13
حاجی دلیگانی در گفتگو با عصر شهروند:

شورای شهر، شهرداری تهران و دولت روحانی برای کاهش آلودگی هوا اقدامی نکردند

  • کد خبر : 275654
  • 18 دی 1399 - 7:59
شورای شهر، شهرداری تهران و دولت روحانی برای کاهش آلودگی هوا اقدامی نکردند
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوای تهران و کلانشهرها گفت: شورای شهر، شهرداری تهران و دولت روحانی برای کاهش آلودگی هوا اقدامی نکردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به تصویب قانون هوای پاک در مجلس دهم گفت: این قانون با ۳۴ ماده و ۳۹ تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۲۵ تیرماه ۱۳۹۶مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۱ مرداد همان سال به تأیید شورای نگهبان رسید که انتظار می رفت تا الان اجرایی شده باشد.

وی با بیان اینکه مجلس دهم برای کاهش آلودگی هوا، این قانون را مصوب کرد، گفت: در این قانون برای دولت و دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله سازمان محیط زیست، شورای شهر، شهرداریها و برخی وزارتخانه‌ها مثل وزارت جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صمت و وزارت نیرو تکالیفی تعیین شد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: متأسفانه دولت، شورای شهر و شهرداری تهران به سمت اجرای این قانون نرفتند و بخشی از مشکلات امروز آلودگی هوای تهران و کلانشهرها به دلیل عدم اجرای همین قانون است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه دولت باید برای اجرای این قانون اعتبار و بودجه تخصیص می‌داد، افزود: متأسفانه برای مجلس روشن نیست که اعتبارات اجرای این قانون در کجا هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه دود ناشی از عدم اجرای این قانون به چشم ملت می‌رود، اظهار داشت: بخشی از آلودگی هوای تهران و کلانشهرها ناشی از تصمیمات غلط مسئولین وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت و نیرو است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: به عنوان مثال در حال حاضر در نیروگاه‌های استان اصفهان می خواهند بجای گاز از سوخت مازوت استفاده کنند و این خود باعث تشدید آلودگی هوا می شود.

حاجی دلیگانی گفت: دولت نه تنها به سمت اجرای قانون هوای پاک حرکت نکرده است بلکه تصمیماتی که در گذشته برای بهبود وضعیت گرفته شد لغو می‌شود و به یکباره با تصمیمات عجیب و غریب مثل استفاده از سوخت مازوت به جای گاز باعث تشدید آلودگی هوا می شوند.

وی با بیان اینکه مجلس در قبال این تخلفات دولت و عدم اجرای قانون سکوت نمی‌کند، گفت: ما پیگیر این موضوع در مجلس هستیم و امیدواریم که دستگاه‌های متخلف پاسخگوی عملکرد خود باشند.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: از قوه قضاییه می‌خواهیم با ورود به این موضوع مهم برای دستگاه‌هایی که کم کاری کرده و یا قانون را اجرا نکرده‌اند پرونده تشکیل دهد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=275654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .