6
مهدی بابایی ، عضو شورای شهر تهران:

مدیرانی که نتوانند حوادث را کاهش دهند باید از شهرداری تهران بروند

  • کد خبر : 295808
  • 30 فروردین 1402 - 11:35
مدیرانی که نتوانند حوادث را کاهش دهند باید از شهرداری تهران بروند
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، داشتن تاییدیه ایمنی برای مراکز درمانی و آموزشی که از شهرداری اعتبار می گیرند را ضروری دانست و گفت: از این طریق می توان نسبت به سرعت بخشیدن به ایمن سازی مدارس و مراکز درمانی امیدوار بود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی بابایی در جریان برگزاری جلسه شهرِ ایمن و چهل و هشتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران در منطقه ۱۲ شهرداری تهران حضور یافت.

بابایی با تاکید بر اینکه شهروندان باید از ساختمان یا پاساژ های ناایمن شهر تهران مطلع باشند، اظهار داشت: شاید در این برهه زمانی اطلاع رسانی همه ساختمان های ناایمن شهر تهران در دستور کار قرار نداشته باشد اما به شکل موردی این اتفاق خواهد افتاد.

به گفته وی، موضوع حفظ جان مردم و آتش نشانها حیاتی است و شهروندان تبعات اتفاقات حوادث ناگوار ناایمنی در شهر را در حوادثی مانند پلاسکو مشاهده کرده اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در برنامه چهارساله چهارم، باید نرخ رشد حوادث داخل ساختمان متوقف شود، گفت: بر اساس این برنامه ریزی در سال ۱۴۰۴ نیز باید شاهد کاهش حوادث باشیم که این موضوع مستلزم فعالیت های فرهنگی و آموزشی است.

بابایی از مدیران شهرداری تهران خواست در راستای کاهش حوادث و افزایش ایمنی شهر تهران از هیچ فعالیتی به ویژه فعالیت های فرهنگی و آموزشی کوتاهی نکنند و تاکید کرد: مدیرانی که نتوانند نرخ رشد حوادث را با فعالیت های فرهنگی و آموزشی کاهش دهند باید از شهرداری تهران بروند.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر ضرورت ایمن سازی مراکز درمانی و آموزشی در مناطق مختلف پایتخت تاکید کرد و گفت: شهرداران مناطق، اعتبارات کمک به مدارس را که در اعتبارات معاونت فرهنگی لحاظ شده است را به مدارسی اختصاص دهند که تاییدیه ایمنی دارند.

وی افزود: با اندیشیدن این تمهیدات، می توان امیدوار بود که ایمن سازی مدارس با سرعت بیشتری انجام شده و جدی گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت منطقه ۱۲ شهرداری تهران در حوزه ایمنی و مدیریت بحران، افزود: بیشترین جمعیت شناور در روزهای عادی این منطقه یک و نیم تا ۲ میلیون نفر به ویژه در محدوده بازار است که این موضوع ضرورت ایمنی بازار را افزایش می دهد.

به گفته وی، در حال حاضر اقدامات موثری در حوزه ایمنی بازار انجام می شود و آتش نشانان در این محدوده مستقر هستند اما باید با تمهیدات ویژه ای میزان حوادث این محدوده را نیز کاهش داد.

عضو شورای شهر تهران، اماکنی از جمله سرای وحید، سرای حاحج ملا علی، پاساژ حمام قبله، پاساژ رضوی ، پاساژ و سینما اروپا، پاساژ گراند هتل، سرای مشیر خلوت، سرای سید ولی ، سرای اتفاق، پاساژ کمپانی ، سرای میرزا اسماعیل ، پاساژ شناسا، پاساژ زورخانه ،پاساژ وحدت، پاساژ بلور، سرای باغچه، سرای رشتی ، پاساژ طلا زاد ، پاساژ صفوی ، پاساژ امین ، پاساژ علمی ،ببمارستان طرفه و بیمارستان سینا را از ساختمان های بسیار پرخطر منطقه بر شمرد.

همچنین در این جلسه از خانواده شهید آتش نشان رضا سمیعی تقدیر و تشکر شد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=295808

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .