4

مجوز مسکن ۲۵ متری صادر نمی شود

  • کد خبر : 298740
  • 22 مهر 1402 - 10:15
مجوز مسکن ۲۵ متری صادر نمی شود
سروری گفت : مسکن ۲۵ متری نیاز خانواده ۲ نفره را نیز پاسخ نمی دهد و مشکلاتی همچون ترافیک را به دنبال خواهد داشت. لذا چنین مجوزی صادر نمی شود و مسکن ۲۵ متری ساخته نخواهد شد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد هشتاد و دومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم با اشاره به افتتاح پروژه بزرگراه شهید بروجردی اظهار داشت: امروز شاهد این هستیم که ۴ ایستگاه مترو به طول ۹ کیلومتر بر مدار فعالیت قرار گرفت از این رو ما به میمنت این افتتاح ها باید این هفته را بعنوان هفته حمل و نقل اعلام کنیم، چرا که بهره برداری از این پروژه که یکی از طرح های متروک تهران بود؛ به عنوان یک دستاورد مهم در کارنامه مدیریت شهری است.
وی افزود: مقرر شده تا پایان سال ۶ ایستگاه مترو دیگر به مدار خدمت رسانی به شهروندان تهرانی الصاق شود؛ مضافاً بر اینکه ما در چند روز آینده شاهد ورود نخستین محموله اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خواهیم بود.

ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی، قطعاً نیاز شهر را جبران نمی کند

سروری با بیان اینکه به صورت پایلوت چند دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شد؛ یادآور شد: ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برقی، قطعاً نیاز اصلی شهر را جبران نمی کند اما فعالیت آنان در خطوط خدمت رسانی می تواند یکی از مؤلفه های رفع آلودگی هوای تهران باشد؛ ما امیدواریم تا پایان سال به طور پیوسته خبرهای خوبی را در این خصوص داشته باشیم.
وی در خصوص افتتاح مترو پرند نیز عنوان کرد که انشاء الله بزودی اقدامات نهایی آن انجام و این خط نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
نایب رییس شورای شهر تهران اضافه کرد: همه اینها در شرایطی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که تهران به لحاظ شرایط ترافیکی دارای شرایط سخت است و این چنین اقدامات قطعا امید بخش خواهد بود؛ این ظرفیت های ایجاد شده سهم شورا و شهرداری است و اگر سهم دستگاه های دیگر در موضوع حل معظل ترافیک محقق نشود؛ قطعاً ترافیک تهران به این سادگی ها قابل حل نیست.

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه ها در حل مسئله ترافیک پایتخت باید نقش آفرینی کنند؛ ادامه داد: ما اگر صدها کیلومتر دیگر بزرگراه، بلوار و یا تونل احداث کنیم و به تبع آن ظرفیت های مترو را افزایش دهیم؛ نمی توان به طور قاطع در حل مشکل ترافیک تهران موثر باشد.
سروری در ادامه ضمن انتقاد مکرر از بروز چالش ها و گره های عمیق ترافیکی در محدوده نمایشگاه بین المللی تهران در جریان برگزاری رویدادهای نمایشگاهی افزود: در بسیاری از اظهار نظرها از سوی همه دستگاه های مرتبط علی الخصوص ناجا اعلام شده که برگزاری نمایشگاه بین المللی در منطقه سئول در تهران مضر است اما همچنان اصرار در برگزاری آن ادامه دار است و این مهم از مسائلی است که همچنان بدون پاسخ مانده است.

انتقاد از مسکن ۲۵ متری

وی خطاب به دولت عنوان کرد که در خصوص رفع این چالش اهتمام ویژه ای داشته و یک بار برای همیشه در این باره تصمیم‌گیری شده و در نهایت ما شاهد انتقال نمایشگاه تهران به شهر آفتاب باشیم.نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاونت شهرسازی اعلام کرده که پروانه مسکن ۲۵ متری را نمی دهد و در تهران امکان پذیر نیست؛ یادآور شد: مسکن ۲۵ متری نیاز خانواده ۲ نفره را نیز پاسخ نمی دهد و مشکلاتی همچون ترافیک را به دنبال خواهد داشت. لذا چنین مجوزی صادر نمی شود و مسکن ۲۵ متری ساخته نخواهد شد.
وی دربخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ها موضوعی است که بارها برای آن نامه نگاری کردیم؛ یادآور شد: رئیس شورا تهدید جدی در این مورد داشت و نشان می دهد که ما علاقه نداریم نمایشگاه ها در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شود و مردم آسیب ببینند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران است؛ گفت: تهران نماینده کل کشور است. لذا معرفی جاذبه ها و تبادلات با سایر پایتخت ها مورد اهمیت است که در همین راستا ثبت «روز تهران» در تقویم را دنبال کردیم. منبع

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .