20

بیوگرافی سهیلا جلودارزاده و همه چیز درباره زندگی ، فرزندان و اظهارات این نماینده اصلاح طلب

  • کد خبر : 48747
  • 14 اردیبهشت 1398 - 19:26
بیوگرافی سهیلا جلودارزاده و همه چیز درباره زندگی ، فرزندان و اظهارات این نماینده اصلاح طلب

سهیلا جلودارزاده ٬ متولد دی ماه سال ۱۳۳۷ در شهر ری٬ مهندس نساجی دانشگاه امیرکبیر٬ عضو هیات رییسه فدراسیون اسکیت و مادر دو دختر (سارا و فاطمه) است و در سال ۹۴ با قرار گیری در فهرست ائتلاف امید اصلاح طلبان٬ به عنوان نماینده مردم تهران٬ به پارلمان دهم رفت. او در ادوار پنجم تا […]

سهیلا جلودارزاده ٬ متولد دی ماه سال ۱۳۳۷ در شهر ری٬ مهندس نساجی دانشگاه امیرکبیر٬ عضو هیات رییسه فدراسیون اسکیت و مادر دو دختر (سارا و فاطمه) است و در سال ۹۴ با قرار گیری در فهرست ائتلاف امید اصلاح طلبان٬ به عنوان نماینده مردم تهران٬ به پارلمان دهم رفت.

او در ادوار پنجم تا هفتم نیز٬ سابقه نمایندگی خانه ملت دارد. او را باید یکی از فعال ترین چهره های سیاسی در میان بانوان بعد از انقلاب دانست که مشاورت امور بانوان مجمع تشخیص مصلحت و وزارت صمت را در نیز در کارنامه دارد. وی از معدود زنان ایران است که ۴ بار سابقه نمایندگی مجلس داشته و یکی از نامزد های احتمالی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در انتخابات اسفند ۹۸ در حوزه انتخابیه تهران محسوب می شود.

گزارش امروز عصر شهروند٬ نگاهی دارد به زندگی٬ فرزندان و تصاویری از فعالیت های سیاسی و اجتماعی نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با اینستانوشته های این بانو نماینده تهرانی نیز آشنا می شویم. اگر شما هم با دیدگاه ها و نظرات این بانوی نماینده آشنا هستید٬ تحلیل های خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : ثروتمندترین زنان جهان را بشناسید

همه چیز درباره زندگی٬ فرزندان و اظهارات «سهیلا جلودار زاده»

بیوگرافی سهیلا جلودارزاده

بر خلاف شایعات موجود٬ خانم مهندس سهیلا جلودارزاده ٬ نماینده مردم تهران٬ پردیس٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی٬ مدرک دکتری نداشته و دانش آموخته خارج از کشور نیست. اگر چه در سایت فدراسیون اسکیت در جریان انتصاب ایشان به عضویت در هیات رییسه با حکم وزیر ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۶ او را دکتر خطاب کردند!

ایشان٬ همسر دکتر علی اکبر ولایتی٬ وزیر اسبق امور خارجه و مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی نیست و تا کنون نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشده است.

سهیلا جلودارزاده ٬ دی ماهی است. متولدین دی ماه٬‌ جسور و فعال هستند و شاید به همین خاطر است که وی٬ یکی از چهره های سیاسی و فرهنگی فعال بانوان ایران پس از انقلاب در رده های مختلف در دولت و مجلس و مجمع تشخیص مصحلت نظام بوده است. او بیست و هشتم دی ماه سال سی و هشت٬ در شهر ری به دنیا آمد. دبیرستانش در میدان شهدا شهر ری بود.

والدین خانم سهیلا جلودارزاده ، قالی باف بودند. این فرزند دی ماه٬ در انتخابات مجلس شورای اسلامی٬ با اخذ یک میلیون و سیصد و سی و سه هزار و سیصد و بیست و هفت رای٬ پس از دکتر محمد رضا عارف (رییس فراکسیون اصلاح طلبان مجلس شورای اسلامی) و دکتر علی مطهری (نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی)٬ نفر سوم در استان تهران شد. نکته جالب این که در ادوار پیشین مثل دوره پنجم تا هفتم٬ نام سهیلا جلودارزاده ٬ در کنار نام علیرضا محجوب٬ دبیرکل خانه کارگر با هم در تبلیغات خیابانی و انتخاباتی دیده می شد. در انتخابات مجلس  دهم نیز٬ وی با ۲۲ هزار رای نسبت به علیرضا محجوب٬ نماینده پایتخت نشین ها شد.

حتما بخوانید : بیوگرافی الیاس حضرتی و همه چیز درباره زندگی ، فرزندان و توییت های جنجالی او

بیوگرافی سهیلا جلودار زاده

سهیلا جلودارزاده ٬ در سن ۱۷ سالگی ازدواج می کند و نخستین فرزندش در سال ۱۳۵۵ یعنی زمانی که او تنها هجده سال داشت متولد می شود. او دخترش و همسرش را پس از آغاز جنگ تحمیلی٬ به قصد کمک رسانی و امداد در جبهه ها٬ ترک می کند و به خرمشهر و آبادان می رود. پس از بازگشت به تهران٬ او فرزند دومش را به دنیا می آورد و ماندگار می شود.

خشم و هیاهوی سهیلا جلودار زاده در دی ماه ۹۵

(خشم و هیاهوی سهیلا جلودارزاده در دی ماه ۹۵ در صحن علنی مجلس راجع به عدم تصویب فصل بیمه و سلامت لایحه برنامه ششم پزشکان مجلس)

سهیلا جلودارزاده ٬ نخستین فرزند خانواده جلودارزاده محسوب می شود. او از سن ۴۰ سالگی وارد فعالیت های سیاسی می شود و در انتخابات میان دوره ای مجلس پنجم٬ با کسب سی و پنج درصد آرا٬ وارد مجلس می شود. ۱۰ سال بعد یعنی در سال هشتاد و پنج٬ باز هم از طریق انتخابات میان دوره ای مجلس٬ وارد خانه  ملت شده و ۲ دوره بعد یعنی در انتخابات مجلس نهم٬ با وجود تایید صلاحیت٬ رای اکثریت را برای وکالت تهرانی ها در مجلس٬ کسب نکرد.

در مجلس دهم٬ همان طور که در ابتدا گفتیم٬ او توانست به لیست امید اصلاح طلبان راه یافته و نفر سوم تهران شود. یکی از مهم ترین لوایحی که خانم سهیلا جلودارزاده ٬ نماینده شریف مردم  تهران در مجلس شورای اسلامی در تصویب آن در صحن علنی تلاش زیادی به خرج داد٬ قانون محاسبه مهریه به نرخ روز بود که آن را یکی از مهم ترین لوایح حمایتی ادوار مجلس برای حمایت از حقوق زنان ایران می دانند. جزییات را در این لینک مشاهده کنید.

همسر و فرزندان سهیلا جلودارزاده

احمد قاسم پور٬ همسر سهیلا جلودارزاده بوده و سارا و فاطمه٬ دو فرزندش محسوب می شود. او تا کنون در کمپین فرزندت کجاست٬ شرکت نکرد. همسر ایشان٬ قبل  از انقلاب سابقه فعالیت سیاسی داشت و در ادامه آمار کار می کرد تا این که ساماندهی اعتصاب علیه  رژیم پهلوی را هدایت کرد و بعد از  انقلاب نیز به کسوت پاسداری رسید. همسر وی چند سال پیش درگذشت. او از فوت همسر پس از فوت حضرت امام٬ به عنوان تلخ ترین زمان عمرش یاد می کند.

مسئولیت های مهندس سهیلا جلودارزاده

مسئولیت های مهندس سهیلا جلودار زاده

مهندس سهیلا جلودارزاده ٬ دانش آموخته مهندسی نساجی از دانشگاه امیرکبیر در دهه شصت هجری خورشیدی است. او به دلیل سابقه نمایندگی مجلس٬ از الزام در اختیار داشتن مدرک کارشناسی ارشد٬ معاف شد. از سال ۱۳۹۲ با حکم مهندس محمد رضا نعمت زاده ٬ وزیر سابق صنعت٬ معدن و تجارت٬ مشاور امور زنان این وزارت خانه شد.

طبق اطلاعاتی که در سایت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از ایشان منتشر شده است٬ وی به زبان عربی مسلط بوده و مشاور وزیر صنایع است.

سهیلا جلودارزاده ٬ در  سال اول حضور در مجلس دهم٬ عضو کمیسیون اجتماعی بود. در سال دوم نیز عضویت وی تمدید شد و در سال سوم٬ نایب رییس دوم کمیسیون شد تا بالاترین پست سیاسی در ادوار حضور در پارلمان را بدست آورد.

او عضویت در شورای مرکزی خانه کارگر٬ دفتر سیاسی حزب اسلامی کار٬ عضو جمعیت زنان جمهوری اسلامی٬ مدیرکل مدارس خارج از کشور و مسئولیت تدوین سیاست های کلان نظام در حوزه خانواده در کمیته بانوان مجمع تشخیص مصحلت نظام را در کارنامه دارد. وی در انتخابات یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری٬ حامی حسن روحانی بود.

اینستاگرام سهیلا جلودارزاده

مهندس سهیلا جلودارزاده ٬ از معدود نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که نه در اینستاگرام٬ نه در تلگرام و نه در توییتر٬ حضور فعالی ندارد. تنها صفحه اینستاگرامی وی در این نشانی قرار دارد که کم تر از ۴۰۰ فالور تا اسفند ۹۷ داشت.

اینستاگرام سهیلا جلودار زاده

امیدواریم خانم جلودارزاده برای تقویت سایر دیپلماسی مجلس شورای اسلامی و تعامل بهتر و بیش تر با موکلان خود و اطلاع رسانی شفاف فعالیت های خود در خانه ملت٬ اطلاع رسانی دیجیتالی را از بستر های رسمی و محبوب ایرانیان در فضای مجازی در دستور کار خود قرار دهد.

حتما بخوانید: با ۳۰ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی آشنا شویم

مواضع سهیلا جلودارزاده

  • زنان ایرانی باید در عرصه کارآفرینی و خود اشتغالی٬ توان افزا شوند.
  • تفکری که مانع حضور بانوان در ورزشگاه ها است٬ امتداد همان تفکری است که بین دانشجویان مرد و زن در دانشگاه ها دیوار کشید و وقتی امام خمینی آن را شنید٬ دستور تخریب شبانه آن را صادر کردند.
  • از این که شهردار تهران (محمد باقر قالیباف) به خاطر تراژدی خونین سقوط ساختمان پلاسکو خیابان جمهوری تهران در سال ۱۳۹۵ عذرخواهی نکرد٫ متاسفم.
  • سهیلا جلودارزاده در واکنش به کشف حجاب دختران گفته بود که زمانی برای زنان دچار محدودیت شده و آن ها را در فشار غیر ضروری قرار می دادیم که سبب طغیان شد و مساله دختران خیابان انقلاب را که روسری را سر چوب می کنند٬ به ارمغان آورد. این ها به خاطر رفتار اشتباه ما است.
  • در اواخر دولت محمود احمدی نژاد٬ زنان را به خانه می فرستادند و می خواستند حذف کنند در حالی که بانوان باید تقویت شوند و تقویت آن ها تقویت خانواده است.
  • جلسات سران قوا بایستی عامل تبدیل وحدت فکری به رویه و عمل شود.
  • لایحه کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص در مجلس٬ به نفع اشتغال زنان نیست و کارفرمایان به دنبال حضور افرادی خواهند بود که چنین ویژگی نداشته باشند و فرصت اشتغال زنان با شرایط خاص را می گیرد. این لایحه در نهایت پس از تصویب در مجلس و شورای نگهبان قانون اساسی٬ ۲۸ شهریور ماه سال ۹۵ به دولت ابلاغ شد. نهاد ریاست جمهوری نیز ۵ مهر ماه ۹۵ آن را به سازمان اداری و استخدامی کشور٬ ابلاغ می کند.
  • کاهش به انداز حجاب زنان٬ به تلفات جاده ای هم توجه می شد.
  • بهره سنگین بانکی٬ عرصه را به تولید کنندگان تنگ می کند و اصلاح ساختار بانکی٬ ضروری است.
  • با رفتار صادقانه٬ زمینه بازگشت پیاده شدگان از قطار انقلاب را فراهم کنید.

جتما بخوانید: بیوگرافی دکتر کاظم جلالی : نماینده و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس

همراهان گرامی

اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره سابقه فعالیت های سیاسی٬ علمی و فرهنگی خانم سهیلا جلودارزاده ٬‌ نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی دارید٬ موارد را از طریق بخش کامنت به صورت محرمانه با ما به اشتراک بگذارید. برای ارتباط مستقیم با مهندس سهیلا جلودارزاده ٬ به سایت خانه ملت رجوع کرده و با دفتر ایشان هماهنگ فرمایید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=48747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. حمایت کننده ای همین رییس جمهورن دیگه.هه

  2. اگر او اینطوری بود انوقت ما برای پیشرفت و موفقیت او اقدامی میکردیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .