1

سگهای ولگرد درکه تهران ؛ ۴ برابر سال کذشته!

  • کد خبر : 299905
  • 18 اسفند 1402 - 19:22
سگهای ولگرد درکه تهران ؛ ۴ برابر سال کذشته!
معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک از جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در محله دارآباد، درکه و دربند تا جمعه خبر داد.

به گزارش عصرشهروند، احسان خیراییان صفایی؛ معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک، عادت غلط برگرفته از عواطف و احساسات مبنی بر غذا دادن به سگ‌ها را عامل افزایش تعداد سگ ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به مستقر بودن تیم‌ها در محله دارآباد، درکه و دربند، امیدواریم تا جمعه (۱۸ اسفندماه) تعداد سگ‌های پرسه‌زن در اطراف این مناطق کمتر شود.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک در خصوص مزاحمت سگ‌های پرسه‌زن در نزدیکی دبستان دخترانه خیابان دانش محله دارآباد اظهار کرد: متاسفانه زیستگاه سگ‌های بدون صاحب مخصوصاً در مناطق حریم کوهستانی جابجا و بر تعداد آنها افزوده شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، حدود ۶۵۰ قلاده سگ‌های پرسه‌زن از منطقه جمع‌آوری شد و به زیستگاهی که مدیریت پسماند در نظر گرفته بود، منتقل شدند اما امسال با طرح ویژه‌، دو تیم ثابت برای منطقه ی را در نظر گرفته‌ایم و تاکنون با تیم‌های کمکی سازمان مدیریت پسماند، بیش از ۲۵۰۰ قلاده سگ بدون‌صاحب یعنی حدودا ۴ برابر سال گذشته را از سطح محدوده جمع‌آوری کردیم.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک، عادت غلط برگرفته از عواطف و احساسات مبنی بر غذا دادن به سگ‌ها را عامل افزایش تعداد آنها عنوان کرد و گفت: معضل شهرداری منطقه یک در مدیریت شهری این است که در فصل سرما به دلیل کمبود غذا در کوهستان، به تعداد سگ‌های پرسه‌زن در منطقه اضافه می‌شود و متاسفانه شهروندان از سوی دلسوزی و مهربانی و حامیان آنها، به این سگ‌ها غذا می‌دهند و تقریباً برای آنها زیستگاه جدیدی ایجاد کرده‌اند.
خیراییان صفایی بیان داشت: با توجه به شدت بارش برف هفته گذشته این موضوع هجوم سگ‌ها به منطقه شهری را نیز افزایش داد اما مجدداً بر تعداد تیم‌ها اضافه کردیم و در تلاشیم کنترل بیشتری بر روی این سگ‌ها داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به صورت ویژه تیم‌ها در محله دارآباد، درکه و دربند مستقر هستند، با توجه به مستقر بودن نیروها در منطقه، امیدواریم تا جمعه تعداد این سگ‌های پرسه زن در این مناطق کمتر شود. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .