15

محرمانه‌های « مارک ویلموتس » بلژیکی: سرمربی جدید تیم ملی فوتبال

  • کد خبر : 70509
  • 05 خرداد 1398 - 16:26
محرمانه‌های « مارک ویلموتس » بلژیکی: سرمربی جدید تیم ملی فوتبال

مارک ویلموتس کیست ؟ مارک روبرت ویلموتس (Marc Robert Wilmots) متولد ۲۲ فوریه ۱۹۶۹ میلادی در شهر دانگلبرگ بلژیک، بازیکن سابق استاندارد لیژ و شالکه ۰۴ آلمان و سرمربی ۱۸۴سانتی متری تیم ملی فوتبال ایران پس از دوران ۱۰ ساله کارلوس کیروش پرتغالی  است. به او، لقب گاومیش دانگلبرگ و خوک جنگی داده اند.  روبرت […]

مارک ویلموتس کیست ؟

مارک روبرت ویلموتس (Marc Robert Wilmots) متولد ۲۲ فوریه ۱۹۶۹ میلادی در شهر دانگلبرگ بلژیک، بازیکن سابق استاندارد لیژ و شالکه ۰۴ آلمان و سرمربی ۱۸۴سانتی متری تیم ملی فوتبال ایران پس از دوران ۱۰ ساله کارلوس کیروش پرتغالی  است. به او، لقب گاومیش دانگلبرگ و خوک جنگی داده اند.  روبرت ویلموتس، در سال ۱۹۹۶ میلادی با کترین لامبیتس ازدواج کرد و دو پسر و یک دختر دارد. وی در جام جهانی ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ در ۸ بازی، همراه تیم ملی بلژیک بود و ۵  گل هم به ثمر رساند. مارک ویلموتس صفحه ای در اینستاگرام و فیس بوک ندارد و صفحه توییتر او در این نشانی در دسترس است. بهترین افتخارش، راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به  عنوان سرمربی تیم ملی بلژیک است و البته، بیماری خوبی و دیابت هم ندارد!

درباره این سرمربی کم تر شناخته شده دنیای فوتبال که به مدت ۳ سال، سرمربی گری تیم  ملی فوتبال ایران را برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بر عهده گرفته است، این گزارش را حتما بخوانید که اطلاعات جالب و جامعی در اختیار شما قرار می دهد. یادتان باشد که طبق قرارداد تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس بلژیکی، رقم  قرارداد او محرمانه خواهد ماند و افشا نمی شود. اما گمانه زنی ها، رقم ۱ میلیون دلار سالانه را پیش بینی می کنند.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : حسین هدایتی ؛ عابر بانک پرسپولیس و مولتی میلیادر زندانی

مارک روبرت ویلموتس متولد شهر دانگلبرگ بلژیک

درباره مارک ویلموتس بلژیکی

همان طور که گفتیم، مارک ویلموتس بلژیکی، متولد اسفند است و اکنون ۵۰ سال سن دارد.  او بازیکن سابق باشگاه های بلژیک و آلمان و تیم ملی این کشور در جام جهانی و رقابت های یورو در یک دهه اخیر بوده و از بیست و پنجم اردیبهشت ۹۸ به  مدت ۳ سال، هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده دارد. او جانشنین کارلوس کیروش پرتغالی است که ۳ بار پیاپی، ایران را به راحتی به جام جهانی فوتبال برد و نتایج درخشانی با این تیم کسب کرد.

در عصر «پسا کیروش»، کار مارک ویلموتس بلژیکی بسیار سخت است. تیم  ملی فوتبال ایران در رقابت های آسیایی ۲۰۱۹، تا یک قدمی فینال رفت و هم  اکنون یکی از قدرت های برتر قاره  کهن و در فهرست ۳۰ تیم ملی برتر جهان قرار دارد. مارک ویلموتس بلژیکی، در پست هافبک هجومی بازی می  کرد و جای تعجب ندارد که اندیشه های وی در طراحی ساختار بازی تیم ملی فوتبال ایران که در  عصر کیروش، تدافعی بود، به سمت هجومی تر شدن، هدایت شود.

مارک ویلموتس بلژیکی مثل بسیاری از بلژیکی ها و هلندی ها و سوئیسی ها، به انگلیسی و آلمانی تسلط داشته و فرانسه و هلندی هم می داند. نخستین بازی مارک ویلموتس بلژیکی با تیم ملی بلژیک، بیست و ششم ماه می سال ۱۹۹۰  میلادی بود. او به مصاف رومانی رفت و پس از این بازی، در هفتاد بازی با پیراهن تیم ملی بلژیک، توپ زد.

درباره مارک ویلموتس بلژیکی

آخرین  بازی مارک ویلموتس بلژیکی برای کشورش، هفدهن ژوئن سال ۲۰۰۲ میلادی  بود که در مقابل زرد پوش های برزیل انجام شد. مارک ویلموتس، در دوران بازیگری خود برای تیم ملی این کشور، بیست و نه گل به ثمر رساند که شماری از آن ها در جام جهانی بود.

نکته جالب درباره سرمربی پنجاه ساله جدید تیم ملی فوتبال ایران آن است که او به مدت ۳ سال، یک دوره ناموفق را در مجلس سنا این کشور تجربه کرد که آن را رها کرد به مستطیل سبز بازگشت. زد و خورد های او با باشگاه ها، از جمله  مسائلی است که آینده او در تیم ملی ایران را در  هاله ای از ابهام قرار داد.

تصاویر خصوصی مارک ویلموتس و همسرش

(تصاویر خصوصی مارک ویلموتس و همسرش )

باشگاه های مارک ویلموتس بلژیکی

  • از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۵ میلادی در باشگاه CS JODOIGNE
  • از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۷ میلادی در باشگاه فوتبال سنت ترویدنس
  • از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸ میلادی در باشگاه فوتبال سنت ترویدنس (۳۰ بازی و ۹ گل به ثمر ساند)
  • از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ میلادی در باشگاه  فوتبال مشلان (۸۷ بازی و ۲۲ گل به ثمر رساند)
  • از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ میلادی در باشگاه فوتبال استاندارد لیژ بلژیک (۱۳۶ بازی و ۶۷ گل به ثمر رساند)
  • از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ میلادی در باشگاه فوتبال شالگه صفر ۴ آلمان (۱۰۴ بازی و ۲۱ گل به ثمر رساند)
  • از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ میلادی در باشگاه فوتبال بوردو (۳۰ بازی و ۸ گل به ثمر رساند)
  • از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ میلادی در باشگاه فوتبال شالکه صفر ۴ (۳۴ بازی و ۶ گل به ثمر رساند)

در مجموع ۲۳ سال دوران بازیگری وی از جوانان تا بزرگسالان، ایشان ۴۲۱ بازی باشگاهی کرد و  ۱۳۳ گل به  ثمر رساند.

باشگاه های مارک ویلموتس بلژیکی

حضور مارک ویلموتس در تیم ملی بلژیک

سرمربی تازه کار تیم ملی فوتبال کشورمان، از سال ۱۹۸۶ میلادی یعنی زمانی که هجده سال داشت، وارد تیم ملی زیر ۱۹ ساله های بلژیک شد. او از سال ۱۹۸۶ تا۱۹۸۷ میلادی برای  تیم  ملی زیر ۱۹ ساله های بلژیک توپ زد و در ۹ بازی،  ۳  گل به ثمر رساند.

عکس های خانوادگی مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

سپس به  تیم  ملی زیر ۲۱ ساله  ها (امید) بلژیک رفت و از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ میلادی در این باشگاه بازی کرد. او ۹ بار برای پیراهن تیم  ملی زیر بیست و یک ساله های بلژیک به زمین رفت و موفق شد در سه  بازی، شش بازی دروازه حریفان را باز کند. اوج بازی آقای سرمربی، در تیم ملی بزرگسالان بلژیک بود که ایشان در هفتاد مسابقه ای که برای تیم ملی بلژیک از سال ۱۹۹۰ تا  ۲۰۰۲ میلادی انجام داد، بیست و هشت گل به  ثمر رساند.

حضور مارک ویلموتس در تیم ملی بلژیک

سابقه مربی گری مارک ویلموتس بلژیکی

مارک ویلموتس،  اصلا مثل کارلوس کیروش، سرمربی پرتغالی قبلی تیم ملی که اکنون سرمربی گری تیم  ملی کلمبیا را بر عهده گرفته است، مربی بزرگ و نام آشنایی نیست. او نه سابقه سرمربی گری رئال مادرید دارد و نه دستیار الکس فرگوسن بود.

  • سال ۲۰۰۳ میلادی: مربی موقت تیم فوتبال شالکه صفر ۴
  • سال ۲۰۰۴: سرمربی تیم فوتبال سنت ترویدنس
  • سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲: دستیار سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان بلژیک
  • سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶: سرمربی تیم ملی بلژیک
  • سال ۲۰۱۷: سرمربی تیم ملی فوتبال ساحل عاج
  • سال ۲۰۱۹: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران.

 مارک ویلموتس و همسرش

اوج سرمربی گردی مارک ویلموتس بلژیکی را باید در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دانست که توانست هر ۳ بازی مرحله گروهی خود مقابل تیم  ملی فوتبال الجزایر، تیم ملی  فوتبال کره جنوبی و تیم ملی فوتبال  روسیه با پیروزی پشت سرگذاشته و به عنوان تیم اول گروه و با ۹ امتیاز، راهی مرحله یک هشتم نهایی رقابت  های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شود.

در مرحله  یک هشتم نهایی، او با گل های کوین دی بروینه و روملو لوکاکو، تیم  ملی فوتبال آمریکا را شکست دارد و به مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها رسید. در این مرحله، مغلوب تیم  ملی آرژانتین شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.  آرژانتین هم در فینال، مغلوب آلمان قدرتمند سال ۲۰۱۴ میلادی شد و با لیونل مسی، نایب قهرمان جام جهانی شد.

سابقه مربی گری مارک ویلموتس بلژیکی

در جام ملت های اروپا ۲۰۱۶، پایان دوران کار مارک ویلموتس را شاهد هستیم. او در این جام، به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کرد و در مرحله یک هشتم نهایی، چهار گل به  تیم  ملی کمتر شناخته  شده مجارستان زد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. اما در  کمال ناباوری، مغلوب تیم  ملی ولز شد  تا حکم خداحافظی وی از تیم ملی بلژیک، امضا شود. مارک ویلموتس بلژیکی پس از ناکامی در جام ملت های اروپا، به ساحل عاج رفت و در سال ۲۰۱۷ میلادی، به  عنوان سرمربی این تیم  انتخاب شد اما چون از صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازماند، از این تیم هم  جدا شد.

واکنش‌ها به انتخاب مارک ویلموتس بلژیکی

واکنش‌ها به انتخاب مارک ویلموتس بلژیکی

شاید مسائل تحریم و اقتصاد و دلار ۱۴  هزار تومان و لشکرکشی آمریکا به خلیج فارس، فوتبال را از  دستور کار مردم و مسئولان و رسانه ها تا حدی خارج کرده باشد و  مثل دوران آمدن کیروش در ۱۰ سال پیش، قضیه خیلی حساس نباشد.

اما انتصاب او به عنوان سرمربی تیم  ملی  فوتبال  ایران با توجه به کارنامه نه چندان درخشان این سرمربی بلژیکی، همچنان در کانون توجه منتقدان و کارشناسان فوتبال قرار دارد.

هادی مرزیان، کارشناس و مربی فوتبال گفته بود که به مسئولان درباره انتخاب ویلموتس هشدار دادم. او درگیری تشکیلاتی با باشگاه ها دارد. اما دکتر بیژن ذوالفقار نسب، سرمربی اسبق تیم ملی گفته  بود که او به زمان نیاز دارد و مربیان جوان ایرانی باید در کنار او آموزش ببینند. جلالی، سرمربی تیم  فوتبال نساجی هم گفته بود که مقایسه ویلموتس و کیروش صحیح نیست  و به سرمربی جدید باید ۳ سال فرصت داد.  هنوز علی دایی، علی کریمی و بزرگان فوتبال، درباره انتصابش، واکنش خاصی نشان نداده اند و گویا باید فعلا صبر کرد.

به هر حال، ویلموتس که او را یقه سفید خرافاتی و سناتور مرموز بلژیکی ها می دانند، تا اردیبهشت ۱۴۰۱ هجری شمسی، هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده  دارد و باید دید که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر  که با ۳۲ تیم برگزار می شود و نه  ۴۸ تیم، صعود به این رقابت ها و حضور ایران در رقابت  های گروهی، چگونه  خواهد بود.

جامعه فوتبالی ایران، اولین انتظاری که از ویلموتس دارد، شاید سخت ترین انتظار ممکن باشد. اما به هرحال، اگر آن ضربه تک به تک مهدی طارمی وارد دروازه پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می شد، این آرزو برای  اولین بار در تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی محقق می شد: صعود از مرحله گروهی!

نظر شما درباره احتمال موفقیت مارک ویلموتس بلژیکی در تیم ملی فوتبال ایران چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=70509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .