17

مدیریت شهری از الگوی مشخصى پیروی نمی کند

  • کد خبر : 295881
  • 04 اردیبهشت 1402 - 20:11
مدیریت شهری از الگوی مشخصى پیروی نمی کند
عضو شوراى شهر تهران گفت: اولین دلیل عدم تحقق جایگاه واقعی شوراها را بایستی نامشخص بودن الگوی اداره امور محلی در کشور دانست.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، احمد صادقى عضو شوراى شهر تهران اظهار کرد: شوراها در وضعیت کنونی تا جایگاه رفیعی که در قانون اساسی جمهوری اسلامى برایشان پیش بینی کرده و شوراها را به عنوان یکی از ارکان اداره امور کشور قلمداد نموده، فاصله طولانى دارند.

وى ادامه داد: مدیریت شهری در کشور هنوز از الگوی مشخص و معینی پیروی نمی کند. در سطح جهانی چند الگوی رایج در زمینه مدیریت شهری داریم که هرکدام ویژگى ها و شاخص های مخصوص به خود و دامنه وظایف و اختیارات مرتبط به خود را داشته و نحوه تعامل آنها با دولت مرکزی یا نهادهای حکومتی نیز مشخص است. در ایران هنوز ما الگوی مشخصی برای نحوه اداره امور محلی نداریم و در برخی از زمینه ها با برخی از الگوهای رایج جهانی اشتراکاتى داریم. پس اولین دلیل عدم تحقق جایگاه واقعی شوراها را بایستی نامشخص بودن الگوی اداره امور محلی در کشور دانست.

صادقى گفت: علیرغم گذشت ٢٣ سال از سابقه فعالیت شوراها هنوز خیلی از دستگاه ها، اعتقاد به این نهادهای مردمی نداشته و در چارچوب قوانین فعلی نیز حاضر به همکاری با این نهاد نبوده و نسبت به آن خود را پاسخگو نمى دانند.

عضو شوراى شهر تهران بیان کرد: قبل از هر چیز بایستی بعد از دو دهه فعالیت شوراها، نسبت به آسیب شناسی علمی و هوشمندانه این نهاد اقدام کنیم و موانع و چالشهای پیش رو را به خوبی شناسایی و برای رفع آنها چاره اندیشی کنیم. بازنگری و اصلاح ساختار و تشکیلات دولت و همین طور شرح وظایف و اختیارات سایر دستگاه ها نیز از دیگر برنامه هاى واجد اهمیت در این زمینه است.

صادقى افزود: اولین و مهم ترین رویکرد ما، اهتمام در تحقق شعار سال با بهره گیرى از ظرفیتها و اختیارات شورا است. بدون شک شورای شهر در چارچوب اختیارات و قوانین موجود نیز مى تواند نقش موثری در مهار تورم و رشد تولید داشته باشد. با رفع قوانین دست و پاگیر، تسهیل شرایط تولید و ارایه مشوق های الزام و موارد متعدد دیگر ما بایستی سهم و نقش خود را در اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری ایفا نماییم. بایستی مردم احساس سهم و نقش بیشتری در اداره امور شهر داشته باشند.   منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=295881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .