12

لاکچری گردی شبکه ۳ از « برنده باش » گلزار تا « عصر جدید » علیخانی!

  • کد خبر : 14625
  • 11 دی 1397 - 11:59
لاکچری گردی شبکه ۳ از « برنده باش » گلزار تا « عصر جدید » علیخانی!
جزییاتی از مسابقه عصر جدید با اجرای احسان علیخانی.

جزییاتی از مسابقه عصر جدید با اجرای احسان علیخانی

شبکه ۳ سیما امسال شاهد تغیرات گسترده ای در کادر مدیریتی و برنامه سازی بوده است. اوایل سال ۹۷ بود که علی فروغی٬ پسر باجناق دکتر حداد عادل، به صندلی ریاست پر بیننده ترین شبکه سیما رسید و این شبکه با اتفاقات ریز و درشتی مواجه شد که ترکش‌هایش، برنامه ۹۰ عادل فردوسی پور هم بی نصیب نگذاشت و چند برنامه آن در پاییز به دلیل اختلافات عادل با رییس جوان روی آنتن نرفت.

حتما بخوانید:  همه چیز درباره شرکت در برنامه عصر جدید

از دیگر اتفاقات جالب در شبکه ۳، برنامه سازی با طعم مسابقه تلویزیونی است که پیش تر در شبکه ۱ سیما با برنامه مسابقه هفته مرحوم نوذزی و جایزه بزرگ، نوستالژی دهه شصتی ها و دهه هفتادی ها محسوب می شود. برنامه های مسابقه ای شبکه ۳ در سال ۹۷ با برنامه برنده باش با مجری گری محمد رضا گلزار، سوپر استار سینمای ایران از اواسط سال روی آنتن رفت و هم چنان ادامه دارد. برنامه ای که تلاش دارد تا به قول مجری و طراحان برنامه، اطلاعات عمومی مردم را ارتقا دهد و شرکت کنندگانش را برای تصاحب یک جایزه ۱ میلیارد ریالی، با سوالات سخت و آسان به چالش بکشد.

استقبال از این برنامه، آن طور که تصور میشد، فوق العاده نبود و به نظر می رسد که این برنامه نیز، با نوع انتخاب اسپانسر و تیپ و لباس آقای گلزار که هر برنامه تغییر میکند، به دنبال مسائل مالی است تا ارتقا دانش عمومی!

از برنامه پر بیننده ۹۰ و برنامه لوکس و پول ساز برنده باش محمد رضا گلزار که ۵ شنبه و جمعه ها روی آنتن شبکه ۳ می رود اگر بگذریم، نوبت به احسان خان علیخانی می رسد. کسی که با برنامه ماه عسل ویژه ماه  مبارک رمضان،  میزبان بی چون و چرای میلیون ها خانه ایران است تا پیش از اذان مغرب، هموطنان را با نیکوکاران و خیرین و کارهای خوب و پسندیده آشنا کند و در سال های اخیر نیز، سبب خیر  آزادی هزاران زندانی محکوم به جرایم غیر عمد نیز شد. او طبق اعلام اینستاگرام پر بیننده اش در اواسط آذر ماه ۹۷، برنامه جدیدی در دست تهیه و ساخت دارد که بزودی روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت.

برنامه استعدادیابی عصر جدید که به مجری گری و تهیه کنندگی احسان علیخانی (تهیه کننده ثروتمند فیلم سینمایی بدون تاریخ بدون امضا که نامزد ناکام ایران در اسکار ۲۰۱۹ بود) بزودی مهمان شب های زمستان مردم ایران بعد از برنامه بانوی عمارت و هنرنمایی های مهر النسا و فخر  الزمان قصه ما خواهد شد. برنامه ای است در ژانر مسابقات تلویزیونی. مسابقه ای که تلاش دارد تا استعدادهای ایرانیان در سنین مختلف میان مردان و زنان ایرانی در ۳۱ استان کشور، در حوزه های فرهنگی و هنری و ورزشی و اقتصادی و اجتماعی، شناسایی و معرفی کند.

این یک مسابقه تلویزیونی است. یعنی شرکت کنندگان برای حضور در آن باید ثبت نام کرده و ثبت نام خود را از طریق سایت اینترنتی برنامه عصر جدید اعلام کنند تا نفرات واجد شرایط برای حضور در برنامه عین برنامه برنده باش گلزار،  دعوت شوند.

حتما بخوانید : مسابقه تلویزیونی برنده باش شبکه ۳ با اجرای محمد رضا گلزار

مسابقه تلویزیونی عصر جدید

جزییات زیادی از برنامه عصر جدید احسان علیخانی، رسانه ای نشده است. اما ۱۰ دی ماه ۹۷ بود که صفحه اینستاگرام این برنامه، با انتشار کلیپ ویدیویی، جزییاتی از برنامه را که بزودی روی آنتن شبکه ۳ سیما می رود را رسانه ای کرد.

در این کلیپ ها که چند دقیقه ای است، فردی، روبروی دوربین رسانه ها و خبرنگاران ایستاده و به سوالات آن ها با یک ژست ژورنالیستی مصنوعی پاسخ می دهد. پشت سر وی نیز یک دکور بسیار لوکس که با لوستر های بلند گران قیمت، تزیین شده است، قرار گرفته که به نظر میرسد احتمالا لوکیشنی از همین برنامه باشد.

فردی که به عنوان سخنگوی این برنامه روبروی دوربین خبرنگاران قرار گرفته است و جزییات آن را در این ویدیو مشاهده می کنید، اعلام می کند که مسابقه استعداد یابی تلویزیونی عصر جدید ، عصر جدیدی در فصل شناسایی استعدادهای ناب جوانان ایرانی از هم  قشر و در میان زنان و مردان است و بزودی شاهد هنرنمایی استعدادهایی جدید خواهیم شد.  او به برنده خوش شانس این  برنامه  استعداد یابی تلیزیونی، نوید یک جایزه بسیار نفیس می دهد. جایزه ای که مثل برنامه برنده باش  گلزار،مشخص نیست که مبلغش ۱ میلیارد ریال است یا حتی ۱۰ میلیارد ریال!

اینستاگرام احسان علیخانی

اینستاگرام احسان علیخانی را باید یکی از محبوب ترین و پر فالورترین صفحه اینستاگرام مجریان برنامه های تلویزیونی سیما دانست که با ۲۶۰ پست  منتشر شده آقا احسان، حدود ۱.۵ میلیون فالور دارد. او تنها ۳ صقحه را دنبال می کند.  اینستاگرام احسان علیخانی را در این نشانی دنبال کنید که جزییاتی از برنامه عصر جدید خودش را نیز رسانه ای کرده است.

اینستاگرام احسان علیخانی مجری عصر جدید

صفحه اینستاگرام احسان علیخانی احتمالا پس از پخش چند برنامه از عصر جدید ، فالورهای بیش تری را شاهد خواهد بود و احتملاا ایشان باید خود را اماده حملات منتقدان بکند. منتقدانی که کارشان فقط انتقاد است و از هر هجمه ای اینترنتی فروگذار نیستند.  احسان علیخانی بر خلاف علی کریمی٬ منتقد انتقاد گریز نیست و کامنت را زیر پست هایش باز گذاشته  است.

کلیپ 1 دقیقه ای عصر جدید

(تصویر کلیپی ۱ دقیقه  ای که احسان علیخانی، اواخر آذر ماه درباره معرفی برنامه عصر جدید در اینستاگرامش منتشر کرد و بیش از ۲۰۰ هزار بار بازدید شده است)

اینستاگرام برنامه عصر جدید

برنامه استعداد یابی تلویزیونی عصر جدید به تهیه کنندگی و مجری گری احسان علیخانی، چند هفته پیش راه اندازی شد و ظرف  مدتی کمی بیش از ۳۰ هزار فالور پیدا کرد. صفحه این برنامه که جزییاتی از نحوه شرکت در مسابقه و شرایط و مدارک لازم متقاضیان را ارائه می کند در این نشانی مشاهده کنید.

اینستاگرام برنامه عصر جدید

(تصویر جدیدترین پست های  اینستاگرامی  برنامه تلویزیونی  عصر جدید شبکه ۳)

وب سایت برنامه عصر جدید

وب سایت برنامه عصر جدید در این نشانی در دسترس است. دامنه این سایت در ۱۶  دسامبر ۲۰۱۸ توسط محمد رضا براتی در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران (مرکز ثبت دامنه روی پسوند ملی ایران) ثبت شده و روی سرور شرکت EC-IT قرار دارد.

شرایط شرکت در مسابقه استعدادیابی عصر جدید

شرایط شرکت در مسابقه استعدادیابی عصر جدید به این شرح اعلام شده است:

  • آقایان و بانوان در همه گروه های سنی می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
  • شرکت در این برنامه تنها برای افرادی است که استعداد و ویژگی خاصی در زمینه هنری و ورزشی و سرگرمی داشته باشند.
  • از متقاضیان خواسته شده است تا کلیپی ۵ دقیقه ای از استعدادهای خود آماده کرده و برای برنامه ارسال کنند.
  • برنامه شما بایدبه گونه ای باشد که قابلیت اجرا در لوکیشن و فضای برنامه استعدادیابی عصر جدید را داشته باشد.
  • موازین اخلاقی و شرعی رسانه ملی رعایت شود.
  • شرکت کننده منتخب، باید طبق برنامه اعلامی جهت ظبط برنامه بر اساس نظر گروه برنامه ساز، در استودیو تهران حاضر شود.

قوانین ارسال ویدیو  برنامه عصر جدید

متقاضیان شرکت در برنامه باید ویدیوهای  خود را براساس شرایط زیر آماده کنند:

  • ویدیو های ارسالی متقاضیان شرکت در برنامه باید صدا و تصویر مناسب داشته باشد.
  • حداکثر ۵ دقیقه باشد.
  • تصاویری که با گوشی موبایل ضبط می شود،افقی باشد.
  • در اول و انتهای ویدیو ۵ دقیقه ای، عنوان این ویدیو برای شرکت در برنامه عصر جدید تهیه می شود، قید گردد.
  • موازین اخلاقی رعایت شود.
  • فرم شرکت در برنامه، تکمیل شود.
  • به تیزرهای برنامه عصر جدید در فضای مجازی برای ساخت ویدیو توجه کنید.

استعدادیابی شیک استعدادهای افسرده!

مسابقه استعدادهای ویژه همان طور که درتصاویر و دیدیو دیدید از دکوراسیون لوکسی بهره می برد که احتمالا برای ساخت آن ده ها میلیون تومان هزینه شده و این هزینه از جیب اسپانسر است. اسپانسری که در روزهای بی پولی صدا و سیما، به داد شبکه ها آمده و مردم ها با مشغول شدن در دنیای ستاره و مربع های این اسپانسرها و شرکت در مسابقات و پرداخت حق شارژ و امثالهم، بخشی از هزینه‌های اسپانسر را جبران می کنند و در نهایت این اسپانسر و تهیه کننده و برنامه و شبکه است که از این فضای رسانه ای لوکس، سود می کنند.

مردم نیز معمولا شاهد برنامه ای کم تحرک خواهند بود که نه  اطلاعاتش را افزایش  داده نه تاثیری ژرف و شگرف در شناخت آن ها از ایران و ایرانی و فرهنگ ایرانی داشته و تغییر چندانی هم در سبک زندگی شان ایجاد نکرده است.

به نظر می رسد استعدادیابی جدید احسان خان علیخانی که چشم اندازش را با نمایش دکور فوق لوکس در تیزر  های اولیه به نمایش در آورده است، ادامه  سریال  های لوکس گرایی برنامه سازان شبکه ۳ باشد که این روزها در انحصار مافیای کنکور و اسپانسرهای کوچک و بزرگی است که گویا روند برنامه سازی را آن ها تعیین می کنند و خیلی مذاق مخاطب و سطح انتظار ارتقا یافته آن که به ماهواره و جم و غیره روی آورده است، برایشان اهمیتی ندارد.

شرایط شرکت در مسابقه استعدادیابی عصر جدید

مشاهده دکورهای فوق لوکس و مجریان شیک پوش با کت و شلوارهای میلیونی و ساعت های لوکس چند ده میلیونی (از دورهمی مهران مدیری تا حالا خورشید رضا رشیدپور)  که حرف های شیک می زنند و لایک و فالو جمع می کنند و جیب اسپانسرها رو پر پول کرده و این وسط نیز شهرت و درامد خود را توسعه می دهند، بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ برنامه سازی در چند سال اخیر از نسیم تا شبکه ۳ شده است.

برنامه‌هایی که گر چه برای سرگرم شدن مخاطب مشکل پسند غرب گرای امروزی رسانه ملی ساخته می شود، اما نمیتواند برنامه‌ و صدای اکثریت محرومان و ستمدیدگانی باشد که محتاج یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی آخر ماه هستند. در سالی که  رکود تورمی بیداد  می کند و شاهد دلار ۲۰ هزار تومانی و گوشت گوسفندی کیلویی ۷۲ هزار تومان هستیم  و شیر لیتری ۴۵۰۰ تومان هستیم، خرج های عجیب و غریب شبکه های سیما حتی از جیب اسپانسر و آنتن فروشی زنده، عاقبتش، بازگشت مخاطب بی اعتماد به رسانه ملی نیست و نمی‌تواند رسانه اکثریت محرومان و مستضعفان کشور باشد.

از لاکچری تا واقعیت درمانی!

جامعه امروز ایران بیش از آنکه از رسانه ملی انتظار سرگرمی سازی فانتزی با دکورهای  میلیونی و جوایز میلیاردی و حرف های شیک مجریان لاکچری گرد بالا نشین داشته باشد که به قربان صدقه جمعی خاص از اهالی فرهنگ و هنر مشغولند، نیازمند برنامه هایی روشنگر و آگاه ساز و فرصت آفرین است که:

  • درد ملت را به گوش مسئولان در حوزه های مختلف برساند.
  • سبک زندگی درست اسلامی و ایرانی را به آن ها معرفی کند.
  • شیوه های مهارت آموزی را به میلیون ها جوان تحصیل کرده بیکار جامعه معرفی کند.
  • شیوه های ازدواج آسان و سبک زندگی سالم را به ۱۴ میلیون جوان مجرد کشور بیاموزد.
  • فرصت های اقتصادی و کسب و کار را به میلیون ها ایرانی که دلار در خانه ها قایم کرده اند معرفی کند.
  • ۹۰ درصد دیگر مردم را با شیوه های سرمایه گذاری در بازار بورس ایران آشنا کند.
  • نحوه مدیریت اقتصادی خانوار را به آن ها اموزش دهد
  • نحوه مدیریت صحیح مصرف انرژی را به ایرانیان آموزش دهد که از شکر تا برنج و بنزین، رکورد دار جهانی مصرف بی رویه هستند.
  • کتاب های چاپ اولی و ناشران موفق را به مردم معرفی کند.
  • فرهنگ درست زندگی کردن و مشارکت عمومی و خود اتکایی را به جوانان ایرانی آموزش دهد.

جامعه امروز ایران، این چیزها را نیاز دارد. این ها را می خواهد تا استعدادش را بشناسد و شکوفا کند. و گرنه دکور لوکس و مجری با کت و شلوار چند ده میلیون تومانی و اسپانسری که ۱ ریال گذاشته است تا ۱۰۰ ریال بردارد که دردی از او دوا نمی‌کند و استعداد و خلاقیت و دانش و شعورش را ارتقا نمی دهد.

برنامه های این سطحی که یادآور آمریکن آیدل (AMERICAN’S IDOL) و AMERICA GOT TALNET و X FACTOR و امثالهم است، به دلیل محدودیت های برنامه سازی،  خیلی زود از مسیر اصلی خارج و به فهرست برنامه های عادی  اضافه شده و خیلی زود هم فراموش می شود. مثل آینده ای که برنده باش برای خودش رقم زد و هیچ گاه در قد و قواره های برنامه خوش ساخت مرحوم نوذزی ظاهر نشد. از این لوکیشن و نحوه طراحی عصر جدید هم، انتظار فوق العاده تری از برنده باش گلزار نمی‌توان داشت.

این که چرا روند برنامه سازی های سیما به خصوص در شبکه جوان پر بیننده شبکه ۳ به سمت لاکچری گرایی و ارائه تصویری لوکس از زندگی برای جوانان بیکار و افسرده و مجرد ایران امروز روی آورده است، موضوعی است که دغدغه ناظران و منتقدان رسانه‌ای است و انتظار می‌رود مدیران این شبکه برای امروز نسل امروز و فردای ان‌ها، برنامه های شکیل تر و حرفه ای تر و آگاه ساز و فرصت آفرین که ارزش افزوده ای بیش تر به ارمغان آورد را در دستور کار قرار دهند.

امیدواریم مدیران جوان این شبکه جوان رسانه ملی برای برون رفت از این سکون و رخوت شیک!، اهتمامی جدی را برای بازگرداندن اعتماد بیننده و روشنگری او در افق رسانه ملی در عصر ایران ۱۴۰۰ در نظر داشته باشند. استعداد جوان ایرانی را نه در استودیو شیک٬ بلکه با حمایت عادلانه اقتصادی و مالی و آموزشی و فرهنگی مسئولان باید شکوفا کرد.

نظر شما درباره لوکس گرایی در برنامه سازی های رسانه ملی  چست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=14625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. کاخ نشینی ولوکس گرایی بازی شیطان است برای تسخیر روح انسانیت.
    تن ادمی شریف است به جان آدمیت/نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .