7
عضو هیات رئیسه شورا؛

مازوت سوزی در کارخانه سیمان تهران

  • کد خبر : 294326
  • 29 آذر 1401 - 18:25
مازوت سوزی در کارخانه سیمان تهران
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی هوای این روزهای تهران و اقدامات مخرب کارخانه سیمان ری در تذکر خود گفت: فعالیت های بدون نظارت شرکت سیمان ری راه نفس را بر مردم جنوب تهران به ویژه شهرری و روستاهای اطراف بسته است.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، جعفر شربیانی در تذکر خود در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: چند روزی است که شهر تهران درگیر آلودگی هواست ومسئولان زیادی در این رابطه صحبت کرده اند، در این میان منطقه ۲۰  در جنوب شهر تهران نیز جزو آلوده ترین مناطق محسوب می شود.
نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اکنون به دنبال متهم کردن نیستم، ادامه داد: اما نکته ای که می خواهم بگویم درباره شرکت سیمان تهران است؛ در حال حاضر شرکت سیمان تهران هر کاری که انجام می دهد جز ضرر و آسیب به شهرری و ساکنان این محدوده نتیجه دیگری ندارد.
وی با تاکید بر اینکه وجود ذرات معلق در هوا به دلیل فیلترینگ ناقص در شرکت سیمان امروز امان مردم شهرری را بریده است، بیان کرد: استفاده از سوخت مازوت، از بین رفتن آثار تاریخی را در کوه بی بی شهربانو به دلیل انفجارهایی که توسط این مجموعه در کوه انجام می شود، آسیب زدن به اکوسیستم منطقه، کوه خواری، آسیب به محیط زیست و عدم توجه به این مسائل بخشی از کارهایی است که شرکت سیمان ری با اجحاف در حق مردم شهرری انجام داده است.
شربیانی یادآور شد: من ازآقای فتاح به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان می خواهم تا یک بار اساسنامه این مجموعه را بررسی کند، قرار بود بنیاد مستضعفان یار مردم محروم باشد نه اینکه راه نفس کشیدن را به روی مردم ببندد.
وی تاکید کرد: روستاهای اطراف تهران و شهرری مانند روستای امین آباد، عباس آباد، جاده نظامی، زمان آباد، غنی آباد، حاجی آباد، اسلام آباد، غنی آباد، تقی آباد و مردم شهرری با فعالیت سیمان ری دچار مشکل شده است.
این عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: این مردم بی چاره هستند یعنی چاره ای ندارند در غیر این صورت می رفتند در محله ای که به عنوان مثال معاون اقتصادی آقای فتاح زندگی می کند، ساکن می شدند؛ از رئیس بنیاد مستضعفان می خواهیم تا از مدیرعامل سیمان ری بخواهد تا به مدت ۱۰ روز در روستای امین آباد زندگی کند تا ببینیم در این گرد و خاک می تواند نفس بکشد، یا خیر! فعالیت شرکت سیمان ری بدون در نظر گرفتن شرایط زندگی مردم عدالت و انصاف نیست.
وی در پایان افزود: از نمایندگاه استان تهران در مجلس درخواست می کنیم آقای دکتر قالیباف که نماینده مردم تهران در مجلس هستند درخواست می کنیم تا به این مساله رسیدگی کنند، امکان نفس کشیدن نیست. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=294326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .