9

مبارزه با مواد‌مخدر، نیازمند بسترهای مناسب فرهنگی

  • کد خبر : 291847
  • 08 تیر 1401 - 13:17
مبارزه با مواد‌مخدر، نیازمند بسترهای مناسب فرهنگی
افراد به‌دلیل مشکلات زیستی و روانی، اجتماعی و فرهنگی گرفتار مواد‌مخدر می‌شوند و بعد از فرایند معیوب، عوارض شدیدتری را باز تولید می‌کنند و نیروی مولد و سازنده جامعه را به یک نقطه هزینه بر مبدل می‌سازند.

نرخ سن ورود به مصرف مواد‌مخدر ۱۵سال و میانگین متوسط کشور ۲۲سال است که نشان‌دهنده شیوع مصرف مواد‌مخدر به‌ویژه ماری‌جوانا در بین نوجوانان و جوانان است. باید پذیرفت ریشه‌کن کردن اعتیاد به‌طور کامل امکان‌پذیر نیست اما با همکاری و هماهنگی و ایجاد بسترهای لازم و با تلاش، تدبیر و ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه باید زمینه پیشگیری از گرایش افراد به مواد‌مخدر را فراهم کرد.

مبارزه با مواد‌مخدر و پیشگیری از اعتیاد، نیازمند بسترهای مناسب فرهنگی و اجتماعی است. برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از عواملی است که با توجه ‌به ‌وجود سازمان فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، انتظار می‌رود این ۲ نهاد نسبت به افزایش نشاط اجتماعی و برگزاری برنامه‎های فرهنگی در سطح شهر تهران به‌ویژه در مناطقی که درصد استفاده از مواد‌مخدر در آن نسبت به سایر مناطق بیشتر است، اقداماتی انجام دهند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=291847
  • نویسنده : سوده نجفی
  • منبع : شورای شهر تهران
  • يک دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بودجه و نفر ساعتی که برای مبارزه با بدحجابی و… که در این ۴۰ ساله نتیجه عکس داشته و دین زدگی و نفرت از دین را گسترش داشته را صرف مبارزه با مواد مخدر ، قاچاق و باند های مربوطه کنید، حداقل در یک زمینه بهبود داشته باشیم. این نشست ها و برنامه ها خیلی وقته که بی اثر هستند و صرفا یک شوی تبلیغاتی شدند. با کلمات بازی میکنیم تا اصل موضوع فراموش بشه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .