8

سامانه شفافیت تهران رونمایی شد

  • کد خبر : 113338
  • 26 مرداد 1398 - 15:46
سامانه شفافیت تهران رونمایی شد

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: هدف از رونمایی از نسخه جدید سامانه پژوهشیار، انتشار قراردادها و هزینه‌های مطالعاتی در شهرداری تهران است.

محمدحسین بوچانی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از نسخه جدید سامانه پژوهشیار با قابلیت اتصال به سامانه شفافیت شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموعه شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌ها و مناطق شهر تهران، مطالعات متعددی در رابطه با حوزه‌های مختلف انجام شده و این مطالعات مبنای سیاست‌گذاری در شهرداری تهران بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که در این زمینه وجود داشته این بوده که این اطلاعات و مطالعات در یک سامانه جمع‌آوری و متمرکز نبوده است و در واقع در برخی از موارد مطالعات به‌صورت موازی انجام شده و این آسیب جدی را به همراه داشته است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران خاطر‌نشان کرد: با توجه به موارد اشاره شده در دوره جدید اقدام به بازنگری نسخه جدید سامانه پژوهشیار کردیم و در واقع در طول ۳ ماه گذشته ۸۶۹ مورد مطالعه بر روی سامانه بارگذاری شده است.

بوچانی افزود:‌بر همین اساس فایل ۸۶۹ مطالعه در سامانه پژوهشیار بارگذاری شده و شهروندان می‌توانند از این اطلاعات به همراه نوع قراردادهای صورت گرفته استفاده کنند.

وی درباره نوع مطالعات بارگذاری شده در سامانه پژوهشیار خاطر‌نشان کرد: این اطلاعات در ۱۱ حوزه معماری، اقتصاد، مدیریت بحران، شهرسازی، خدمات شهری، محیط زیست، فنی عمرانی، حمل و نقل بارگذاری شده است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از اطلاعات مورد نیاز استفاده کنند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران این اقدام را جلوگیری از هدررفت منابع در شهرداری تهران دانست و گفت: ایده این کار در دوره جدید و با همراهی شهردار تهران انجام شده و انشاءالله در آینده نیز اطلاعات جدیدی از این سامانه انجام خواهد گرفت.

بوچانی یادآور شد: شفافیت در تمامی بخش‌ها از جمله نوع قراردادها و هزینه پژوهش‌ها از اقداماتی است که در این دوره مورد توجه شهرداری تهران قرار دارد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=113338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .