9

نامه شورای پنجمی ها به مهدی چمران برای برگزاری جلسه مشترک

  • کد خبر : 282833
  • 20 تیر 1400 - 15:39
نامه شورای پنجمی ها به مهدی چمران برای برگزاری جلسه مشترک
رییس شورای شهر تهران از ارسال دعوت نامه برای مهدی چمران برای برگزاری جلسه مشترک میان اعضای شورا و منتخبین ششمین دوره شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، محسن هاشمی در پایان سیصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: جلسه امروز با تذکر آقای حق شناس در مورد اعتراض فرمانداری تهران به ۴ نامگذاری آغاز و بعد از آن وارد دستور کار ها شد. نخستین دستور کار بحث نحوه برخورد با برج میلاد بود.

وی افزود: برج میلاد از گذشته اینطور بوده که به صورت خودکفا عمل کند و در موضوع کرونا به شدت دچار مشکل شده و لازم بود یک اجازه ای داده شود که از بودجه شهرداری کمک بگیرند که یک فوریت آن تصویب شد. بحث دیگر برخورد با حیوانات خانگی در پارکها بود که یک فوریت آن هم تصویب شد.

هاشمی ادامه داد: بحث روز پاکبان و باغبان نیز در دستور بود که به تصویب اعضا رسید؛ پس از آن وارد لایحه ای ارسالی از سوی شهرداری تهران شدیم که اواخر سال ۱۳۹۹ ارسال شده بود مربوط به تهاتر غیرنقد بین طلبکاران و بدهکاران شهرداری در سامانه ای بود که بیشتر به جهت شفافیت عمل این لایحه آمده بود. در جلسه مطرح و در مورد آن بحث شد که بیشتر هم کارگزاری ها را هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد: مشکلی در شهرداری در مورد پرداخت بدهی ها بود که عنوان می شود برخی بدهی خود را زودتر دریافت می کنند و عدالت پرداخت بدهی وجود ندارد لذا مقرر شده بود شفافیتی در این بخش انجام شود.  برای۲۰ تا ۳۰ درصد بودجه شهرداری از روش غیرنقد استفاده می شود؛ در لایحه ای که شهرداری داده بود سامانه ای برای این کار طراحی شده تا بدهکاران و طلبکاران شهرداری بتوانند با یکدیگر تهاتر کنند.

رییس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه این کار روش جدیدی در شهرداری تهران قلمداد می شود، افزود: در مورد بندهای مختلف این لایحه صحبت شد؛ پیشنهاد بازگشت آن به کمیسیون مطرح؛ اما رأی نیاورد و بعد از آن کلیات لایحه به تصویب رسید و تا ماده ۵ این لایحه ۹ ماده ای بررسی شد تا مابقی آن در جلسه بعدی بررسی شود.

وی افزود: بنده در مورد این لایحه سوالاتی داشتم که می خواستم پاسخ داده شود تا نکاتی در آن روشن شود چرا که زوایای پنهانی در اجرا داشت که ممکن بود موجب عدم اجرای آن در شهرداری باشد. شهرداری هم پس از ارسال آن برای اجرای برخی موارد دچار مشکل شده بود که تلاش کردیم شهرداری هم حرف های خود را بزند. بی تردید اینگونه فعالیت ها را می توان در چند فاز و به صورت مرحله ای اجرا کرد و اکثر سامانه ها هم به همین شکل اجرایی می شوند.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره دیدار با منتخبین ششمین دوره شورای شهر تهران و اعضای شورای شهر تهران در دوره پنجم گفت: دعوت نامه ای برای آقای چمران ارسال کردم که اگر اعضای شورای ششم می خواهند می توانند با اعضای شورای در هفته آینده روز سه شنبه ساعت ۱۶ دیدار داشته باشند که این امر بستگی به علاقمندی آنها دارد تا در جریان اتفاقاتی که در شورای دوره پنجم رخ داده قرار بگیرند و اگر سوالاتی دارند پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: این کار گزارش آخرین وضعیت و تبادل دوستانه اطلاعات بین شورای پنجم و ششم است که بستگی به علاقمندی آنها دارد و منتظر پاسخ اقای چمران هستیم. نحوه تغییر و تحول مشخص است و ما از ۱۴ مرداد در شورا نخواهیم بود و آنها می‌توانند مستقر شوند ولی مراسم تحلیف را باید وزارت کشور برنامه ریزی کند که هفته بعد آن انجام خواهد شد. البته بحثی هم در مورد شورای شهر ششم و شهرداری بود که برای آگاهی از وضعیت از برخی معاونین شهردار خواسته بودند بروند و به سوالات آنها پاسخ دهند که ربطی به شورای شهر ندارد و بین شورای ششم و شهرداری است.

وی درباره لیست کاندیداهای شهردار آینده تهران نیز گفت: یک چیزی دیدم اما خبر ندارم انگار یک فردی اسامی را تایید کرده بود.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=282833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .