11
گزارشی از جلسه 288 شورا؛

محسن هاشمی هشدار داد : آغاز موج پنجم کرونا در آستانه انتخابات

  • کد خبر : 280941
  • 01 اردیبهشت 1400 - 11:36
محسن هاشمی هشدار داد : آغاز موج پنجم کرونا در آستانه انتخابات
انتخابات خردادماه، هم موضوع شوخي‌هاي رييس شوراي شهر تهران در جلسه روز گذشته شوراي شهر تهران بود و هم تذكرش به مسوولان سلامت كشور.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، محسن هاشمی در سخنان ابتدایی با اشاره به وخیم شدن شرایط کرونایی کشور که به سرعت رو به وخامت است، گفت: «شرایط بستری‌ها نسبت به پیک سال گذشته افزایش بیشتری داشته است.»  به گفته او، در اردیبهشت‌ماه شاهد تداوم وضعیت قرمز در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود در حالی که همزمان، ۴ انتخابات باهم برگزار می‌شود که می‌تواند موج چهارم کرونا را تبدیل به موج پنجم در دو ماه آینده کند.

هاشمی تاکید کرد: «باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای زمان و نحوه تبلیغات و هنگام برگزاری رای‌گیری در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران صورت گیرد. البته در سراسر کشور ، کلانشهر‌ها ، مراکز استان‌ها و شهر‌های پرجمعیت تا آنجا که من پیگیری کردم دو مشکل وجود دارد؛ یکی تعداد صندوق‌ها ست که به نظر فقط قصد افزایش ۱۵ درصدی صندوق‌ها را دارند و من از شهرداری تهران تقاضا می‌کنم که به ستاد ملی مقابله با کرونا کمک کنند تا تعداد صندوق‌ها در تهران را حداقل به دو برابر افزایش دهیم که البته این امر نیاز به نیرو و فعالیت جدی دارد. در این راستا شنیده شده که داوطلب برای شرکت در رای‌گیری هنوز به تعداد کافی وجود ندارد که این امر نگرانی‌هایی را برای تهران ایجاد می‌کند.»

رییس شورای شهر تهران توضیح داد: «می‌دانید که در انتخابات ریاست‌جمهوری تعداد کاندیداها تک‌رقمی است اما در انتخابات شوراها تعداد کاندیداها ۶ رقمی است به‌طوری‌که تنها در استان تهران فقط ۵ هزار کاندیدا برای شورای شهر وجود دارد که حدود ۸۰ الی ۹۰ درصدشان تایید صلاحیت می‌شوند که اگر هر کدام از اینها فقط دو جلسه انتخاباتی برگزار کنند، در یک هفته حداقل ۱۰ هزار جلسه انتخاباتی خواهیم داشت که این موارد می‌تواند سبب ایجاد کانون شیوع کرونا شده و باید تمهیدات ویژه‌ای برای این منظور اندیشیده شود.» محسن هاشمی ابراز امیدواری کرد که جلسات ویژه‌ای در این زمینه در ارکان تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری انتخابات تشکیل شود و تجربه موفق انتخابات شورایاری در تهران به صورت الکترونیکی، مدنظر قرار گیرد و وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران در کنار هم قرار گیرند و انتخاباتی برگزار کنند که تبدیل به بحران بهداشتی در کشور و تهران نشود.

محسن هاشمی در صحن شورا هم به شوخی به حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و در جریان رای‌گیری اساسنامه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها، درخواست فرصت تا پایان خرداد ماه را داد و به شوخی گفت: «تا آن زمان هم من رییس‌جمهور شده‌ام و هم شما وزیر شده‌اید و … (با خنده) ‌همه ما دچار توهم هستیم.» حسن رسولی هم خطاب به هاشمی گفت: «ما به انتخابات چه کار داریم؟ باید کار شهر را انجام دهیم.» هاشمی هم در پاسخ به رسولی گفت: «فعلا که شما از همه سرگرم‌تر هستید. فقط کاندیدای شما تایید صلاحیت می‌شود. ما که سرمان خلوت است.»

در جریان بررسی همین لایحه که باعث اختلاف نظر میان اعضای شورای شهر شده بود، حجت نظری گفت: «امیدوارم این اختلاف‌نظرهای شفاهی به درگیری فیزیکی ختم نشود. دوره گذشته هم اواخر دوره بود که ماجرای قندان پیش آمد.» اشاره نظری به درگیری عباس جدیدی و علیرضا دبیر در صحن غیرعلنی بود که باهم درگیری شفاهی پیدا کردند و ادامه این دعوا، به زدوخورد دو کشتی‌گیر سنگین‌وزن و سبک‌وزن سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران رسید.  هاشمی هم در پاسخ به نظری گفت: «تنها شما به دنبال قندان هستید.

الان ماه رمضان است و قندانی هم روی میز نیست.» در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران، زهرا نژادبهرام هم به وضعیت کرونایی کشور و ضعف مدیریت کشور اشاره کرد و گفت: «با توجه به شرایط قرمز تهران و کم‌توجهی برخی مسوولان به تذکرات ستاد کرونا و با عنایت به در خطر بودن جان شهروندان و هشدارهای متعدد از سوی وزارت بهداشت، اما به نظر می‌رسد تمایلی برای رعایت قرنطینه وجود ندارد.» این عضو شورای شهر با اشاره به آنچه ناکامی دولت در تولید به موقع واکسن و واردات واکسن و مدیریت بحران و واگذاری مسوولیت به مدیریت محلی و اصرار بر تمرکزگرایی خواند، افزود: «این شرایط حاصلی جز به هم ریختگی شرایط کنونی در اوج بحران ندارد، مغازه‌های گروه دوم و سوم و چهارم که باید تعطیل باشند به صورت جسته و گریخته تعطیل هستند.

ادارات فعال هستند، خودروها در حال حرکتند، شهر معنی قرنطینه را به سخره گرفته و این مسائل بیانگر آن است که رویکرد کلان از سوی دولت و شرایط ویژه موج چهارم، ارجحیت اقتصاد بر جان است.» به گفته نژادبهرام، به رغم آنکه رییس‌جمهوری تاکید دارد که جان مهم‌تر از اقتصاد است، اما ظاهرا دستگاه‌های دیگر نظرشان بر این است که اقتصاد مهم‌تر است. به نظر می‌رسد کار بسیار بزرگ‌تر و دشوارتر از آن است که رییس‌جمهوری درباره آن تصمیم بگیرد، از این‌رو لازم است نوعی هماهنگی میان روسای قوا صورت پذیرد، شاید بتوان این بحران را مدیریت کرد.

هاشمی همچنین در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در مورد کاندیداهای مطرح در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «ما الان دو گروه داریم که باهم رقابت می‌کنند، ۴۰ سال است که در جمهوری اسلامی همین‌طور است، قبلا چپ و راست باهم رقابت می‌کردند، اما الان اصولگرا و اصلاح‌طلب باهم رقابت می‌کنند و ناخودآگاه هر کدام از کسانی که به عنوان نامزد احتمالی مطرح هستند، وابستگی به یکی از این جناح‌های سیاسی را دارند.

الان هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان در بلاتکلیفی قرار دارند و به نظر می‌آید بلاتکلیفی اصولگرایان درباره کاندیدا شدن آقای رییسی باشد، چون اگر ایشان کاندیدا شود خیلی‌ها دیگر کاندیدا نخواهند شد و بعد از ایشان هم مساله کاندیدا شدن آقای قالیباف مطرح است که در این صورت باز هم خیلی‌ها کاندیدا نخواهند شد.» رییس شورای شهر تهران افزود: «در مورد اصلاح‌طلبان هم، نظرها کم‌کم به سمت کاندیداتوری حسن خمینی رفت که بعد با پیشنهاد مقام معظم رهبری ایشان کناره گرفت و بحث انتخاب کاندیدا مجدد مطرح شد. به بنده هم به عنوان یکی از اعضای حزب کارگزاران پیشنهاد شد، البته این به معنای آن نیست که من خودم قبول کرده باشم، بلکه در شورای مرکزی اصلاح‌طلبان اسم من هم مطرح شده و دوستان لطف فرمودند و اسم من را به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی که احتمالا قرار است در موردم دفاعی صورت بگیرد قرار دادند و در مجموع همه‌ ما در یک بلاتکلیفی برای شرکت در انتخابات هستیم.» منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=280941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .