21

اسناد فعالیت های اقتصادی « مرتضی سقائیان نژاد اصفهانی » ؛ شهردار قم

  • کد خبر : 46790
  • 30 مرداد 1397 - 10:56
اسناد فعالیت های اقتصادی « مرتضی سقائیان نژاد اصفهانی » ؛ شهردار قم

شهردار فعلی قم، پیش از حضور در این منصب، شهردار اصفهان بود. ایشان، سابقه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان را نیز در کارنامه دارد و هم چنین عضویت در هیات مدیره ۱۰ شرکت و موسسه خصوصی و دولتی که در ادامه، فهرست و جزییات آن را به صورت مستند مشاهده می کنید. ایشان، دانش آموخته کارشناسی ارشد برق از دانشگاه کلرادو آمریکا است. دکتری وی نیز از دانشگاه کنتاکی آمریکا اخذ شد. او به مدت ۱۰ سال، ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان را بر عهده داشت.

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد اصفهانی ، متولد بهمن ماه ۱۳۳۲ در جویبار اصفهان، شهردار برکنار شده اصفهان و شهردار فعلی قم، یکی از چهره های فعال اصفهان در حوزه های فرهنگی، هنری، اقتصادی، نیکوکاری و ورزشی است و سابقه عضویت در هیات مدیره بیش از ۱۰ شرکت دولتی و خصوصی از جمله باشگاه  فولاد مبارکه را در یک دهه اخیر داشته است. در گزارش امروز عصر شهروند، نگاهی مستند داریم به حضور آقای مهندس مرتضی سقائیان نژاد اصفهانی در هیات مدیره شرکت های ده گانه فوق الذکر و آشنایی با همکاران ایشان.

اگر شما خواننده گرامی هم درباره فعالیت های شهردار فعلی قم، نظر و تحلیلی دارید، محترمانه و با رعایت حریم  خصوصی، مستندات و اطلاعات خود را از طریق بخش کامنت یا کانال های عصر شهروند در شبکه های اجتماعی ارسال کنید. ایشان، به « کمپین فرزندت کجاست » نیپوسته و در تلگرام و اینستاگرام و توییتر هم فعالیتی ندارد.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره سامانه شفافیت شهرداری قم

ماجرای خارج نشینی فرزندان شهردار قم

پس از منتشر شدن خبرهایی حاکی از تحصیل و اقامت ۶ فرزند مرتضی سقائیان نژاد ، شهردار قم در آمریکا ، شهردار قم ضمن تایید این خبر شش فرزندش را « سفیران نظام » خواند . شهرداری قم بدون اینکه به تعداد فرزندانش اشاره کند تائید کرد که تعدادی از آنهادر خارج از کشور زندگی میکنند . مرتضی سقاییان‌نژاد ، شهردار قم، در ادامه اضافه کرد : « اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند . » « خانواده بنده ولایی و مذهبی بوده و به رعایت اخلاق اهتمام دارند ؛ همسر و تعدادی از فرزندانم در حال حاضر در قم ساکن هستند و خبرها و شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه تمام خانواده‌ام در خارج کشور زندگی می‌کنند، کذب محض است . »

او از افراد نزدیک به جبهه پایداری است و از حامیان محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ بود. مرتضی سقائیان نژاد در سال ۱۳۸۲ به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد ، اما در سال ۱۳۹۴ توسط شورای شهر اصفهان استیضاح و برکنار شد اما پس از گدشت چند روز از استیضاح و برکناری اش به عنوان شهردار قم انتخاب شد .

حتما ببینید : تیکه علی ضیا ،مجری تلویزیون به تحصیل همه فرزندان شهردار شهر مذهبی

واکنش های کاربران به تحصیل شش فرزند شهردار شهر مذهبی در آمریکا

تحصیل فرزندان مرتضی سقائیان نژاد ، شهردار قم در آمریکا واکنش های زیادی در بین کاربران در پی داشت که برخی از آن ها را در تصویر زیر میبینید :

مصاحبه ای با اعضای مجلس اسلامی در خصوص تحصیل فرزندان مسئولین در آمریکا و کشور های اروپایی : آقایان یا مسئولیت رو قبول کنند یا تحصیل فرزندان در خارج از کشور را

مرتضی سقائیان نژاد اصفهانی کیست؟

شهردار فعلی قم، پیش از حضور در این منصب، شهردار اصفهان بود. ایشان، سابقه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان را نیز در کارنامه دارد و هم چنین عضویت در هیات مدیره ۱۰ شرکت و موسسه خصوصی و دولتی که در ادامه، فهرست و جزییات آن را به صورت مستند مشاهده می کنید. ایشان، دانش آموخته کارشناسی ارشد برق از دانشگاه کلرادو آمریکا است. دکتری وی نیز از دانشگاه کنتاکی آمریکا اخذ شد. او به مدت ۱۰ سال، ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان را بر عهده داشت.

حتما بخوانید : آشنایی با سامانه شفافیت شهرداری اصفهان و ۴۰ انتظار مهم

مرتضی سقائیان نژاد کیست؟

انتقادات به فعالیت های توسعه ای و عمرانی مرتضی سقائیان نژاد در شهرداری نصف جهان، انتقادات زیادی  را در پی داشت. ۹ خرداد ۱۳۹۴، او با حکم شورای شهر  اصفهان، از شهرداری اصفهان، برکنار شد. علت، صدور حکم مدیرکلی برای رییس دفتر شهردار بود. ۴ روز بعد، ایشان به  عنوان شهردار  قم منصوب شد. ایشان، کتاب هایی در حوزه مهندسی برق، تالیف و ترجمه کرده است.

 فعالیت های توسعه ای و عمرانی مرتضی سقائیان نژاد

برکناری وی از شهرداری اصفهان، بازتاب های گسترده رسانه ای پیدا کرد.  یکی  از اعضای شورای شهر اصفهان در زمان استیضاح دکتر مرتضی سقائیان نژاد معتقد بود که ایشان، پست تیمساری را به یک ستون داده است (انتصاب رییس دفتر  شهرداری به  عنوان مدیرکل). او با ۱۴ رای از ۲۱  رای، از کار  برکنار شد.

فهرست شرکت هایی که مرتضی سقائیان نژاد در آن ها فعالیت داشت

ایشان در ۲۰ سال اخیر، عضو جامعه اسلامی مهندسین نصف جهان،  شورای مرکزی مهندسین اصفهان، عضو هیات مدیره سیمان اصفهان، عضو واحد بین المللی بعثه رهبری و نماینده وزارت فرهنگ و آموزش عالی در کشورهای بلاروس و روسیه بود. طراحی و ساخت کانکتور های AC-DC و طراحی ماشین های خطی القایی و رلکتانسی، از جمله فعالیت عمده پژوهشی نامبرده می باشد.

فهرست شرکت هایی که مرتضی سقائیان نژاد در آن ها فعالیت داشت

  • شرکت فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه اصفهان
  • شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان
  • شرکت مترو منطقه اصفهان
  • شرکت فرهنگی و هنری مطبوعاتی پیام اصفهان زیبا
  • موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی آران
  • موسسه مجمع خیرین کارآفرین شکافنده علوم باقر العلوم (ع)
  • مجتمع فرهنگی مذهبی امام خمینی (ره)
  • شرکت سامان مسکن نقش جهان
  • شرکت سامان گستر اصفهان

در ادامه نگاهی داریم به موضوع  شرکت ها، سرمایه، محل فعالیت و شرکای دکتر مرتضی سقائیان نژاد .

شرکت سامان گستر اصفهان

فعالیت مرتضی سقائیان نژاد در شرکت سامان گستر اصفهان

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۳۹۲ به تاریخ  شانزدهم اسفند ماه نود و سه، یکی از شرکت هایی که سید مرتضی سقائیان نژاد اصفهانی، در آن ها سابقه فعالیت داشته است، شرکت سامان گستر اصفهان (سهامی عام) به شماره ثبت ۱۲۳۲۳ و شناسه ملی ۱۰۲۶۰۳۳۳۵۲۱ است. ایشان، به نمایندگی شهرداری اصفهان، به عنوان رییس هیات مدیره  منصوب شد و افراد زیر نیز با وی همکاری داشتند:

  • محید کیانی   (مدیرعامل)
  • ابوالقاسم گلستان نژاد  به نمایندگی سازمان فاوا شهرداری اصفهان
  • علیرضا فاتحی   به نمایندگی شرکت تجهیزات پزشکی مهرگان تامین پارس
  • سید مرتضی حسام نژاد  به نمایندگی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان

حتما بخوانید: با شهاب الدین غندالی آشنا شویم

شرکت سامان مسکن نقش جهان

فعالیت مرتضی سقائیان نژاد در شرکت سامان مسکن نقش جهان

دیگر شرکتی که سید مرتضی سقائیان (شهردار قم) در آن فعالیت داشت، طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۶۱۸ مورخ بیست و دوم تیر ماه سال نود و یک، شرکت سامان مسکن نقش جهان (سهامی خاص) به  شماره ثبت ۴۰۳۵۲ و شناسه ملی ۱۰۲۶۰۵۸۰۳۵۳ است. ایشان، به نمایندگی سازمان شهرداری اصفهان، عضو هیات مدیره  این شرکت بود. شرکت سامان گستر اصفهان که دکتر مرتضی سقائیان ، ریاست هیات مدیره آن را بر عهده داشت، در این شرکت نیز عضویت دارد.

ایشان را در این شرکت، افراد زیر همراهی می کردند:

  • شرکت سامان گستر اصفهان به نمایندگی مجید کیانی
  • شرکت توسعه مسکن ایران (سهامی خاص) به شماره ثبت ۱۱۰۵۴۹ به نمایندگی آقای حسن فرد حصاری
  • شرکت توسعه مسکن اصفهان (سهامی خاص) به شماره ثبت ۱۱۵۶۳ به نمایندگی عباس حاج رسولی ها
  • شرکت لیزینگ ساختمان سپاهان (سهامی خاص) به شماره ثبت ۲۵۵۳۶ به نمایندگی جمشید نور صالحی
  • سازمان شهرداری اصفهان به شماره ثبت ۱۱۵۶۳ به نمایندگی سید مرتضی سقائیان نژاد اصفهانی

حتما ببینید: با حقوق مدیران و معاونین شهرداری تهران آشنا شویم

شرکتی که سید مرتضی سقائیان در آن فعالیت داشت

شرکت سامان مسکن نقش جهان (سهامی خاص) تحت شماره ۴۰۳۵۲ با شناسه ملی ۱۰۲۶۰۵۸۰۳۵۳ در تاریخ دوم خرداد ماه سال هشتاد و نه بر  اساس روزنامه رسمی به شماره ۱۸۹۹۷ در اداره ثبت شرکت های اصفهان ثبت شد. موضوع فعالیت این شرکت به شرح زیر بود:

فعالیت های شهردار سابق اصفهان

  • فعالیت در زمینه ساخت و احداث شهرک های مسکونی و تجاری و اداری
  • فعالیت در زمینه توسعه و عمران شهری
  • خرید و فروش کالا های مجاز
  • طراحی و ایجاد و ساخت و اجرای پروژه های تجاری و مجتمع های مسکونی و فرهنگی و اداری
  • مشارکت در اجرای طرح های عمرانی دولت
  • انجام امور عملیات راهسازی و عمرانی
  • خرید و فروش کلیه لوازم ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی
  • اخذ تسهیلات مالی و اعتباری و مشارکت مدنی با بانک ها
  • ارائه خدمات تحقیقاتی مطالعاتی و پژوهشی و مشاوره ای در زمینه مدیریت و تامین منابع مالی برای ایجاد مجتمع های مسکونی و تجاری و اداری
  • سرمایه گذاری و مشارکت با سایر اشخاص حقیقی و حقوقی در امور بازرگانی داخلی و خارجی

دفتر مرکزی این شرکت در اصفهان، خیابان میر، جنب بیمه  آسیا اعلام شد با سرمایه ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال.  سید مرتضی سقائیان نژاد ، رییس هیات مدیره  این شرکت شد.

حتما بخوانید: تخلفات ایران مال

مجتمع فرهنگی مذهبی امام خمینی

 مراکز فرهنگی و اقتصادی که مرتضی سقائیان نژاد در آن فعالیت داشت

از دیگر مراکز فرهنگی و اقتصادی که مرتضی سقائیان نژاد در آن فعالیت داشت، موسسه مجتمع فرهنگی مذهبی امام خمینی مصلای  بزرگ اصفهان به شماره ثبت  ۷۱۴ و شناسه ملی ۱۰۲۶۰۱۲۹۹۰۰ است که طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۸۹۹۴ مورخ بیست و نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹، ایشان به سمت نایب رییس هیات مدیره منصوب می شود.

  • سید جمال الدین صمصام (رییس هیات مدیره)
  • محمد حججی (مدیرعامل)
  • سید حشمت الله علوی (عضو هیات مدیره)
  • فتح الله معین  نجف آبادی (عضو هیات مدیره)
  • عبدالکریم حجتی (خزانه دار)

حتما بخوانید: ۱۲ شرکت بابک زنجانی و خواهرانش را ببینید

موسسه مجمع خیرین کارآفرین شکافنده علوم باقر  العلوم (ع)

فعالیت مرتضی سقائیان نژاد در موسسه مجمع خیرین کارآفرین شکافنده علوم باقر العلوم

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۷۷۲ مورخ بیست و دوم مرداد ماه سال هشتاد و هشت، موسسه مجمع خیرین کارآفرین شکافنده علوم باقر العلوم، تحت شماره ۲۴۴۴ و شناسه ملی ۱۰۲۶۰۵۵۰۰۸۱ در  اداره ثبت شرکت اصفهان، تاسیس می شود. موضوع موسسه، ایجاد بستر کارآفرینی و اشتغال توسعه و بهره وری تحقیقات  و پژوهش با سرمایه گذاری قرض الحسنه ایی آموزش های فنی و حرفه ای ارتباطات خیریه  الکترونیکی برای افراد تحت پوشش مستمندان جوانان خبره  و نخبه و خیرمندان خیریه های اصفهان اعلام شد.

مرکز اصلی موسسه نیز خیابان بزرگمهر اصفهان، خیابان بی سیم  اعلام  شد با سرمایه  ۲۵۰  میلیون ریال. در این موسسه، شصت و شش  نفر به عنو عضو هیات مدیره و هیات امنا معرفی شدند. سید مرتضی سقائیان نژاد ، عضو هیات امنا معرفی شد.  ریاست هیات مدیره این موسسه، به حسین آذین رسید و محمد رضا کجایی، قائم مقام وی شد. سید مسعود میردامادی، به سمت مدیرعامل این موسسه اعلام شد.

حتما ببینید: علی انصاری کیست؟

درباره موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی آرادان

درباره موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی آرادان

موسسه آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی آرادان به شماره روزنامه رسمی ۱۷۸۷۶ مورخ بیست و یکم تیر ماه سال هشتاد و پنج، به شماره ثبت ۹۶ در اداره ثبت گرمسار تاسیس شد. موضوع این موسسه: کمک به ارتقای سطح فرهنگ و دانش جامعه، مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور، همکاری در زمینه سازی مناسب برای مشارکت های همه جانبه مردم در امر گسترش و اعتلای آموزش و پژوهش در کشور، کمک به بالا بردن ظرفیت دانشجویی استان سمنان، استفاده از امکانات و قابلیت های موجود استان در توسعه آموزش عالی و فراهم ساختن زمینه های جذب و گزینش دانشجوی بومی از شهرهای نزدیک اعلام شده است.

دفتر مرکزی این موسسه، گرمسار، بخش آرادان، کیلومتر ۱۱۰  آزاد راه تهران-سمنان اعلام شده است. سرمایه موسسه،  ۲۱ میلیون ریال می باشد.  مدیران این موسسه، سید مرتضی سقائیان نژاد ، محمد صفری و ۵ نفر دیگر اعلام شدند.

شرکت فرهنگی هنری مطبوعاتی پیام اصفهان زیبا

شرکت فرهنگی هنری مطبوعاتی پیام اصفهان زیبا

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۴۸۴ مورخ سیزدهم تیر ماه سال نود و چهار، شرکت فرهنگی هنری  مطبوعاتی  پیام اصفهان (ٍسهامی خاص) به شماره ثبت ۳۰۰۷ شناسه ملی ۱۰۲۶۰۵۰۶۶۸۸، سید مرتضی سقائیان نژاد ، به ریاست هیات مدیره این شرکت منصوب می شود. بخش های مختلف شهرداری اصفهان، مثل سازمان فناوری اطلاعات، سازمان پارک ها و فضای سبز و سازمان فرهنگی تفریحی، از اعضای هیات مدیره این شرکت بودند.

شرکت مترو منطقه اصفهان

 شرکتی که مرتضی سقائیان نژاد در آن عضو هیات مدیره بود

دیگر  شرکتی که مرتضی سقائیان نژاد در آن عضو هیات مدیره بود،  شرکت مترو منطقه اصفهان است. بر اساس روزنامه رسمی موره  بیست و نهم مرداد نود و دو، ایشان به  سمت ریاست هیات مدیره شرکت منصوب می شود. از سازمان عمران شهرداری و دیگر  بخش  های شهرداری  اصفهان نیز، افرادی به عضویت هیات مدیره در می آیند.

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

در سیزدهم تیر ماه سال نود و یک، از دیگر پست های دولتی  ایشان، ریاست مجمع شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان (سهامی خاص) است. ایشان به سمت هیات مدیره  انتخاب می شود.

شرکت فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان

شرکت فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان

طبق روزنامه رسمی شماره ۱۹۰۸۷  مورخ بیست و یکم شهریور ماه سال هشتاد و نه، شرکت فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان (مسئولیت محدود) ثبت شده به شماره ۳۴۳۳۴ و شناسه ملی ۱۰۸۶۰۰۰۲۱۲۴، افراد زیر را که از چهره های مطرحی هستند، به  عضویت هیات مدیره منصوب می کند:

  • محسن پور سینا
  • محمد رضا ساکت
  • محمد هلاکویی
  • سید مرتضی سقائیان نژاد
  • بهمن مسعودی

گفت و گوی مرتضی سقائیان نژاد با فارس

(گفت و گوی مرتضی سقائیان نژاد با فارس  درباره دلایل حضور در باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان)

این آگهی نشان می دهد که شهردار قم، سابقه فعالیت در هیات مدیره  باشگاه  فوتبال سپاهان را هم در کارنامه دارد. این باشگاه، از تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران است.

 فعالیت های دکتر مرتضی سقائیان نژاد

همراهان گرامی

اگر شما هم درباره فعالیت های دکتر مرتضی سقائیان نژاد در دو دهه فعالیت ایشان در شرکت ها و موسسات گوناگون و شهرداری اصفهان و قم، تحلیلی دارید، محترمانه از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. ضمنا، از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷، اطلاعاتی از فعالیت های اقتصادی و فرهنگی و هنری و ورزشی دکتر مرتضی سقائیان نژاد در سامانه روزنامه رسمی قوه قضاییه ثبت نشده بود که به همین خاطر، اطلاعات این گفتار، متعلق به پیش از سال ۱۳۹۵ است.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=46790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .