3

شرایط و نحوه ثبت‌نام وام ازدواج ۱۴۰۲ فرزندان بازنشستگان

  • کد خبر : 297188
  • 03 تیر 1402 - 13:06
شرایط و نحوه ثبت‌نام وام ازدواج ۱۴۰۲ فرزندان بازنشستگان
سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز هشتمین دوره ثبت‌نام اینترنتی وام ازدواج ۱۴۰۲ فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز خبر داد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار بازنشستگان ، مسعود خواست‌خدایی اعلام کرد: هشتمین دوره ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از امروز (شنبه سوم تیر) به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و تا انتهای سال بنا به نیاز بازنشستگان به این تسهیلات به صورت مستمر قابل ثبت نام و انجام است.

وی تاکید کرد: بازه زمانی تاریخ عقد فرزند بازنشستگان از ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ به بعد تعیین شده و بنابراین تنها افرا ی امکان ثبت درخواست و دریافت این تسهیلات را خواهند داشت که تاریخ عقد آنها در این بازه زمانی باشد.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قسمت تسهیلات مالی / وام ازدواج) نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری تصویر اصل مدارک تعیین شده در سامانه اقدام کنند.

وی همچنین گفت: ضروری است، متقاضیان پیش از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک شرایط و دستورالعمل مندرج در سایت را به طور کامل و دقیق مطالعه کنند و سپس اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «با دستور و تاکید مدیرعامل صندوق بازنشستگی، تلاش شده تا امکان ثبت‌نام انواع تسهیلات مالی برای بازنشستگان در طول سال فراهم شود» گفت: با تعامل و هماهنگی بانک عامل این امکان برای وام ضروری و وام حمپاد ایجاد شده بود و اکنون برای وام ازدواج فرزندان نیز عملیاتی شده است.

افزایش وام ازدواج به ۳۵ میلیون تومان

خواست‌خدایی تصریح کرد: مبلغ وام ازدواج فرزندان در این دوره، مبلغ ۳۵ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه چهار درصد تعیین شده است. البته این مبلغ با توجه به شرایط امروز چشمگیر نیست، اما تلاش مجموعه صندوق بازنشستگی این بوده تا با توجه به منابع در اختیار و تنوع تسهیلات مالی صندوق در بانک عامل، به تسهیل ازدواج فرزندان بازنشستگان کمک کند.

وی با شاره به شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، یادآور شد: از جمله این شرایط می‌توان به این نکته اشاره کرد که تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه فرزند (عروس / داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر (همسر) تحت پوشش صندوق تعلق می‌گیرد یا اگر پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان آنان پرداخت می‌شود.

خواست‌خدایی اظهارداشت: اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه‌ای که مشخصات همسر و فرزندان قید شده باشد؛ اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات زوجین (عروس وداماد) قید شده و ثبت شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه (بازنشسته / وظیفه بگیر همسر) در سامانه ثبت‌نام الزامی است.

متقاضیان تحت پوشش در زمان ورود به سامانه ثبت‌نام اینترنتی باید از روش ورود شناسایی سه عاملی (دفترکل، کد ملی و شماره حساب) استفاده کنند.

شروع ثبت نام هشتمین مرحله پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

در راستای ارائه خدمات حمایتی به بازنشستگان معزز با هماهنگی انجام شده با بانک صادرات ایران صندوق بازنشستگی کشوری در نظر دارد از تاریخ آخرین مرحله ثبت نام قبلی(۱۴۰۰/۵/۲۰) از بازنشستگان و موظفین همسر که فرزندانشان بعداز تاریخ مذکور ازدواج نموده اند ثبت نام بعمل آورد. متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی به نشانی www.sabasrm.ir و www.cspf.ir در صورتی که بازه زمانی تاریخ عقد از ( ۱۴۰۰/۵/۲۱ به بعد ) باشد نسبت به ثبت نام و بارگذاری اصل مدارک موردنیاز اقدام نمایند.

ضوابط و شرایط دریافت وام

مبلغ وام سیصد و پنجاه میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/ وظیفه دریافت می نماید، واریز خواهد شد.
پرداخت اقساط وام ۳۶ ماهه با کارمزد سالیانه ۴ درصد
تاریخ عقد نامه در بازه زمانی از تاریخ ۱۴۰۰/۵/۲۱ به بعد باشد .
ارائه تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه فرزند(عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر(همسر) تعلق می گیرد.
در صورتی که پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان ایشان پرداخت می گردد.

در صورتی که پدر و مادر هر دو مشترک صندوق بوده و دارای دو فرزند متقاضی وام ازدواج باشند، هر فرزند از یک دفترکل امکان استفاده از تسهیلات دارد.
بازنشستگان و موظفین(همسر) که در دوره¬های قبلی نسبت به اخذ تسهیلات مزبور اقدام نموده اند، امکان ثبت نام و بهره¬ مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت.
متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

در صورتی که از یک دفترکل وظیفه بگیری بیش از یک همسر حقوق دریافت نمایند، فقط یکی از وراث وظیفه بگیر(همسر) و با رضایت وظیفه بگیر دیگر(همسر دیگر) می تواند از تسهیلات وام استفاده نماید.لذا سایر ورثه(همسر دیگر) می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی(همسر) اعلام نماید.
تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث، درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام قرار خواهد گرفت.
«بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود از حقوق وظیفه بگیری(همسر) نیز استفاده می نماید، صرفا یک فقره تسهیلات و تنها از یکی از دفترکل ها (ترجیحاً از «دفتر کل بازنشستگی» خود) به فرزند ایشان پرداخت می گردد.
اسکن اصل مدارک (شناسنامه و کارت ملی بازنشسته – عروس و داماد)اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه ای که مشخصات همسر وفرزندان قید شده باشد، الزامی است.

اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات زوجین (عروس وداماد) قید شده باشد الزامی است.
ذکر شماره دفترکل ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه (بازنشسته/وظیفه بگیر همسر) الزامی است.
حداقل حقوق خالص دریافتی در زمان ثبت نام مشمولین می بایست مبلغ ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال باشد
ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و راستی آزمایی مدارک ارسالی و اعمال شرایط پیش گفته شده مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .