریم مصوب شهر تهران به منظور کنترل و صیانت از حریم شهر باید در دستور کار قرار بگیرد.
  • تسهیل گری در اخذ مجوزات با برنامه ریزی اصولی دنبال می شود.
  • زمان صدور پروانه و گواهی ساختمان خیلی طولانی است.
  • فرآیند هوشمندسازی عوارض شهری  و ساختمانی دنبال می شود.
  • فناوری نوین در سیستم حمل و نقل عمومی به منظور رفع آلایندگی و خدمت بهتر به مردم در دستور کار  قرار می گیرد.
  • مدیریت واحد ترافیک شهر تهران نیاز است. هماهنگی بین بخشی برای مدیریت یکپارچه حمل و نقل شهری نیاز است.
  • اجرای طرح درمان و کارآفرینی ویژه زنان سرپرست خانوار به کمک شهرداری تهران دنبال می شود.
  • تاسیس پلتفرم مشارکت مردمی برای حل معضالت اجتماعی شهر تهران دنبال می شود.
  • ایجاد نقشه بهداشت شهر تهران و سازماندهی مراکز بهداشت و درمان و ایجاد ساز و کارهای دسترسی آسان مردم به مراکز نیاز است.
  • ایجاد مجموعه هایی تحت عنوان شهر کار )مثال: ایجاد گروه شغلی زنان سرپرست خانوار در کنار میادین میوه تره بار)
  • سازماندهی مراکز اجتماع قانونی و تجمع های مسالمت آمیز
  • تاسیس پارک علمی، فرهنگی و سرگرمی بین المللی برای شهر تهران با هدف جاذب گردشگری اسلامی و بین المللی در پایتخت
  • تدوین ۲۰۰ سند و دستورالعمل برای پیش بینی سند چشم انداز ۱۴۰۲ و تشکیل دیوان محاسبات شهر با پیشنهاد به شورای شهر تهران
  • ارتقا بهینه منابع انسانی شهرداری تهران به منظور خدمتگذاری شهرداری تهران و شناسایی فرآیند های اولویت دار شهرداری پایتخت تا اسفند ۱۴۰۱ شمسی.

حتما بخوانید: با ۱۲۰۰ قرارداد صدها پیمانکار شهرداری تهران آشنا شویم

مخاطب گرامی

اگر دیدگاهی درباره برنامه ها و تجارب شهردار تهران دارید، نظرات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. به منظور شرکت در  مناقصات میلیاردی شهرداری تهران در حوزه های مختلف صنعتی و خدماتی، به سایت Tehran.ir مراجعه کنید. اخذ رتبه از سازمان برنامه و بودجه برای شرکت در مناقصات شهرداری تهران و تعیین صلاحیت پیمانکاران، الزامی است. برای ارتباط با شهردار تهران نیز می توانید از طریق پل های ارتباطی این سامانه، اقدام فرمایید.

به امید کلانشهری شایسته و بایسته شهروندان تهرانی در دوران مدیریت دکتر علیرضا زاکانی .

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=284721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. وقتی پرونده علیرضا زاکانی راخواندم جبهه.انتخاب همسر
    خانواده پرجمعیت .وضع اقتصادی آفرین میگویم علیرضاجان پسرم دومم علیرضاهست.

  2. بسم الله.باتوجه به پیروان ولایت ارزنده ترین اقدام ایشان درمقام شهردارتهران برداشتن تشریفات وولایت مداری ومردمی بودن وی که باتوجه به مقام معنوی جانبازبادارابودن پست های مدیریتی مهم حب دنیوی درایشان اثرنداشته باارزوی توفیق روزافزوان درتمام مرحله زندگی برای ایشان وتمام مسولین دلسوزمردم شریف ایران

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .