16

سید مناف هاشمی ، حاشیه ای برای همه پستها !

  • کد خبر : 244762
  • 09 اردیبهشت 1399 - 14:16
سید مناف هاشمی ، حاشیه ای برای همه پستها !
سید مناف هاشمی از آن مدیرانی است که راهنماهای سیاسی اش به همه طرف کار می کند. گاهی به چپ می زند و به راست می پیچد بعضی مواقع برعکس! اما ذاتا وی را اصلاح طلب می شناسند.

به گزارش عصر شهروند در دولت اصلاحات  مناف هاشمی ، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداری ها در وزارت کشور بود اما بعد از اصلاحات به جمع یاران قالیباف پیوست و معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شد. سال ۹۲ به گفته خودش با هماهنگی قالیباف کاندیدای شورای شهر شد ولی شکست به همراه آورد و به همراه دیگر معاونین مستعفی قالیباف نتوانست در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران نتیجه قابل قبولی بدست بیاورد.

نامش در لیست پیشنهادی حامیان قالیباف برای دولت یازدهم بود اما با شکست قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری جهت راهنما را دوباره تغییر داد و به سمت اصلاحات پیچ خورد!

به گزارش عصر شهروند ، با روی کار آمدن دولت یازدهم روحانی و پاکسازی دولت از مدیران احمدی نژادی ، مناف هاشمی معاون مالی اداری وزارت ورزش و جوانان شد و تا سال ۹۶ در این پست ماند. اما دوباره هوس حضور در انتخابات شورای شهر تهران به سرش زد و از معاونت وزارت ورزش استعفا داد و برای شرکت در پنجمین دور انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرد اما باز هم شکست خورد.

حاشیه ها در کمین مناف هاشمی!

در مهر ماه سال ۹۶ این مدیر قالیبافی دوباره به دولت روحانی برگشت و استاندار استان گلستان شد. با انتصاب مناف هاشمی به عنوان استاندار گلستان ، زندگی سیاسی و مدیریتی مناف هاشمی پر حاشیه تر می شود. اولین حاشیه آنکه وی زاده مازندران بود و گلستانی ها به انتصاب وی روی خوش نشان ندادند. رسانه های محلی در آن زمان دلیل انتخاب یک غیر بومی را برای استان گلستان ، ناشی از اختلافات مسئولان محلی و نمایندگان استان دانستند. به هر صورت مناف هاشمی استاندار گلستان شد و شبیه تمام استانداران جدید وعده داد از تمام ظرفیت ها برای توسعه گلستان بهره خواهد گرفت و  مهمترین هدف خود را  توسعه همه جانبه استان معرفی کرد.

اما حضور مناف هاشمی در استان گلستان موجب نشد که چشم از شهرتهران بردارد. برخی رسانه ها آن زمان از احتمال انتصاب همسر وی به عنوان شهردار یکی از مناطق خبرداده بودن که تحقق پیدا نکرد و در حد شایعه باقی ماند.

سپس نامش سال ۹۷ به عنوان کاندیدای تصدی شهردار تهران در بین لیست ۳۰ نفره مطرح شد اما هیچ شانس و اقبالی نداشت و موضوع در حد یک اسم در فضای رسانه ای باقی ماند.

اما هنوز چند ماهی از حضور مناف هاشمی در سمت استانداری گلستان نگذشته بود که زمزمه حضور وی در سازمان امور مالیاتی کشور در فضای رسانه ای پیچید.

علاقه به خدمت موجب شد که ترک استانداری گلستان بعد از کمتر از ۶ ماه و موضوع ریاست وی برسازمان امور مالیاتی کشور جدی شود. حضور وی آنقدر قطعی به نظر می رسد که گزینه های جایگزین وی در استانداری گلستان مطرح و رایزنی ها برای جانشینی وی آغاز می شود.

اما جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به این دلیل که در روزهای پایانی سال و عید سال نو عدم حضور استاندار در استان به صلاح نیست، انتصاب مناف هاشمی را به تاخیر می اندازد.

یک سفر خارجی پر دردسر برای آقای استاندار !

این تاخیر در انتصاب مناف هاشمی برای وی گران تمام می شود. مناف هاشمی با خیال تصدی ریاست سازمان امور مالیاتی تصمیم می گیرد در تعطیلات عید سال ۹۸ به خودش استراحتی بدهد و استانداری گیلان را به معاونانش می سپرد و به سفر خارج از کشور می رود اما بخت با وی همراه نبود.

از ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ بر اثر بارندگی‌های شدید و سیل آسا در استان‌های شمالی ایران، از جمله گلستان و مازندران و خراسان شمالی، سیل جاری شد. با شروع بارندگی پیش بینی سیل در این استانها ، استانداران به سرعت به محل کار خود برگشته و حالت فوق العاده اعلام شد. همه استاندارها در استانداری حضور داشتند جز مناف هاشمی!
بعد از چند روز، غیبت مناف هاشمی معنا دار شد و عدم حضور وی در محل کار موجب اعتراض رسانه ها و مردم استان گردید. طی این چند روز غیبت تلاشها برای یافتن آقای استاندار ادامه داشت تا مشخص شد وی در سفرخارجی به سر می برد!

پس از ۳ روز سرنوشت ساز در سیل استان گلستان سید مناف هاشمی، در محل ماموریت خود حاضر شد اما دقایقی پس از حضور در محل استانداری توسط معاون اول رئیس جمهور برکنار شد.

معاون اول روحانی در بازدید از استان گلستان و در شورای هماهنگی مدیریت این استان گفت: اصلا قبول ندارم که مدیری که مسئولیت دارد در سخت‌ترین شرایط در محل نباشد.

حتما بخوانید : مناف هاشمی : بیوگرافی استاندار معزول و مشاور مدعو

هرچند مناف هاشمی معالجه را دلیل سفر خارج از کشور اعلام کرد و بابت آن مرخصی گرفته بود اما عدم حضور وی در روزهای سخت در استان گلستان برای اعتبارش گران تمام شد و بالا رفتن از پله های ترقی توسط وی با مشکل روبرو کرد.

بازگشت به شهرداری تهران با همان جایگاه!

اشاره کردیم که مناف هاشمی علاقه وصف ناپذیری به شهرداری تهران دارد. نمی دانیم این علاقه از زمان حضور در بین مدیران قالیباف در وی جرقه زد یا اینکه از قبل چنین اشتیاقی نسبت به شهرداری تهران داشته است. اما هرچه بود دوباره شکست در انتخابات شورای شهر تهران موجب نشد از آن دل بکند.

به همین خاطر دوستان اصلاح طلب وی در شورای شهر تهران نگذاشتند این مدیر قالیبافی بیش از یکماه بیکار بماند و حکم مشاور شهرداری تهران توسط حناچی برای وی صادر شد.

جالب اینجا که پیروز حناچی در حکم صادر شده برای استاندار معزول گلستان آورده است؛ نظر به سوابق و تجارب و تخصص جنابعالی به موجب این حکم به سمت مشاور شهردار تهران در توسعه منابع مالی پایدار منصوب می‌شوید!

مهر ماه ۹۸ مناف هاشمی که همچنان دنبال شروعی دوباره برای خدمت به مردم بود. اسم وی به عنوان دبیرکلی کمیته ملی المپیک مطرح شد اما اصلاح اساسنامه کمیته ولی المپیک باز وی را با درهای بسته روبرو کرد.

در یکی از بندهای اساسنامه کمیته ملی المپیک تاکید شده که گزینه مورد نظر دبیرکلی باید سابقه ۱۰ سال فعالیت در حوزه مدیریت ورزش داشته و به زبان انگلیسی مسلط باشد. که وی در واقع هیچکدام از شرایط را نداشت!

تکذیبیه شهرداری تهران، تایید شد

بعد از دوماه دوباره گمانه زنی های جدیدی در رسانه ها مطرح می شود. خبرها از بازگشت دوباره مناف هاشمی به جمع مدیران شهرداری تهران به عنوان معاونت حمل و نقل حکایت دارد. پیروز حناچی در ۲۵ آبان ماه ۹۷ احتمال انتصاب مشاورش را به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک رد کرد. اما از آنجا که اخباری که تکذیب می شوند واقعیت دارد و چند وقت بعد محقق می شوند ، خبر انتصاب مناف هاشمی به عنوان معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در فروردین ماه ۹۸ رسما اعلام می شود تا نشان دهد تکذیبیه های پیروز حناچی ، شهردار تهران را خیلی هم نباید جدی گرفت!

این انتصاب پیروز حناچی با انتقاداتی همراه بود اما محسن هاشمی ، رئیس شورای شهر تهران به دفاع تمام قد از انتصاب شهردار تهران پرداخت.

حالا مدیر سابق قالیباف پس از تجربه دو شکست در انتخابات شورای شهر تهران دوباره به جایگاه سه سال پیش خود بازگشت است آن هم در زمانی که از عمر شهردار و شورای شهر حدود یکسال باقی مانده است.

باید ببینیم آیا باز وی برای خود و شهرداری تهران حاشیه سازی می کند یا یکسال باقی مانده را به سلامت سپری خواهد کرد؟!

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=244762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .