8

علیرضا قاری قرآن ؛ کسی که قرار بود شهردار منطقه ۱۲ تهران شود

  • کد خبر : 286875
  • 26 مهر 1400 - 12:52
علیرضا قاری قرآن ؛ کسی که قرار بود شهردار منطقه ۱۲ تهران شود
 علیرضا قاری قرآن قرار بود از جمله مدیران جدید شهرداری پایتخت در سال ۱۴۰۰ و جایگزین مهندس علی محمد سعادتی شود که ...

علیرضا قاری قرآن با حکم دکتر علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مهر ۱۴۰۰ به سمت شهردار منطقه ۱۲ پایتخت منصوب شد. اما گویا ایشان تا لحظه تنظیم این گزارش، از پذیرش این سمت، امتناع کرده اند و قرار شد مهندس امیر یزدی به عنوان دومین مدیر استان البرز، مدیریت شهرداری منطقه ۱۲ را بر عهده بگیرد. امیر یزدی، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج را بر عهده داشت.

حتما بخوانید :  براساس حکم شهردار تهران، شهردار منطقه ۱۲ منصوب شد

علیرضا قاری قرآن قرار بود از جمله مدیران جدید شهرداری پایتخت در سال ۱۴۰۰ و جایگزین مهندس علی محمد سعادتی شود که سابقه حضور در شهرداری سایر استان های کشور را در کارنامه دارند. ایشان پیش تر، معاونت فنی و عمرانی شهرداری اصفهان را در اختیار داشت.

در این گزارش عصرشهروند، نگاهی داریم به سوابق و فعالیت های مهندس علیرضا قاری قرآن ، کسی که قرار بود مدیریت شهردار منطقه ۱۲ تهران به او واگذار شود و احتمالا در آینده نزدیک، شاهد نقش آفرینی در یکی از حوزه های مدیریت شهری در کلانشهر پایتخت باشیم.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های نامبرده در تهران و اصفهان دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای  این گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

شهرداری منطقه ۱۲ تهران کجاست؟

از قدیمی ترین نقاط شهر  است. ۶ ناحیه و ۱۴ محله داشته و تراکم جمعیت بالایی دارد. بخشی از بافت های فرسوده تهران در این منطقه قرار دارد. شمال آن به خیابان انقلاب اسلانی، جنوبش به خیابان شوش، شرق به خیابان شهدای هفدهم شهریور و غربش به خیابان حافظ محدود شده است.

منطقه دوازده دارای مراکز گردشگری مهمی است. نگین کاخ های ایران (کاخ گلستان) در این منطقه واقع شده است. بازار تهران، مسجد جامع تهران، مسجد شاه و کلیسای ژاندارک نیز در این منطقه قرار دارد. موزه ایران باستان، موزه سکه، موزه صلح و موزه علوم و فناوری تهران از دیگر  مقصدهای گردشگری معروف پایتخت در این منطقه است.

ایستگاه مترو: امام خمینی، بهارستان، خیام، دروازه دولت و سعدی و ملت و شهدا و قیام در این منطقه قرار دارد. انتصاب امیر یزدی به جای دکتر علیرضا قاری قرآن به عنوان شهردار منطقه ۱۲ که قلب گردشگری پایتخت نامیده می شود، یکی از موارد اختلافی شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر عنوان شده بود.

سوابق علیرضا قاری قرآن

علیرضا قاری قرآن ، شهردار منطقه ۱۲ تهران، همان طور که در ابتدای گفتار عرض شد، از جمله مدیران جدید و جوان شهرداری پایتخت در زمان مسئولیت دکتر علیرضا زکانی شهردار پایتخت به شمار می رود که سابقه مدیریت شهری در سایر استان های کشور را نیز در کارنامه دارد.

علیرضا قاری قرآن که قرار است از مهر ۱۴۰۰ تا حداقل یک سال، سکاندار مدیریت شهری در محدوده شهرداری منطقه دوازده تهران باشد، خرداد ماه سال ۱۳۹۹، معاون فنی و عمرانی شهرداری اصفهان شد. در واقع در یکی از مهم ترین شهرداری های کشور، ایشان سابقه معاونت فنی و مهندسی را عهده دار بود و از نصف جهان، عازم منطقه ۱۲ یکی از مناطق گردشگری مهم پایتخت شد.

ایشان، پیش از حضور در شهرداری اصفهان، به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز فعالیت داشت و مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان نیز بود. از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۴ به مدت ۲ سال، علیرضا قاری قرآن به عنوان مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز نقش آفرینی کرد.

وی پس از فعالیت در سامان عمران شهرداری اصفهان، از سال هشتاد و چهار تا هشتاد و شش به عنوان معاون حمل و نقل و  ترافیک شهرداری نصف جهان نقش آفرینی کرد و پس از آن به مدت ۸ سال یعنی از سال هشتاد و شش تا نود و چهار، معاونت فنی و عمرانی شهرداری اصفهان را عهده دار شد.

علیرضا قاری قرآن

علیرضا قاری قرآن تا کنون شهردار اصفهان نبوده اما مسئولیت های مختلفی در حوزه های مدیریتی و مهندسی و برنامه ریزی در استان قم و  استان اصفهان، به عنوان ۲ استان گردشگر پذیر کشور در کارنامه دارد.

از جمله اقدامات برجسته مهندس علیرضا قاری قرآن ، شهردار منطقه ۱۲ تهران در مدت تصدی به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، ساخت تقاطع های غیرهمسطح در شهرداری قم است که : پانزده خرداد، مدافعان حرم، بلوار آیت الله بروجردی و شهید کریمی از آن جمله است.

دکتر علیرضا قاری قرآن که از مدیران شهری موفق در استان قم و اصفهان محسوب می شد، در زمان تنظیم این گزارش، از پذیرش سمت شهردار منطقه ۱۲ تهران امتناع کردند. با این حال می توان از خدمات ایشان در درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان در این لینک آشنا شد.

ایشان قبلا در مجمع انتخابات هیات بدمینتون استان اصفهان نیز به عنوان رئیس هیات انتخاب شده بود. ایشان بازآفرینی شهری را عامل ارتقا کیفیت در زندگی شهروندان می داند.

قاری قران مشخصات در اصفهان

علیرضا قاری قرآن در شبکه های اجتماعی

تا زمان تنظیم این گزارش، پیج فعالی از دکتر علیرضا قاری قرآن در شبکه های اجتماعی داخلی و بین المللی در دسترس نبود. امیدواریم مدیران شهرداری تهران و سایر استان های کشور به منظور تعامل بهتر و بیش تر با مخاطبانشان، همواره از بستر شبکه های اجتماعی برای دریافت پیشنهادات و انتقادات کاربران و هموطنان بهره مند شوند.

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره فعالیت ها و سوابق و تجارب دکتر علیرضا قاری قرآن ، کاندید تصدی پست شهرداری منطقه ۱۲ یا سوابق امیر یزدی (شهردار منطقه ۱۲ تهران ) دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

عصرشهروند اماده دریافت نظرات و پیشنهادات همشهری های گرامی ساکن منطقه ۱۲ پایتخت و سایر نقاط شهر است.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .