18

با علی مطهری بیشتر آشنا شوید ؛ از همسر و فرزندان تا مجلس و سیاست

  • کد خبر : 67238
  • 29 اردیبهشت 1398 - 12:29
با علی مطهری بیشتر آشنا شوید ؛ از همسر و فرزندان تا مجلس و سیاست

دکتر علی مطهری ، بهمن ماهی سال ۱۳۳۶ دانش آموخته مهندسی مکانیک و دکترای فلسفه دانشگاه تهران و برادر همسر علی لاریجانی و پدر داماد دکتر هادی ایازی است.

دکتر علی مطهری ، بهمن ماهی سال ۱۳۳۶ دانش آموخته مهندسی مکانیک و دکترای فلسفه دانشگاه تهران و برادر همسر علی لاریجانی و پدر داماد دکتر هادی ایازی است. پسر ارشد شهید مطهری ٬ ۲ دختر و ۲ پسر داشته که مرتضی٬ معاونت شهرداری منطقه ۱۷ را عهده دار است و بقیه دانشجو و دانش آموز هستند. او ۳ دوره نماینده تهران و یک دوره نایب رییس مجلس بود. از جمله نمایندگان اطلاح طلب تهران که چند بار دادستانی پایتخت علیه او اعلام جرم کرده است. نطق ها و اظهارات جنجالی زیادی دارد. مثلا قبلا به کسانی که درباره فتنه ۹۸ سخن گفتند پیشنهاد کرده بود که بگویند دوباره قرار است چه فتنه ای برپا کنند.

گزارش امروز عصر شهروند نگاهی دارد به بیوگرافی٬ اینستانوشته ها و پست های توییتری وی و هم چنین روایتی از داستان استراق سمع و نامه نگاری های وی به مسئولان. با ما همراه باشید و اگر شما هم نظری درباره دیدگاه و نطق های این نماینده مجلس دارید٬ محترمانه از طریق بخش کامنت با ما در ارتباط باشید.

محرمانه‌های علی مطهری

حتما بخوانید: همه چیز درباره انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی

بیوگرافی علی مطهری

علی مطهری را باید یکی از جنجالی ترین نمایندگان مجلسی شورای اسلامی در یک دهه اخیر دانست. پسر آیت الله شهید مرتضی مطهری ٬ دوره هشتم به مجلس آمد و دوره نهم نیز نماینده تهران باقی ماند. او در لیست امید ائتلاف اصلاح طلبان قرار گرفت و توانست با کسب یک میلیون و چهار صد و چهل و هفت هزار رای مردم تهران و اخذ چهل و چهار درصد کل آرای ماخوذه٬ به پارلمان دهم راه یابد و کرسی نایب رییسی دوم را از آن خود کند.

او متولد ششم بهمن ماه سال سی و شش در محله ری تهران است. برادر فریده مطهری ٬ همسر دکتر علی لاریجانی (رییس ۳ دوره مجلس شورای اسلامی)٬ استاد دانشگاه بوده و دانش اموخته فلسفه دانشگاه تهران می باشد. همسر علی مطهری ٬ بانو نرگس انصاری است که نوه دختری شیخ جواد انصاری محسوب می شود.

علی مطهری به دلیل مواضع صریح و انتقادی از صدا و سیما٬ شورای نگهبان و هم چنین اصولگرایان٬ مشهور است و همواره نطق های مجلس و نوشته های دیجیتالی وی بازتاب گسترده ای پیدا می کند. به نظر می رسد در انتخابات مجلس یازدهم  نیز یکی از چهره های پیش رو در این انتخابات از حوزه انتخابیه تهران٬ ری٬ پردیس و شمیرانات٬ ایشان باشد.

نظر علی مطهری درباره ساپورت پوشیدن زنان٬ ولایت فقیه٬ رحیم  مشایی٬ احمدی نژاد٬ حجاب اسلامی٬ پرونده سعید طوسی و تشکیل ناتوی اسلامی و جدال با دکتر کوچک زاده در مجلس شورای  اسلامی با عبارت پفیوز٬ از جنجالی ترین اظهارات وی در سال های اخیر به شمار می رود که حاشیه های پر رنگ تر از متن را به ارمغان آورد.

علی مطهری ٬ سومین فرزند شهید مطهری است و مثل برخی از مسئولان٬ دانش اموخته دبیرستان علوی است. او با این که ریاضی خوانده بود و کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشکده فنی دانشگاه تبریز گرفت٬ اما تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته فلسفه به پایان برد. گویا ایشان مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک سیالات در دانشگاه علم و صنعت را پس از شهادت پدر٬ نیمه تمام رها کرد و به دانشکده الهیات دانشگاه تهران رفت. جایی که برای  او خوش یمن بود و توانست٬ دکتری فلسفه و کلام بگیرد و در همین دانشکده مشغول به تدریس شود.

ایشان اکنون علاوه بر تدریس در دانشگاه و نایب رییسی مجلس٬ ریاست مرکز علمی نشر صدرا را بر عهده دارد که آثار و اندیشه های آیت الله مطهری و دیگران را منتشر می کند. او در بنیاد علمی و فرهنگی استاد مطهری  نیز عضویت دارد.

او یکی از نمایندگان مجلس است که بیش ترین سطح نامه نگاری با مسئولان قوه قضاییه و شورای نگهبان را در کارنامه دارد.

بیوگرافی علی مطهری

(نامه علی مطهری به دادستان تهران درباره بازداشت دکتر مسعود صادقی٬ نماینده اصلاح طلب  مجلس شورای اسلامی)

بازتاب های نامه علی مطهری به علی جنتی

(بازتاب  های نامه علی مطهری به علی جنتی٬ دبیر شورای نگهبان قانون اساسی)

دستخط علی مطهری در نامه به معلم کلاس دوم دبستان دخترش

(دستخط علی مطهری در نامه به معلم کلاس دوم دبستان دخترش (زهرا مطهری) )

دادستان تهران تا کنون چند بار علیه مواضع علی مطهری ٬ اعلام جرم کرده است که یک بار آن را به شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داد که مرتبط با سخنرانی مطهری درباره موسوی و کروبی بود.

فرزندان علی مطهری

علی مطهری دارای ۴ فرزند به نام های: لیلا٬ مرتضی٬ رضا و زهرا است. دو دختر و دو پسر دارد که یکی از آن ها به دلیل کسب پست در یکی از شهرداری های جنوب پایتخت٬ در کانون توجه رسانه ها در سال های اخیر قرار گرفته است و رسانه ها از آن به عنوان ژن خوب یاد کردند.

بیست و یکم آبان ماه نود و هفت بود که خبر رسید که مرتضی مطهری ٬‌ فرزند ارشد علی مطهری که دی ماه نود و پنج به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه هفده تهران انتخاب شده بود٬ اکنون به عضویت در هیات مدیره موسسه نشر شهر وابسته به شهرداری تهران درامده است.

فرزندان علی مطهری

مرتضی مطهری ٬ متولد ۱۳۶۶ در تهران بوده و سابقه اجرایی و مهندسی ندارد. علت انتصاب وی به عنوان معاون شهردار منطقه ۱۷ نسبتی است که ایشان با هادی ایازی٬ معاون سابق شهرداری تهران و معاون اجتماعی وقت وزیر بهداشت دارد. آقا مرتضی٬ داماد دکتر ایازی است. سید محمد هادی ایازی٬ متولد سال ۴۱ در مشهد است که تاسیس معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت توسط وی٬ انتقاداتی را در پی داشت.

انتصاب فرزند علی مطهری در شهرداری منطقه ۱۷ با ۲۹ سال سن و بدون سابقه اجرایی٬‌ احتمالا یکی از موضوعاتی خواهد بود که منتقدان وی در انتخابات یازدهم علیه وی به راه خواهند انداخت. اما به نظر نمی رسد تغییر زیادی در ساختار رای وی به همراه داشته باشد.

مرتضی مطهری ٬ فوق لیسانس شهرسازی است. رضا٬ دانشجوی رشته MBA در مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبایی تهران است و لیلا نیز٬ علوم تربیتی در مقطع کارشناسی در دانشگاه رفاه می خواند. لیلا مطهری نیز دانش اموز کلاس پنجم دبستان (سال ۹۷) است. هیچ یک از فرزندان نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی٬ بر خلاف پدر و پدر بزرگ مرحوم٬ تحصیلات مهندسی و طلبگی و فلسفه را دنبال نکردند. بر خلاف سید احمد خمینی (پسر ارشد سید حسن خمینی).

حتما بخوانید: همه چیز درباره سید احمد خمینی

علی مطهری و مجلس هشتم

نخستین تجربه سیاسی جدی ایشان٬ به انتخابات مجلس هشتم باز می گردد. او از چهره های شاخص اصولگرایان بود که به خانه ملت راه یافت و عدم احراز صلاحیت و تایید صلاحیتش٬‌ جنجال ها و داستان هایی را رقم زد و باعث نامه نگاری های انتقادی وی به مسئولان شد. صلاحیت وی ابتدا رد شد .

علی مطهری و مجلس هشتم

اما با رایزنی های مختلف٬ شورای نگهبان٬ رای به تایید صلاحیت وی داد. او در  استیضاح مرحوم  کردان٬ وزیر کشور دولت احمدی نژاد (تراژدی دکترا!) نقش کلیدی ایفا کرد. در همین مجلس بود که او در بیست و یکم مهرماه نود٬ از کسوت نمایندگی مجلس به دلیل برداشت غیر قانونی پول از بانک مرکزی توسط رییس جمهور وقت (احمدی نژاد)٬ استفعا کرد اما استعفایش رای نیاورد.

علی مطهری و انتخابات نهم مجلس

در انتخابات نهم خانه ملت٬ تهرانی ها با این چهره جنجالی بهتر از همیشه آشنا شده بودند و مخالفت های مکرر وی با محمود احمدی نژاد نیز برای طرفداران اصلاح طلب٬ از وی یک چهره مفید و تاثیر گذار ساخته بود. اما باز هم مثل دوره قبل٬‌ صلاحیت وی توسط هیات های اجرایی در انتخابات٬ رد شد و در بررسی مجدد٬‌ تایید صلاحیت شد.

علی مطهری و انتخابات نهم مجلس

همین رد و تایید ها٬ محبوبیت وی را افزایش داد تا این که وی٬ قید حضور در لیست جبهه متحد اصولگرایان را زد و ائتلافی به نام جبهه صدای ملت تشکیل داد که دکتر عباسپور هم در آن قرار داشت. او نهایت توانست در این دوره٬ سیصد و هشتاد  هزار  رای  بدست آورد که ۳۳  درصد کل آرای ماخوذه حوزه انتخابیه تهران٬ پردیس و روی و شمیرانات بود. اما قریب به ۲۰۰ هزار رای از دور هشتم٬ رای کمتر بدست آورد.

انتخابات مجلس دهم و علی مطهری

در انتخابات مجلس دهم  همان طور که احتمالا به یاد دارید٬ در فهرست امید اصلاح طلبان قرار گرفت و با قریب به ۱.۵  میلیون رای٬ یکی از ۵ رای اول تهران را کسب کرد. او دوم دی ماه نود و چهار به وزارت کشور رفت و در انتخابات ثبت نام کرد. اما باز هم صلاحیتش در مرحله اول توسط  هیات مرکزی نظارت بر انتخابات رد شد.

انتخابات مجلس دهم و علی مطهری

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات٬ علت رد صلاحیت وی را عدم اعتقاد و التزام به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر شمرد که منجر به نامه نگاری و اعتراض ایشان شد. در نهایت٬ شورای نگهبان در تجدید نظر درباره نامزد های تایید صلاحیت نشده٬ صلاحیت وی را تایید کرد  و او توانست نفر دوم تهران شود. او در این دوره از مجلس٬‌ ده ها بار به عنوان نایب رییس دوم٬ اداره جلسه را بر عهده گرفت. او در ۳ دوره انتخابات هیات رییسه٬ بیش از ۱۳۰ رای نمایندگان را برای نایب رییسی دوم کسب  کرد.

جریان استراق سمع دفتر علی مطهری

طبق بررسی های رسانه ای که تصاویرش را در زیر مشاهده می کنید٬ هجدهم تیر ماه سال نود و دو٬ مسئول دفتر ایشان متوجه تغییراتی در دفتر از جمله پنجره کولر می شود که پس از بررسی  فنی  متوجه می شود که دستگاه استراق سمع و دوربین فیلمبرداری پشت کولر دفتر ایشان نصب شده است. پس از  اطلاع از این موضوع٬ ایشان اعلام می کند که یک نهاد اطلاعاتی٬ در دفتر کارش حاضر و به صورت شبانه٬ تجهیزاتی را نصب کرده  است که به انتقاد وی از حیدر مصلحی٬ وزیر اطلاعات وقت می انجامد. اواخر آذر ماه سال نود و دو٬ علی مطهری در سایت خود می نویسد که یکی از مدیرکل های وزارت اطلاعات بر همین اساس عزل شده است و از مصلحی تشکر می کند. اما روزنامه کیهان٬ این اقدام وی را فرار به جلو تفسیر می کند و آن را کار نهادهای اطلاعاتی بیگانه.

جریان استراق سمع دفتر علی مطهری

در پی کشف وسایل استراق سمع در دفتر علی مطهری ٬ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به قوه قضایه در سی و یکم تیر ماه نود و دو نامه نوشت.

کشف وسایل استراق سمع در دفتر علی مطهری

بسیج دانشجویی در انتهای نامه خود آورد بود که در پی انتشار بدون اثبات ادعا های جناب آقای علی مطهری ، از دستگاه قضا خواستاریم که مسببین این اتفاق مشکوک را در ترازوی عدالت قرار داده و بدون هرگونه چشم‌ داشتی متناسب با جرم محاکمه نماید. ضمناً بسیج دانشجویی حق شکایت از آقای علی مطهری به‌ جرم تشویش اذهان عمومی را برای خود محفوظ و آن را منوط به نتیجه‌ تحقیقات می‌داند.

استراق سمع دفتر علی مطهری به نهاد های اطلاعاتی را خنده دار توصیف کرده بودند

(هفدهم اسفند ماه ۹۲ نماینده مسجد سلیمان از اماده شدن پیش نویس طرحی درباره نظارت بر شنود و لزوم رعایت حقوق  شهروندی خبر داد)

به رغم بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران که انتصاب دستگاه های استراق سمع دفتر علی مطهری به نهاد های اطلاعاتی را خنده دار توصیف کرده بودند٬ ایشان بیست و سوم آذر ماه ۹۲ با صدور اطلاعیه ای٬ از برکناری معاون وزیر  اطلاعات و یکی از مدیران کل این وزارت خانه به دلیل نصب این تجهیزات خبر داد.

کارگذاری دستگاه شنود در دفتر علی مطهری

سایت شخصی علی مطهری

سایت شخصی علی مطهری

علی مطهری مدتی است که سایت شخصی دارد و به عنوان نایب رییس مجلس دهم٬ نوشته ها و تحلیل های خود را به صورت جامع در درگاه شخصی اطلاع رسانی می کند. اگر به دنبال تحلیل های ایشان راجع به انتخابات یازدهم مجلس در اسفند ماه ۹۸ هستید توصیه می کنیم به این سایت بروید و در جریان متن و حاشیه مناظرات و کنفرانس ها و همایش هایی که وی سخنرانی کرده است قرار بگیرید. پست الکترونیک علی مطهری : info@ali-motahari.com به منظور تبادل اطلاعات و ارتباطات با ایشان در دسترس است.

توییتر علی مطهری

وی در توییتر، حضور فعالی ندارد. با این که دسامبر ۲۰۱۶ میلادی عضو این شبکه اجتماعی متن محور محبوب نخبگان و سیاسیون شد٬ اما تا اسفند ۹۷ تنها ۲۷ پست به اشتراک گذاشت و ۱۰۸ هزار فالور بدست آورد. او تنها ۳ صفحه را در توییتر فالو می کند. صفحه توییتر  علی مطهری را که احتمالا در سال نود و هشت و آستانه انتخابات مجلس شورای  اسلامی و رد صلاحیت های احتمالی٬ کانون تبادل اطلاعات هواداران و مخالفانش در کامنت ها می شود را در این نشانی دنبال کنید.

توییتر علی مطهری

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید٬ علی مطهری هر از گاهی به مقتضای اتفاقات سیاسی٬ فرهنگی٬ هنری و ورزشی  کشور٬ موضوعاتی را پست می کند. از داستان جمله ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمازی که پر پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی خواندند و مقایسه آن با نمازی که بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اقامه کردند تا قهرمانی تیم ملی فوتبال فرانسه با بازیکنان آفریقایی الاصل در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه.

شماری از پست های توییتری علی مطهری

تصویری که در بالا مشاهده می کنید٬ شماری  از پست های توییتری علی مطهری را در سال ۱۳۹۵ نشان می دهد که ایشان درباره جانشینی رهبری پس از امام خمینی٬ مقوله آتش به اختیار٬ ترور مردم ایران٬ سیاست صهیونیزم بین الملل٬ برنده انتخابات سال ۹۶ و جانبداری سخنگوی قوه قضاییه در انتخابات٬ توضیحاتی می دهد. او همان طور که مشاهده می کنید٬ هشتگی برای دیده شده بهتر و بیش تر مطالبش استفاده نمی کند. اما درباره هاشمی رفسنجانی از این هشتگ استفاده کرد.

اینستاگرام علی مطهری

علی مطهری از جمله نمایندگان اصلاح طلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در کسوت نایب رییسی دوم خانه ملت٬ حضور فعالی در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و تلگرام و توییتر دارد. او همواره یکی از موافقان شبکه های اجتماعی بوده و با طرح  فیلترینگ٬ علنا مخالفت کرده است. بیش از ۳ سال است که در اینستاگرام به صورت مستقیم  حضور  دارد و تولید محتوا می کند.

اینستاگرام علی مطهری

دکتر علی مطهری تا روز های پایانی سال نود و هفت٬ بیش از هفتصد پست در اینستاگرامش بارگذاری کرد که ۵۲۰ هزار فالور برایش به ارمغان آورد. او را باید یکی از فعال ترین چهره های اصلاح طلبان پارلمان یازدهم در این شبکه اجتماعی محبوب ایرانیان دانست. تقریبا روی موضوعات مهم اقتصادی٬ اجتماعی٬ ورزشی و هنری و سیاسی  کشور اینستانوشته دارد و معمولا هم بازتاب های رسانه ای پیدا می کند.

پست اینستاگرامی علی مطهری

(او اکتبر ۲۰۱۸ میلادی با انتشار پست اینستاگرامی بالا که ۱۲ هزار لایک و صدها کامنت دریافت کرد٬ درباره ساده زیستی مسئولان نوشت )

نامه علی مطهری به رییس سازمان صدا و سیما

(نامه علی مطهری به رییس سازمان صدا و سیما درباره پخش ویدویی  از حاشیه سخنرانی او در گلپایگان در روز عید غدیر خم که از ویدیو های جنجالی تابستان نود و هفت بود که واکنش های زیادی به  دنبال داشت)

اگر می خواهید درباره حضور یا عدم حضور وی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که اواخر سال ۹۸ برگزار می شود بدانید٬ حتما سرنخ آن را در  اینستانوشته های علی آقا پیدا خواهید کرد. او تا اسفند ۹۷ فقط  شش  صفحه را در اینستا دنبال می کرد که عبارتند از:

  • صفحه اینستاگرام دفتر نشر آثار شهید آیت الله مطهری
  • صفحه اینستاگرام رییس مجلس شورای اسلامی
  • صفحه اینستاگرام دفتر امام خمینی
  • صفحه اینستاگرام دفتر آیت الله  خامنه ای
  • صفحه اینستاگرام دفتر نشر آثار آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • صفحه اینستاگرام حسن روحانی (رییس جمهوری اسلامی ایران)

تحلیل اینستاگرامی علی مطهری از باخت سنگین تیم ملی فوتبال ایران

(تحلیل اینستاگرامی علی مطهری از باخت سنگین ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران در برابر  ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا امارات ۲۰۱۹. او در این پست که بازتاب خبری پیدا کرد گفت که در این بازی هم اخلاق را باختیم هم فوتبال و این نشان داد که تیم ملی هنوز از نظر روحی و روانی برای مسابقات بزرگ آماده نیست و ملت ایران را در افکار  عمومی جهان بازنده کرد)

تصویری از دیدار سفیر آلمان با علی مطهری در بهمن ماه ۹۷

(تصویری از دیدار سفیر آلمان با علی مطهری در بهمن ماه ۹۷)

سایت شخصی علی مطهری

(تصویر پست اینستاگرامی جنجالی علی مطهری دربار برنامه فوق سری که از شبکه اول سیما در بهمن ماه ۹۷ پخش شد و روایتی درباره حضور رییس ساواک و ثابتی در منزل شهید مطهری را بیان می کرد که با انتقاد علی مطهری از صدا و سیما همراه شد و از آن به عنوان تحریف تاریخ به دلیل معذوریت صدا و سیما در پخش اظهارات آیت الله منتظری یاد می کند. پستی با ۲۰ هزار لایک و ۲ هزار کامنت)

اگر خواهان بررسی متن و حاشیه لوایح و نطق های این نماینده مجلس تهران هستید٬ اینستانوشته های وی را بررسی کنید. او بر خلاف علی کریمی و ترلان پروانه٬ منتقد انتقاد گریز نیست و کامنت ها را برای دریافت  نظرات موافقان و مخالفان باز گذاشته است.

نظر شما درباره کاندیداتوری علی مطهری در انتخابات مجلس یازدهم  چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=67238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .