16

داستان، بازیگران و پشت صحنه فیلم تک تیرانداز

  • کد خبر : 278986
  • 01 فروردین 1400 - 13:45
داستان، بازیگران و پشت صحنه فیلم تک تیرانداز
فیلم سینمایی تک تیرانداز به کارگردانی علی غفاری از فیلم های موفق در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر 99، روز دوشنبه نهم فروردین ماه سال 1400 هجری ساعت 11:15 روی آنتن شبکه اول سیما می رود.

فیلم سینمایی تک تیرانداز به کارگردانی علی غفاری از فیلم های موفق در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ۹۹، روز دوشنبه نهم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ هجری ساعت ۱۱:۱۵ روی آنتن شبکه اول سیما می رود. فیلم سینمایی یدو نیز روز جمعه ششم فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵ از  شبکه اول سیما پخش می شود. این برای نخستین بار است که دو فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر، پیش از اکران عمومی، در قاب تلویزیون به نمایش در می آید. تنها ۲ حق پخش به رسانه ملی برای نمایش یدو و تک تیرانداز داده شده است.

گزارش امروز سرویس هنری عصرشهروند نگاهی دارد به قصه و بازیگران و پشت صحنه فیلم سینمایی تک تیرانداز. اگر نظر و دیدگاهی درباره بازی کامبیز دیرباز و دیگر عوامل این فیلم سینمایی در ژانر دفاع مقدس دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: جزییات فیلم های سینمایی اکران نوروز ۱۴۰۰

داستان، بازیگران و پشت صحنه فیلم تک تیرانداز

درباره تک تیرانداز

فیلم سینمایی تک تیرانداز به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری است. علی غفاری کارگردان ۵۳ ساله اهل تهران است که پیش از ساخت فیلم تک تیرانداز ، کارگردانی سه گانه بچه مهندس و فیلم سینمایی استرداد و ابوزینب را در کارنامه کارگردانی خود داشته است.

فیلم تک تیر انداز توسط بهنام علیزاده و رضا خمسه نوشته شده است و بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز در ساخت آن مشارکت داشته  است. تک تیر انداز در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ۹۹، توانست در بخش بهترین جلوه های ویژه میدانی و بهترین فیلم از نگاه ملیف سیمرغ بلورین جشنواره را از آن خود کند. هم  چنین در بخش بهترین  صدابرداری و بهترین صداگذاری نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود.

موسیقی فیلم تک تیرانداز را احسان بیرقدار ساخته است و فیلمبرداری آن با سعید براتی بود. فیلمی است قهرمان محور در ژانر دفاع مقدس. روایتی از یک تک تیرانداز شجاغ و ماهر که به نوعی، خود در قد و قواره یک گردان عملیاتی بود. داستانی است اقتباس از زندگی یک تک تیرانداز ماهر و خاطره انگیز و تاریخ  ساز در دفاع مقدس به نام عبدالرسول زرین که نقش وی را کامبیز دیرباز بازی کرد.

درباره تک تیرانداز

امیر رضا دلاوری نیز در فیلم تک تیرانداز در نقش حسین خرازی از فرماندهان شهید دفاع مقدس، حضور دارد. علیرضا کمالی، اسماعیل خلج، عبدالرضا نصاری، حسین پوریده، حسین شریفی و مالک محمدآبادی از دیگر هنرپیشه های فیلم تک تیرانداز هستند.

شهید عبدالرسول زرین، بهترین تک تیرانداز ایران در نبرد هشت ساله دفاع مقدس بود که کامبیز دیرباز تلاش کرده تا گوشه ای از فعالیت های این قهرمان جنگ را در قاب سینما به تصویر بکشد. برخی از عملیات دشمن را عبدالرسول زرین، با قدرت سلاح خود ناکام گذاشت و او را یکی از دلاوران کم نظیر دفاع مقدس لقب داده اند.

کامبیز دیرباز در قامت یکی از مدعیان سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد

کامبیز دیرباز در این فیلم، حضور دوست داشتنی را تجربه کرده است و در قامت یکی از مدعیان سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد قرار گرفت که در نهایت، سیمرغ این رشته را رضا عطاران به خانه برد.

در نشست خبری فیلم تک تیرانداز در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، کامبیز دیرباز 

در نشست خبری فیلم تک تیرانداز در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، کامبیز دیرباز  از این که فرصت بازی در نقش یکی از مردان خاطره انگیز دفاع مقدس را پیدا کرد، خرسند بود. این که تلویزیون تلاش کرد تا با پرداخت رقم قابل توجهی به تهیه کننده فیلم، امتیاز ۲ بار پخش فیلم را پیش از اکران عمومی در روز های پر بیننده نوروز ۱۴۰۰ شمسی بگیرد، نشان از اتفاقات خاص برای این فیلم دارد.

حتما بخوانید: درباره  سریال های نوروز ۱۴۰۰

بودجه فیلم تک تیرانداز و شلیک های موفق

طبق اعلام تهیه کننده فیلم تک تیرانداز ، این فیلم با بودجه ۱۰۰ میلیارد ریالی ساخته شد. بر خلاف فیلم تک تیرانداز آمریکایی، این فیلم تلاش کرده وجهه عرفانی و معرفتی تک تیرانداز قهرمان ایرانی را به تصویر بکشد. نوع تفکر و اندیشه تک تیرانداز ایرانی، تفاوت هایی است که با تک تیرانداز فیلم آمریکایی شاهد هستیم و شباهت ها، صرفا شلیک های موفق نیست.

بودجه فیلم تک تیرانداز و شلیک های موفق

(پشت صحنه فیلم سینمایی تک تیرانداز)

کامبیز دیرباز در پشت صحنه تک تیرانداز

(کامبیز دیرباز در پشت صحنه تک تیرانداز)

تک تیرانداز قهرمان ایرانی، ۳۰۰۰ شلیک موفق داشته است. این یعنی گردان یک نفره! در وصف تک تیرانداز قهرمان و خاطره ساز ایرانی گفته اند که بیش از آن که به شلیک های موفقش افتخار کرده باشد، به انسان هایی که شلیک نکرده است، افتخار می کرد. . . . این ها بخشی از خاطرات کم تر گفته شده از روزگاران حماسی ۸  سال دفاع مقدس است.

استایل عوامل فیلم تک تیرانداز در نشست خبری بهمن 99 در جشنواره فیلم فجر سی و نهم

(استایل عوامل فیلم تک تیرانداز در نشست خبری بهمن ۹۹ در جشنواره فیلم فجر سی و نهم)

کامبیز دیرباز در سال های اخیر، در نقش های عجیب  وغریبی دیده شده است. از مجید سوزوکی که نقش شهید خدمت را در فیلم اخراجی های مسعود ده نمکی بازی کرد تا تک تیرانداز در قامت عبدالرسول زرین.

۹۵ درصد فیلم تک تیرانداز دارای جلوه های ویژه میدانی است که به همین خاطر؛ سیمرغ بلورین را برای ایمان کرمیان مدیر جلوه های ویژه اش به ارمغان آورد. جنگ در خاکریزها و انفجارها و درگیری ها با ۶ دوربین فیلمبرداری شده است.

نمایش تلویزیونی تک تیرانداز و استقبال مخاطبان از این فیلم دفاع مقدسی

احتمالا پس از نمایش تلویزیونی تک تیرانداز و استقبال مخاطبان از این فیلم دفاع مقدسی، شمار مراجعات به صفحه اینستاگرام کامبیز دیرباز افزایش یابد. در نوروز ۱۴۰۰ شمسی، بازدید از صفحات اینستاگرامی بازیگران پایتخت ۶، گاندو۲، داوران عصرجدید، برندگان فینال عصرجدید و هم چنین بازیگران نون خ ۳ و سریالیست افزایش یافته است.

کامبیز دیرباز بیش از 200 پست در اینستاگرامش قرار داده و بیش از 3.4 میلیون دنبال کننده دارد.

کامبیز دیرباز بیش از ۲۰۰ پست در اینستاگرامش قرار داده و بیش از ۳٫۴ میلیون دنبال کننده دارد. او هیچ صفحه ای  را در اینستاگرام فالو نکرده است. اینستاگرام تک تیرانداز سینمای ایران را در نشانی https://www.instagram.com/dirbaz_kambiz/ دنبال کنید.

سلفی کامبیز دیرباز با خداداد عزیزی که آخرین اینستانوشته سال 1399 بود

(سلفی کامبیز دیرباز با خداداد عزیزی که آخرین اینستانوشته سال ۱۳۹۹ بود)

حتما بخوانید: همه چیز درباره تقویم سال ۱۴۰۰ شمسی

مخاطبان گرامی

نظرات و دیدگاه های خود را درباره نقش آفرینی کامبیز دیرباز و قصه و شخصیت پردازی این فیلم از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=278986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. فیلم تک تیر انداز ۱۰۰ مرتبه از فیلم کمدی اخراجی‌ها بهتر بود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .