13

ساعت پخش و خلاصه سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیون در رمضان ۹۸

  • کد خبر : 63806
  • 21 اردیبهشت 1398 - 11:05
ساعت پخش و خلاصه سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیون در رمضان ۹۸

سریال های ماه رمضان ۹۸ ماه رمضان ۹۸ از سه شنبه ۱۷ اردیبهشت آغاز و تا شامگاه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت. شبکه های تلویزیونی، برنامه های متنوعی برای این ۳۰ شب ماه مبارک رمضان تدارک دیده اند که سرویس هنری عصر شهروند، نگاهی دارد به فهرست کامل سریال ها و برنامه های تلویزیونی […]

سریال های ماه رمضان ۹۸

ماه رمضان ۹۸ از سه شنبه ۱۷ اردیبهشت آغاز و تا شامگاه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت. شبکه های تلویزیونی، برنامه های متنوعی برای این ۳۰ شب ماه مبارک رمضان تدارک دیده اند که سرویس هنری عصر شهروند، نگاهی دارد به فهرست کامل سریال ها و برنامه های تلویزیونی ماه مبارک رمضان و خلاصه ای از ان ها را با اطلاعات عوامل.

اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره برنامه ها و سریال های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان دارید، از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید تا به دستندرکاران و عوامل پخش، اطلاع رسانی شود.

با ما همراه باشید.

حتما ببینید: تقویم سال ۹۸ و رویدادهای مهم

رمضان ۹۸ : بدون « ماه عسل » احسان

شوک اول رمضان نود و هشت پس از اعلام خروج مرحله ای ایران از برجام توسط روحانی، عدم پخش برنامه پربیننده «ماه عسل» احسان علیخانی است که قرار بود برنامه «ماه ماه» به مجری گری بنیامین بهادری، خواننده معروف پاپ، جایگزین آن شود.

شبکه ۳ سیما که در چند سال اخیر با برنامه پربیننده و هیجان انگیز ماه عسل و مهمانان مختلفش، ۱ ساعت قبل افطار تلویزیون را غرق کرده بود، امسال به نوعی با بنیامین یا چهره های دیگر، به نوعی خود زنی روی آورد و از تمرکز بیننده در شلوغ ترین ساعت تلویزیون (یک ساعت پیش از افطار)، محروم شد. البته، بر خلاف «برنامه ۹۰» عادل فردوسی پور، این بار، قهر رسانه، گریبانگیر احسان نشده و او بخاطر «عصرجدید»، مجبور شد که عطای «ماه عسل» را به لقایش ببخشد.

باید تا پایان ماه رمضان منتظر ماند تا ببینیم که آیا شبکه ۳، می تواند کارنامه  قبولی از سریال و برنامه  های ویژه ماه رمضان ۹۸، بگیرد یا خیر. با توجه به این که لیگ ۹۷-۹۸ فوتبال نیز ۲۴ اردیبهشت به اتمام می رسد، شب های فوتبالی  هم در انتظار بینندگان تلویزیونی نخواهد بود. مخصوصا که امسال، علی فروغی، شبکه ۳ را از فردوسی پور، محروم کرد.

حتما بخوانید : عید فطر ۹۸ چه روزی است ؟

سریال های ماه رمضان ۹۸ شبکه های ۱ تا ۵  سیما

برای میلیون ها تن از هموطنان، شب های ماه رمضان چه پیش از افطار و چه پس از افطار، تماشای سریال های پر فراز و نشیب با داستان های بعضا احساسی و عاطفی، بخشی  از سبک زندگی ماه رمضانی بوده و به  این عادت کرده اند. در ادامه، نگاهی داریم به ۵ سریال ویژه  ماه مبارک رمضان که در شبکه ها ۱ تا ۵ پخش می شود.

نکته ای که باید توجه کنید آن است که هیچ کدام از این سریال های مناسبتی، همپوشانی نداشته و شما می توانید از ساعت ۲۰:۳۵ تا ۲۳، مخاطب این سریال ها با داستان های جذاب و هنرپیشه های جوان و پیشکسوت باشید.

سریال ماه رمضان « از یاد رفته» شبکه اول سیما با حضور رضا یزدانی

سریال مناسبتی شبکه اول سیما در ماه رمضان ۹۸، سریال از یاد رفته به کارگردانی بهرام بهرامیان است. این سریال که توسط اکبر تحویلیان، تهیه شده، یک ملودرام تاریخی را روایت می کند. این سریال، هر شب ساعت  ۲۲:۱۰ از  شبکه اول پخش می شود. این سریال، در بیست و پنج قسمت ساخته  شده و شما را به سال ۱۳۱۹  هجری خورشیدی می برد.

سریال « از یاد رفته» شبکه اول سیما با حضور رضا یزدانی

جایی که روایت گر زندگی پزشکی به  نام فروغ بوده که در فرانسه  تحصیل کرده و به دلیل بی اطلاعی از وضعیت کشور در دهه بیست، با بحران شدیدی روبرو می شود و اتفاقاتی ملودرام را برایش رقم می زند. این شبکه، هر روز ساعت۱۷:۱۰ نیز مجموعه «پایتخت ۵» را روی آنتن می برد.

برنامه های رمضانی شبکه 1 سیما

سریال ماه رمضان «دلدار» شبکه ۲ سیما

سریال «دلدار» شبکه ۲ سیما

سریال ماه رمضانی شبکه دوم سیما، دلدار نام دارد که هر شب ساعت  ۲۱:۳۰  روی آنتن می رود. در این سریال، شاهد هنرمندی بازیگرانی چون: محمد رضا غفاری، الناز حبیبی، مریم بوبانی، حسام محمودی، سوگل خلیق، یهزاد فراهانی، مهران نائل، همایون ارشادی، کمند امیر سلیمانی، نیما رئیسی و پیمان جعفری هستیم. «دلدار»، توسط آزیتا ایرایی نوشته  شده  و ۳۰ قسمت چهل و پنج دقیقه ای دارد.  بازپخش این سریال ساعت ۱۱:۳۰، ۱۶:۲۰  و ۴۵ دقیقه  بامداد است. شما در ۳ وقت مختلف در شبانه روز، می توانید شاهد باز پخش «دلدار» باشید.

برنامه های رمضانی  شبکه ۲ سیما

دلدار هم مثل «از یاد رفته»، یک ملودارم در  عصر مدرن است. جایی که آرش، پسر جوان، عاشق «رونا» شده و یک داستان عاشقانه  رقم می خورد و موضوعات امروزه جامعه یعنی ازدواج و اشتغال جوانان و انتخاب های متعدد، روایت میشود. به نظر می رسد، همان خط و خطوطی که سریال های مناسبتی شبکه ۲ در سال های پیش دنبال  می کرد، تا حدی در این سناریوی آزیتا ایرایی و مهدی حمزه لو دیده شود. باید منتظر دانست . . .

سریال ماه رمضان  «برادر جان» شبکه  ۳ سیما

شبکه ۳ که  گل سرسبد شبکه های تلویزیونی در ماه مبارک  رمضان است، امسال، با برادر جان به کارگردانی محمد رضا آهنج و نویسندگی سعید نعمت الله، به جعبه جادویی آمده و مهمان خانه های مردم پس از افطار است. این سریال را محمد رضا شفیعی تهیه کرده است  و هر شب، پس از تماشای خبر ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما، می‌توانید، سریال برادر جان را تماشا کنید.

سریال «برادر جان» شبکه  ۳ سیما

برادر جان، ترکیبی از هنرپیشه های جوان و پیشکسوت را در اختیار دارد. بار دیگر شاهد هنرنمایی استاد علی نصیریان در یک سریال مناسبتی هستیم. حسن پورشیرازی که گویا هنرپیشه ماه رمضان است، در این سریال حضور دارد. او را ، حسام منظور، آفرین عبیسی، سعید چنگیزیان، کامران تفتی، سجاد افشاریان و نسیم ادبی و مارال  فرجاد و شیوا ابراهیمی همراهی می کنند. جلیل فرجاد نیز در این سریال حضور دارد.

شبکه ۳ که  گل سرسبد شبکه های تلویزیونی در ماه مبارک  رمضان

داستان «برادر جان»، ملودرامی اجتماعی را روایت می کند که مثل همیشه، یک موضوع مهم اجتماعی در کسب و کار و زندگی، مورد نظر است: حق الناس. در خلاصه داستان می خوانیم که برادری، برابری و جان فشانی سه برادر، زبانزد است و ناگهان، حادثه ای پیش می آید.

برنامه های رمضانی شبکه 3 سیما

حضور استاد و دیگر چهره های سرشناس، حتما برادر جان شبکه ۳ را در سرلیست برنامه های افطاری میلیون ها تن از هموطنان قرار می  دهد تا کمی، دوری «ماه عسل» احسان و «۹۰» عادل خان را فراموش کنند.

سریال مناسبتی شبکه ۴

شبکه ۴ سیما، امسال نیز مثل سال های  قبل، سریال مناسبتی ندارد و سریال امام علی (ع) را هر شب ساعت ۲۴ روی آنتن می برد. بازپخش این سریال، ساعت ۱۸ است.

سریال رمضانی شبکه ۵  سیما

شبکه ۵ سیما بر خلاف چهار شبکه دیگر، سریال ایرانی ندارد و سریال کره ای افسانه ای حونگ میونگ را روی آنتن می برد. این سریال هر شب ساعت ۲۳ پخش می شود و ۵۰ قسمت دارد و سنگ هو کیم، آن را کارگردانی کرده  است. استقبال مردم از سریال های کره ای سبب شده تا بسیاری از شبکه های سیما، این برنامه ها را در دستور کار  خود قرار دهند.

برنامه های رمضانی شبکه ۵ سیما

برنامه های ماه رمضان شبکه های سیما

علاوه بر سریال هایی که در بالا معرفی شد، برنامه های مناسبتی مختلف نیز در شبکه ها پخش می شود.

برنامه ماه رمضان شبکه ۱ سیما

  • «این شب ها»: ساعت ۲۳ پس از سریال رمضانی شبکه ۱ پخش می شود و مجری گری آن را مجید یراق بافان بر عهده دارد. تم مذهبی و گفت و گو محور داشته و موضوعات اخلاقی و اعتقادی مد نظر قرار می گیرد. این برنامه هر شب به صورت زنده پخش می شود و بونس قاسمی آن را تهیه کنرده است.
  • «در امتداد افق»: در یک صد قسمت، تلاش دارد تا اهتمام جامعه روحانیت را در خدمات رسانی به مردم در نقاط محروم به تصویر بکشد. محصولی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی.
  • «ثقلین»: هر روز ساعت ۴:۴۵ به جز از کلام الله  مجید را پخش می  کند.
  • «درس هایی از قرآن»: این برنامه، هر روز ساعت ۱۸:۱۵ با سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی روی آنتن می رود تا در چهل و یکمین سال پخش، پای ثابت برنامه های مناسبتی ماه مبارک رمضان باشد. موضوع درس هایی از قرآن، تفسیر قرآن با کلام جذاب و روایت گونه محسن قرائتی است.

برنامه های رمضانی  شبکه ۲ سیما

شلوغ ترین شبکه برای  تماشای برنامه های مناسبتی رمضانی در شبکه ۲ است.

  • «هزار راه نرفته»: هر شب ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن می رود و فصل جدید از آن را شاهد خواهیم بود. ناهید سادات شریفی آن را کارگردانی کرده و جمعی از کارشناسان و اعضای هیات  علمی دانشگاه شهید بهشتی و تهران، به  بررسی  مسائل مختلف مبتلا به  جامعه ایران می پردازند. از  ازدواج تا طلاق و بیکاری. بازپخش آن را ساعت۸:۴۰ تماشا کنید.
  • «کام شیرین»: هر روز ساعت ۱۷:۱۰، یک برنامه گفتگو محور در حول و حوش موضوعات خانواده را در شبکه ۲ سیما شاهد خواهیم بود که با مجری گری ثریا بناکار و روانشناسی محمد کاظم زاده و رضا ناظری همراه شده است. در این برنامه، موضوعات  تربیتی و تربیت فرزند و تکنیک های هدایت دانش آموزان، بحث و تبادل نظر می شود.  مرتضی یعقوبی، تهیه کننده برنامه است. این برنامه، صبح ها ساعت ۶:۳۰ باز پخش می شود.
  • «محله گل و بلبل»: از گروه کودک و نوجوان، شبکه ۲ این برنامه را در ماه رمضان ادامه می  دهد. احمد درویش علیپور، کارگردانی اثر را بر عهده داشته و هر روز ساعت ۱۸:۳۵ روی آنتن می رود. ترنم باران و ویژه برنامه نمایشگاه قران، از جمله برنامه هایی است که هر روز در این شبکه می توانید مشاهده کنید.
  • «جنگ شبانگاهی»: هر شب ساعت ۲۳:۳۰ این جنگ از شبکه ۲ سیما پخش می شد.
  • «لاک جیغ تا خدا»: برنامه ای که با استقبال دختران و بانوان در گروه های سنی مختلف قرار گرفته، در ماه رمضان نیز مهمان خانه های مخاطبان شبکه ۲ سیما است. هر روز ساعت ۱۸:۱۵ پخش می شود.
  • «نمادو»، گزارشی اقتصادی به روایت دوربین شبکه ۲ است که با تم ماه رمضان، به ۳۱ استان کشور می رود.
  • «ادعیه»: هر شب از ساعت ۲۳:۱۵، قرائت دعای جوشن کبیر از آستان حضرت فاطمه معصومه (س)، پخش می شود.

برنامه های رمضانی شبکه  ۳ سیما

  • «سمت خدا»: در دهمین سال پخش، هر روز ساعت ۱۳:۳۰ به صورت زنده روی آنتن می رود تا نجم الدین شربعتی جوان، با حضور حاج آقا فرخزاد و برخی از کارشناسان مذهبی، روایتی از موضوعات این ماه را بیان کنند. تکرار سمت خدا، ۵ بامداد است.
  • «اصل مطلب»: برنامه ای کوتاه در چهل قسمت چهار دقیقه ای به موضوع اخلاق در منظر قرآن اشاره دارد.
  • «زلال احکام»: در سی قسمت پانزده دقیقه ای، حاج آقا فلاح زاده به  تبیین احکام اسلامی می پردازد و پاسخ به شبهات.

برنامه های رمضانی شبکه ۴ سیما

  • «گستره شریعت»: فصل جدیدی از این برنامه به تهیه  کنندگی دکتر فارسیجانی از گروه اندیشه شبکه هر روز به  مدت شصت دقیقه پخش می شود.
  • «قرار»: هر روز چهل دقیقه مانده به اذان ظهر به افق تهران، پخش آن آغاز شده  و از برنامه های اذان گاهی سیما است و تا بیست دقیقه پس از اذان نیز ادامه می یابد.
  • «اتاق شیشه ای»: احمد ظریف رفتار این برنامه را کارگردانی کرده و هر شب ساعت  ۲۲:۱۵ پخش می شود.
  • «نغمه های آسمانی»: حبیب الله ذوالفقاری در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای، این برنامه را ساخته و هر روز ساعت۱۷:۲۵ روی آنتن می رود. تغمه های آسمانی، روایتی است از رسم و آئین های ایرانیان در ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر.
  • «حدیث سرود»: هر روز ساعت  ۱۳:۲۵ روی آنتن می رود و جزء خوانی قران کریم است.

برنامه های رمضانی شبکه ۵ سیما

  • «جشن رمضان»: معروف ترین برنامه رمضانی تلویزیون، جشن رمضان است که با تهیه کنندگی سید محمد هاشمی اصل و ساختاری نوین، مهمان خانواده ها است. ۲۲ سال قدمت دارد.
  • «تن ها مسیر»: مجموعه سخنرانی های حجت الاسلام پناهیان بوده و هر  روز ساعت ۱۶:۱۵ پخش می شود.
  • «اختیاریه»: برنامه پربیننده اختیاریه، در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان، با اجرای سید مرتضی فاطمی و دعوت از چهره های سرشناسی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و هنری، هر شب ساعت۲۲، روایتی است مستند و زنده از اتفاقات ایران معاصر. تماشای آن را توصیه می کنیم.
  • «تا نیایش» از جمله برنامه های مناسبتی شبکه ۵ است.

برنامه های رمضانی شبکه آموزش

  • «ماه مهربانی»: هر شب ساعت ۲۲ پخش می شود و برنامه شاد در مناطق زلزله زده است.
  • «دکتر سلام»: هر روز ساعت ۱۳:۳۰ پخش می شود و مهران دشت بزرگی تهیه کرده است.
  • «یقه هفت»: هر شب ساعت ۲۲ پخش می شود و ۳۰ صفت حق تعالی را در ۳۰ شب تفسیر می‌کند.
  • «نان و نمک»: هر شب ساعت ۲۰:۴۰ پخش می شود و هادی خدادادی آن را تهیه کرده است.
  • «سفرگرد»: هر روز ساعت ۱۶ پخش می‌شود و مجید قره گوزلو آن را تهیه کرده است.

برنامه های مناسبتی شبکه قرآن در ماه رمضان ۹۸

یکی از مهم ترین شبکه های سیما در ماه رمضان و محرم و صفر، شبکه قرآن است

  • «محفل انس با قرآن»: هر روز ساعت ۱۷ پخش می شود.
  • «عطر رمضان»: هر شب ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود و مهدی آقا بیگی آن را در باغ کتاب، اجرا می کند.
  • «رصد»: به اطلاع رسانی برنامه نهادها در این ماه پرداخته و هر رز ساعت ۲۱ با مجری گری مهدی صفری روی آنتن می رود.
  • «خط امان»: جمعه های ماه رمضان ساعت ۱۲ با اجرای مهدی رجایی پخش می شود و مروری دارد بر اثر ماندگار آیت الله امامی کاشانی با محوریت پژوهش در موعود ادیان.
  • «مواهب» و «نشانه ها»: مستند هایی است علمی برای تدبر در آفرینش از جنس «صبوری در سپهر لاجوردی»، که همه روز در ساعت ۱۴:۱۵ ۱۸:۳۰ برای مشتاقان برنامه های مستند علمی، روی آنتن می رود.
  • «یاد خدا» و «پرسمان»: از جمله برنامه های روتین شبکه قرآن است که با اجرای محمد حسین صیرفی و سید علی قوامی روی آنتن می رود.

برنامه های ماه رمضان شبکه مستند سیما

  • «نور»: مستندی است درباره سبک زندگی قرآنی برخی از افراد در استان های کشور که روایتی مستند از زندگی آن ها ارائه کند و نقش مفاهیم قرآنی در زندگی آنان. این مستند، هر شب قبل از اذان مغرب از شبکه مستند پخش می شود. مهدی فارسی، کارگردان اثر بود و در سی قسمت سی دقیقه ای ساخت.
  • «یک چکه ماه»: مستندی جدید از شبکه مستند که ساعت ۲۲:۳۰ در کنداکتور پخش قرار دارد.
  • «یک پذیرایی»: مستندی پانزده دقیقه ای در سیزده قسمت.

برنامه های شبکه سلامت در ماه رمضان۹۸

  • «همین امروز»: واکاوی نقش روزه و روزه داری در سلامت جسم و روان با حضور کارشناسان سلامت.
  • «ضربان»: هر روز ساعت ۱۶ روی آنتن می رود و با هدف ارتقای  سطح آگاهی مردم به بیماری های جسمی و روان پخش می شود. روش زندگی روزه داران را محور کار خود قرار می دهد. از خواب تا تغذیه.
  • «برگی از دفتر وجود»: خودشناسی و آشنایی با اعجاز خداوند در آفرینش انسان و توجه به سلامت معنوی رویکرد این برنامه است.
  • «دهکده تندرستی»: در ۳۰ قسمت کوتاه ۵ دقیقه ای، یک برنامه فوق العاده برای آگاهی از موضوعات تغذیه ای است که خوراکی های مفید را در ماه رمضان معرفی می کند.

برنامه های شبکه امید

  • « به توان خدا»: برنامه ای به تهیه کنندگی مجید رکنی با محوریت پاسخ به سوالات شرعی جوانان.
  • «راز جزیره»: مسابقه تلویزیونی با طرح سوالات ویژه ماه رمضان برای نوجوانان.

برنامه های ماه رمضان شبکه جام جم

  • « روشنا »: ۱۰ و ۱۵ رمضان۹۸، ۴۹ دقیقه برنامه مناسبتی خواهد بود.
  • «آینه بغل»: در شب ولادت حضرت امام حسن برای هموطنان مقیم خارج از کشور پخش می شود.
  • «میشه بهتر شد»: ساعت ۲۲ هر شب به مدت ۵۵ دقیقه پخش می شود.
لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=63806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .