14

نامه نمایندگان مجلس درباره اتهامات برادران رییس جمهور و معاون اول

  • کد خبر : 31290
  • 24 بهمن 1397 - 17:42
نامه نمایندگان مجلس درباره اتهامات برادران رییس جمهور و معاون اول

با توجه به این که بررسی اتهامات اقتصادی حسین فریدون و مهدی جهانگیری ٬ در دستگاه قضا در حال پیگیری است و هنوز٬ رای برای این پرونده ها صادر نشده است٬ مجلسیان٬ خواستار برگزاری جلسه علنی رسیدگی به اتهامات هستند. در این نامه که همان طور که گفتیم به امضا بیست تن از نمایندگان مجلس دهم رسیده است٬ از آیت الله آملی لاریجانی٬ ریاست محترم قوه قضاییه خواسته شده تا با توجه به این که از بیست و پنجم تیر ماه نود و شش تا کنون٬ افکار عمومی٬ شاهد اظهارات سخنگوی محترم دستگاه قضا درباره این دو متهم هستند٬ لذا٬ تسریع در برگزاری علنی رسیدگی به پرونده اتهامی٬ در دستور کار قرار بگرد.

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و عفو رهبری مبنی بر آزادی ۵۰ هزار زندانی٬ بیست تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس دستگاه قضا٬ خواستار رسیدگی علنی به پرونده اتهامات حسین فریدون (برادر رییس جمهور روحانی) و مهدی جهانگیری کوهشانی (برادر معاون اول رییس جمهور) شدند. جزییات این نامه و بازخوانی نامه های قبلی بهارستانی ها درباره این دو نفر را در این گفتار می خوانید.

داستان دومین نامه

با توجه به این که بررسی اتهامات اقتصادی این دو فرد٬ در دستگاه قضا در حال  پیگیری  است و هنوز٬ رای برای  این پرونده ها صادر نشده  است٬ مجلسیان٬ خواستار برگزاری جلسه علنی رسیدگی به اتهامات هستند. در این نامه که همان طور که گفتیم به امضا بیست تن از نمایندگان مجلس دهم رسیده است٬ از آیت الله آملی لاریجانی٬ ریاست محترم قوه قضاییه خواسته شده تا با توجه به این که از بیست و پنجم تیر ماه نود و شش تا کنون٬ افکار عمومی٬ شاهد اظهارات سخنگوی محترم دستگاه قضا درباره این دو متهم هستند٬ لذا٬ تسریع در برگزاری علنی رسیدگی به  پرونده اتهامی٬ در دستور کار قرار بگرد.

حجت الاسلام و مسلمین منتظری٬ دادستان کل کشور٬ ۱۷ بهمن ماه سال نود و هفت در پی ارسال نامه نمایندگان به رییس قوه قضاییه مبنی بر برگزاری جلسه علنی رسیدگی به اتهامات پرونده حسین فریدون و مهدی جهانگیری ٬  اعلام کرد که برگزاری دادگاه علنی اتهامات حسین فریدون ٬ به درخواست قاضی رسیدگی کننده به پرونده انجام می شود و دادستانی کل٬ نمی تواند یک قاضی را نسبت به برگزاری علنی یا غیر  علنی یک دادگاه٬ تحت فشار قرار دهد.

حتما بخوانید : سلاطین ایران ؛ دیدار با سلطان سکه و قیر تا سلطان شکر و کاغذ

سخنگوی قوه قضاییه٬ چند بار درباره اتهامات حسین فریدون

سخنگوی قوه قضاییه٬ چند بار درباره  اتهامات حسین فریدون ٬ برادر حسن روحانی و مهدی جهانگیری ٬‌ برادر کوچک مهندس اسحاق جهانگیری٬ معاون اول رییس جمهور٬ صحبت کرده  بود که از آن جمله می توان به نشست خبری وی در ۲۵ تیر ۹۶ و هم چنین ۱۴ مهر ۹۶ اشاره کرد. البته آقای محسنی اژه ای٬ بارها در طول سال نود و هفت نیز در پاسخ به سوالات خبرنگاران٬ بر  رسیدگی به پرونده این دو نفر٬ تاکید کرده بود.

پرونده اتهامی برادر رییس جمهور و برادر معاون اول رییس جمهور

(۲۷ آبان ۹۷ بود که غلام حسین اژه ای برای چندمین بار در سال های اخیر درباره پرونده اتهامی برادر رییس جمهور و برادر معاون اول رییس جمهور صحبت کرد.)

این بیست نماینده مجلس که حدود ۱۰ درصد کل نمایندگان خانه ملت را شامل می شوند٬ از رییس دستگاه  قضا خواسته اند که با توجه به روز های پایانی خدمت٬ دستور برگزاری علنی رسیدگی به اتهامات مهدی جهانگیری و حسین فریدون ٬ برای آگاهی افکار  عمومی و برخورد با فساد٬ صادر شود.  آن ها از قاضی القضات خواسته اند که با برگزاری جلسه  علنی رسیدگی به اتهامات مهدی جهانگیری و حسین فریدون ٬ از ملاحظه کاری ها٬ پرهیز  می شود.

آقای اژه ای گفته بود که: این پرونده در حال انجام است ولی زمان‌بر است، نیازمند تحقیقات خیلی بیشتر بوده و در حال رسیدگی است، پرونده دریافت زمین محمدجواد لاریجانی دو بار، یک بار در زمان آیت‌الله شاهرودی و یک بار هم در زمان آیت‌الله آملی بررسی شده و در هر دو بار، بدون وقوع جرم، مختومه شده است.”

امضا کنندگان نامه

چهره های اصول گرای امضا‌ء کننده این نامه عبارتند از:

کریمی قدوسی٬ محمد عبادی٬ محمد دهقان٬ ابالفضل ابوترابی٬ صباغیان٬ ناصر لارکانی٬ مهدی زاهدی٬ اکبر کریمی٬ علی شهریاری٬ نقوی حسینی٬ راضی نوری٬ علی دلیگانی٬ جواد ابطحی٬ نصراله پژمان فر٬ حسین فرهنگی و جبار کوچکی نژاد٬ مجتبی ذوالنوری  و احمد سالک.

حتما بخوانید : با ۳۰ نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی آشنا شوید

داستان نامه نگاری اول

این برای دومین بار است که شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی٬ خواستار رسیدگی به پرونده اقتصادی حسین فریدون هستند. ۲ سال پیش نیز جمعی از نمایندگان خانه ملت با ارسال نامه ای به آقای روحانی٬ خواستار برخورد وی با ایشان شده بودند که عملا به جایی نرسید.

 پرونده اقتصادی حسین فریدون

(۲۵ تیر ۹۶ سخنگوی قوه قضاییه خبر از دستگیری حسین فریدون و زندانی شدن وی به دلیل عدم  تامین وثیقه کافی خبر داد)

در ۱۵ دی ماه ۹۵ نیز چهل و شش تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای خطاب به حسن روحانی٬ از وی خواستند تا با برادرش برخورد و او به قوه قضاییه معرفی شود تا اتهامات مفاسد اقتصادی ایشان بررسی گردد. ۱۳ بهمن ماه نیز حسین فریدون با ارسال نامه ای به علی لاریجانی٬ اتهامات را بی  اساس خواند و این نامه  از پشت تریبون مجلس قرائت شد.

 پاسخ نامه ۴۶تن از نمایندگان درباره حسین فریدون

(اعلام معاون امور مجلس ریاست جمهوری نسبت به ارسال پاسخ نامه ۴۶تن از نمایندگان درباره حسین فریدون به هیات رییسه مجلس)

حسین فریدون و تراژدی مدرک دکترا

حسین فریدون و تراژدی مدرک دکترا

(۱۲ مهر سال ۱۳۸۷ مرحوم علی کردان با ارسال نامه ای به محمود احمدی نژاد٬ رییس جمهور وقت٬ جعلی بودن مدرک دکترای خود از دانشگاه آکسفورد انگلستان را تایید کرد)

مدرک دکترا گرفتن در میان مسئولان٬ یکی از تراژدی هایی است که در ۲ ده اخیر٬ با آن روبرو هستیم. از مدرک دکتری مرحوم کردان تا مدرک دکتری احمد توکلی و مهدی هاشمی تا مدرک دکتری حسین فریدون . خلاصه علاقه زیاد برخی ها به دکتر شدن و مدرک دکتری گرفتن آن هم از روش های عجیب و غریب٬ باعث شده تا جامعه و نمایندگان مجلس٬ در ۲ دهه اخیر٬ به این موضوع حساس شوند و در مورد تراژدی دکتری مرحوم کردان٬ کار به استیضاح و برکناری رسید.

درباره حسین فریدون و تخلف تحصیلی او٬ محمد رضا عارف٬ رییس کمیسیون آموزش مجلس در دی ماه نود و هفت گفته بود که این مساله٬ مساله اصلی کشور نیست و اظهارات وی٬ بازتاب رسانه ای گسترده ای پیدا کرد و برخی از رسانه ها٬‌ این اظهارات رییس فراکسیون امید مجلس را به نوعی‌٬ حمایت تلویحی عارف از  برادر رییس جمهور دانستند.

درباره حسین فریدون و تخلف تحصیلی او٬

داستان از این قرار  است که موضوح تحصیل برادر حسن روحانی در مقطع دکتری داخل  کشور در سال ۱۳۹۳ یعنی یک سال پس از روی کار آمدن دولت اول تدبیر و امید٬ مورد مناقشه بوده و برخی٬ تحصیل وی را ناشی از تحمیل به رییس دانشگاه شهید بهشتی برای پذیرش این فرد می دانند.

مجلس شورای اسلامی در اواسط سال نود و پنج٬‌ کمیته ای را مامور بررسی پذیرش حسین فریدون در مقطع دکتری دانشگاه شهید بهشتی کرد که در نهایت این کمیته با اعضایی چون: ابطحی٬ خانلری و محمد قمی٬ رای به احراز تخلف برادر رییس جمهور داد. اما با این حساب٬ حسین فریدون از پایان نامه دکتری خود  در رشته روابط بین الملل دفاع کرد.

 تخلف تحصیل حسین فریدون

با این حال٬ پس از گذشت مدت ها٬ آذر نود و هفت بود که محمد رضا عارف٬ دستور بررسی مجدد گزارش  تدوین شده درباره تخلف تحصیل حسین فریدون را داد. قابل ذکر است که در سال نود و سه٬ کشش و قوس های فراوانی بین سازمان سنجش و آموزش کشور و گروه علوم سیاسی و روابط بین المللی دانشگاه شهید بهشتی درباره پذیرش حسین فریدون در مقطع دکتری٬ به وجود امد.

داستان تخلفات حسین فریدون

(گزارش ۲۹ تیر ۹۵ خبرگزاری رسمی خانه ملت از اقدام برخی از نمایندگان مجلس در پیگیری اتهامات در پرونده تحصیلی برادر رییس جمهور)

داستان تخلفات حسین فریدون چیست؟

حجت الاسلام محسنی اژه ای٬ یکی از چهره های شاخص قوه قضاییه در ۳۰ سال اخیر است. او را در دادگاه غلامحسین کرباسچی در دهه هفتاد می شناسیم. قاضی دادگاه٬ آقای اژه ای بود که امروزه٬ در کسوت سخنگویی دستگاه قضا فعالیت دارد و ارتباطات خوبی با رسانه ها و خبرنگاران دارد. او زبان قوه قضاییه است و در جلسه ۱۰۷ که بهمن سال نود و پنج برگزار شد٬ اظهار داشت که رسول دانیال زاده٬ یکی از بدهکاران دانه درشت بانکی است و ارتباطش با یک فرد٬ معلوم  است. رسانه ها ٬‌تلقی ایشان را از کلمه  فرد٬ به حسین فریدون مرتبط می دانستند.

۲ سال بعد یعنی در دی ماه ۹۷ نیز  آقای اژه ای درباره حسین فریدون گفته بود که پرونده این فرد به دادگاه ترفته و در دادسرا است. او مختومه شدن پرونده اتهامات حسین فریدون را تکذیب کرد.

قاضی سراج گفته بود که حسین فریدون در انتصاب مدیرعامل بانک رفاه کارگران٬ نقش داشته  است. اگر چه بعدا با تکذیب آقای فریدون همراه شد. داستان حسین فریدون فقط به بانک رفاه ختم نمی شود. طبق گزارش فارس و اسناد مربوط به تاسیس شرکت تضامنی صدقی و شرکا٬ حسین فریدون و علی صدقی در سال ۱۳۹۰ یک صرافی با همراهی داماد سید صفدر حسینی از وزاری سابق٬ تاسیس می کنند.

داستان حسین فریدون

(طبق روزنامه رسمی مورخ ۳۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۰ به شماره ۱۹۵۰۵ شرکت تضامنی صدقی و شرکا در اداره ثبت شرکت های تهران به ثبت می رسد و سرمایه آن نیز ۲ میلیارد ریال تعیین می شود. ۳ عضو هیات مدیره دارد که حسین فریدون به شماره ملی ۴۵۶۹۶۶۷۵۱۱ و علی صدقی به شماره ملی ۱۶۵۲۴۲۳۶۸۰ از آن جمله هستند)

به هر حال٬ داستان حسین فریدون ٬ همچنان جذاب و افکار عمومی منتظر رای قاطع دادگاه درباره ایشان است.

جنجال های مهدی جهانگیری

دومین شخصی که در نامه نمایندگان مجلس شورای  اسلامی به قوضه قضایه در بهمن ماه از وی نام برده شده است٬‌ مهدی جهانگیری است. مهدی جهانگیری کوهشانی٬ یکی از چهار برادر اسحاق جهانگیری٬ معاون اول رییس جمهور است که سال نود و شش به جرم مالی در حوزه گردشگری ایران بازداشت و با تودیع وثیقه آزاد شد.

شنیده‌ها از صدور حکم پرونده ایشان در هفته‌های آتی خبر می دهد. او یکی از موسسان بانک گردشگری و گروه سمگا (غول گردشگری ایران) بوده و در شرکت‌های زیادی٬ موسس و عضو هیات موسس است. وی را یکی از جوانان مولتی میلیاردر ایران می دانند. آقا مهدی٬ خود را دکترای اقتصاد معرفی می کند و ایرانگرد و سبک زندگی خود را در اینستاگرام٬ در اختیار هزاران هوادارش قرار می دهد. دکتری  اقتصاد ایشان هیچ جا رسما تایید نشده است.

مهدی جهانگیری در کرمان بازداشت شد

مهدی جهانگیری ٬ ۱۴ مهر  ماه سال ۹۶ در کرمان بازداشت شد. ۲ ماه قبل از بازداشت او٬ اسحاق جهانگیری٬ برادر مهدی٬ در نشست اتاق بازرگانی به همراه مهدی٬ شرکت کرده بود. چهارم دی ماه نود و شش بود که خبر از آزادی او داده شد. او برای ادامه رسیدگی های  پرونده مالی اش از کرمان به تهران منتقل شده بود.

اسحاق٬ برادر مهدی٬ ساعاتی پس از انتشار خبر بازداشت بردارش در توییتر گفت که اطلاع دقیقی از علت و چگونگی دستگیری ندارم و البته او هیچ مسئولیت دولتی ندارد. اما اسحاق گفته بود که این مساله بازداشت٬ قابل پیش بینی بود و باید صبر کرد و ابراز امیدواری کرد که مساله٬ سیاسی نباشد و عدالت برای همه به یکسان اجزا شود. سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی پس از دستگیری او گفته بود که ارتباطی بین مهدی با موسسه مولی الموحدین وجود ندارد.

ر رسیدگی به اتهامات برادران رییس جمهور و معاون اول

سردار ابوحمزه٬ فرمانده سپاه ثار  الله استان کرمان قبلا گفته بود که اخلال در مسائل مالی کشور٫ کسب درآمد نامشروع و خروج ارز از کشور٬ از جمله دلایل بازداشت مهدی جهانگیری است.

شش مرداد ماه نود و هفت٬ وکیل مدافع مهدی جهانگیری اعلام کرد که پرونده او در  مرحله تحقیقات کارشناسی است. دادستان تهران٬ اواخر اسفند سال نود و شش اعلام کرده بود که مهدی جهانگیری ٬ با تودیع وثیقه آزاد شده است. اواسط تیر ماه ۹۷ هم دکتر جعفری دولت آبادی گفته بود که این  فرد  با قرار وثیقه آزاد می باشد.

غلام حسین محسنی اژه ای٬ بیست و هفتم آبان ماه سال نود و هفت با حضور در جلسه اعضای فراکسیون ولایی مجلس٬ درباره  حسین فریدون برادر حسن روحانی و مهدی جهانگیری ٬‌ برادر معاون اول رییس جمهور٬ تبادل نظر کرده بودند و او گفته بود که پرونده در مرحله تحقیقات قرار دارد.

جامعه منتظرست . . .

جامعه منتظر  رسیدگی به ۳۲ متهم دانه درشت پرونده فساد در بانک سرمایه است. جامعه منتظر رسیدگی به پرونده تخلفات حسین هدایتی است. جامعه منتظر رسیدگی به اتهامات برادران رییس جمهور  و معاون اول  است. داستان ژن خوب ها و آن ها که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب٬ مفسده ایجاد می کنند و مردم را نا امید.

به  امید برخورد قاطع دستگاه قضا با همه مفسدان اقتصادی در روزگار اقتصاد مقاومتی ایران عصر ۱۴۰۰.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=31290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. قانون فقط در مورد ما بدبختهای اس وپاس و بدهکار زود اجرا میشه . این همه اتهام ۵۰ سال زمان مبرد تا برسی شه .وقتی شخصی متهم به قتل عمد ۱ نفر باشد محکوم به قصاص میشود اگر ۵۰نفر را بکشد فکر کردن و استخاره جایز نیست.

  2. اگر با چپاول گران برخورد شده بود الان وضع مملکت اینگونه نبود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .