6

فقر سیستم حمل و نقل عمومی در غرب تهران! / پروژه‌ای در بزرگراه همت بدون همت شهرداری

  • کد خبر : 294134
  • 17 آذر 1401 - 8:11
فقر سیستم حمل و نقل عمومی در غرب تهران! / پروژه‌ای در بزرگراه همت بدون همت شهرداری
 احداث خط بی آر تی در بزرگراه شهید همت که تاثیر زیادی در کاهش ترافیک دارد؛ هنوز توسط شهرداری تهران برای آن تصمیم گیری نشده است.

به گزارش عصرشهروند، بزرگراه شهید همت یکی از معابر پر تردد پایتخت است که به حمل و نقل خودرویی آن توجهی نشده است، تیرماه سال ۹۹ بود که مدیرعامل وقت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفتگویی اعلام کرد که  احداث خط بی آر تی در بزرگراه شهید همت طرح پیشنهادی است  که باید مطالعات نهایی روی آن انجام شود و اگر بخواهیم با سرعت مطالعات را نهایی کنیم ظرف مدت ۴۵ روز می‌توان طرح را به سرانجام رساند همچنین برای توسعه حمل و نقل عمومی در مناطقی که مترو و اتوبوس ندارد به ویژه غرب تهران می‌توانیم. از. ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

بعد از ۲ سال بی خبری درباره این موضوع مهم؛ برای پیگیری با سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران صحبت کردم، او گفت: یکی از مسیر‌هایی که می‌تواند خطوط اتوبوس‌های تندرو  در آن اجرا شود، بزرگراه شهید همت است با توجه به اینکه در غرب تهران با فقر سیستم حمل و نقل عمومی روبرو هستیم این موضوع می‌تواند امتیاز خوبی برای شهروندان باشد.

وی افزود: وسایل امدادی همچون آمبولانس، آتش نشانی و… در ساعات اوج ترافیک به دلیل نلود راهی برای رسیدن به مقصد امکانی ندارند؛ اگر خطوط اتوبوس‌های تندرو در مسیر همت اجرا شود؛ اقدام مناسبی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: در برنامه چهارم، توسعه خطوط تندرو در دستور کار داریم و امیدواریم شهرداری تهران هرچه سریعتر مطالعات تکمیلی این کار را انجام دهد.

تشکری هاشمی گفت: با رفع موانع احتمالی، این پروژه مهم و بزرگ جا به جایی مسافر برای مردم بباید به بهره برداری برسد؛ اصل موضوع برای مدیریت شهری پذیرفته شده است، اما چگونگی اجرای آن را شهرداری تهران باید برنامه ریزی کند.

آنطور که به نظر می‌رسد، این پروژه بزرگ در تهران انقدر‌ها برای شهرداری تهران اولویت ندارد که در رابطه با آن حتی اظهار نظری هم نکرده است!

یک سوال، این پروژه ۳ سال متوقف شده و شهرداری همچنان از توسعه حمل و نقل عمومی و احداث تراموا می‌گوید؟ بهتر است مدیریت شهری به پروژه‌هایی همچون راه اندازی اتوبوس تندرو در بزرگراه همت که کهنه پروژه‌ای است برای خودش؛ توجه کند تا بار ترافیکی این بزرگراه پرترافیک تا حدودی کاسته شود.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=294134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .