12

واکنش مسجدجامعی به موضوع ملک جماران /جماران در همه دولت‌ها تحت حفاظت بوده

  • کد خبر : 264913
  • 15 مرداد 1399 - 16:23
واکنش مسجدجامعی به موضوع ملک جماران /جماران در همه دولت‌ها تحت حفاظت بوده
احمد مسجدجامعي، عضو شوراي شهر تهران با اشاره به موقعيت محله جماران تهران بر اين نكته تاكيد كرد كه موضوع حفاظت از اين اماكن و مناطق مربوط به دولت و يا گرايش خاصي نيست و در اين باره توضيح داد: تمام دولت‌ها با هر گرايشي به اين قاعده‌ها پايبند بودند و زماني كه احساس مي‌شد به مردم ظلم شده است تمامي نهادها تلاش مي‌كردند كه جبران شود.

به گزارش عصرشهروند ، مسجدجامعی روز گذشته درباره مسائل مطرح شده اخیر مرتبط با این ملک و طبقه غیرمجازی که البته تخریب شد، توضیحات مفصلی را بیان کرد. وی گفت: اصل مساله اصلی جماران ناشی از این بود که وجه کارشناسی در سایه وجه سیاسی قرار گرفت. اسنادی که راجع به قدمت جماران وجود دارد آن را به یک منطقه با شرایط خاص تبدیل کرده است که باید از آن حفاظت شود. البته در شهر تهران مناطقی از این دست زیاد است.
او همچنین با اشاره به اینکه موضوع حفاظت از این اماکن و مناطق مربوط به دولت و یا گرایش خاصی نیست، افزود: تمام دولت‌ها با هر گرایشی به این قاعده‌ها پایبند بودند و زمانی که احساس می‌شد که به مردم ظلم شده است تمامی نهادها تلاش می‌کردند که جبران شود. این عضو شورا با اشاره به نمونه‌ای از این مشکلات در شورای سوم عنوان کرد: در آن زمان ما در شورای شهر تهران حس کردیم که بالاخره در دوره‌های مختلف مردم این منطقه به دلیل محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که در زمینه‌های مختلف داشتند شایسته توجه بیشتر هستند.
او در ادامه به کارهای خوبی که در محله جماران صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در دوره سوم شورا همراه با آقای حسن بیادی، نایب‌رییس آن زمان شورا، بنده و آقای مجتبی یزدانی که اکنون معاون خدمات شهری شهرداری است و آن هنگام شهردار منطقه یک بود، آقای مونسان که اکنون وزیر میراث فرهنگی است و آقای شوشتری که بعدها مدیرکل دفتر شهردار شد، کمیته‌ای را تشکیل دادیم تا کارهای کارشناسی برای محله جماران و اطرافش صورت بگیرد. ما مذاکراتی را با مردم جماران و شورایاران محله جماران و دستگاهای اجرایی دولت و شهرداری در این زمینه شروع کردیم و یک ساختار اجرایی در این زمینه در شهرداری شکل گرفت که این مقدمه‌ای شد تا باغ خسروشاهی و باغ امیرسلیمانی نیز به همین صورت خریداری شده و به فضای عمومی تبدیل شود.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر قرار است بافت روستایی این منطقه حفظ شود آورده شهرداری و دولت در این موضوع در کنار کمک‌های مردمی باید مشخص شود.  او همچنین درباره موقعیت این محله افزود: در مورد سیما و منظر منطقه جماران هم اقداماتی صورت گرفته و مشاور آن نیز آقای مهندس مختاری میراث بود که اقداماتی در زمینه کف‌سازی و مرمت قنات‌های آن منطقه صورت گرفت و در واقع گروه فکری خوبی از شورای شهر و شهرداری متشکل از بخش‌های مختلف برای حل مشکلات این منطقه شکل گرفت.  مسجدجامعی بیان کرد: در واقع ما باید راهکار پیدا کنیم و به فکر کار کارشناسی برای حل مشکلات و مسائل مردم باشیم و نباید به دنبال افزایش فاصله‌ها باشیم و باید به حوزه کارشناسی بازگردیم تا حقی از مردم شهر ضایع نشود.
وی گفت: به هر حال بخشی از بافت این منطقه مسکونی است که برای حل و فصل مشکلات آن باید همفکری شود که این وظیفه ما به عنوان نهادهای نظارتی و سایر نهادهای اجرایی است و در واقع ما همه در یک کشتی هستیم و اگر شهرداری و دولت نتوانند با یکدیگر با زبان کارشناسی صحبت کنند و به سراغ زبان سیاست بروند. ادبیات کارشناسی به حاشیه می‌رود و این به نفع هیچکس نیست و ظلم به مردم است همان طور که در قضیه ساختمان ریاست‌جمهوری به همه ظلم شد و تنها راه‌حل مشکل بازگشت به زبان کارشناسی است. این عضو شورا گفت: به نظر من شخص رییس شورای شهر تهران به لحاظ وجاهتی که دارد می‌تواند در این قضیه پیشقدم شود و به همراه شهرداری و مردم منطقه مشکل را حل کنند. وی با انتقاد از بسته شدن فضای گفت گو و کارشناسی و در حاشیه قرار گرفتن آن در برابر صحبت‌های جنجالی گفت: مسائلی از این دست باید با نظر کارشناسی و خبرگان در این زمینه و مردم حل و فصل شود و در واقع مسائل شهری مطالب و قواعدی داشته که در تمام دولت‌ها وجود داشته است. ما در حوزه شهری بیشتر از هر چیزی به گفت‌وگو نیاز داریم و برخورد باید با گفت‌وگو توام باشد.  او در این باره تصریح کرد: این تعارض‌ها بین شهرداری و سایر نهادها همیشه وجود داشته است. آینده بهتر جماران و در واقع تمام شهر تهران در این است که ما توان گفت‌وگوی خود را بالا ببریم و مسائل شهری از جنس مسائل اجتماعی است و با حوزه سیاست و ادبیات سیاسی و منافع شهروندی تامین نخواهد شد. مسجدجامعی افزود: نهاد ریاست‌جمهوری نیز این توان را داشت که با توسل به زور و قوه قهریه مانع از تخریب این مکان شود که عدم انجام این کار را باید به فال نیک گرفت.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=264913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .