2

مصرف «سویا» طول عمر را افزایش می‌دهد

  • کد خبر : 206975
  • 14 بهمن 1398 - 11:38
مصرف «سویا» طول عمر را افزایش می‌دهد

مطالعات نشان می‌دهد مصرف محصولات سویای تخمیرشده با افزایش طول عمر مرتبط است.

به گزارش عصر شهروند، مطالعات محققان ژاپنی نشان می‌دهد افرادی که بیشتر محصولات سویای تخمیرشده مصرف می‌کنند، با کاهش ریسک مرگ به دلایل گوناگون روبه‌رو هستند.

در کشورهای آسیایی، به‌خصوص ژاپن، انواع گوناگونی از محصولات سویا مصرف می‌شوند که عبارتند از ناتو (سویا تخمیرشده با باکتری Bacillus subtilis)، میزو (سویا تخمیرشده با Aspergillus oryzae) و توفو (پنیر سویا).

محققان ژاپنی در مطالعه خود به بررسی ۴۲,۷۵۰ مرد و ۵۰,۱۶۵ زن در رده سنی ۴۵ تا ۷۴ سال پرداختند. شرکت کنندگان پرسشنامه‌ای در مورد عادات رژیم غذایی، سبک زندگی، و وضعیت سلامت شأن تکمیل کرده بودند. گزارش مرگ این افراد در طول مدت ۱۵ سال بررسی شد.

محققان دریافتند مصرف بیشتر سویا تخمیرشده (ناتو و میزو) با کاهش قابل توجه (۱۰ درصد) ریسک مرگ به هر علتی مرتبط بود، اما مصرف کل محصولات سویا ارتباطی با کاهش مرگ‌ومیر نداشت.

محققان اذعان دارند که محصولات سویای تخمیرشده سرشار از فیبر، پتاسیم و عناصر بیواکتیو است که به توضیح وجود این رابطه کمک می‌کند.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

مهر

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=206975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .