6

قضاوت‌های غلطی که مردم را «فوتبال‌زده» می‌کند

  • کد خبر : 263358
  • 02 مرداد 1399 - 8:57
قضاوت‌های غلطی که مردم را «فوتبال‌زده» می‌کند
اینکه در فوتبال به همه بدبین باشیم و پیش‌پیش قضاوت کنیم که فلانی از قصد می‌بازد یا مثلاً ماشین‌سازی حتماً به تراکتور می‌بازد، نه تنها انسانی نیست که فقط جماعتی را «فوتبال‌زده» می‌کند.

عصرشهروند — آن‌هایی که می‌گویند مهدی تارتار جلوی پرسپولیس وا می‌دهد و محمود فکری از قصد به استقلال می‌بازد، نه تارتار و فکری را می‌شناسند و نه خود فوتبال را و البته بویی از انصاف هم نبرده‌اند. اتفاقاً این‌جور بازی‌ها بهترین فرصت برای این قبیل مربیان است تا خودی نشان بدهند. محمود فکری چند هفته قبل گفت پرسپولیس را قهرمان معرفی کنید که استقلالی‌ها کلی به او حمله کردند در حالی که فکری سال‌های سال با پیراهن استقلال تعصبش را به این تیم نشان داده بود و در مربیگری هم اهل این حرف‌ها نیست که مقابل تیمی کوتاه بیاید. به جرأت می‌توان گفت این مسائل اساساً در خون فکری نیست. مهدی تارتار هم در بازی رفت و در تهران پرسپولیس را برد تا جلوی شایعات را بگیرد، اما باز هم عده‌ای می‌گویند او فرداشب به پرسپولیس وا می‌دهد!
این مدل گمانه‌زنی‌ها و حدس و گمان‌های منفی واقعاً دور از انصاف است و در نهایت چیزی جز شرمندگی برای کسانی که این ادعا‌ها را مطرح می‌کنند، ندارد. حتی اگر نساجی و نفت مسجدسلیمان به استقلال و پرسپولیس ببازند (که احتمالش هست) نمی‌توان به فکری و تارتار تهمت زد، چون به هر حال بضاعت تیمی نساجی و نفت در حد آبی و قرمز نیست و همه می‌دانیم که فوتبال برد و باخت دارد.
اینکه در فوتبال به همه بدبین باشیم و پیش‌پیش قضاوت کنیم که فلانی از قصد می‌بازد یا مثلاً ماشین‌سازی حتماً به تراکتور می‌بازد، نه تنها انسانی نیست که فقط جماعتی را «فوتبال‌زده» می‌کند. در تمام دنیا مردم از فوتبال لذت می‌برند، ولی ما اینجا می‌گوییم ماشین‌سازی از قصد به تراکتور می‌بازد، فکری به استقلال راه می‌دهد، تارتار قطعاً به پرسپولیس می‌بازد، وزیر پرسپولیسی است، استقلال حکومتی است و از این حرف‌ها که به شدت رواج پیدا کرده و نتیجه‌اش این است که طیف گسترده‌ای از مردم دیگر فوتبال نگاه نمی‌کنند و نسبت به هر چه فوتبال و فوتبالیست و مربی است، ذهنیت منفی پیدا کرده‌اند. اگر می‌بینید فوتبال در ایران شور و حال دهه ۶۰ و ۷۰ را ندارد، مسلماً یک دلیل عمده‌اش همین تهمت‌ها و حرف‌های بدون سند و مدرک و غیرمنطقی است./منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=263358

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .