35
سید احمد علوی خبر داد:

نام برخی بیمارستانهای تهران در لیست ساختمانهای ناایمن

  • کد خبر : 296983
  • 23 خرداد 1402 - 8:49
نام برخی بیمارستانهای تهران در لیست ساختمانهای ناایمن
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از ساختمان ها در سطح شهر تهران از لحاظ استحکام بنا و مدیریت بحران دچار نقض هستند و از این حیث این ساختمان ها به چهار دسته کم خطر، میان خطر و پر خطر و بسیار پر خطر تقسیم بندی شده‌اند.

به گزارش عصرشهروند، سید احمد علوی با اشاره به  اعلام لیست ساختمان‌های ناایمن شهر تهران اظهارکرد: این لیستی که به عنوان ساختمان های پر خطر شهر تهران منتشر شد از سوی سازمان آتش نشانی تهیه شده بود و ساختمان ها را از لحاظ حریق و استحکام بنا مورد بررسی قرار داده است، در حالی که موضوعات ایمنی ساختمان فراتر از این‌ها است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی وظیفه خود را انجام می دهد اما میبینیم برخی از ساختمان ها در سطح شهر تهران از لحاظ استحکام بنا و مدیریت بحران دچار نقض هستند، ادامه داد: از این حیث این ساختمان ها به چهار دسته کم خطر، میان خطر و پر خطر و بسیار پر خطر تقسیم بندی شده‌اند.

علوی با اشاره به قرار گیری نام برخی از مراکز درمانی و بیمارستانی در لیست ساختمان های ناایمن شهر تهران، گفت: به طور نمونه این همه هزینه برای ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش صورت گرفته؛ اما برای آن پارکینگ در نظر نگرفته اند.

وی افزود: در پروژه ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش به مسائل ترافیکی هیچ توجهی نشده است. در حال حاضر به دلیل وجود ساختمان فعلی این بیمارستان بار ترافیکی سنگینی در میدان قدس و میدان تجریش وجود دارد؛ حال با افتتاح ساختمان جدید و افزایش مراجعات صدها بیمار و پرسنل و متخصص، خیابان های تجریش کاملا قفل خواهد شد.

علوی با تأکید بر اینکه در ساخت ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش و همچنین برخی دیگر از بیمارستان های تهران، استانداردهای شهری رعایت نشده است، گفت: اگر همین الان هم ساختمان قدیم بیمارستان شهدای تجریش به پارکینگ تبدیل شود شاید برخی از این مشکلات مرتفع نشود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه استانداردهای مدیریت شهری به لحاظ استحکام بنا، بافت، مخاطرات ترافیکی و … باید برای تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها لحاظ شود، ادامه داد: سازمان آتش نشانی برای مراکز درمانی جهت همکاری و مساعدت در ایمن سازی این ساختمان‌ها، برای اولین بار در سه فاز مجوز صادر می‌کند و مالکین فرصت دارند که تا ٢ سال نسبت به اجرای دستورالعمل به صورت مرحله ای اقدام کنند.

وی افزود: بنابراین توصیه به دوستان در همه وزارتخانه ها و نهادهای دیگر این است که اگر می خواهند پایان کار بگیرند باید با آتش نشانی در ارتباط باشند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=296983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .