9

لزوم تسریع در ارائه تضامین لازم برای عملیاتی شدن اوراق مالی اسلامی

  • کد خبر : 267700
  • 30 شهریور 1399 - 12:28
لزوم تسریع در ارائه تضامین لازم برای عملیاتی شدن اوراق مالی اسلامی
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود اینکه 1500 میلیارد تومان از مجموع 3 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی محقق شده اما عدم ارایه تضامین لازم از سوی شهرداری تهران باعث شده این مبلغ عملیاتی نشود آن هم در شرایطی که نوسازی و تامین تجهیزات ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران باید به فوریت انجام شود.

به گزارش عصر شهروند ، مرتضی الویری در دویست و سی و هفتمین جلسه شورا گفت: بر اساس گزارش واصله ۱۵۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۳ هزار میلیارد تومان اورواق مالی اسلامی فعال شده و نزد بانک رفاه کارگران است اما به یک دلیل کوچک آن هم عدم ارایه تضامین از سوی شهرداری تهران به مرحله عملیاتی نرسیده است.

وی افزود: بر اساس ماده واحده مصوبه اصلاح بند الف تبصره ۴ بودجه سال ۹۸ مقرر می دارد با استناد به بند دال تبصره ۵ قانون بودجه ۹۸ کل کشور به شهرداری تهران اجازه داده می شود با تایید وزارت کشور و با رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطبه نسبت  به انتشار اوراق مالی اسلامی  تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان  جهت اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران با ارائه مطالعات توجیهی مطابق ضوابط و با رعایت طرح های جامع و تفصیلی شهر تهران و سایر قوانین فرادست اقدام نماید.

الویری افزود: با عنابت به فرا رسیدن فصل پاییز و افزایش الودگی هوا و لزوم تقویت و توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت شبکه اتوبوس و مترو نظر به نظر به تایید ۱۵۰۰ میلیارد تومان از مجموع مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان مذکور مربوط به منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت که نزد بانک رفاه کارگران می باشد اما بدلیل عدم ارائه تضامین لازم توسط شهرداری تهران جهت خرید و نوسازی تجهیزات حمل و نقل عمومی تخصیص نیافته است .

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: به شهرداری تهران تذکر داده می شود ظرف مدت یک هفته نسبت به ارائه گزارش در این خصوص به شورای اسلامی شهر تهران اقدام نماید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=267700

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .