19

سهام عدالت ؛ شرایط مشمولین و پرداخت سود ۹۷ و ۹۸

  • کد خبر : 31727
  • 24 بهمن 1397 - 16:36
سهام عدالت ؛ شرایط مشمولین و پرداخت سود ۹۷ و ۹۸

۱۲ سال از معرفی سهام عدالت توسط محمود احمدی نژاد گذشت. ۴۹ میلیون نفر٬ مشمول سهام عدالت تا بهمن ۹۷ هستند.

بیش از ۲ میلیون تن از مشمولان٬ فوت کرده اند و ۹۶ درصد وراث هم برای تعیین تکلیف٬ به دفاتر پیشخوان دولت نرفته اند. ثبت نام جدید سهام عدالت در سال ۹۷ انجام نمی شود و فعلا٬ خرید و فروش برگه سهام عدالت ٬ امکان پذیر نیست. ارزش این برگه٬ حدود ۲۵ تا ۴۰ میلیون ریال برای هر نفر است.

کلکسیونی از سوالات شما درباره سهام عدالت را در این گفتار عصر شهروند بررسی کردیم و به معرفی سامانه به صورت مصور نیز پرداختیم. توجه کنید که مسئول اول و آخر سهام عدالت ٬ سازمان خصوصی وزارت اقتصاد است. امکان خرید و فروش در بورس ندارد و هر سوالی دارید٬ این سازمان٬‌ پاسخ گوی قانونی است. اگر سود شما کم و زیاد شده است نیز باز این سازمان٬ پاسخگو است.

اگر تجربه و دیدگاهی درباره این برگه دارید با ما در بخش کامنت در ارتباط باشید.

حتما بخوانید : محرمانه های محمود رضا خاوری ؛ از اختلاس بانک ملی تا برج سازی در تورنتو

داستان سهام  عدالت

آبان ماه سال ۸۵ یعنی یک سال پس از روی کارآمدن محمود احمدی نژاد٬ سهام عدالت معرفی شد. اقدامی برای  توزیع عادلانه ثروت بین قشرهای آسیب پذیر جامعه. ۴۹ شرکت بورس و فرا بورس ایران به عنوان شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت معرفی شده است که مپنا ‌و سایپا و هلدینگ خلیج فارس٬ بخشی از آن ها محسوب می شوند. سود این شرکت ها به صورت سالانه در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار می گیرد.

از میان کل مشمولان سهام عدالت از آبان ۸۵ تا بهمن ۹۷ بیش از ۲.۲ میلیون تن از مشمولان٬ فوت کرده اند و وارثان زنده٬ به اندازه قدر السهم خود بر اساس گواهی انحصار وراثت٬ مشمول دریافت سود سهام عدالت خواهند بود. ۹۶ درصد کل وارثان متوفیان٬ تا کنون به دفاتر پیشخوان دولت برای تکمیل مدارک و تعین تکلیف سهام عدالت متوفی مراجعه نکرده اند.

آمار مشمولان سهام عدالت تا بهمن ۹۷

  • تعداد کل مشمولان  : ۴۹ میلیون و ۲۴۳ هزار نفر
  • تعداد کل مشمولان تخفیف دار: ۵ میلیون و ۹۶۹ هزار نفر
  • تعداد مشمولان روستایی و عشایر: ۱۵ میلیون و ۱۶۵ هزار نفر
  • کارکنان دستگاه های اجرایی و بازنشستگان: ۱۳ میلیون و ۴۱۲ هزار نفر
  • کارگران قصلی و ساختمانی: ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار نفر
  • سایر اقشار جامعه: ۸ میلیون و ۵۸۶ هزار نفر

اخبار جدید درباره سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷

بعداز قانون اتمام دوره ۱۰ ساله تسویه اقساط سهام عدالت مشمولان که قرار شد از محل سود سالانه سهام٬ انجام شود٬ از سال ۹۶ این فرصت فراهم شد تا سود سهام عدالت به صورت نقدی به حساب مشمولان این طرح واریز شود. شرکت های سرمایه پذیر این اوراق بهادار ٬ در مجامع سال ۹۷ حدود ۴۷ هزار میلیارد ریال سود تصویب کرده اند که از این رقم٬ ۳۹ هزار میلیارد ریال٬ سود مصوب مجمع شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت به تناسب ارزش اصل سهام آن ها تقسیم می شود.

آزادسازی سهام عدالت پس از مدت ها٬ یکی از چالش های پیش روی این سهام است که باعث انتشار کتاب  هایی شده است.

آذر ماه نود و هفت٬ سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که پرداخت سود مشمولین مربوط به عملکرد سال نود و شش شرکت های سرمایه پذیر٬ تا اخر آذر انجام می شود. مشمولان مددجوی کمیته امدام امام خمینی٬ ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال دریافت کردند که ۵ میلیون و ۳۴۵  هزار نفر بودند. این رقم در سال ۹۶ به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسیده بود. دیگر مشمولان نیز هم سال ۹۶ حدود ۸۰ هزار تومان سود گرفتند که این رقم در سال ۹۷ به ۹۰ هزار تومان می رسد.

سود تخصیصی به مشمولان سهام عدالت

  • سود تخصیصی به مشمولان ٬ منحصر به حساب شبا همان سهامدار واریز می شود.
  • سود تخصیصی به مشمولان  ٬ به صورت نقدی پرداخت نمی شود.
  • سود تخصیصی به مشمولان ٬ بدون تماس تلفنی انجام می شود.
  • سهام عدالت ٬ هیچ نماینده ای برای پرداخت نقدی سود٬ ندارد.
  • سازمان خصوصی برای پرداخت سود سهام عدالت مشمولین٬ پیامکی ارسال نمی کند.
  • هیچ شخص حقیقی یا حقوقی در ۳۱ استان کشور٬ کارگزار سازمان خصوصی سازی نیست.
  • از سهام عدالت متوفیان٬ مالیات گرفته می شود.

طبق اعلام رییس کل سازمان خصوصی سازی کشور٬ ارزش اسمی این اوراق بهادار که هر یک از مشمولان این طرح٬ ۲۲ میلیون ریال است. خانواده پنج نفره ایی که مشمول دریافت این اوراق بهادار است و از تخفیف ۱۰ میلیون ریالی واگذاری این اوراق بهادار برخوردار نیست٬ سهام عدالت ۱۲۰ میلیون ریالی دارد و اگر مشمول تخفیف ۱۰ میلیون ریالی واگذاری هستند یا باقی بدهی خود برای واگذاری سهام عدالت را پرداخت کرده اند٬ ارزش این اوراق بهادار برای آن ها بیش  از ۲۱۰ میلیون ریال خواهد بود.

آشنایی با سایت سهام عدالت

آشنایی با سایت سهام عدالت

سامانه سهام عدالت که متعلق به سازمان خصوصی وزارت امور اقتصادی و دارایی است٬ در این نشانی قرار دارد. کلیه مشمولان و افرادی که به نوعی با این اوراق بهادار در ارتباط هستند٬ برای ثبت نام و ورود به سامانه سهام عدالت ٬ تنها باید به این نشانی رفته و پیگیر پرونده های خود باشند. هر سایتی به جز سایت samanese.ir غیر قانونی است و باید به  عنوان جرایم سایبری٬ به پلیس فتا اطلاع بدهید.

بهتر است برای استفاده بهتر از سایت رسمی سهام عدالت ٬ از مرورگر کروم٬ فایرفاکس استفاده کنید. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید٬ برای ورود به سامانه٬ بایستی روی لینک نارنجی رنگ٬ کلیک کنید.

توجه کنید که سامانه سهام عدالت ٬ صرفا برای آگاهی از خلاصه وضعیت مشمولین این اوراق بهادار بوده و کارایی دیگری ندارد. لذا٬ ماموریت دیگری برای این سامانه در  نظر گرفته نشده است و شما نباید به دنبال  موضوعات بازنشستگی یا مستمری و دریافت یارانه نقدی ماهانه٬ از طریق این سامانه باشید.

کلیه اطلاعاتی که در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی وزارت اقتصاد٬‌ ثبت می شود٬‌ می بایست٬ اطلاعات مربوط به شخص مشمول باشد. اگر شخص مشمول٬ فوت کرده است٬ اطلاعات بازماندگان ایشان یا قیم یا وکیل قانونی بایستی درج شود و در ورود اطلاعات هویتی٬ دقت کنید که اطلاعات نادرست٬ زمان دریافت سود سهام عدالت و دریافت اسناد قانونی را با تاخیر و مشکل روبرو خواهد کرد.

اطلاعات هویتی خود را بر اساس  اطلاعات شناسنامه ای و کد ملی ۱۰ رقمی و کد پستی ۱۰ رقمی وارد کنید. همه متقاضیان دریافت سود سهام عدالت ٬ باید شماره تلفن همراه معتبر وارد کنند. هم چنین٬‌ به منظور دریافت سود این اوراق بهادار ٬ بایستی شماره شبا بانکی خود را به دقت وارد کنید. شماره شبا٬ شماره ای است که سود سهام عدالت شما منحصرا به آن واریز خواهد شد. برای ارتباط سامانه سهام عدالت با شما به عنوان مشمول٬ پیامک از طرف سازمان خصوصی سازی ارسال می شود.

استفاده از این سامانه هر ۱۰ دقیقه یک بار قطع می شود. لذا برای استفاده حداکثری از وقت خود٬‌ دقت کنید. اگر مدت استفاده شما از ۱۰ دقیقه بیش  تر شود٬ مجددا باید به سامانه وارد شوید. اگر ۳ بار پیاپی٬ اطلاعات هویتی شما به صورت نادرست وارد شود٬ دسترسی شما به سامانه به صورت موقت و برای هفتاد و دو ساعت قطع می شود. گفتنی است٬ ورود و خروج مشمولان به سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی٬ با ثبت IP٬ ثبت می شود و قابل پیگرد خواهد بود.

پس از کلیک بر روی لینک نارنجی که در عکس بالا مشاهده کردید٬ وارد صفحه زیر خواهید شد.

سامانه سهام عدالت

در این قسمت همان طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید٬ باید شماره کد ملی ۱۰ رقمی فرد مشمول طرح وارد شود و کد امنیتی نیز درج شود.

مشمولان دریافت سهام عدالت

اگر کد ملی مربوط به یک فرد فوت شده باشد٬ پیام فوق به نمایش درخواهد آمد.

سامانه ثبت نام سهام عدالت

اگر کد ملی ۱۰ رقمی وارد شده٬ مشمول دریافت سهام عدالت نباشد٬ پیامی که عکس آن را در بالا مشاهده می کنید٬ به نمایش درخواهد آمد.

مراحل ثبت نام سهام عدالت

اگر سیستم٬ شما را مشمول این اوراق بهادار بداند٬ اجازه می دهد که به  بخش دریافت اطلاعات رفته و اطلاعات هویتی خود را وارد کنید. باید نام٬ نام خانوادگی٬ نام پدر٬ سال تولد و شماره شناسنامه را به درستی وارد کنید.

اطلاعات مرحله ثبت نام سهام عدالت

اگر اطلاعات را وارد کردید٬ اطلاعات مرحله قبل بایستی همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید٬ تایید شود. اگر نیاز به ویرایش هست٬ روی بخش اصلاح کلیک کنید. همان طور که قبلا هم گفته شد٬‌ اگر ۳ بار اطلاعات نادرست وارد شود٬ سامانه به مدت ۷۲ ساعت٬ دسترسی شما با همین کد ملی ۱۰ رقمی وارد شده را به سیستم ٬ مسدود می کند.

پس از تایید اطلاعات٬ صفحه ای به نمایش درخواهد آمد که صورت وضعیت دارایی شما را ارائه کرده و صورتحساب تسویه اقساط سهم را مشاهده خواهید کرد. این اطلاعات٬ برای مشمولی است که کد ملی او وارد شده است.

صورت وضعیت دارایی مشمولان سهام عدالت

همان طور که در گزارش دارایی خود مشاهده خواهید کرد٬ ۷ موضوع ارائه شده است:

  • ارزش سهام تخصیصی اولیه با توجه به تعداد خانوار به ریال. این در واقع ارزش سهام اختصاص یافته به شما بر اساس تعداد اعضای خانواده است. رقم متقاوتی خواهد داشت و برای همه٬ یکسان نیست.
  • جمع کل مبالغ دریافت شده توسط دولت محترم از محل سود سهام عدالت به ریال در ردیف دوم مشخص می شود. در واقع٬‌ مجموع سودی که سهام اختصاص یافته به شما ایجاد کرده است٬ در این ستون به نمایش در می آید و سیستمی محاسبه می شود.
  • در ردیف سوم٬ سود پرداخت شده نقدی را به ریال مشاهده می کنید. اگر قبلا٬ سود سهامی دریافت کرده باشید و نقدی بوده باشد٬ این رقم در این ستون درج می شود. اگر عدد صفر نمایش داده شود٬ یعنی سودی در سنوات قبلی به شما اختصاص داده نشده است.
  • در ردیف چهارم٬ ارزش کل اقساط تسویه شده به ریال نشان داده می شود. این رقم٬ مبلغ خالص سودی است که به عنوان اقساط٬ محاسبه شده و بابت اقساط سهام٬ باید پرداخت شود. تفاوت سود پرداخت شده نقدی و کل مبلغ سود سهام عدالت .
  • در ردیف پنجم٬ اگر مشمول دو دهک اول درآمدی باشید٬ مبلغی که از پرداخت اقساط معاف هستید را به نمایش در می آورد. اگر مشمول دو دهک نباشید٬ این رقم٬ صفر ریال خواهد بود.
  • در ردیف ششم٬ باقی مانده ارزش اولیه سهام تخصیصی را مشاهده خواهید کرد. مبلغی است از ارزش اولیه این اوراق بهادار  که شما که قسط آن از محل سود دریافتی شما٬ پرداخت نشده است و می تواند توسط شما پرداخت٬ و به دارایی شما اضافه شود.
  • در ردیف هفتم٬ دارایی مشمول یعنی ارزش اسمی سهام متعلق به مشمول را به ریال به نمایش می گذارد که در واقع٬ دارایی سهام عدالت شما است. یعنی قسط آن پرداخت شده و اکنون به شما تعلق دارد. اگر می خواهید مالک سهام تخصیص یافته شوید٬ بایستی باقی مانده ارزش اولیه سهام تخصیصی را که در ردیف ششم به نمایش درآمده است٬ پرداخت کنید.

ارزش سهام تخصیصی اولیه با توجه به تعداد خانوار

اگر قصد پرداخت مبلغ تعیین شده را دارید٬ روی بخش قبض پرداخت کلیک کنید. حداقل مبلغ قابل پرداخت٬ یک صد هزار ریال و حداکثر نیز  همان مبلغی است که سیستم اعلام کرده است. اینجا٬ ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال است. ورود مبلغ و صدور قبض پرداخت٬ تا پایان همان سالی که قبض صادر می شود٬ اعتیار داشته و تنها یک نوبت انجام می شود. با ورود مبلغی که مایل به پرداخت هستید٬ روی گزینه ثبت نهایی و صدور قبض پرداخت٬ کلیک کنید.

سوالات متداول درباره سهام عدالت و سود آن

مثلا اگر مبلغ قابل پرداخت را ۲۰۰ هزار ریال درج کنید٬ قبضی به صورت عکس بالا برای شما به نمایش درخواهد آمد. مبلغ پرداختی شما به حساب خزانه داری کل کشور نزد بانک ملی ایران خواهد رفت. شناسه پرداخت را برای پرداخت با ATM یادداشت کنید.

  • پاسخ به سوالات متداول درباره سهام عدالت و سود آن

سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟

سود سهام عدالت پس از دریافت کامل سود شرکت های سرمایه پذیر٬ محاسبه شده و به شماره شبا فرد مشمول طرح واریز خواهد شد.

من شماره شبا ندارم. چه باید بکنم؟

اگر مشمول طرح هستید٬ به سامانه که در بالا توضیح داده شد مراجعه کرده و شماره شبا خود را وارد کنید. دریافت شماره شبا آسان و رایگان است. اول این شماره با IR آغاز می شود. اگر تا کنون سودی دریافت نکردید٬ به حساب بستانکاری شما منظور خواهد شد. اگر تا ۳۰ مهر ماه ۹۷ نسبت به ثبت شماره شبا اقدام نکردید٬ منتظر اطلاعیه های بعدی باشید.

سود سهام عدالت به شماره شبا بنده واریز نشده است. چه باید کرد؟

به  شماره ۸۸۰۸۵۶۶۷ تماس بگیرید.

من میخواهم برگه سهام عدالت را بفروشم. چه باید کرد؟

خرید و فروش برگه سهام عدالت در حال حاضر امکان پذیر نیست. سهامدار ٬ فقط فرد مشمول است و امکان خرید و فروش ان به صورت وکالتی یا در بازار بورس مهیا نیست. اگر برگه سهام عدالتی خرید و فروش قول نامه ای شود٬ جرم بوده و معامله بلااثر است. زمان آزاد سازی برگه این اوراق بهادار برای خرید و فروش٬ از طریق سازمان خصوصی در سال ۹۸ و به بعد اعلام خواهد شد. اما زمانی قابل پیش بینی نیست.

من برگه عضویت سهام  عدالت دارم. می توانم به غیر واگذار کنم؟

توجه داشته باشید که برگه عضویت سهام عدالت ٬ هیچ اعتبار قانونی و حقوقی نداشته و خرید و فروش آن فاقد وجاهت قانونی است.

ارزش برگه سهام عدالت من چقدر است؟

به سامانه مراجعه و صورت دارایی خود را بررسی کنید.

چرا سود سالانه سهام عدالت ٬ ثابت نیست؟

به این دلیل که سود سالانه این اوراق بهادار بر اساس سود سالانه مصوب مجامع شرکت های پذیرفته شده در سهام عدالت ٬ محاسبه و پرداخت می شود و این سود٬ هر ساله٬ رقم متفاوتی دارد.

آیا ارزش روز سهام عدالت در سال ۹۷ از ارزش آن در سال ۸۵ بیش تر است؟

۱۰۰ درصد.

پدر بنده سال گذشته فوت کرد. چگونه متوجه شوم که مشمول طرح سهام عدالت بوده است؟

شما به عنوان وارث قانونی پدر یا مادر می توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در ۳۱ استان کشور٬ با ارائه  مدارک لازم٬ نسبت به تقسیم سهام عدالت و منافع مربوطه  اقدام  کنید. تقسیم نامه آن باید به امضا کلیه وراث برسد.

وارثان٬ چه مدارکی باید به دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیک ارائه کنند؟

موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • کد ملی ۱۰ رقمی و تاریخ قوت متوفی
  • اصل کارت ملی وارث قانونی
  • اصل گواهی انحصار وراثت شخص متوفی
  • شماره شبا بانکی وارث
  • نشانی و کد پستی محل اقامت وارثان

وراث می توانند قدر السهم خود را صرفا به فرد یا افرادی که نام و مشخصاتشان در گواهی انحصار وراثت است واگذار کنند. در حال  حاضر٬ فقط پرونده متوفیانی که کلیه وراث آن ها زنده اند بررسی می شود.

چه کسانی مشمول سهام عدالت هستند؟

با مراجعه به سامانه SAMANESE.IR و ورود اطلاعات هویتی خود٬ شمول یا عدم شمول خود را چک کنید. افراد جدید مشمول٬ تا پایان سال ۹۷ امکان ثبت نام ندارند و باید منتظر  اطلاعیه های جدید سازمان خصوصی سازی در سال ۹۸ بود.

اگر فردی  از طریق تعاونی سهام عدالت مراکز استان های کشور٬ ثبت نام نهایی نشده است٬ مشمول می شود؟

خیر. اگر ثبت نام نهایی شده اید و نام شما از طریق این شرکت ها به سازمان خصوصی ارسال شده است٬ مشمول هستید.

اطلاعات هویتی من از زمان ثبت نام در سامانه  و ثبت نام نهایی٬ تغییر کرده است. چه کنم؟

مبنای اطلاعات سامانه سهام عدالت ٬ اطلاعات شناسنامه ای ثبت شده  در سازمان ثبت احوال وزارت کشور تا دی ماه ۱۳۹۵ است. این مشخصات نهایی٬ مبنای عضویت و سهامداری شما است. فعلا امکانی برای ویرایش اطلاعات هویتی به صورت اینترنتی در دسترس نیست. شماره تلفن ۰۲۱۸۳۳۳۸ برای اطلاعات بیش تر در نظر داشته باشید. اگر پس از ثبت نام نهایی٬ مشمول شدید و صاحب فرزند شدید٬ متولدین بعد از تاریخ ثبت نام خانوار٬ مشمول سهام عدالت نخواهند بود.

شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت کدام است؟

  • آلومینیوم ایران- ایرالکو
  • ایران خودرو
  • بانک تجارت
  • بانک صادرات ایران
  • بانک ملت
  • پارس سوییچ
  • پالایش نفت بندر عباس
  • پالایش نفت تهران
  • پالایش نفت شیراز
  • پالایش نفت اصفهان
  • پالایش نفت تبریز
  • پالایش نفت مارون
  • پست بانک
  • چادر ملو
  • حمل و نقل پتروشیمی
  • سایپا
  • سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران
  • سرمایه گذاری رنا
  • سیمان داراب
  • سیمان دشتستان
  • فولاد آلیاژی ایران
  • فولاد خوزستان
  • فولاد مبارکه اصفهان
  • کارخانجات مخابراتی ایران
  • کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
  • گل گهر
  • مخابرات ایران
  • مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران – مپنا
  • صنایع ملی مس ایران
  • نیرو ترانس
  • بیمه دانا
  • پالایش نفت والان
  • پتروشیمی ارومیه
  • پتروشیمی بندر امام
  • پتروشیمی بو علی سینا
  • پتروشیمی بیستون
  • پتروشیمی تبریز
  • پتروشیمی خوزستان
  • پتروشیمی شهید تند گویان
  • پتروشیمی فجر
  • پتروشیمی جم
  • دخانیات ایران
  • ساختمان سد و تاسیسات آبیاری سابیر
  • شهر صنعتی البرز
  • شهر صنعتی رشت
  • شهر صنعتی کاوه
  • مشانیر
  • مگاموتور
  • صنایع پتروشیمی خلیج فارس

پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۸

(اسم شرکت ها را در بخش ذره بین در صفحه TSETMC.COM‌وارد کرده تا اطلاعات تکمیلی از سودو زیان شرکتی که سهامدار ان هستید٬ دریافت کنید)

اگر با پرسشی درباره سهام عدالت مواجه شدید٬ مراتب را به edalat@samanese.ir اطلاع دهید. این پست الکترونیک رسمی مربوط به این برگه بوده و هر ای میل از نشانی دیگر٬ رسمی و قانونی نیست. مراقبت پیام های موبایلی و اینترنتی کلاهبرداران و مجرمان سایبر در این زمینه باشید.

چون پرداخت سود سال ۹۸ مشخص نشده است و هنوز هم گامی برای آزاد سازی انجام نشده است، به شایعات٬ توجه نکنید و از مراجع رسمی٬ کسب اطلاع کنید. برای این که وضعیت سود و زیان این ۴۹ شرکت را در بازار بورس کشورمان متوجه بشوید٬ به سامانه TSETMC.COM مراجعه کرده و نام این شرکت ها را وارد کنید. هر گونه شکایت از سازمان خصوصی سازی را به سازمان بازرسی کل کشور اطلاع دهید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=31727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. واقعا خجالت بکشید وازعدالت حرف نزنید که همه دنیا به شما میخندند اخه دزد واختلاسگر وحرامی کجا عدالت کجا بخدا بچه هاهم خندشون میگیره اخه غارتگر چه به عدالت .سهام عدالت دکانی دیگر برای اختلاس عده ای دیگر از ثروت ملت .

  2. کلا خلاصه کنید ایران باطل شد دیگه

  3. سلام‌چرا سهام مرحله سوم چهارم منو واریز نمیکنید خجالت بکشید

  4. سلام وارد سایت شدم اخرین مرحله نوشته۱۴۴هزارتومان واریز شد سال ۹۷ولی موجودی به کارتم نیامده و در واقع یعنی واریز نشده است لطفا توضیح دهید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .