7
ابوترابی در گفتگو با عصر شهروند مطرح کرد؛

طرح تغییر قانون سربازی و رفتن به سمت سرباز حرفه ای و داوطلب در مجلس/ سه میلیون سرباز فراری و غائب

  • کد خبر : 271650
  • 10 آبان 1399 - 7:20
طرح تغییر قانون سربازی و رفتن به سمت سرباز حرفه ای و داوطلب در مجلس/ سه میلیون سرباز فراری و غائب
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه قانون فعلی نظام وظیفه و سربازی ناکارآمد است، از تهیه طرح تغییر قانون سربازی و رفتن به سمت سرباز حرفه ای و داوطلب خبر داد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه قانون فعلی نظام وظیفه و سربازی ناکارآمد است ، از تهیه طرح تغییر قانون سربازی و رفتن به سمت سرباز حرفه ای و داوطلب خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با بیان اینکه مدل فعلی سربازی ناکارآمد است و باید به سمت سربازی حرفه ای و سربازی داوطلب حرکت کنیم، گفت : در حال حاضر سه میلیون سرباز فراری یا غایب سرباز داریم . این نشان می دهد که قانون فعلی سربازی، قانون خوبی نیست چراکه سه مسلیون نفر حاضرند مجرم شناخته شوند اما سربازی نروند.

وی با بیان اینکه بیشترین پرونده در دادسرای نظامی ما مربوط به سرباز فراریها ، سربازهایی که خود زنی و یاد یگر زنی می کنند، است ، افزود: کسی که الان ۴۰ سال سن دارد و زن و بچه دارد دیگر بدرد سربازی رفتن نمی خورد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به برنامه مجلس برای ساماندهی این موضوع و تهیه طرح تغییر قانون سربازی و نظام وظیفه افزود: بر اساس این طرح آنهایی که سربازی نمی روند باید مالیات تامین امنیت بدهند به سربازانی که امنیت ما را تامین می کنند.

ابوترابی گفت: مثلا اگر هزینه گرفتن گواهینامه ۱۰۰ هزار تومان باشد، این عده که سربازی نرفتند باید هزینه بیشتر مثلا ۵۰ درصد بیشتر، پرداخت کنند تا گواهینامه بگیرند.

وی تصریح کرد: این عده همچنین برای خروج از کشور، نقل و انتقال خودرو، کاندیدا شدن و … با پرداخت هزینه بیشتر می توانند کارهای خود را انجام دهند .

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: نحوه محاسبه هر یک از این هزینه ها طبق جدولی تعیین می شود و اضافه هزینه هر کدام با بقیه فرق دارد.

ابوترابی با بیان اینکه همه باید در یک سامانه ثبت نام کنند سپس بسته به نیاز کشور و ستاد و شرایط سرباز،عده ای موظف به حضور اجباری هستند، تصریح کرد: این مبلغ با نظر ستاد کل نیروهای مسلح تعیین می شود و این سه میلیون نفر و آن عده ای که ستاد کل نیازی به حضور آنها ندارد، می توانند هزینه را پرداخت کنند.

وی با اشاره به مبنای تفکیک بندی گفت: مبنای تفکیک بر اساس امتیاز بندی صورت می گیرد. مثل سن، مدرک تحصیلی، شرایط خانوادگی و … است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بر اساس طرح مجلس مدت سربازی و میزان حقوق سربازان در داخل شهر با مرز فرق خواهد کرد، افزود: هر کسی که بخواهد در داخل شهر باشد، هم حقوقش نصف می شود و مدت سربازی هم ۲ برابر خواهد شد. این اختیار انتخاب با خود افراد است.

ابوترابی تصریح کرد: بر اساس این طرح مدت سربازی در مرزها یک سال ، در داخل شهر ۲ سال و تا سه سال سرباز داوطلبانه بصورت پیمانیمی تواند باشد و تا پنچ سال هم قابل تمدید است.

وی با بیان اینکه کلیات این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مصوب شده ، تصریح کرد: این طرح در حال حاضر در کمیته دفاعی کمیسیون در دست بررسی است که بعد از بررسی در این کمیته و هماهنگی با ستادکل، جزئیات آن در کمیسیون مطرح و در صورت تصویب در دستور صحن مجلس قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=271650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .