20
حجت الاسلام نوروزی در گفتگو با عصر شهروند:

شورای پنجم بدترین شوراها بود /شورای تهران عملکرد موفقی ندارد/درآمد سه هزار و ۵۰۰ میلیاردی شورای تهران از ارزش افزوده

  • کد خبر : 277752
  • 05 اسفند 1399 - 10:28
شورای پنجم بدترین شوراها بود /شورای تهران عملکرد موفقی ندارد/درآمد سه هزار و ۵۰۰ میلیاردی شورای تهران از ارزش افزوده
نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوق مجلس با بیان اینکه شورای شهر پنجم بدترین شوراهای شکل گرفته بوده است، گفت: شورای شهر و شهرداری تهران هم اصلا عملکرد قابل دفاع و موفقی ندارد.

حجت الاسلام حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با بیان اینکه در تعیین صلاحیت کاندیداهای شورای شهر و روستا دوره پنجم عجله شد، تصریح کرد: متاسفانه هیئت نظارت آن دوره به خاطر عجله ای که داشتند، دقت لازم را نداشتند و برای تائید صلاحیت کاندیداها حتی از مراجع چهارگانه استعلام نکردند.

وی با بیان اینکه بعنوان مثال برای تائید صلاحیت افراد به حسن شهرت افراد هم توجه نشد و هر کسی که ثبت نام کرد، تائید شد، تصریح کرد: ما دیدیم بدترین شورای شهر شکل گرفت و برخی از اعضای شوراهای کشور دچار تخلفاتی شده و روانه زندان شدند.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوق مجلس تصریح کرد: حتی به دلیل تخلفات همه اعضای شورای شهر برخی شهرستانها، شاهد انحلال شورا بودیم.

حجت الاسلام نوروزی گفت: بنابراین شورای شهر این دوره بدترین شوراهای شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری تهران هم توفیقات خوبی نداشتند و مشکلات عدیده ای ایجاد کردند، تصریح کرد: آلودگی هوا و ترافیک ۲ معضل پایتخت است اما مسئولین شورا و شهرداری تهران اقدام خاصی در این زمینه نداشتند.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوق مجلس با بیان اینکه شورای شهر تهران بودجه های زیادی دارد، افزود: عوارض، ارزش افزوده، عوارض ناشی از ساخت و ساز و حتی عوارض از خودروهای بین المللی می گیرند، همچنین عوارض هایی که از پالایشگاههای تهران و یا فرودگاهها می گیرند، بر حجم درآمد زیاد شورا و شهرداری تهران افزوده است.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری تهران فقط در یک مورد یعنی از ارزش افزوده، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد.

وی تاکید کرد: با این حجم درآمد حتما می بایست برای کاهش آلودگی هوای تهران و کاهش ترافیک اقدام می کردند اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوق مجلس افزود: باید با استفاده از اتوبوس و موتورسیکلت های برقی در جهت کاهش آلودگی هوا اقدام می شد. یا اینکه با دادن تسهیلات لازم خودروهای قدمی را از رده خارج می کردند، اما ما برنامه ای از آقایان در این زمینه ندیده ایم.

حجت الاسلام نوروزی گفت: حتی شورای شهر تهران برای بافت های فرسوده، افزایش ناوگان مترو، جابجایی تیرهای برق که در وسط کوچه هاست و یا مرمت آسفالت مناطق جنوب تهران اقدامی نکرد.

وی تصریح کرد: شورای شهر تهران هم مثل دیگر مناطق کشور ، عملکرد قابل دفاعی ندارد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=277752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .