1

نحوه محاسبه و اخذ خدمات مدیریت پسماند تهران

  • کد خبر : 300171
  • 26 فروردین 1403 - 14:00
نحوه محاسبه و اخذ خدمات مدیریت پسماند تهران
اعضای شورای شهر تهران اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و اخذ خدمات مدیریت پسماند (عادی)، بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی در سال ۱۴۰۳ را بررسی و تصویب کردند.

به گزارش عصرشهروند، در جریان برگزاری دویست و بیست و هفتمین صحن علنی شورای شهر تهران لوایح سه گانه “اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسـماند (عـادی )”،”اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی در شهر تهران” و “بهای خدمات مدیریت پسماند ساختمانی و عمرانی در سال ۱۴۰۳” مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و در این خصوص پیشنهاداتی نیز مطرح شد.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این لوایح با بیان اینکه شهرداری تهران عدد ۴۵ درصد را برای پسماند عادی پیشنهاد داده بود که پس از بررسی ها به ۳۹ درصد رسید؛ اظهار کرد: این عدد کمتر از رقم پیشنهادی شهرداری تهران است از این رو ما هم طی بررسی ها عدد ۳۹ درصد را تایید کردیم.
وی در خصوص پیشنهاد ارائه شده در حوزه پسماند ساختمانی و عمرانی گفت: این پیشنهاد بر پایه ۴۵ درصد مطرح شد که این موضوع نیز در کمیسیون بررسی شد و این رقم می تواند افزایشی منطقی باشد اما اجماع اعضای کمیسیون بر این عوارض نیز در نهایت به عدد ۳۹ درصد رسید.
این عضو شورا یادآور شد: در بخش صنعتی و پزشکی نیز بطور میانگین و با توجه به شرایط موجود و هزینه های بالای پسماند پزشکی در سایر شهرها، پیشنهاد افزایش ۷۰ درصدی که از سوی شهرداری تهران مطرح شد مورد پذیرش کمیسیون نیز قرار گرفت.
حبیب کاشانی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ تورم ۳۸ درصد اعلام شده است، خاطرنشان کرد: ماده ۶۴ قانون امور مالیاتی اذعان دارد که افزایش نرخ ها نباید بیشتر از میزان تورم اعلامی از سوی دولت باشد مضافاً بر اینکه اخیراً شکایاتی مبنی بر این موارد در دیوان عدالت اداری مطرح شده و مورد پذیرش قرار گرفته است از این روبا توجه به این موضوع، افزایش ۷۰ درصدی نرخ بهای جمع آوری پسماند پزشکی خارج از قانون امور مالیاتی محسوب شده و قطعاً مورد موافقت قرار نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش ۳۵ درصدی حقوق و دستمزد امکان این وجود دارد فردی در صورت شکایت رقم مصوب از سوی دیوان رای به ابطال اخذ کند.
سید احمد علوی، عضو شورا نیز در توضیحاتی ضمن انتقاد از برخی کارشکنی های پیمانکاران در تخلیه پسماندها پیشنهاد داد تا این قبیل اقدامات با یک مجموعه ثبت شده وارد قرارداد شوند تا پاسخگوی نحوه تخلیه پسماندها باشد.
سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با تأکید بر اینکه نرخ حداکثر بهای خدمات را ۳۵ درصد یا کمتر بویژه در بخش حمل و نقل عمومی اعمال کردیم، یادآور شد: استدلال ما این بود که فشار بر زندگی مردم افزایش پیدا نکند از این رو به نظر می رسد این ارقام مطرح شده که نزدیک ۴۰ درصد و در مواردی ۷۰ درصد بیان شده می تواند پیامدهای منفی داشته باشد.
وی افزود: به اندازه کافی شاهد افزایش نرخ تورم هستیم و شهرداری از بخش های مختلف به اندازه کافی درآمد دارد؛ لذا پیشنهاد می کنیم میزان افزایش به کمتر از ۳۵ درصد برسد.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه با بیان اینکه بیمارستان هایی که ظرفیت انتقال پسماند بیمارستانی ندارند، شهرداری خودروهای ویژه را اختصاص می دهد، اظهار کرد: ما می توانیم افزایش ۳۸ درصدی را متناسب با افزایش نرخ تورم قرار دهیم اما برای پسماند بیمارستانی که پسماند خاص است، باید بیمارستان ها قرارداد خاصی ببندند.
گفتنی است بر اساس پیشنهاد چمران و حداکثر آراء موافق اعضای شورا، اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و اخذ خدمات مدیریت پسماند (عادی) بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی در سال ۱۴۰۳ بر اساس نرخ تورم به میزان ۳۸ درصد افزایش تصویب شد.
در ادامه این جلسه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سرقفلی) در میدان مرکزی میوه و تره بار نیز مورد بررسی قرار گرفت و به پیشنهاد چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد که بهای خدمات پسماند از سایر خدمات جدا شود از این رو بررسی این لایحه از دستور کار خارج شد و قرار شد تا این اقدام پس از بررسی ها و تصویب در کمیسیون های تخصصی به صحن شورا برای تصویب نهایی ارسال شود. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300171

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .