2

مسجد پارک قیطریه باید ساخته شود !

  • کد خبر : 300091
  • 14 فروردین 1403 - 19:35
مسجد پارک قیطریه باید ساخته شود !
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنا بر نظر شورای مساجد؛ مسجد بوستان قیطریه را باید بسازند، گفت: پیشنهاد دادیم چند درختی که در فضا وجود داشت، در صحن مسجد قرار بگیرد. ضمن اینکه کاشت درخت‌ بیشتری هم صورت بگیرد تا مسجد صحن مشجری داشته باشد.

به گزارش عصرشهروند، مهدی چمران در حاشیه دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای مساجد نظر خود را داده و باید بر اساس این اعلام نظر، مسجد بوستان قیطریه را بسازند، گفت: این شورا مساحت را نیز پیشنهاد داد که مورد بررسی قرار گرفت.‌

وی همچنین تصریح کرد: پیشنهاد دادیم که چند درختی هم که در فضا وجود داشت، در صحن مسجد قرار بگیرد. ضمن اینکه کاشت درخت‌ بیشتری صورت بگیرد تا مسجد صحن مشجری داشته باشد. وی با بیان اینکه شبستان مسجد توسط یکی از مهندسین برجسته طراحی می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم بنای خوبی احداث شود و کسانی که می‌خواهند از فضای باغ استفاده کنند نیز از فضا بهره‌مند شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی نیز باید نظر خود را اعلام کند، یادآور شد: نمایندگان میراث فرهنگی نیز در محل حضور خواهند داشت تا در صورت مواجهه با آثار تاریخی وظیفه خود را انجام دهند. هیچ مشکلی برای شهروندانی که در بوستان حضور خواهند داشت هم ایجاد نخواهد شد.

چمران تصریح کرد: امیدواریم دو هزار اتوبوسی که قرارداد آن بسته شده پس از چهار ماه به تدریج وارد شود؛ البته با وزارت کشور با مشکلی در خصوص ۷۹۱ واگن برخوردیم که امیدواریم حل شود. وزارت کشور باید اولین مطالبه گر باشد اما متاسفانه امروز این مشکل وقت ما را می گیرد و هرچه دیرتر پاسخ دهند زمان را از دست خواهیم داد.

وی در رابطه با طرح عمرانی میدان ونک نیز گفت: هنوز طرح آن به ما نرسیده و باید نقشه ارائه شود تا بتوانم در این خصوص نظر خود را اعلام کنم.

نادعلی : در ادوار قبل هم مسجد در بوستان ها ساخته شده است

علیرضا نادعلی در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده و آقای آقامیری در شورای ساماندهی مساجد حضور داریم، اظهار کرد: این شورا فرادستگاهی است و برخی سازمان ها در این شورا حضور دارند و معاونین شهرداری، شهرداران منطقه و رئیس سازمان املاک و رئیس مرکز حقوقی در این جلسات حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه تمام موارد در این جلسه بررسی می شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مساجد از مواردی هستند که باید بازسازی شوند. تعداد بالایی از این مساجد توسط بانیان خیر ساخته می شود. در بوستان قیطریه نیز شهرداری تنها زمین را در اختیار قرار می دهد. بنده در محل حضور یافتم و از فضا بازدید کردم.

نادعلی با تأکید بر اینکه این مسجد در شمالی ترین نقطه پارک ساخته می شود، تصریح کرد: دو تا سه درخت کهنسال خشک، چهار درخت کهنسال سبز و چند نهال و چند چشمه سرویس بهداشتی در این محل وجود داشته است. شهردار تهران دستور داد که درختان سبز از طرح خارج شوند تا آسیبی به آنها وارد نشود.

وی افزود: در دوره های قبل نیز مساجد در بوستان ها ساخته شدند. با ضریبی که دشمنان در خارج از مرزها به برخی موارد می دهند می خواهند دو قطبی ایجاد کنند. این دشمنان می خواهند با استفاده از عده ای قشر خاکستری که مخالف مسجد هستند و عده ای تحت عنوان دوستداران محیط زیست دو قطبی ایجاد کنند و سیاه و سفید را برعکس نشان می دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید اموری که در دوره ششم مدیریت شهری به درستی انجام می شود به چالش کشیده شود، اظهار کرد: ساخت یک مسجد کوچک در بوستانی بزرگ چرا باید به این موضوع تبدیل شود که می خواهند کل بوستان ها را به مسجد تبدیل کنند؟   منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .