8

شهردار تهران: تجمع های پیمانکاران، هدایت شده است

  • کد خبر : 20199
  • 25 دی 1397 - 16:25
شهردار تهران: تجمع های پیمانکاران، هدایت شده است
شهردار تهران با اشاره به اینکه معاونت مالی در حال بررسی وضعیت بدهی های شهرداری و تعیین تکلیف آنها است گفت: شنیده شده بعضی از این تجمع ها با هدایت عواملی از شهرداری های نواحی و مناطق انجام می شود.

به گزارش عصرشهروند، پیروز حناچی در جلسه شورای معاونان و شهرداران مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: در صورت اثبات این موضوع با عوامل آن برخورد خواهد شد و شهرداران مناطق مراقب چنین تحرکاتی باشند.

وی اظهارداشت: حدود ۸۰ درصد پیمانکاران از شهرداری طلب های جزئی دارند که با کمی برنامه ریزی می توان آنها را پرداخت اما ۲۰ درصد طلب های هنگفت دارند که پرداخت آن کمی مشکل است.

چندی پیش سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده بود: عمده بدهی های پیمانکاران به شهرداری که رقمی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان را شامل می شود مربوط به گذشته در سال های ۹۲ تا ۹۶ است و بازپرداخت آنها به صورت اولویت بندی شروع شده است.

زریر نگین تاجی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد پرداخت دیون ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان (قبل از سال ۹۴) انجام شده اظهارداشت: تا پایان آذرماه امسال ۲۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تا آخر آذر پرداخت شده است.

حرکت انفرادی در اطلاع رسانی ممنوع

وی در ادامه با اشاره به حواشی ایجاد شده درخصوص بعضی مسائل طی هفته گذشته، بر هماهنگی هرچه بیشتر روابط عمومی بخش های مختلف مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: امر اطلاع رسانی بسیار مهم است و معاونت ها و روابط عمومی ها در اخباری که مربوط به کل شهر است دقت بیشتری داشته باشند.

حناچی اضافه کرد: ما یک تیم هستیم و باید مانند یک تیم عمل کنیم، هیچکس نباید حرکت انفرادی داشته باشد.

وی به گزارش معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری درباره درآمدها اشاره و عنوان کرد: تلاش ها برای تحقق درآمدهای نقدی و غیرنقدی امیدوار کننده است و باید بخش هایی که از برآوردها عقب هستند هر چه زودتر عقب افتادگی خود را جبران کنند.

به گزارش ایرنا به دنبال انتشار خبری مبنی بر اینکه قرار است تردد در برخی تونل ها و بزرگراههای پایتخت پولی شود، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواستار ساماندهی فعالیت رسانه ای و روابط عمومی های واحدهای تابعه مختلف شهرداری شده بود.

برخی هزینه ها قابل دفاع نیست

براساس این گرارش شهردار تهران همچنین با بیان اینکه امسال سومین سالی است که سقف بودجه شهرداری ثابت مانده است یادآور شد: با توجه به تورم سالانه در کشور می توان گفت هر سال از هزینه شهرداری ۳۰ درصد کاسته شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید از هزینه های جاری به همین نسبت کاسته شود گفت: برخی هزینه های جاری ما قابل دفاع نیست و باید مدیران شهرداری در این زمینه حساسیت نشان دهند.
حناچی تصریح کرد: اگر فردی خودرو یا واحد مسکونی از شهرداری در اختیار دارد که ضرورتی برای این کار وجود ندارد، باید این امکانات را به شهرداری بازگرداند.

وی گفت: اگر از مردم می خواهیم صرفه جویی کنند باید خودمان در این زمینه پیشگام باشیم.

برخورد کج دار و مریز با سدمعبر

شهردار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه پنجشنبه شب هفته گذشته تعدادی از پیمانکاران سد معبر در اطراف حرم امامزاده صالح برای جمع آوری افرادی که بساط پهن کرده بودند مدارای لازم را نشان ندادند خاطرنشان کرد: نحوه برخورد مدیریت شهری با سد معبر باید کج دار و مریز باشد؛ یعنی ضمن داشتن روحیه مدارا با سد معبر مقابله کنیم.

شهرداران از حمل و نقل عمومی استفاده کنند

حناچی همچنین با اشاره به روز ملی هوای پاک (۲۹ دی) ضمن درخواست از شهرداران مناطق برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه در این روز گفت: ما باید در این کار ثابت قدم باشیم تا مردم هم به این رفتار بپیوندند.

وی افزود: همچنین با رعایت چارچوب ها می توانید از چهره های سرشناس درخواست کنید در این اقدام شما را همراهی کنند تا مردم بیشتر به انجام این عمل ترغیب شوند.

شهردار تهران در ادامه به برنامه های شهرداری برای مترو پرداخت و تصریح کرد: برنامه ما جا به جایی هفت میلیون مسافر در روز است که این رقم اکنون به دو میلیون نفر در روز می رسد و این هدف را با افزایش واگن های مترو و نیز افتتاح خطوط در حال ساخت و کم کردن سرفاصله حرکت بین قطارها دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: براساس اطلاعی که داریم رهبر معظم انقلاب نیز از توسعه مترو حمایت و این موضوع را تایید کرده اند.

*تصویب طرح تفصیلی منطقه ۲۲

حناچی با بیان اینکه طرح تفصیلی منطقه ۲۲ در روزهای گذشته در شورای عالی شهرسازی مطرح و تصویب شد عنوان کرد: اگر ما در این دوره از مدیریت شهری تنها این کار را انجام دهیم برای ما کافی است؛ این کار بسیار مهم بود که به سرانجام رسید.

وی به استفاده از رنگ در شهر که در جلسات قبل دستور آن را داده بود اشاره و تصریح کرد: این دستور داده شده اما هنوز نشانه های جدی از این کار دیده نمی شود و از مدیران می خواهم این موضوع را جدی بگیرند.

شهردار تهران همچنین با اشاره به گزارش سازمان میادین میوه و تره بار خاطرنشان کرد: این گزارش پیشتر در هیات دولت هم مطرح شد و رئیس جمهوری از آن استقبال و پیشنهاد کرد که در این زمینه اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه این گزارش نشان می دهد میوه و برخی اقلام ضروری مردم در این مراکز با قیمت های خیلی پایین تر عرضه می شوند اضافه کرد: البته برخی، انتقاد دارند که پراکندگی این میادین در شهر مناسب نیست.

حناچی پیشنهاد داد تا در مناطقی مانند منطقه ۲۲ میادین میوه و تره بار بیشتری تاسیس شود.

به گفته وی فلسفه وجود میادین میوه و تره بار این است که میوه ها با قیمت مناسب و به صورت مستقیم از تولیدکننده به دست مصرف کننده برسد که به نظر می رسد برخی اقدامات مانند اجاره بهای بالای غرفه های این مراکز در تضاد با فلسفه آن است و مسئولان این امر قول رسیدگی به این موضوع را داده اند.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=20199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .