8

مطالبه شورا از زاکانی برای اعلام دقیق هزینه و مسافران اربعین

  • کد خبر : 295066
  • 13 اسفند 1401 - 20:03
مطالبه شورا از زاکانی برای اعلام دقیق هزینه و مسافران اربعین
شهرداری تهران از شهریور ماه امسال تاکنون نه تعداد مسافرانی که از شهرداری به مراسم اربعین رفته اند و نه هزینه هایی که برای این سفر انجام شده را شفاف سازی نکرده است .

به گزارش عصرشهروند، مصوبه شورای شهر تهران برای مراسم اربعین امسال ۳۰ میلیارد تومان بود اما به گفته مدیران شهرداری وبرخی از اعضای شورای شهر تهران که در این مراسم حضور داشتند شهرداری بیش از این ارقام در این مراسم هزینه کرده است.

قرار بود این هزینه ها در گزارشی به شورای شهر ارسال   و افزایش هزینه ها نیز شفاف سازی شود اما هنوز گزارش مالی این مراسم به شورای شهر تهران ارسال نشده ،در سامانه شفافیت هم خبری از لیست مسافران سفر اربعین نیست .

ناصرامانی عضو شورای شهر تهران درخصوص سرانجام پیگیری شورا از گزارش های مالی این سفر می گوید : هنوز این گزارش را به شورای شهر نیاورند ما هم درجلسات مشترک با مدیران شهرداری در این خصوص تذکر داده ایم اگر همچنان این گزارش ها شورا ارائه نشود در صحن علنی نسبت به آن تذکر می دهیم .

برای شفاف سازی مسافران این سفر نیز مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران می گوید :‌همه اعضای شورای شهر تهران درخصوص انجام تکالیف قانونی در حوزه شفافیت  و قرار گرفتن اطلاعات در سامانه شفافیت اتفاق نظر دارند . اطلاعات سفرهای خارجی نیز باید  در سامانه شفافیت قرار گیرد تا رسانه ها و افکار عمومی در جریان این اطلاعات باشند ،اگر سفری در این سامانه قرار نگرفته شورای شهر این موضوع را پیگیری می کند .

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران کمک های شهرداری تهران به سفر اربعین ردیفی پیش بینی شده بود میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران می گوید  : در سال‌های گذشته شهرداری تهران در  برگزاری راهپیمایی اربعین هزینه‌هایی را انجام می‌داده که آن هم بیشتر از جنس هزینه‌های حمل و نقل و تامین ناوگان بوده است؛ یعنی اتوبوس‌  و تجهیزات خدمات شهری که در اختیار دارد در این مراسم به کار می گیرد که  شورای شهر قبول نکرد در بودجه بیاد و قرار شد مانند سالهای گذشته به صورت مستقل و با شفاف‌سازی در یک لایحه‌  جداگانه‌ به شورای شهر  ارائه شود.  منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=295066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .