9

سرانه فضای سبز بزرگترین مشکل منطقه ۸ / باید هویت تاریخی منطقه ۸ حفظ شود/ پروژه های خرد در منطقه ۸ محدود است

  • کد خبر : 267899
  • 01 مهر 1399 - 14:15
سرانه فضای سبز بزرگترین مشکل منطقه ۸ / باید هویت تاریخی منطقه ۸ حفظ شود/ پروژه های خرد در منطقه ۸ محدود است
ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد شورای پنجم به دولت برای قانونی شدن نهاد شورایاری ها، از تصویب این پیشنهاد و ارائه لایحه ای به مجلس خبر داد.

به گزارش عصر شهروند ، ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد شورای پنجم به دولت برای قانونی شدن نهاد شورایاری ها، از تصویب این پیشنهاد و ارائه لایحه ای به مجلس خبر داد.

مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز و در واکنش به گزارش رابط شورایاری منطقه ۸ شهرداری تهران گفت: همه اعضای شورای شهر تهران اعتقاد دارند که شورایاران، تبلور دموکراسی، مردم سالاری و مشارکت طلبی سطح محلات است.

وی افزود: شورای پنجم برگزاری انتخابات شورایاری را اولویت می داند و همچنان پیگیر است تا این نهاد کار خود را ادامه دهد.

فراهانی تصریح کرد: با همت و پیگیری شورای شهر تهران خوشبختانه، لایحه ای تهیه شد و این لایحه به تصویب دولت رسید از این رو بندی به ماده ۸۰ اضافه خواهد شد که در آنجا بحث شورایاری هم قید شده و این لایحه به زودی به مجلس از سوی دولت ارائه می شود و با تصویب نهاد شورایاری در قانون شوراها، مشکل تاریخی شورایاران در شورای پنجم رفع خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات تاریخی منطقه ۸ گفت: سرانه فضای سبز یکی از مهم ترین مشکلات منطقه است و همانگونه که عنوان شد سرانه پارک ۰٫۸ متر مربع، جنگل کاری درون شهری ۰٫۰۲ متر مربع و سرانه فضای سبز کلی ۴ متر مربع است و از این حیث رتبه منطقه در پایین ترین نقطه قرار دارد و رتبه ۲۱ در سرانه پارک، رتبه ۱۹ در جنگل کاری درون شهری و ۱۹ در فضای سبز کلی را دارا است.

وی ادامه داد: از اصلی ترین کارهایی که در منطقه ۸ صورت گرفته تمرکز بر بحث فضای سبز منطقه است.

فراهانی ضمن تقدیر از شهردار منطقه ۸ عنوان کرد: این منطقه با رتبه ۱۸ جز کمترین سرانه های تولید زباله بوده که نشان می دهد فعالیت های خوبی در این مسئله انجام شده است.


باید هویت تاریخی منطقه ۸ حفظ شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید مدیریت شهری با همکاری مردم بافت تاریخی منطقه ۸ را حفظ کند.

ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش ارائه شده از سوی شورایار منطقه ۸ گفت: هنر شورایاران که حافظ منافع هم محلی های خود در هر منطقه هستند در این است که از این ظرفیتی که به واسطه سخن گفتن در صحن شورا به دست می آید استفاده کرده و کمبودهای محله خود را به گوش ما برسانند.

وی افزود: شورایاران باید خواسته هایی که مردم دارند اما از سوی شهرداری یا مدیریت شهری مورد توجه واقع نشده را به سمع و نظر اعضای شورا برسانند تا از این مسیر به تحقق آن خواسته ها کمک کنند.

ناهید خداکرمی به رأی صادره از سوی دیوان عدالت اداری در خصوص فعالیت شورایاری ها اشاره کرد و گفت: به هر تقدیر یک حکمی از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده است که همه باید تابع آن باشیم و باید در تمکین از آن حکم به دنبال حل آن باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتظار داریم شورایاران به ما بگویند از نظر حفظ هویت منطقه ای مثل نارمک چه تلاشی کرده و چه برنامه ای دارند.

وی افزود: ما انتظار داریم شورایار منطقه ۸ به ما بگوید که شورای شهر برای حفظ بافت تاریخی و زیبای منطقه ای مثل نارمک چه وظیفه ای داریم.


پروژه های خرد در منطقه ۸ محدود است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعداد پروژه های خرد در محدوده منطقه هشت بسیار محدود است.

زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش ارائه شده از سوی نماینده شورایاران منطقه ۸ گفت: یادآوری می کنم که منطقه هشت دارای حدود ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است.

وی افزود: البته خوشبختانه این منطقه از مناطقی است که در رفع فرسودگی و احیای بافت فرسوده نسبت به سایر مناطق پیشگام بوده است.

نژاد بهرام خاطرنشان کرد: براساس آنچه آمار نشان می دهد ۶۰ درصد پلاک های بافت فرسوده یعنی سه چهارم پلاک ها نوسازی شده است و یک چهارم از پلاک ها باقی مانده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به دلایل توقف پروژه نوسازی اشاره کرد و گفت: این موضوع هم به دو دلیل بسیار جدی است؛ یکی به خاطر اینکه ما در واقع با یک مصوبه جدید از شورای عالی شهرسازی روبرو شدیم که خوشبختانه با تلاش های شهردار منطقه تأمین عرض معبر که اقتصاد بافت فرسوده را با چالش روبرو کرده بود که امیدواریم با همت شورای عالی شهرداری نسبت به اصلاح این مصوبه شاهد رونق اقتصادی در این منطقه و سایر مناطق باشیم و بافت فرسوده کاهش پیدا کند.

وی افزود: نکته بعدی که بسیار با اهمیت است ضرورت اجرای پروژه های خرد در منطقه هشت است که اتفاق بسیار مبارکی صورت گرفته اما تعداد پروژه های خرد در محدوده منطقه هشت بسیار محدود است.

نژاد بهرام گفت: من از شهردار منطقه و سازمان نوسازی درخواست می کنم نسبت به تعریف پروژه های خرد برای ارتقای ارزش صنفی و بهسازی محیطی و کیفی سازی زیست شهری در منطقه هشت اقدامات لازم را انجام دهند.


امکان اجرای خیابان کامل در منطقه ۸ وجود دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسطح بودن منطقه ۸ این منطقه را برای ساخت خیابان کامل مستعد کرده است.

شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش ارائه شده از سوی نماینده شورایاران منطقه ۸ در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: شورایاری کوچکترین نهاد دموکراسی است و نقش بسزایی در مداخله مردم در امورات خودشان دارد.

وی ادامه داد: مسطح بودن منطقه ۸ باعث می شود تا مبحث ساخت خیابان کامل به خوبی در این منطقه اجرا شود.

امانی خطاب به شورایار منطقه ۸ و شهردار منطقه ۸ که در جلسه حاضر بود گفت: ۲۴ کارشناس عمرانی و مسلط به مباحث حمل و نقل عمومی و تی.او.دی در منطقه ۸ وجود دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار منطقه ۸ می تواند از این ظرفیت برای ساماندهی حمل و نقل عمومی و همچنین مباحث مربوط به خیابان کامل استفاده کند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=267899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .