1

سازمان نمایشگاه‌ها دکان است و دلال‌بازی می‌کند!

  • کد خبر : 299032
  • 17 آبان 1402 - 23:00
سازمان نمایشگاه‌ها دکان است و دلال‌بازی می‌کند!
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد جدی از روند فعالیت نمایشگاه بین المللی و ادامه دار بودن چالش هایی که از سوی این مجموعه به شهر و مردم تحمیل می شود؛ خطاب به فرماندار تهران گفت: باید چه چیزی بگوییم که بدانند این نمایشگاه مردم را می‌کُشد و به بیمارستان و تیمارستان می‌فرستد؟ باید بگوییم که سازمان نمایشگاه‌ها دکان است و دلال‌بازی می‌کند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی چمران، رئیس شورای شهر در یکصد و نودمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، در واکنش به گزارش فرماندار تهران با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که مردم در شهر در آسایش و آرامش باشند اظهار کرد: هرچه مخل این آسایش بود باید حذف شود؛ برای مثال وقتی می‌بینیم که کسی با بلندگویی در وانت مزاحم مردم می‌شود؛ باید از پلیس درخواست کنیم که برخوردهای لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: متأسفانه در فضایی اقدامات و یا وسیله‌ای ایجاد می شود که آسایش و آرامش مردم را از بین می برد و این فضا توسط کسی همچون نمایشگاه بین المللی در خیابان سئول به وجود آمده است. این اظهر من الشمس است و باید با چه زبانی بگوییم که بدانند، این نمایشگاه مردم را می کشد و به بیمارستان و تیمارستان می فرستد؟ دلیلی بالاتر از این؟ بیایید گفتگو ها و اظهار نارضایتی های مردم که از رسانه ملی منتشر شده را ببینید؛ ما انتظار نداریم که فرمانداری مقابل ما بایستد و ما به تنهایی به جنگ می رویم. سازمان نمایشگاه ها دکان است و دلال بازی می کند.
چمران وجود نمایشگاه سئول را عنصری مخاطره آمیز برای آسایش و نابودگر سلامت مردم دانست و تأکید کرد: این کار یعنی چه و چه معنایی دارد؟ به جای اینکه بگوییم نمایشگاه مخل آسایش مردم است می گوییم این مخالفت چه دلیلی دارد؟ چطور دودی که از مغازه سنگکی بالا می رود مخل آسایش است، اما نمایشگاهی که بخش اعظم شهر را درگیر می کند، مخل آسایش و آرامش مردم نیست؟ ما به کمک نیاز نداریم اما به چوب لای چرخ گذاشتن هم نیاز نداریم.
وی با بیان اینکه ما این کار را به کمک مردم و لطف الهی به اتمام خواهیم رساند؛ افزود: حتی اگر زنجیر انسانی هم مقابل نمایشگاه ایجاد کنیم؛ این کار را انجام می دهیم اما انتظار مقابله نداریم. ما اجازه نمی دهیم تابلوهای شهرداری و شهر، تبلیغات نمایشگاه را انجام دهد و هرکسی می خواهد این اجازه را بدهد، بدهد. ما شورای شهر تهران هستیم، بروید قانون اساسی را یکبار دیگر بخوانید؛ باید مصوبات شورا به اجرا گذاشته شود نه اینکه جلوی آن را بگیرند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در دیگر حوزه ها همچون پسماند مشکلات حل نشده است؛ هرچند دستگاه زباله سوز دو هزار تنی در چین تفاهم شده و در تهران نصب خواهد شد تا مشکل پسماند رفع شود.
وی با تأکید بر اینکه بافت فرسوده مسئله بزرگی است یادآورشد: ما بیش از همه فکر این موضوع بودیم؛ ما گفتیم ۱۰۰ درصد عوارض را شهرداری بپردازد و از مردم پول نگیرد که سازمان بازرسی مصوبه ای داد و گفت این اقدام خلاف مصوبه دولت است و به نظر بنده این موضوعی که مطرح کردند از آن سوی بام افتادن است.
چمران با بیان اینکه دولت تورم سال گذشته را ۴۷ درصد اعلام کرده است، افزود: ما می توانستیم افزایش نرخ ها را به همین میزان قرار دهیم اما نرخ حمل و نقل عمومی را ۲۲ درصد و ۱۵ درصد افزایش دادیم؛ هر روز ماست و نان و دیگر اقلام گران می شود و این دردآور است، آن وقت یک سازمان می گوید که چرا نرخ اتوبوس اینگونه است؟ باید چشمان خود را باز کنند و درست بنگرند.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یک طبقه اضافی در بافت فرسوده مجوز گرفت، تصریح کرد: تهران یکی از شهر هایی با وسیع ترین بافت فرسوده است از این رو با وجود مخالفت های سر سختانه شورای عالی معماری شهرسازی مصوب کردیم که یک طبقه به عنوان تشویقی به متقاضیان اعطا کنیم، این موضوع مطرح شد که پارکینگ مشکل دارد و گفتیم این یک موضوع بخشیده شود و اشکالی ندارد.
وی با تأکید بر اینکه باید انبارهای بزرگی در اطراف تهران ایجاد شود و ما نیز حمایت می کنیم، گفت: نباید انبار در بازار باشد و تنها اقلامی که برای فروش در نظر گرفته شده، باید در بازار که هویت شهر تهران است به فروش برسد.
چمران با بیان اینکه حریم تهران وضعیت اسفناکی دارد؛ تأکید کرد: دو روز قبل در منطقه ۱۸ تابلوهای شهر تهران را کنده اند؛ فرماندارانی همچون فرماندار اسلامشهر پای کار خود ایستادند و حکم غیرقانونی از قاضی گرفتند؛ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه رسمی و قانونی است و یک بند و سه تبصره آن مشکل دارد که باید ریشه ای حل شود. این مشکل به جز تهران در مشهد، اصفهان، سنندج و دیگر شهرها نیز وجود دارد.
وی در پایان اظهار کرد: این چنین دست اندازی کردن به شهر تهران بی معنی است و مشخص است که چه نیت هایی پشت این چنین اقدامات است. از این رو درخواست داریم تا به جای اینکه مقابل شورای شهر تهران باستید؛ در مقابل چنین اقداماتی تصمیم درست گرفته و جلو هرگونه سوء استفاده گری را بگیرید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299032

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .