37

مریم مومن ؛ محرمانه های بازیگر « فخر الزمان » بانوی عمارت

  • کد خبر : 13879
  • 16 دی 1397 - 11:14
مریم مومن ؛ محرمانه های بازیگر « فخر الزمان » بانوی عمارت

مریم مومن ٬ هنرپیشه نقش فخر الزمان در سریال بانوی عمارت شبکه ۳ ٬ فرزند غلام رضا٬ متولد خرداد ماه سال ۱۳۷۷ در مشکین شهر استان اردبیل و دانشجوی سال دوم بازیگری بوده و با ۱۸۰ سانتی متر قد و چهره فتوژنیک و میمیک صورت ژورنالیستی٬ نقش یک بانوی قجری زرنگ را روبروی دوربین عزیر الله حمید نژاد٬ کارگردان این مجموعه تلویزیونی پر بیننده شب های زمستان بازی می کند.

مریم مومن ٬ هنرپیشه نقش فخر الزمان در سریال بانوی عمارت شبکه ۳ ٬ فرزند غلام رضا٬ متولد خرداد ماه سال ۱۳۷۷ در مشکین شهر استان اردبیل و دانشجوی سال دوم بازیگری بوده و با ۱۸۰ سانتی متر قد و چهره فتوژنیک و میمیک صورت ژورنالیستی٬ نقش یک بانوی قجری زرنگ را روبروی دوربین عزیر الله حمید نژاد٬ کارگردان این مجموعه تلویزیونی پر بیننده شب های زمستان بازی می کند. مریم مومن مجرد است و بیش  از ۵۰ هزار فالور در اینستاگرام دارد. وی صفحه ای در توییتر نداشته و بر خلاف مهناز افشار و محمد باسط درازهی جنجالی  این روزها٬ کانال تلگرامی ندارد.

حتما بخوانید : متین ستوده و پوشش های جنجالی اش ؛ بازیگر « مسخره باز »

مریم مومن٬ هنرپیشه نقش فخر الزمان

سریال بانوی عمارت که درامی قجری را به تصویر می کشد٬ لوکیشن های مختلفی در تهران (شهرک غزالی)٬ کاشان (خانه تاریخی طباطبایی ها) و قزوین (کاروانسرای تاریخی سعد السلطنه) داشته و حضور مریم مومن در نقش فخر الزمان و حسام منظوردر نقش شازده ارسلان٬ توانسته از ششم آذر ماه تا به امروز٬ روایتی پر کشش و دیدنی را برای شب  های زمستان ایرانیان خلق کند که البته حاشیه های پر رنگ از متن هم داشته است.

حتما بخوانید: با عوامل سریال بانوی عمارت آشنا شوید

حضور مریم  مومن در این سریال را باید به عنوان هنرپیشه نقش اول زن این مجموعه تلویزیومی قجری شبکه  سوم سیما به فال نیک گرفت. ما پیش از  این سریال٬ شاهد هنرنمایی مریم مومن نه در تئاتر  و نه در سینما و نه در برنامه های تلویزیونی نبوده و بیننده تلویزیونی٬ کاملا با چهره این فرد نا آشنا است.  یکی از دلایلی که سبب شد تا کارگردان این اثر و هم چنین تهیه کننده سریال بانوی عمارت٬ به دنبال چهره هایی ناشناس و کم تجربه برود٬ بار سنگین هزینه های مالی و مشکلات صدا و سیما در تامین بودجه این سریال بود که البته از روز اول تا انتهای فیلمبرداری سریال، گریبانگیر عوامل تولید بود.

کلکسیون سلفی های مریم مومن

(از کلکسیون سلفی  های مریم  مومن )

مریم مومن در حالی در سن بیست سالگی توانست در نقش  اول یک سریال پر کشش دراماتیک ایفای نقش کند و میلیون ها بیننده تلویزیونی زمستان ایران را با نقش  آفرینی خود و دیالوگ های جالبش  همراه کند که چنین کاراکتری در چنین زمان پخشی در  رسانه ملی٬ شاهد آرزوی بازیگران حرفه  ای تر بود تا هنرنمایی خود را به رخ کارگردانان سینمای ایران بکشانند. احتمال قریب به یقین٬ اکران ۹۸ یا نمایش های تلویزیونی سال های آینده رسانه ملی٬ شاهد هنرنمایی مجدد مریم مومن خواهد بود. او توانسته نظر منتقدین سخت گیر را با توجه به سن کم و تجربه محدود بازیگری کسب کرده و به همین خاطر٬ بعید نیست که او را در سال های آینده در  فهرست کاندیداهای سیمرغ بلورین  بهترین بازیگر نقش اول  یا نقش دوم زن سینمای ایران در جشنواره فجر ایران عصر ۱۴۰۰ ببینیم.

تیپ تابستانی مریم مومن

(تیپ تابستانی مریم مومن با مانتو جلو باز  صورتی رنگ)

مریم مومن بر  خلاف تصور عموم و جست و جو هایی که در فضای مجازی درباره تاهل ایشان می شود٬ مجرد است و هیچ شخصیت رسانه ای یا هنری به صورت رسمی یا غیر رسمی به عنوان نامزد وی  معرفی نشده  است. این هنرپیشه توانمند جوان بیست ساله٬ از پانزده سالگی در فعالیت  های تئاتر حضور داشته و شرکت در دوره کارشناسی  بازیگری دانشگاه سبب شده تا با  هنرهای صحنه ای آشنا شده و با الفبای بازیگری آشنا شود.

حتما بخوانید: اینستاگردی با عوامل سریال بانوی عمارت (از فخر الزمان تا مهرالنسا)

لباس عروس قجری مریم مومن

(لباس عروس قجری مریم  مومن در سریال بانوی عمارت را ژاله زکی زاده٬ طراح لباس سریال درست کرده است)

طراح لباس سریال شهرزاد

(ژاله زکی زاده٬ طراحی لباس ۱۲ قیمت سریال  شبکه خانگی شهرزاد را نیز بر عهده داشت)

اگر چه او روند یادگیری بازیگری در سینما و تلویزیون و تئاتر را به صورت آکادمیک طی می کند٬ اما به نظر می رسد با نقطه عطفی به نام فخر الزمان و همسر دوم شازده قوانلو قاجار٬ ره صد ساله را یک شبه طی کرده  و اکنون با این شهرت٬ در کانون توجه کارگردانان سینما و تلویزیون ایران قرار گرفته است.

مریم مومنی بازیگر جوان سریال بانوی عمارت

مریم مومن ٬ نخستین فعالیت بازیگری خود را روبروی دوربین عزیزالله حمید نژاد شصت ساله تجربه  کرد که او نیز در عرصه کارگردانی مجموعه های  تلویزیونی ٬‌تازه کار است و تنها مجموعه  تلویزیونی چرخ و فلک سال ۱۳۹۵ شبکه ۱  را در کارنامه دارد. سریالی که با حضور چهره های سرشناس سینما وتلویزیون مثل لیلا اوتادی٬ اندیشه فولادوند٬  شبنم  مقدمی٬ لیندا کیانی و میلاد کی مرام همراه شده بود و توانست نظر منتقدان و بیننده های مشکل پسند این روزهای تلویزیون بی بودجه را کسب کند.

گریم مریم مومن در سریال بانوی عمارت

اگر چه نظر موافق و مخالف سریال بانوی عمارت٬ هر چقدر که قسمت های مختلف این سریال روی آنتن ۲۰:۴۵ شبکه ۳ می رود٬ بیش تر شده و منحنی سینوسی پیدا می کند٬ اما به هر  حال٬ مریم مومن احتمالا ۳۰ سال دیگر در چنین روزی اگر عمری باقی  باشد٬ از این سریال به عنوان نقطه پرتاب کارنامه هنری  خود در عرصه بازیگری  یاد خواهد کرد.

مریم مئمن نقش اول سریال بانوی عمارت

نحوه حضور مریم مومن در این سریال نیز کاملا اتفاقی بوده است. طبق گفته های مریم خانم٬ وی  پس از مشاهده فراخوان تست بازیگری سریال بانوی عمارت٬ عکسی از خود را برای عوامل تولید ارسال می کند اما اصلا انتظاری ندارد که با وی تماس بگیرند. چون گویا مریم٬ برای تست بازیگری پیش افرادی دیگر هم  رفته و پاسخ مثبتی دریافت نکرده بود. پس از مدتی با وی تماس گرفته می شود و برای تست حضوری٬ دعوت می شود. در مترو است که با وی تماس میگیرند که پذیرفته شده است برای نقش اول سریال . .  .

مریم مومن در دفتر کار کارگردان سریال بانوی عمارت

( مریم مومن در دفتر کار کارگردان سریال بانوی عمارت (۲۸ آذر ۹۷) )

سال ۹۷ تلویزیون را باید سال مریم مومن در سریال بانوی عمارت و ریحانه پارسا در سریال پدر دانست. مریم و ریحانه با این دو سریال توانسته اند تا علاوه بر کسب هزاران فالور در اینستاگرام٬ در کانون توجه افکار عمومی و عاشقان مد و لباس  و سینما و تلویزیون قرار گرفته و به عنوان هنرپیشه های جوان٬ به آینده ای درخشان فکر کنند. آینده ای که احتمالا آن ها را در فهرست سوپر استارهای سینمای ایران قرار خواهد داد و به جمع سلبریتی ها می پیوندند.

گریم مریم مومن

(گریم مریم مومن در سریال بانوی  عمارت توسط سولماز صدرالشرفی انجام شد)

گریم مینا وحید

(گریم مینا وحید را در سریال بانوی عمارت مشاهده می کنید که توسط سلوماز صدر الشرفی انجام شده است)

کارگردان سریال بانوی  عمارت قبلا درباره مریم مومن گفته  بود که او چهره جدید تلویزیون است. نخستین تجربه حرفه ای اش بوده و بازی او در کنار سلبریتی هایی چون غزل شاکری (هنرپیشه مجموعه  شهرزاد) و پانته آ پناهی نیا می  تواند تجربه وی را افزایش دهد. نکته  جالبی  که درباره مریم مومن وجود دارد این است که در طول سال ۹۶ که حرف و حدیث ها درباره بودجه ناکافی  و لوکیشن فیلمبرداری سریال بانوی عمارت  در رسانه ها منعکس می شود٬ تصاویری از بازیگران سریال در فضای مجازی منتشر شد اما خبری از چهره مریم مومن و گریم های مختلفش نبود که گویا هماهنگی شده بود تا مردم سورپرایز شوند.

مریم مومن نخستین پست اینستاگرامی خود را با ۵ بیت شعر آغاز  کرد که در زیر  می خوانید.

خداوندا در توفیق بگشای   نظامی  را ره تحقیق بنمای

دلی ده  کو یقینت را بشاید      زبانی کافرینت را سراید

مده ناخوب را بر خاطرم را         بدار از ناپسندم دست کوتاه

درونم  را به  نور خود بر افروز       زبانم را سرای خود در اموز

به داودی دلم را تازه گردان           زبورم را بلند آوازه گردان

اینستاگردی با مریم مومن

اینستاگردی با مریم مومن

( مریم مومن در مرداد ماه ۹۷ با انتشار  عکس بالا که او را در تیپ اسب سواری نشان می دهد نوشت که جسارت اجرایی کردن ایده های خود را داشته باشید چرا که دنیا پر  از ترسو های خوش فکراست)

 ویدیوی کوتاه مریم مومن

(عکس بالا از  ویدیوی کوتاهی گرفته شده است که مریم مومن در آبان ۹۷ در صفحه اینستاگرام خود منتشر  کرد و اعلام کرد که جز این صفحه٬ هیچ صفحه ای در  اینستاگرام ندارد. این ویدیو تا کنون بیش از ۱۵۰  هزار بار دیده شده است)

پست اینستاگرام مریم مومن

( مریم مومن زیر این تصویر در اینستاگرامش نوشت که به گندم زار که نگاه می کنم٬ یک رنگی برای من تجلی می شود. او هفت هشتگ به نام: بانوی عمارت٬ عزیزالله  حمیدنژاد٬ مریم مومن ٬ سریال  بانوی  عمارت و شبکه ۳ را برای دیده شده بهتر  عکس تگ کرد)

مریم مومن چه صفحاتی را فالو کرده است؟

خیلی ها دوست دارند بدانند  که مریم مومن معروف شب های زمستان شبکه ۳ چه صفحاتی را در اینستاگرام فالو کرده است تا با دوستان و آشنایان و علایقش آشنا شوند. افرادی که او فالو کرده است تا ۱۰ دی ماه٬ حدود ۶۰ نفر  است و به نظر می رسد در ماه های أینده با توجه به افزایش  شمار مخاطبان صفحه او و بازتاب  های این سریال و کارهای بعدی وی٬ بیش  تر شود.

 استوری مریم مومن

(این تصویر استوری مریم مومن در ۸ دی ماه ۹۷ است که از هوادارانش می خواهد که کلیه صفحات اینستاگرامی که به نام وی راه اندازی  شده است را BLOCK  و REPORT  کنند)

بسیاری از افرادی که وی٬ صفحه آن ها را در اینستاگرام دنبال می  کند٬ از عوامل تولید سریال هستند که در گزارش اینستاگردی با عوامل سریال بانوی  عمارت مشاهده کنید. از دیگر  صفحات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اینستاگرام ترانه علیدوستی
  • اینستاگرام رضا نجفی
  • اینستاگرام مجید سعیدی
  • اینستاگرام پیمان طالبی
  • اینستاگرام همایون شجریان
  • اینستاگرام غلامرضا مومن (پدرش) که در این نشانی در دسترس است.
  • اینستاگرام لیلا علیزاده
  • اینستاگرام آرزو نیکپور
  • اینستاگرام شهاب حسینی
  • اینستاگرام اصغر فرهادی
  • اینستاگرام طناز قاسمی فر
  • اینستاگرام گلشیفته فراهانی
  • اینستاگرام بهرام علیزاده
  • اینستاگرام ملیکا نعمت زاده
  • اینستاگرام سهیلا علیزاده

این افراد٬ علایق موسیقیایی و سینمایی و تئاتری و به طور کل٬ هنری مریم مومن را در اینستاگرام به نمایش می  گذارد.

تلگرام مریم مومن

مریم مومن هیچ کانال تلگرامی رسمی ندارد و کانال هایی که در فضای مجازی  به نام وی ایجاد شده٬ تعلقی  به ایشان ندارد.  اگر وی  روی صحفه رسمی اینستاگرام خود٬ لینک کانال تلگرام  را منتشر  کرد به آن مراجعه کنید.

توییتر مریم مومن

توجه داشته  باشید که این هنرپیشه بیست ساله تلویزیون ایران٬ هیچ  صفحه رسمی در توییتر  و فیس بوک ندارد و اگر با صقحه ای مواجه شدید که در اینستاگرام ایشان معرفی نشده بود٬ صفحه هواداران یا صفحه ای غیر رسمی است.

توییتر مریم مومن

مریم مومن در طول هفته چند پست می گذارد. اما هیچ اشاره ای در کامنت ها و پست ها به روند سریال نمی  کند و پاسخ گوی طوفانی از پرسش  های هوادارانش در این زمینه نیست. به نظر  می رسد با توجه به این که سریال تا بهمن ها ادامه خواهد داشت٬ او و دیگر عوامل  تولید٬ چه در مصاحبه ها و چه شبکه های اجتماعی خود که این روزها پر بیننده شده است٬ جزییاتی از روند داستان را توضیح ندهند.

اما جامعه به خصوص اینستاگردهای ایرانی علاقمند است تا اطلاعات بیش  تری از سبک زندگی و کلکسیون مد و لباس های مریم مومن بدست آورد. شخصیتی که به نظر می رسد به رنگ های گرم و شاد علاقه زیادی دارد٬ روانشناسی رنگ را به خوبی می فهمد. شاید پس از اتمام این سریال٬ شاهد کلکسیونی از مد و لباس های رنگارنگ و فوتوشوت های خاص  مریم مومن مثل ریحانه پارسا در اینستاگرام باشیم! باید فعلا منتظر ماند. . . .

نظر شما درباره نقش آفرین مریم مومن در سریال «بانوی عمارت» چیست؟

آیا فکر می کنید این سریال٬ کپی ناشیانه ای از از «شهرزاد» است؟

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=13879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مریم مومن بهترینه ایشالا همیشه حالش خوب باشه و برای ما سریال های قشنگ بازی کنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .