8

۲۰ شغل خانگی پر درآمد برای بانوان ایرانی

  • کد خبر : 58301
  • 30 مهر 1398 - 6:30
۲۰ شغل خانگی پر درآمد برای بانوان ایرانی

مشاغل خانگی ، بخشی از اقتصاد دیجیتال در قرن بیست و یکم را به خود اختصاص داده است.

مشاغل خانگی ، بخشی از اقتصاد دیجیتال در قرن بیست و یکم را به خود اختصاص داده است . در آمریکای شمالی، اروپا و بخش هایی از قاره کهن، بخشی از درآمد ماهانه شهروندان این کشورها، از راه کسب و کارهای خانگی به صورت پاره وقت بدست می آید. مهم ترین خصوصیت کسب و کار خانگی آن است که پایدار و بلند مدت است. قابلیت تنوع و انعطاف بالا داشته و استرس محیط کار ندارد و شما را از رفت و آمدهای درون شهری و صرف هزینه، بی نیاز می کند. جذاب ترین مشاغل خانگی برای مردان و زنان ایرانی در حال حاضر، صنایع دستی، مد و لباس و کسب و کارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است.

گزارش امروز «خبر شهروند» در ادامه سلسله گفتارهای معرفی فرصت های شغلی جذاب برای بانوان ایرانی در سال رونق تولید ، به معرفی ۲۰ شغل خانگی پردرآمد برای بانوان ایرانی اشاره دارد. نکته ای که باید توجه کنید آن است که برخی از کارها نه در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان، با استقبال بیشتر بانوان به نسبت آقایان همراه است. مثل مد و لباس و پخت و پز و صنایع دستی و آموزش از راه دور . وگرنه ، تفکیک بین شغل ها از نظر جنسیت، آن هم در اکو سیستم فضای خانه، سخت است.

اگر شما هم تجربه راه اندازی کسب و کار  خانگی دارید، حتما با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: با بولت جورنال آشنا شویم

شغل خانگی پر درآمد برای بانوان

کسب و کار خانگی چیست ؟

سوال اول این است که اساسا، منظور از کسب و کار خانگی چیست . کسب و کار خانگی، یعنی کاری که برای انجام آن، طبق قانون، همسایه، آزار و اذیت نبیند و ذی نفعان (STAKEHOLDERS) و سهامداران (SHAREHOLDERS) از این کار، زیان غیر مادی دریافت نکنند. مقصود از سهامداران، اهالی خانه است. مصداق از زیان غیر مادی، یعنی آلودگی صوتی و آلودگی هوا می  باشد. یعنی کسب و کاری را می توان خانگی دانست که سر و صدای زیادی نداشته باشد و موجب سلب آسایش اعضای  خانه و همسایه ها نشود.

کسب و کار خانگی چیست

کسب و کار خانگی می تواند تهیه مربا، طراحی صفحات وب، تولید اپلیکیشن، تولید کیک  لواشکی و تصویری، ساخت عروسک، تولید صنایع دستی با کوره های دیجیتالی خانگی، طراحی و تولید البسه مردانه و زنانه و بچه گانه و خیلی از کارهای دیگر باشد. همه این ها، نیاز امروز بازار ایران است. همه  این ها، رشد ناخالص داخلی (GDP) را ارتقا داده و اقتصاد ملی را شکوفا می کند. چون شما به عنوان نهاده تولید، به توسعه فضای کسب و کار کمک می کنید.

پس، مهم  ترین  هدف کسب و کار خانگی، اشتغال زایی اعضای خانه، با هزینه کم و ارزش  افزوده بالا است. وقتی شما در خانه، با لباس راحتی، روی تخت خود دراز کشیده اید و مشغول ویراستاری متون شاگردها و مشتری به زبان های مختلف هستید، این خیلی با وضعیتی که باید پشت میز نشسته و کاری را در اداره انجام دهید، فرق می کند.

آیا کسب و کار خانگی، نیازمند مجوز است

آیا کسب و کار  خانگی، نیازمند مجوز است؟

انجام کسب و کار خانگی به  منظور دریافت وام و  تسهیلات بانکی در ایران، نیازمند اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ، تلاش کرده است تا از فعالان  این عرصه در ۳۱ استان کشور در حوزه های مختلف حمایت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مراجعه کنید.

معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدها رشته شغلی را به عنوان مشاغل خانگی مجاز، تحت حمایت خود قرار داده است که تفکیک مستقل و غیر مستقل آن را می توان در این سایت مشاهده نمود. اگر شغل مورد نظر شما، در این سایت نبود، نگران نباشید.

آن را با جزییات کامل، به کارشناسان، معرفی کنید تا ارزیابی شود. اگر شغل خانگی خوبی دارید که می تواند نیازهای بخشی از جامعه را مرتفع کند، آن را در سامانه هایی که در بالا گفتیم ثبت کنید تا شما را به دستگاه های اجرایی ذیربط در سراسر کشور معرفی کنند و از تسهیلات مادی و معنوی در سال ۱۳۹۸ و پس از آن برخوردار شوید.

اگر شما قصد راه اندازی کسب و کار مجازی دارید که بر اساس آن، پول از طریق حساب های متصل به شبکه شتاب بانکی به حساب شما واریز خواهد شد، بایستی دسترسی شاپرک (شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک)  داشته باشید.

با ۲۰ شغل خانگی پر درآمد برای بانوان آشنا شویم

به منظور دریافت این دسترسی یعنی قرار دادن سرویس پرداخت مجازی در سایت خود، باید گواهی نماد اعتماد الکترونیک از مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کنید. اخذ این نماد، پرستیژ کسب و کار خانگی شما را افزایش داده و می توانید درامد خود را گسترش دهید. مهم نیست چه شغل خانگی دارید. اگر ENAMAD بگیرید و دسترسی پرداخت مجازی از PSP ها، حتما در برندینگ و توسعه شغل  شما تاثیر ژرف و شگرف خواهد داشت.

با ۲۰ شغل خانگی پر درآمد برای بانوان آشنا شویم

همان طور که گفتیم، این شغل ها، مختص به بانوان نیست. اما چون استقبال بانوان از این شغل  ها زیاد شده است، در این گفتار اضافه کردیم. ترتیب معرفی، به معنی اولویت یا درآمد بالا تر نیست.

تبلیغات اینترنتی

اگر سایت یا وبلاگ دارید، GOOGLE ADSENSE را فراموش نکنید. تماشای بیشتر سایت یا وبلاگ شما مترادف با نمایش بیشتر تبلیغات گوگل و درامد ارزی است. اگر دسترسی پی پال یا کارت اعتباری ارزی ندارید، از دوستان و آشنایان در داخل یا خارج از کشور برای نقد کردن درآمد ارزی استفاده کنید.

مشاوره آنلاین

معلم زبان هستید؟ مشاور پروژه هستید؟ مدرس دروس دانشگاهی هستید؟ تحلیل گر آمار و اطلاعات هستید؟ استایلیست هستید؟ مشاور اعزام دانشجو به خارج از کشور هستید؟ تحلیلگر بازار سرمایه هستید؟ صدها سایت وجود دارد که به دنبال چنین مشاوران دور کار هستند. یا، خودتان سایت بزنید و تبلیغ کنید و پروژه و شاگرد و کار بگیرید و انجام بدهید. برای این که اعتبار سایت و کانال خود را افزایش دهید، گواهی های صلاحیت حرفه ای خود را معرفی کرده و برای سایت و کانال خود، محتوای جذاب تولید کنید. گوگل آنالیتیک، خودش برای شما USER و مشتری مجانی می آورد.

صنایع دستی و پوشاک

صنایع دستی و پوشاک، محبوب ترین کارهایی است که بانوان به  عنوان شغل خانگی در نظر دارند و از طریق وب، معرفی کرده و درامد کسب می کنند. کلاس خیاطی مقدماتی تا حرفه ای، چند میلیون بیشتر هزینه ندارد و خرید لوازم نیز همین طور.

صنایع دستی و پوشاک، به عنوان شغل خانگی

اما با دریافت پروژه و سفارش از اشخاص حقیقی یا حقوقی و ثبت برند و کسب شناسه شیما از بنیاد ملی مد و لباس ایرانی، کسب و کار را رونق بخشیده و هزینه های شروع را در می آورید. از دوره های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان محل سکونت استفاده کنید و کارهای خود را در سایت هایی مثل اپارات و دیجی کالا و غیره، عرضه کنید.

 شکلات از جمله کسب وکارهای محبوب خانگی

شکلات و عروسک

بله! شکلات و عروسک و فینگرفود، از جمله کسب وکارهای محبوب خانگی بانوان ایرانی است. عروسک های جذاب برای ولنتاین و هالووین و مراسمات دیگر رمانتیک های اینستاگرام ایرانیان، بازار خوبی دارد. دنیای هشتگ ها را ببینید و متوجه شوید. شکلات تصویری که لوگو و آرم شرکت ها و موسسات را روی کار درج می کند هم مخاطبان زیادی دارد. این ها از طریق مدیریت کسب و کار خانگی، قابل انجام و تحویل به مشتری است.

فینگرفود، از جمله کسب وکارهای محبوب خانگی بانوان ایرانی

تولید محتوا

یکی از پر درآمد ترین کسب و کارهای خانگی پایدار، بلندمدت با ارزش افزوده خوب، تولید محتوا برای سایت های داخلی و بین المللی است. تخصص شما هم اهمیت ندارد. باید بتوانید از «موشک» تا «پوشک»، تحلیل منطقی و گزارش جذاب با بالا ترین سطح  SEO (بهینه سازی در موتورهای جستجو) برای سفارش دهندگان داخلی و خارجی آماده کنید. اول سخت است. مطرح که شدید، سفارش ها به گونه ای می شود که شاگرد و دستیار، استخدام کنید. ده ها هزار بانوی ایرانی هم اکنون در هزاران سایت فارسی و انگلیسی زبان به  صورت خانگی مشغول به کار هستند.

برنامه ریز سیسمونی، تولد، عروسی، مهمانی!

برنامه ریز سیسمونی، تولد، عروسی، مهمانی!

تیم دارید که می توانند اشخاص حقیقی و حقوقی را در برگزاری پارتی و مراسم و اجلاس و همایش و کنفرانس یاری دهد؟ خوب عالی است. خیلیها به دنبال این تخصص هستند. چند کار ارزان و بعضا رایگان انجام بدهید تا سیل تقاضاها در شبکه های اجتماعی را ببینید.

استایلیست هستم!

به سوالات امشب و فردا «چی بپوشم » جواب بدهید و پول بگیرید

آفرین! استایلیست شوید و  به سوالات « امشب و فردا چی بپوشم » جواب بدهید و پول بگیرید!

نگارش متون تبلیغاتی

یکی  از کارهای خاصی که بانوان در خانه می توانند انجام دهند، نگارش متنون تبلیغاتی برای سایت ها و وبلاگ ها و کانال ها و کمپین ها است. از نوشتن متون تا موشن گرافیک و نگهدار صفحه های تبلیغاتی برندها. هم این کارها در خانه به راحتی انجام می شود و سخت نیست.

کتاب الکترونیک

ز نوشتن متون تا موشن گرافیک و نگهدار صفحه های تبلیغاتی برندها

اگر علاقه ای به تولید محتوا برای سایت ها ندارید، محتوای خوب تحت قانون کپی رایت تولید کنید و بفروشید. به  صورت کتاب الکترونیک و در سایت های قانونی.

نگهداری از کودک و سالمند

نگهداری از کودک و سالمند مثالی از مشاغل خانگی

یکی از کسب و کارهای سنتی  همیشه  خوب برای بانوان همین است. جمعیت ایران در حال پیر شدن است و این فرصت خوبی برای کسب و کارهای پرستاری و پزشکی است. هم  در داخل و هم  خارج از کشور.

بازاریابی دیجیتالی

من فروشنده زعفران هستم و به دنبال خریدار هستم. کارت بازرگانی ندارم. شما به  عنوان بازاریاب، خریدار واقعی را به فروشنده وصل می کنید و درآمد میگیرید. همه چیز با مکاتبات اینترنتی و مصاحبه واتس آپی و اسکایپ امکان دارد.

سایت های دور کاری

 حوزه های کسب و کار مجازی و دور کاری

اگر شما دوست دارید در حوزه های کسب و کار مجازی و دور کاری فعالیت دائم داشته باشید، باید خود را به کارفرمایان در سراسر  ایران و جهان معرفی کنید. چطوری؟‌ با حضور در سایت های دور کاری معروف مثل: فریلنسر ایران یا فریلنسر بین المللی. پروفایل درست کنید و رزومه و توانایی خود را مصور و متنی معرفی کنید. قیمت کمتر، یعنی مشتری بیشتر و درآمد ماهانه.

دنیای لایک و فالو

فکر کنم متوجه شدید! بله! اینستاگرام، امروزه برای صدها هزار ایرانی، منبع تولید ثروت و درآمد پایدار بلند مدت است. دنیای لایک وفالو ها، منبع کسب درامد است. روز به روز بر شمار کاربران اینستاگرام و شبکه های  اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک و لینکدین و پیام رسان ها افزوده می شود و این یعنی، مخاطب بیشتر و سود بیشتر. اما فضا خیلی رقابتی است و شما برای قد علم کردن، باید خلاق و نوآور باشید و محصول نو داشته باشید. محصول وایده ایی که برای کاربران، جذاب باشد. مهم  نیست تحصیلات شما چیست. مهم نیست چه تخصصی دارید. مهم نیست کجای ایران یا جهان هستید. مهم نیست چند ساله هستید.

 اینستاگرام، منبع تولید ثروت و درآمد پایدار بلند مدت است

در مورد مشاغل خانگی چی مهم است؟

  • مهم این است که نیازهای کاربران هم سن و سال خود را بدانید.
  • مهم این است که برای راه اندازی کسب و کار مجازی خانگی بلند مدت، برنامه داشته باشید.
  • مهم این است که برای درآمد اینترنتی، هدف داشته باشید.
  • مهم این است که بدانید، سال به سال، مردم به محتوای جدید و جذاب نیاز دارند.
  • مهم این است که بدانید، ویدیو ها در صفحات مجازی بیش تر از عکس ها، دیده می شود.
  • مهم این است که بدانید، خیلی ها فرق صفحه پر فالور FAKE با REAL را نمی دانند.
  • مهم این است که بدانید، دنیای پزشکی، مشاوره، ورزش و مد در اینستاگرام، جذاب و فرصت آفرین است.
  • مهم این است که بدانید، فشن بلاگرها و فود بلاگرها و توریسم بلاگرها، غوغا به پا کرده اند (کیارا فراگنی).

از کجا شروع کنیم؟

  • یا خودتان یک صفحه اینستاگرام راه اندازی کنید و عکس ها و اطلاعات جدید و جذاب کمتر دیده شده بگذاری و روی هشتگ ها تگ کنید تا بیشتر VIEW بخورد و فالور بیشتر بگیرید یا این که صفحات FAKE با ۱۰۰K تا ۲۰۰K فالور بخرید. هزینه زیادی ندارد. کمی کار کنید و چند هزار فالور به این صفحات اضافه کنید تا هر محتوایی میگذارید، چند هزار VIEW  بخورد. حالا آگهی بگیرید.
  • موضوعات جذاب برای صفحات اینستاگرام انتخاب کنید.
  • دنیای ویدیوها با نوشته را در نظر بگیرید. خیلی ها به دنبال سرگرمی هستند.
  • با موشن گرافیک آشنا شوید.
  • با ادیت ویدیو و نرم افزارهای ویرایش ویدویی، آشنا شوید.

همراه گرامی

احتمالا با سوالات زیادی مواجه شدید. به دنبال مثال هستید. مشاوره میخواهید. خبرشهروند آماده ارائه خدمات اطلاعاتی به بانوان علاقمند به راه اندازی مشاغل خانگی است.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=58301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .