6

لاریجانی: در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون داریم

  • کد خبر : 251722
  • 23 اردیبهشت 1399 - 14:27
لاریجانی: در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون داریم
رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نماینده خرم آباد مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در این مورد قانون داریم، قانون برنامه ششم توسعه می‌گوید دولت باید ظرف سه سال حقوق بازنشستگان را همسان سازی کند، ما باید نظارت کنیم.

عصرشهروند — محمد بیرانوندی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: آیا شک دارید که بازنشستگان همان گردانندگان دیروزی کشور هستند؟ آیا شک دارید که بازنشستگان همان کسانی هستند که ما در شعارهایمان آنان را مایه عزت و افتخار می‌دانیم؟ آیا شک دارید که امروز صدای شکستن استخوان آنها در لای چرخ‌های آدمخوار تورم لجام گسیخته گوش فلک را کر کرده است؟

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با استناد به ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه گفت: این ماده دولت را مکلف کرده که حقوق بازنشستگان و شاغلین را متناسب سازی کند. پس چرا اجازه نمی‌دهید طرح سه فوریتی یا دو فوریتی متناسب با همسان سازی که به امضای ۱۲۰ نماینده رسیده است مطرح شود؟

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش اظهار کرد: لطفا این طرح را به بهانه اصل ۷۵ قانون اساسی کنار نگذارید.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون داریم. همین قانون برنامه ششم توسعه می‌گوید که حقوق بازنشستگان ظرف سه سال باید همسان شود. پس قانون وجود دارد دولت باید اجرا کند و ما نمایندگان نیز باید نظارت کنیم. شما می‌خواهید سه سال را به دو سال تبدیل کنید. این موضوع بار مالی داشته و قابل طرح نیست.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=251722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .